Nová pražská linka S61 bude jezdit odklonem po koridoru až do Úval. Chybí zastávky

Nové 4. nástupiště na nádraží Vršovice bylo postaveno pro městskou a příměstskou dopravu. Pramen: ROPIDNové 4. nástupiště na nádraží Vršovice bylo postaveno pro městskou a příměstskou dopravu. Pramen: ROPID

Není přijatelné jezdit z Vršovic do Běchovic a nevozit téměř nikoho, říká Václav Haas z ROPID.

184 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Klánovický les

Dnes mi chybí půlhodinový interval mezi Běchovicemi a Kolínem ve večerních hodinách, kdy to jezdí ta S1 jen po hodině ale přes den jezdí S1 po půl hodině

Adam

taky

Granja

GVD se jim sice po tříměsíčním úsilí zpracovat podařilo (na papíře), nicméně jeden, dva, zpožděné vlaky dálkovky nebo jiné nepravidelnosti (v realitě), výsledek toho 3měsíčního úsilí bohužel ihned smázne.

Jaaa

Oni totiž už nespočítají udržitelnost. Dělají to prakticky pořád na papíře a tváří se u toho jako hrdinové.

Václav Datel

Takže rychlejší spojení z Úval/Brodu směr Kolín se opět nekoná, protože ze Sp vlaku od Prahy se v Poříčanech stane zastávkový a lidé z Tuklat nebo Klučova budou muset v Poříčanech ve špičce dokonce přesedat? Chápu to správně?

M M

Rychlejší spojení z Úval do Kolína není prioritní, rychlejší spojení Kolínska do Prahy naopak je.

Mvek

Jako chápu to, ale je to smutné, protože některé úřady mají místní jen v Kolíně…

Tomáš Záruba

Tak pomalu aby skrz ty Malesice začaly jezdit expresy… Po stavbě ZM už by to nebylo ani zase tak pomalé, ani “územím nikoho”. Těch cca 100 km/h Blatov – Malesice mimo (- ZM mimo) by snad taky dodělat šlo.

projížděč NAD

A Péťovi Šimralovi zrušíte ty „plechovkové“ vlaky křížem úplně …

Tomáš Záruba

Jak muže mit takhle hloupý komentář tolik plusu by mě fakt zajímalo. 🙂 Samozřejmě, ze když stejný počet křížení rozložíme na dvě místa, tak je to pro celkovou prujezdnost lepší.

percula

Má to vůbec smysl, jsou vlaky v úseku Běchovice centrum Prahy tak přetížené, nebo je třeba jen naplnit něčí ego. Dodávám že nyní nevím, naposled, jsem z a do Uval jezdil pred4 roky .

percula

Proč ty mínusy bez odpovědí, neznamená to, že v tom co jsem napsal, je aspoň zrnko pravdy?

František

Tato trasa S61 určitě lidem dojíždějícím právě z Úval, Klánovic nebo Běchovic velmi pomůže. Vlaky jsou tu ráno opravdu přeplněné a i 2 elefanty jsou někdy málo. Tímhle „odklonem“ bude taky zachováno nějaké spojení na hlavák, což beru jako hlavní výhodu, protože bude stále možné dojet si na hlavák a tam přestoupit na Ex, EC nebo R (zdaleka ne všechny staví v Libni). Jinak tohle je asi jediná výhoda tohohle vedení linky. Celé mi to přijde takový divný. Tahle linka byla na papíře už dlouho, jenže až na podzim loňského roku si někdo teprve uvědomil, že rok před zahájením se… Číst vice »

ene bene

Tohle je opravdu tragický případ. Chyba 1 Není zastávka v Malešicích. To není selhání posledních roků, ta možnost nastupovat a vystupovat, ta tu chybí přes půl století. Tenkrát by ten perónek vznikl jinde, než se plánuje teď, no tak by se dneska řešil jeho možný přesun, ale nebyla by totální nemožnost vyklopit tu lidi. A v momentě, kdy by se v Malešicích dalo aspoň trochu slušně přestupovat na ostatní MHD, tak ta linka rázem dává smysl. Chyba 2 Zprovoznit to v trase jak se píše, je úplný nesmysl. Už si to nasmlouvali a teď nevědí co s tím. Pošlou to… Číst vice »

investičák

S body 1 a 2 lze vcelku souhlasit, bod 3 je špatně, protože v úseku Běchovice – Malešice právě MÁ SMYSL z toho udělat místní obsluhu toho území poskytující rychlé spojení s těmi částmi Prahy, kam cestovat MHD je příliš pomalé. A nákladní dopravu ty zastávky zdržovat nebudou, protože je dávno vyzkoušené, že ani „žabotlam“ se zastávkami nákladním vlakům v plynulé jízdě nepřekážel.

ene bene

Ne, ne. Toto je páteřní dopravní systém, na nějaké nově budované obslužné zastávky tu není místo. Zdržovat to bude cestující co tím pojedou. Starý panťák uměl držet krok i s rychlíky když měly nějakou ne moc výkonnou bobinu a nebylo moc vystupujících. Teď ale jezdí ešusy a to jsou líné hajtry. Snad bude příští generace vlaků zase trochu lepší.

investičák

„Otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi“ – jaký „páteřní dopravní systém“ máte na mysli? Tohle mají být MĚSTSKÉ LINKY, ne žádné dálkové expresy do Košic nebo Vídně! Komu by ty vlaky měly sloužit, když ne místní frekvenci? Jejich „rychlost“ není založena na velké vzájemné vzdálenosti zastávek, ale spočívá v relacích, které podobně „rychle“ žádná jiná VHD nezajišťuje, a dalším jejich úkolem je zkvalitnění plošné obsluhy přilehlého území, což jinak než adekvátním množstvím zastávek nezajistíte, protože každý další případný přestup zase sníží „rychlost“ přesunu. Jak je ostatně napsáno už v perexu: „Není přijatelné jezdit z Vršovic do Běchovic a… Číst vice »

ene bene

Košice – nedělejte ze sebe hloupého! Jde o to spojit významné přestupní uzly rychlou a kapacitní tangenciální linkou. Ony tu ty uzly zatím moc nejsou, nebo to na nich není vidět, ale rodí se a budou časem významné. (Ale kromě určitých stavebních příprav se hlavně musí začít jezdit.) Běchovice – vlaky Malešice – vlaky, tramvaje, autobusy a i na to metro se dá dojít. Zahradní město – vlaky, tramvaje, autobusy a věřím že se sem jednou i to metro A dostane Kačerov – metro Krč – metro už se chystá, nějaké ty vlaky Radotín – vlaky a autobusy Všechno jsou… Číst vice »

investičák

Už jste únavný, ale tím i méně chytrého nepřinášíte: je-li na Jahodnici „prd“, co je tedy frekvenčně významného třeba v Kyjích (kde těch vlaků navíc zastavuje dokonce mnohem víc), nebo třeba ve Velké Chuchli, Dolních Měcholupech, Sedlci, atd.? I jiná VHD má přece také i mezilehlé zastávky, nejen ty přestupní, a nikdo je nechce rušit jen kvůli tomu, že jsou využívány jen málo a dopravu by to trochu zrychlilo. A i železnice už také „umí“ zastavovat jen na znamení nebo požádání, takže jde jen o to takový režim uplatnit tam, kde to má smysl.

ene bene

Ano, správně, tak jako je mezi Krčí a Radotínem Chuchle, tak může být i jedna nějaká rozumná zastávka mezi Běchovicemi a Malešicemi, to jsme se obloukem vrátili k tomu mému původnímu příspěvku. (Jinak, samozřejmě jste pominul historické důvody,. A i na stávajících tratích je co zlepšovat, třeba v Kyjích by šly přestupní vazby zlepšit podstatně.)

investičák

Ty přestupy v Kyjích beru, ale ty tři zastávky tady mají zjevně smysl, protože po silnici a tramvají to určitě bude pomalejší a původní vize stejně byla ukončit ty vlaky už v Běchovicích. Má to zkrátka být součást MHD a ty zastávky třeba naopak umožní prodloužit intervaly na lince č. 109, která teď asi kvůli kolonám stejně příliš spolehlivá a rychlá ani není.

ene bene

To ale mají nějak vyřešit tu 109. Poskakující autobus místního významu se opravdu nenahrazuje elektrickou jednotkou na dvoukolejce.

Jozef Sec

Zrušit zastavování EX a R vlaku v Libni a vejde se tam víc osobních. Jezdí to každou chvíli, takže žádný problém pro městské cestující.

VTT

Problém pro ty, co jedou R a Ex a mají cíl ve východní části Prahy.

Jaaa

Napojení Libně na městskou dopravu je dost pochybné, často je lepší dojet si na metro na ten hlavák…

VTT

Je tam spousta linek autobusů a tramvaje. Třeba do Malešic se člověk dostane 177kou bez problémů, z Hlaváku je to docela opruz. Totéž oblast od Palmovky podél tramvají až k jejich východní konečné.

Jaaa

Já to nezpochybňuju, jenom si myslím, že když už v tomhle směru ty vlaky musí zastavovat, chtělo by to poněkud vylepšit i návaznou dopravu.

Martin

Je to docela zivy prestupni uzel, spise je otravne se plazit az do centra na hure pristupny a preplneny wilsonak, zvlaste, kdyz vam tim nadrazim ve Vysocanech vlak jen profrci…

VTT

To je další věc, Wilson má akorát Cčko. Tramvajová zastávka s názvem „hlavní nádraží“ někde za parkem je spíš nepovedený vtip.
Právě proto je potřeba zastavovat i na dalších velkých stanicích v Praze, a to se všemi vlaky, včetně Ex.

ene bene

Ano, ale chtělo by to budovat nějaký terminál ještě dále od středu města, tak na úrovni Běchovic (s návaznostmi – úloha pro urbanisty a územní plánovače, síť kapacitní MHD atd.) a tam pak zastavovat vším a tu Libeň potom opravdu nechat plavat.

VTT

V tom případě i s velký P+R pro lidi, co přijedou autem a budou pokračovat nějakým expresním spojem dál.

ene bene

Každopádně je to úkol nadlouho. Musí se začít v ÚP a pak zvolna. Za 10 let by ještě ten přesun zastavování připraven nebyl, i kdyby se dost snažili. A oni se nesnaží.

VTT

Tak o přesunu zastavování se tu bavíme my, ale nikdo jiný na to nepřišel. 🙂

ene bene

A to je právě ta chyba.

M M

Proto děkujeme ministerstvu, že Ex7 nechává projíždět Zahradní Město…

Daniel Jablonecký

MHD není jen metro. A napojení tramvají a autobusů na nádraží Libeň je velmi dobré.

projížděč NAD

Je-li tam zastávka autobusů směrem na sever skutečně přesunuta ještě před křižovatku hned za podjezd (je na něm i lávka pro pěší), jak to teď ukazuje mapa, tak už opravdu „to nemá chybu“ = palec nahoru!

Kubrt

Ano, už to je takto několik let.

Martin

No, jestli jsou pro vás necelé dva roky „několik let“, tak pak to sedí.

Kubrt

Tak sorry, nezapsal jsem si to do deníčku červeným inkoustem.

Suchdolák

Já jsem tam naposled přestupoval právě ještě až za křižovatku, a dva roky to asi ještě nebudou. Ale už se tam příliš často nedostanu, tak mě to i v mapě překvapilo.

Tomáš Záruba

Ale má to chybu. Porad to nejsou průlezy z cca prostředka peronů rovnou k silnici v podjezdu.

investičák

Hezké a asi i užitečné by to sice bylo, ale také hodně nákladné – a nevím, čím by kdo dokázal zdůvodnit ekonomičnost takové stavby. Možná jestli se tudy někdy bude stavět nějaká ta východní tramvajová tangenta, tak by se to k ní mohlo „přilepit“, ale jinak to příliš realistické nevidím.

Zbynek

Me by stacilo prodlouzit stavajici podchod pod posledni dve koleje aby se dalo projit k Sazce.

Vojtěch

Letnany, Prosek, Vysocany, Liben, Hloubetin, , ale i Kbely a busy až do Brandýsa nad Labem, na druhou stranu od Jarova ty tramvaje a busy jezdí pomalu stejně jako metro . O časové úspoře mi 15. Minut zajížďky na Lahvak a velmi jednoduchém nástupu na jednom peronu nemluvě. .odhadem 200 tis potenciálních cestujících . To je více než má Karlovarský kraj…

projížděč NAD

Jděte do háje (s malým „h“): co to dalo práce přesvědčit konstruktéry GVD (v dobách, když o tom v podstatě rozhodovali ještě především oni), aby tam ty dálkové vlaky zastavovaly, protože se to bude hodit půlce Prahy (podobně jako se hodí třeba zastavování na Smíchově)!

Jiří Kocurek

Nehledě na to, že Metro od Wilsonu na všecky strany zrovna neoplývá volnou kapacitou.

Juraj

A fakt by se tím něco uvolnilo? Protože veškerá regionálka v Libni stejně stojí, nástupních hran je dostatek a rychlosti tam nejsou nijak závratné.

Libeň má několik kapacitních problémů, včetně úrovňových křížení tratí od Holešovic a od Malešic, ale zastavování dálkovky není jedním z nich.

Pavel P.

Naopak, zavést zastavování R vlaků v Brodě a Pečkách a můžete zrušit půlku osobáků.

Roma

Hlavně se zavřenou Masnou to bude výživné….

-mm

Neví někdo, jak je udělaná smlouva? Nešlo by ten rozsah prostě zredukovat, třeba jen na posilu S49 Roztoky-Libeň, holt třeba i zaplatit nějakou menší pokutu, Jancurovi se to stejně bude hodit, Pesa nestíhá, stejně nebude mít včas dost jednotek.

liborvavrik82

Dodávky vozidel od Pesy mě zajímají. Máte nějaké podrobnosti kolika souprav se zpoždění týká a jak bude velké?

Kubrt

Samozřejmě nevidím do hlavy panu Jančurovi, respektive vedení RJ, ale z hlediska dopravce je pořád lepší jezdit v rozsahu dle smlouvy, byť třeba s náhradním vozidlem a za méně peněz, než nejezdit vůbec.

Daniel Jablonecký

Tak o tom nebudiž pochyby.

Radek

Až na to že S49 jezdí Arriva a ne RJ

Kubrt

K novému GVD jí převezme RJ.

Suchdolák

Zatím ještě ano – ovšem jen do prosince …

Michal M

A někam, kde by to bylo třeba i užitečné, to jezdit nemůže? Spěšňáky do Brodu/Říčan, Poříčany-Nymburk a tak?

pacicka

Čemu by to pomohlo, když je to jen dvouvozovka?

Kuba2

A spojovat to nejde?

Kubrt

ty příští pesy pro pražské linky budou třívozovky (240 sedaček).

Frantík

Tak by nemohly asi jezdit v taktu půl-půl, ale pořád lepší než nic. Pobírat ty, kterým se třeba zpozdil návazný bus.

projížděč NAD

Mohlo – třeba právě z Úval přes Holešovice do Roztok, jak už jsem ostatně napsal dřív – byla to navíc i jedna z uvažovaných variant, když kdysi „tangenta“ od Roztok končila trvale jen v Libni a jedním z hlavních důvodů proti jejímu prodloužení až do Hostivaře byla tehdy námitka, že v Malešicích zastavovat nelze a zastávka u depa metra je teprve ve výhledu, a bez toho by prý to prodloužení nemělo smysl.

tomash

Bez Scheinherra už se v Praze neudělá z dopravních staveb zas desítky let nic, možná doběhne, co začal.

ČD4ever

Libeňský most zrovna úspěšně doběhnul, že?

nowas

Dopadnul. Na zem.

Frantík

Ten sto let stál a stát bude dál.

Juraj

Tak Libeňský most za Scheinherra získal razítka a proběhlo výběrko, takže se teď konečně pracuje. Je to jaksi o 100 % víc, než udělali jeho předchůdci.

Teď ale k těm zastávkám: fakt je na magistrátu někdo, kdo by měl energii toto aktuálně protlačit?

VTT

Získal razítka na rekonstrukci, ale dělá se novostavba (replika).

investičák

Ale dělá se aspoň replika – kdyby to bylo podle jiných, bylo by tam nějaké příšerné monstrum a vedla by po něm čtyřpruhová dálnice do šturcu v podobě obytné oblasti v Bubnech (v podstatě místo městského okruhu).

VTT

Zkrátka, tlačení na rekonstrukci byla populistická hovadina, ta jen celou věc zpozdila. Kdyby tlačil novostavbu repliky, bylo by to lepší.

basteilubbe

Žádná hovadina a nic se nezpozdilo. Část mostu se rekonstruuje, část se demoluje. To ale bylo v plánu od samého začátku. Šlo o to zachránit architektonicky cenné prvky mostu, nahradit ty, které opravit nelze a hlavně ho nenahrazovat nesmyslně předimenzovaným dálničním mostem. A to se povedlo. Scheinherrovi v tomto smyslu nelze vůbec nic vytknout.

Bram

Přesně tak. Mám jen obavy, že někdo si původně dělal zálusk na to, že by rozšířený Libeňský most propojil s Vysočanskou radiálou přes Palmovku, jen se to nechtělo přiznat.

ene bene

Žádná dálnice. Most by byl prostě širší, pro všechny pohodlnější, a odpovídal by požadavkům dnešní doby. Replika je nejblbější z možností. Když se to musí bourat mělo se to udělat nové a zgruntu. Možná jste si všiml, že se daří stavět i hezké moderní mosty…?

investičák

Blbost: tramvaj tam samostatné těleso má (včetně zastávek), po jednom širokém jízdním pruhu pro auta v každém směru tam úplně stačí a chodníky jsou tam také – a víc tam skutečně potřeba není a ani nebude – pokud se tedy někdo nezblázní a nebude chtít obnovit výstavbu původního „roštového“ systému magistrál + radiál skoro až do centra.

ene bene

Hledíte na to moc ideologicky, pořád se nemůžete zbavit té dálniční doktríny.

investičák

Ne, to je jen prostý pragmatismus: každá komunikace nasává frekvenci, a čím je pro řidiče pohodlnější, tím víc jí nasaje.

Pody

Pokud vím, tak zastávky měly připravit dotčené městské části, alespoň ty na Praze 14. Prodlení tak vzniklo především na úrovni MČ. Beztak se mi nezamlouvá, že by tam byly na tak krátkém úseku hned tři zastávky (Jiráskova čtvrť, Jahodnice, Hostavice). Dle mého by dvě bohatě stačily.

frank

není tomu tak, všechna ta povolení o které městské části žádaly zůstala velmi dlouho ležet na magistrátu

Juraj

Zastávka Hostavice by měla být fakticky „Praha-Dolní Počernice jižní nástupiště“. Vzdálenost nástupišť by tam byla menší než třeba ve Studénce nebo v Táboře, takže jsem nikdy úplně nechápal, proč to má být vedeno jako samostatná zastávka.

Jahodnice a JČ by byly blízko, ale zase tam to má být fakt otázkou místní obsluhy a přes dva kilometry na vlak nikdo z místních chodit nebude.

projížděč NAD

To je naprosto přesné vysvětlení a je to i hlavní smysl vedení té linky – to, co z toho chtějí udělat jako „dlouhodobé provizorium“, naopak v podstatě žádný velký smysl nemá a bude spíš překážet.

ene bene

Scheinherr byl možná pracovitý, ale pokud nebyl pod dozorem, tak rozpracovával tyhlety svoje nesmyslné nápady jako je zachraňování hroutících se mostů a ty škody z jeho umíněnosti teď máme na talíři.

Jaaa

Žádnou škodu nevidím. Kdo se může pochlubit kubistickým mostem?

basteilubbe

Žádná škoda nevznikla, most zachránil, připravil rekonstrukci a ta probíhá. V jaký paralelní realitě to žijete? Že část soumostí bude demolována bylo jasný od samého začátku, šlo o záchranu architektonicky cenných částí mostu a to se povedlo.

projížděč NAD

Když už ty spoje stejně nebudou po většinu týdne jezdit až do Vršovic, bylo by asi lepší udělat z toho linku S41 a jezdit v relaci Roztoky u Prahy – Úvaly v prokladu s linkou S49 (kterou má navíc nově také provozovat Jančura): tam by kapacita byla, posílilo by to spojení Prahy 6 a Prahy 8 (místo té nesmyslné lanovky) a i spojení Podbaby s Libní, které v pracovní dny také v půlhodinovém intervalu není nic moc. Cpát další vlaky z východu na hlavní nádraží mi připadá zbytečné, když na metro „C“ by byl přestup stejně zachován (v Holešovicích), a… Číst vice »

Lukáš F.

Jo, Holešovice-Podbaba je skvělé expresní spojení, škoda, že to nejezdí v nějakém použitelnějším intervalu.

projížděč NAD

Dokladem byla frekvence v době, kdy nefungoval Negrelliho viadukt a jezdily tam i kralupské vlaky – se současným intervalem „ML-S49“ a těmi spíše náhodnými výstřely nespolehlivých rychlíků je použitelnost jen silně omezená.
A občas už teď dělá trochu problém zprzněná kombinace zastávky v Podbabě a nedokonalého kolejiště výhybny Praha-Bubeneč, kde chybějí další návěstidla, ale i ten stav by asi ještě dva další páry osobních vlaků v hodině zvládl zvlášť budou-li soupravy mít nízkopodlažní vstupy.

Suchdolák

V té souvislosti mě napadá, že by možná byl schůdný i vznik malého a spíše dlouhodobě provizorního parkoviště „P+R“ poblíž zastávky Praha-Sedlec: nevím, jak to teď vypadá třeba na placu u nepoužívaných zadních vrat do areálu původních „Mrazíren“, ale třeba by jej současný majitel areálu k tomu účelu pronajal. Praze 6 by to mohlo trochu ulevit a i OMH by pak mohl trochu zklidnit své antiautomobilistické vášně, když ta auta by do současné „opravdové“ Prahy 6 vlastně nedojela – ostatně podobných je ve všední dny dost plný třeba i Suchdol, jen tudy nejezdí vlaky, ale jen autobusy MHD.

M 474 003

Tam nejde udělat nic. Podnik, který koupil bývalé skladiště, zabral i cestu, zaparkovat se dá dost daleko od nástupiště zanedbatelný počet aut.

Suchdolák

Já jsem neměl na mysli ohradu u bývalého skladiště, ale nevyužitou panelovou plochu přímo uvnitř areálu „Mrazíren“ u zadních vrat (na zdi nad tím skladištěm) – ale možná by to stejně neprošlo ani přes bezpečáky, zvlášť po tom požáru v té budově před několika roky.

Mimopražský

Tady je problém, že dopravní infrastruktura v Praze a jejím okolí je společná jak pro osobní tak i pro nákladní dopravu. Rozsah té osobní již přerostl mez toho, co ty tratě poberou. Tady by se zcela jednoznačně mělo říci dost. Pokud se nepřistaví další koleje, otázka kde a za co, kapacitu nedostanete. Tečka.

-mm

Nejen nákladní. Města velikosti Prahy mívají zvlášť infrastrukturu i pro dálkové a místní vlaky. Jen tady se snažíme nacpat všechno na 3 koleje.

HK~

neasi, do Běchovic by měli být 4 koleje a nejlépe s VRT 6, ale my jsme prostě klauni a ani po stavbě VRT se tam další koleje dávat nebudou

někdy by se prostě mělo říct jako jinde „sorry, ale prostě se budou bourat baráky“

Jiří Kocurek

Což je asi tak 100x neprůchodnější než přesmyk v Libni a tunely Prahou 6 do Kladna.

Petr Šimral

Ale do Běchovic budou čtyři koleje a s VRT ze Zahradního města jich bude 6.

smasska

Bohužel ne už od prosince…

VTT

Kyje budou proti tomu protestovat. Tam už litují, že nezařízli trojkolejku.

Jaaa

To by mne vážně zajímalo, co jim na tom vadí. Trať kolem bydlení v podstatě nevede.

Conti777

Vadí jim, že tam jezdí vlaky. To je v Česku typické, koupím si dům u kolejí a pak se divím, že po nich jezdí vlaky, koupím si dům u letiště a kdo by čekal, že tam budou létat letadla. Tak proti tomu budu alespoň protestovat, co to jde.

Bram

A tak už ta linka zůstane navždy. Lidé si na ní zvyknou a nebudou chtít změnu. Skoro mi to přijde jako zástupný důvod pro to, aby už nikdy linka S61 přes Malešice nevyjela a to je jedině dobře.

Frantisek X

Otázkou je, zda kvůli toho trvale ještě více zacpat trať od Libně dalšími krátkými vlaky.

Pepa

Já bych tedy jako ten téměř nikdo jezdil z Klánovic na Zahradní Město každý den strašně rád. Ušetřilo by mě to opravdu hodně času.

Čak

To je i můj případ – až bude vše hotovo tak linka S71 Jahodnice – Kačerov – a mohl bych jezdit MHD a ne autem

Mvek

Přesně, v rodině se taky někdo těšil, že by se třeba dostal od Rostoklat do Mnichovic, sice se dvěma přestupy, ale ne přes centrum. Dokonce je otázka, jestli by se neuživila linka, která skutečně jede z těch Úval přes Malešice někam na Benešov ale chápu, že pokud by to nebylo úvratí na Zahradním Městě, tak už je to zas dost pochybné, kolik lidí to nyní pobere. Nicméně jako tangenciála mezi Vršovicemi+Zahradním+okolím na MHD a Běchovicemi, Klánovicemi (i na výlety) a Úvaly, případně i Brodem (ok, tam asi už není zas kapacita) by to mohlo být zajímavé, aspoň v řídkém taktu.… Číst vice »

projížděč NAD

Co podle vás znamená „v řídkém taktu“? Z vlastní zkušenosti vím, že na hodinový takt o víkendech současná „ML-S49“ běžně příliš mnoho lidí nenaláká: v Praze a blízkém okolí je na železnici (a ve VHD spíše vůbec) ještě přijatelný interval maximálně půl hodiny (i o víkendech), jinak je pro Pražany vlak spíše exotikou a pojedou raději MHD, případně autem.

Novomír

Také se dlouho mluví o zastávce Vrbova (mezi Krčí a mostem inteligence), ale jak jsem viděl, tak teď ani nevzniká, ani tam v rámci stavby není žádná příprava, ba naopak.
Takže ta je asi taky už odepsaná.

Marek Kubík

To by jste chtěl po SŽ moc aby postavila aspoň nějakou přípravu. 😀

HK~

Vrbová snad není ani v metro plánu na rozdíl od těhle do Běchovic

investičák

Což neznamená, že by třeba přesto neměla být zřízena.

Frantík

Nejmenovalo se to Ve Studeném?

MajT

Takže zase jako vždycky, kreslit linky by nám šlo ale aby jsme k tomu postavili infrastrukturu to ne. Nejvíc mě na tom fascinuje že veřejnosti to vůbec nevadí.

Kubrt

Veřejnost tohle vůbec nemá šanci dohlédnout. Veřejnost si sem tam přečte malůvku plánovaných linek a pak až o tom, když se linka otevře. A ti, co se jim hodí, se jí naučí využívat. Ty konotace typu dopravce, infrastruktura, vozidla, ropid, nákladní vlaky, kapacita – to „řešíme“ my, co nás doprava zajímá, ale řadový občan absolutně netuší. A my zase absolutně netušíme nic o pozadí provozu kulturních institucí, diplomatického sboru, údržby zeleně a miliónu dalších témat.

Bram

Přesně tak :-).

Jiří Kocurek

Mnoo kdosi tudle navrhoval vozit cimbál Metrem. Dokonce si našel fotku toho přenosného, na druhé stránce google, aby prokázal, že cimbál nemusí nosit 4 lidi.

Naprostý nesmysl co vymysleli

Teda to že to bude jezdit Vršovic jenom o víkendech je první nesmysl a druhý je proč to z těch Vršovic aspoň rovnou nejede i na Kačerov a do Radotína a Černošic

Mvek

Tak ale ona tam asi fakt není ta kapacita. A do Radotína už vůbec ne kvůli padajícímu mostu na Smíchově. Ale já bych radši, aby to teda jezdilo na Kačerov, pokud tedy tam ve stejnou dobu nebude jezdit nějaká ta jiná linka (když už se staví i zastávka Spořilov, která upřímně moc nechápu, kolik lidí přiláká, když je Kačerov opodál a metro taky, ale kdoví).

Jakub

Zaujal mě ten absolutně omezený pohled na věc … „prodloužíme linku do Úval a odkloníme ji přes Libeň“ …. „nákladní vlaky to neomezí“ … aha a ty nákladní vlaky z Běchovic do Kolína jedou asi přes Mars? Stejně tak mezi Malešicemi a Libní, taky nákladní vlaky přece vůbec nejezdí… 🙂 Gratulujeme ROPIDu.

ČD4ever

Mezi Malešicemi a Libní už teď nepřeskočí skoro nic. Taky mě to hned napadlo.

Kubrt

Jak jsou rozděleny úkoly a odpovědnosti při přípravě nových zastávek? Kdo je jejich investor? Co mají na odpovědnosti městské části? Děkuji za info.

Vasek

Pořád jen, že městské části nestihly PD. Co se tedy dělá? Je snaha přípravu dokončit? Nebo je to mlha a ve skutečnosti není zájem zastávky stavět?

Mimopražský

Ono asi jde i o žebříčky priorit radnic příslušných MČ. Zrovna z Újezda přes Běchovice, Dolní Počernice a Jahodnici ty lidi poberou krátké autobusy MHD jedoucí k metru, byť v dopravních špičkách to tam někdy trochu drhne.

Kubrt

Taky to tak vnímám. A právě proto by mě zajímalo, co z této dost komplexní akce ve skutečnosti leží na bedrech dotčených městských částí 🙂

Amatéři

Proč to sakra nejezdí jakkoliv jinak než už teď vlaky jezdí tj. buď Černošice – Radotín – Smíchov – Vršovice – Zahradní město – Běchovice – Úvaly. Štve mne hlavně chybějící přímé spojení z Vršovic na Smíchov a z Vršovic pres Malešice po kolejích které tam dávno jsou. Nebo aspoň Černošice – Radotín – Vršovice – Hlavní nádraží – Holešovice – Roztoky.

Tak jak to navrhli jezdí Elefanty a je to zbytečné

Kuba2

Třeba proto, že po padajícím mostě se stěží dá procpat současný provoz.

TomasH

Souhlas, velice rád bych využíval rychlé a pohodlné spojení na druhý břeh, konkrétně Zahradní Město – Smíchov. Ten cestovní čas oproti jiným spojením MHD by byl výborný a Praha zlepšit propojení břehů Vltavy bez kolon sakra potřebuje. Jinak když tu bylo pred mnoha lety poslední MS v hokeji, tak jsem si tehdy plánoval a přál, ze příště už pojedu do Sazka/O2 areny ze Zahradňáku vlakem s přestupem zřejmě v Malešicích. Povedlo se to částečně, pojedu sice z nového nádraží, ale s přestupem v Hostivaři a s dlouhým intervalem mezi spoji, kdy Malešice a přesmyk v Libni nestojí a čert ví… Číst vice »

Alibaba

Kdyby jste si přečetl článek, tak by jste se dozvěděl, že tam nejsou zastávky v potřebné hustotě (Zahradní město – Běchovice), jak si pro obsluhu území představují.

Osamělý Vlk

Alespoň RJ bude mít možnost zajistit pořádné vlaky.

Kubrt

RJ má objednáno. A jezdit se začne, ať už nové soupravy budou v prosinci hotové k provozu, nebo nikoliv.

Kamui

Už v době, kdy linky soutěžili, mi termíny otevření nových zastávek přišly mimo realitu. Víme, jak u nás všechno nekonečně trvá.

Frantík

No čili nejen že chybí zastávky, ale nikdo ani nerozšířil kapacitu tratě v Malešicích, jak bylo protestováno.

Oldřich Sládek

Názor ŽESNAD.CZ na tuto, při současném stavu infra, naprosto nesmyslnou linku, se nezměnil. Pro nákladní vlaky v Libni je to naprosté K.O. a to ve všech směrech, byť na papíře se vlaky vejdou. Bohužel si bývalé vedení Prahy v čele s radním Adamem Scheinherrem vedlo svou a soutěžili něco, co nemohlo dopadnout ani jinak.

Franta

Problem je v tom, ze jak Adam Scheinherr, tak byvale vedeni Prahy 14, bylo mnohem akcnejsi. Kdyz byl problem nebo chteli neco udelat, tak sezvali vsechny strany do jedne mistnosti a tam se to resilo tak dlouho, nez se to vyresilo a tlacilo se na to. Soucasne vedeni Prahy 14 ma politiku – hlavne nic nedelat, co kdyby si nekdo stezoval. Sleduji uplne s obavami socialni site a v tu ranu, kdyz tam neco je, tak to resi. S timhle pristupem samozrejme nemuzou a nechteji pokracovat na novych zastavkach, protoze ono by se tam stavelo a to by nasi volici… Číst vice »

Někdo

Nezapomeň že svodoba už těch 10 let nedožije a kdo ví jestli dožije voleb vždyť je ve věku Zemana možná i starší

Jan T.

Což dává naději, že tam bude zas někdo akčnější a bude to mít na plný úvazek, ne jen jako vedlejšák.

Michal M

Leda by ODS vytáhla nějakou jinou fosilii z devadesátek…

Jiří Kocurek

Hlavně k tomu nepouštět šotouše, který bude požadovat, aby se na stavbu železniční zastávky vozilo všecko vlakem.

Suchdolák

To je sice pravda, ale „modrý pták“ si rozhodně snahu o další prznění Prahy a dopravy v ní při volbách ujít nenechá – a nepůjde-li to jinak, klidně se k tomu spojí třeba i s čertem (černopr*elníky).

Michal M

KDU má celostátně pod 5% a v Praze to možná bude ještě míň…

Suchdolák

Já jsem měl na mysli Kalouskovce – to jsou přece také klerikálové, jen je to ta jejich bezcitná sekce.

Mimopražský

Koho dnes v Praze zajímá nějaká nákladní doprava? Na tom se politické body nenahoní. Průmyslová výroba šla do kopru a příslušné vlečky s ní. Vysočany jsou zářným příkladem. V typicky nákladní stanici Malešice změnou technologie skončila teplárna, podařilo se zaříznout Žižkov, pošta přešla na silnici, Ferona točí pár vozů a Stavoservis je po vytrhání kolejiště před zrušením. V bleděmodrém Hostivař. Ještě tak zaříznout Metrans v Uhříněvsi a cementárnu v Radotíně a tranzitní vlaky, ať si jezdí v noci. Tedy zrovna pokud se nenaplánují noční nickolejné výluky.

investičák

A pro ten železniční tranzit chybějí obchvaty Prahy = vnější (ale skutečně vnější !!!) okruh kolem Prahy, takže je to podobné jako se silnicemi a tranzitní nákladní dopravou na nich: jediné, co lze považovat za jakýsi možný zárodek takového okruhu, je trať Kralupy n/Vlt. – Neratovice, která toho ale mnoho neřeší, protože přes Holešovice toho může pořád ještě projet dost a na jih či západ Čech se tudy nijak snadno a rychle dostat nelze (jinak než přes Prahu).

Alibaba

Na spoustu místech mají požadavek, že mají tranzitní vlaky jezdit v noci, akorát je pak problém, že se za tu jednu noc přes těch spoustu míst nedostanou. A pak prý naopak v Německu na trati z Domažlic do Regensburku nechtějí vlaky přes noc, protože tam mají v noci dopravní klid. A včíl si mudrujte a naplánujte nějakou jízdu vlaku, aby byla trochu plynulejší a ekonomická.
To totiž pak politici jen melou hubou o podpoře ekologičtější nákladní dopravy, když pro větší kapacitu pak nedělají nic.

Cargo

Tak já nevím, ale jeden dopravce, co vozí krabičky, tak vždycky projede Libní během 20 minut, tak nevím, proč ostatní nákladní dopravci pláčou, když jeden to zvládne a druhý ne…

Petr Šimral

Taky není pokaždé „posvícení“. Zhlaví v Libni jsou přetížená a rozhodně přidávání dalších a dalších vlaků osobní dopravy nákladní dopravě v tomto kritickém místě zrovna nepomůže.
A zcela logicky to ve směru Uhři – Holešovice jde rychle, protože jakmile se vlak pohne v Uhři, tak už ho není kde odstavit na čekání. A čekání v Uhři zcela logicky nevidíte.

investičák

Problém tkví v tom, že pro železniční tranzit chybějí obchvaty Prahy = vnější (ale skutečně vnější !!!) okruh kolem Prahy, takže je to podobné jako se silnicemi a tranzitní nákladní dopravou na nich: jediné, co lze považovat za jakýsi možný zárodek takového okruhu, je trať (Kladno -) Kralupy n/Vlt. – Neratovice, která toho ale mnoho neřeší, protože přes Holešovice toho může pořád ještě projet dost a na jih či západ Čech se tudy nijak snadno a rychle dostat nelze (zase to
rozumně nejde jinak než přes Prahu). A i pro cestu na východ tam pak stejně chybí i „Tišická spojka“.

Turbo

Krabičky v Libni jsou v drtivé většině případů přednostní vlaky. A opravdu né vždy jedou do 20 minut….

KH..

Je pravdou, že je to tak trochu tím, že fírové a technika Metransu má v zásadě dobrou pověst – v absolutní většině případů sledují situaci a jsou schopni se rozjet do 20ti vteřin poté, co se jim rozsvítí volnoznak + takřka okamžitě berou telefony. Díky tomu se pak jeden nebojí využít sebemenší skulinu mezi vlaky osobní dopravy, či popř. kvůli rozjetým 2000 t zasekat o tři minuty rychlík, neboť ten to do Kolína stáhne. Dalším faktorem, proč se Metransu tak „daří“ je ovšem to, že je dlouhý – při absenci přesmyku jsou přes den v Libni de facto dvě koleje,… Číst vice »

Granja

….. byť na papíře se vlaky vejdou….

Papír snese úplně vše.

Frank

Chybějící zastávky jdou z 95 procent za hlavním městem Praha , městské části totiz nezdrzely povolování výstavby, leželo to na Praze….

Ventura35

Připadá mi to celé smutné. Je vůbec potřeba takhle linka? Možná je uzavřená smlouva, ale RegioJet ty Pesy beztak do prosince mít nebude, takže tam budou smrdět ty staré a pomalé německé diesly, které budou koridor zdržovat ještě víc.

Air Traveller

Zkuste se nekdy v pracovni den ve spicce rano projet S1/S7 smerem do Prahy.

Beznadejne natriskane. Takze ano, ve spicce je opravdu potreba.

(neberu v uvahu to, jestli se tam vejde nebo ne)

Ventura35

Díky za ujasnění, o vytíženosti jsem neměl potuchy.

mic

Tento problém má lepší řešení – zkapacitnění souprav na stávajících spojích.

55p

Nojo, ale musíte sehnat milon razítek a udělat hafo výluk, kvůli prodloužení peronů nejméně v úseku Praha – Poříčany.

Kuba2

Pro začátek by stačilo pořídit soupravy, které plně využijí délku současných perónů.

Jan T.

Objednávat úplně nové vlaky, to je taky na pár let.

projížděč NAD

No, to se nabízelo, když vznik návrh na „zdvousystémování ešusů“ pomocí dalšího vloženého vozu – ale příliš by to stejně nepomohlo.

projížděč NAD

A ty peróny zkrátila SŽDC až při modernizaci koridoru, protože si to tehdy „jedenáctka“ (= doprava a přeprava) při jednáních v rámci příprsvy té stavby neohlídala, a pak bylo velké divení a nadávání (ale na sebe nenadávala). To všechno ještě dobře pamatujeme …

Air Traveller

Jojo, ktery bude trvat 10+ let, nez se vsude prodlouzi perony.

tvrzna

Jak byste si tenhle krok konkrétně představoval?

Daniel Jablonecký

I na tom se pracuje, nicméně to samo o sobě nestačí.

Franta

Ve spicce se nekdy nejde vejit do 2 souprav City Elefantu, coz je 2×643 mist. Tzn. 1300 mist. K nastupistim se nekde uz o moc delsi souprava nevejde. A nevim, jestli by byly jednotky na 3 spojene City Elefanty.
Ale souhlasim, ze by se soupravy pro 2000 cestujicich kazdych 15 minut mezi 6:30-8:00 hodily.
Pripadne nacpavaci lidi do vlaku jako v Japonsku, protoze obzvlast v hornim patre moc lidi nestoji.

projížděč NAD

Trojice „ešusů“ chtěla „dráha“ (tehdy odvětví 11) na kolínské trati zavést právě ve chvíli, kdy tam jiná „dráha“ (investoři) krátila ty peróny …

VTT

Vejde se troješus ke všem nástupištím na Masně (ke všem, ke kterým se dá zajet od Libně)?

frank

letos se už stojí i v horních patrech , jen se tam lidem asi moc nechce , protože pak je problém vystoupit …

Frantisek X

Jestli je to jako v autobusech a tramvajích, kde všichni zůstanou stát už ve dveřích a „s dovolením“ je pro ně sprostý výraz, pak řešení nespočívá v přidání dalších vlaků na trať, bych řekl.

frank

není, je to kontinuální dav, nu a pokud přijede krátká souprava tak si ani nevyndáte ruku z kapsy jak se to tlačí….

frank

tak to je asi pro dráhu a její vozový park docela problém . Jezdí tam v pracovním týdnu ve špičkách v zásadě pořád dvousoupravové elefanty a je vidět, že nemají soupravy navíc protože cca 2 týdně ve špičce přijede krátká souprava . Možná by trochu pomohla verze bez první třídy, na téhle trati se stejně velmi často naplní stojícími lidmi a popravdě první třída když nad vámi stojí dav je stejně o ničem…

Tomáš Mudroch

Ta linka by byla potřeba spíš ve všední dny ve špičkách, v původně plánované trase a nemyslím si že by jezdila prázdná. Od nového grafikonu má být linka S7 sloučena s S1, tzn. vše bude končit na Masaryčce, „protože Vyšehradský železniční most“. S7 je ráno i odpoledne hodně plná a přijde mi super, že si člověk může vybrat z přestupu na metro B (Masaryčka) nebo C (Hlavák). To od nového grafikonu nebude. Většina lidí nastupuje v Úvalech a Klánovicích. Třeba dnes ráno byl vlak plný, že stáli lidé i v uličkách v horním patře, proto si myslím, že by prázdný… Číst vice »

frank

jednou či dvakrát týdně vidám v Klánovicích nákladní vlak ve špičce… jinak je to většinou bída, protože vlaky “ vyšší kvality“ běžně posouvají eska grafikonem o pěkných pár minut. Marný na tom je zejména to, že člověk koukne na zpoždění a není tam žádný nebo pár minut a jak esko dojede do Úval tak klidně přiskočí 5-10 minut jednrázově a po trati sviští “ vyšší kvalita“

Jarda

Za mě největší hloupost. SŽ se tam ty vlaky sice vejdou na papíře, ale pak přijede zpožděný první rychlík o 5 minut a vše se sesype jak domeček z karet. O tom, že nákladní vlak tam už neprojede žádný nemá snad cenu mluvit už vůbec.

Miroslav

Docela mě zajímá jak na tom jsou nové soupravy na linku S61, mají vyjíždět již letos ale pokud se nepletu, žádné snímky ani z výrobní linky nejsou..

David

Co dělá správa zepeznic pro to aby tu kapacitu uvolnila? O problémů s kapacitou se ví léta a správce železnice měl na přípravu dost dlouho, pokud se rozhodl že to vyřeší čistě administrativně je to rozhodnutí SŽ a ne Prahy. Dávno mohl být v Libni a v Malešicích přesmyk, trať dvoukolejná, atd.

Miroslav

Ale já tady nemluvím o SŽ 🫣

Jiří Kocurek

Přesmyk v Libni… kdožeto blokuje/nejedná?

gotop

Takze z linky S61 se vlastne stane castecna nahrada linky S7, ktera se ma v prosinci rozdelit na dve nezavisle vetve, kdy vychodni ma byt prevedena na Masarycku. Podivne sachovani…

Twix

A v pracovní dny, kdy to pojede jen z hl.n., to s původně předpokládánou trasou S61 nebude mít společného vlastně nic…

smasska

Zato s původní trasou S7 skoro vše 🙂

Caracas

Člověk neví, jestli se má smát, nebo brečet. Je to jako z Divadla Járy Cimrmana… 😂

Namátkově zkontrolujte všechny

“ se nejspíš pár let vůbec nepodívá na… Definitivně to potvrdil”
Tak nejspíš nebo definitivně 🤦‍♂️

KarlosV

Definitivně potvrdil, že pojedou koridoru. Nejspíš pár let nepodívá – řekl bych, že se „nejspíš“ vztahuje k těm pár letům… tedy není jisté, jak dlouho bude odklon může trvat a jak dlouho se tedy na jahodnici nepodívají.

Namátkově zkontrolujte všechny

Jako že je šance, že by odklon trval jenom jeden rok? 🤣

mlokXCM

Každé z těch slov se ale vztahuje k něčemu jinému.

Namátkově zkontrolujte všechny

Tak co teda pan Haas potvrdil?