Na pravomocné územní rozhodnutí k nové trati Plzeň – Stod se dál čeká, přišla dvě odvolání

Nádraží Stod. Pramen: Správa železnicNádraží Stod. Pramen: Správa železnic

Snaha o získání územního rozhodnutí k železniční "výpadovce" z Plzně na Mnichov se tak protáhne výrazně nad dva roky.

Správě železnic (SŽ) se dál protahuje čekání na pravomocné územní rozhodnutí k novostavbě trati Plzeň – Stod, o které požádala v září 2021. Jihočeský krajský úřad rozhodnutí vydal letos v září, právní moci ale nemohlo dosud nabýt. Důvodem jsou dvě odvolání.

Odvolání podali majitelé dotčených pozemků, jejich připomínky se týkají mimo jiné nově plánované přístupové komunikace o dvou jízdních pruzích a chodníku do zahrádkářské kolonie. Informují také o jednání, které vedou s městem Plzeň o případné výměně pozemků. Podrobnosti uvádějí v předložených námitkách (odvolání 1, odvolání 2). Odvolání bude řešit ministerstvo dopravy.

Snaha o získání územního rozhodnutí k železniční „výpadovce“ z Plzně na Mnichov se tak protáhne výrazně nad dva roky. Původně mělo územní řízení proběhnout na Krajském úřadu Plzeňského kraje, který ovšem nekonal. Agenda tak po zásahu ministerstva dopravy skončila letos v květnu v Českých Budějovicích.

Předmětem projektu je výstavba nové dvoukolejné elektrifikované trati o délce 18,5 kilometru v úseku Plzeň (mimo) – Stod převážně ve zcela nové stopě, v parametrech pro rychlost 200 km/h. V rámci stavby budou vybudovány zastávky Líně, Zbůch a Chotěšov u Stoda a stanice Stod.

Stavět se původně mělo už od roku 2022, dnes Správa železnic klade v letáku zahájení stavby do července příštího roku, hotovo má být v květnu 2027.

Téměř současně by měla probíhat i tzv. 2. stavba celého záměru, kterou je modernizace nynější trati z Plzně přes Nýřany k Chotěšovu. SŽ k ní získala územní rozhodnutí letos na jaře.

Novostavba trati Plzeň - Stod. Pramen: Správa železnic

Novostavba trati Plzeň – Stod. Pramen: Správa železnic

Tagy Plzeň - Stod Správa železnic trať Plzeň - Stod
44 komentářů