Praha 6 přitvrdí v boji proti Středočechům: Rozšíří buspruhy, kolony chce přesunout k Vltavě

Opravený úsek tramvajové trati na třídě Milady Horákové. Foto: Daniel Šabík / DPPOpravený úsek tramvajové trati na třídě Milady Horákové. Foto: Daniel Šabík / DPP

„Jediná forma dojíždění bude MHD,“ hrozí městská část obcím. Buspruhy na Evropské a Podbabské budou delší a mají platit nonstop.

Zastupitelé Prahy 6 vyhlásili před čtyřmi lety „stav dopravní nouze“. Vedly je k tomu opakované kolapsy na hlavních dopravních tepnách, kterými přijíždí denně do Prahy ze severozápadu desetitisíce Středočechů.

Ti podle starosty Jakuba Stárka přetěžují nejen hlavní tepny, ale při jejich ucpání si hledají cestu i ve vilových čtvrtích, kde blokují komunikace pro místní.

Situace se však od té doby nezlepšila, městská část proto rozeslala e-mail představitelům okolních středočeských obcí s chystanými opatřeními. Jeho tón některé starosty rozezlil. Starostové 14 obcí pak poslali na Prahu 6 ostrou výzvu. Nyní je mětská část pozvala na jednání, kde se situace vyjasnila.

Starosta městské části Praha 6 Jakub Stárek (uprostřed). Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Starosta městské části Praha 6 Jakub Stárek (uprostřed). Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Začali jsme přijímat nová opatření a nyní se blížíme jejich provedení. Půjde například o autobusové pruhy a omezování automobilové dopravy,“ uvedl na tiskovém brífinku starosta městské části Stárek.

Další „umravňování a utahování šroubů“

V další fázi pak městská část chystá zavedení světelných závor a zvýšení ceny za parkování. „Zřídili jsme také na radnici pozici odvolávače, bude se odvolávat do územních plánů okolních obcí,“ popsal Stárek.

Terminál Dlouhá Míle nesmí být další nešťastný Veleslavín. Praha 6 volá po zvětšení a „preciznosti“

Jednání se starosty podle něj probíhalo vstřícně. „Zástupci to nenesou úplně libě, ale nadále bude docházet k utahování šroubů a umravňování automobilové dopravy,“ prohlásil důrazně starosta.

Starostka Velkých Přílep Kamila Handlová na to však reagovala emocionálně. „Dotklo se mě dělení na Středočechy a ty ostatní. Také mi vadí osočování, že v dopravě nic neděláme,“ uvedla starostka.

Problém se přesouvá do kraje

Podle radního Prahy 6 pro dopravu Ondřeje Matěje Hrubeše způsobuje pokračující regulace vjezdu do centra Prahy či do tunelů městského okruhu kolony zejména v ulici Jugoslávských partyzánů a v Patočkově.

Auta mají stát tam, kde nežijí lidé, například v údolí Vltavy. Problém, který nám tu vznikl, přesouváme do kraje, rádi obcím pomůžeme a poradíme,“ uvedl Hrubeš.

Jediná přijatelná forma dojíždění pro Středočechy je podle něj MHD. „Chceme neomezené a nepřerušované buspruhy a hlavně jejich dodržování a vymáhání,“ upřesnil chystané změny.

Praha 6 klade podmínky pro dostavbu Pražského okruhu. Chce omezit vjezd Středočechů

Jednání o nových opatřeních probíhaly podle starosty Stárka s magistrátem, TSK i s organizací ROPID. Buspruhy budou posíleny na Podbabské a na Evropské třídě. Nově budou platit nonstop a budou delší. „To znamená, že nebudou končit před křižovatkou, ale autobus křižovatkou provedou,“ upřesnil.

Nové buspruhy

Nový buspruh se podle něj chystá i na Karlovarské až po křižovatku se Slánskou. Dále městská část žádá o buspruh na Horoměřické, kde si auta zkracují cestu přes Vokovice. Horoměřická se však musí rozšířit, zatím je jen dvouproudá. „Je to v pokročilé fázi projektování, ten okamžik se blíží. Zatím půjde o tři pruhy,“ upřesnil starosta.

Podle TSK by se změny měly realizovat během třech měsíců, hned jak je schválí silniční správní úřad magistrátu.

První fáze opatření se bude půl roku až rok vyhodnocovat, rozhodne, jak automobilisté zareagují. „V případné druhé fázi zavedeme světelné závory, tedy delší stůj na semaforech. Nechceme prodlužovat dobu čekání, ale určit, kde budou ta auta čekat,” uzavřel Hrubeš.

Praha 6 zdražuje návštěvnické parkování. Jezděte raději MHD, je kvalitní, vyzývá radní

Tagy buspruh Praha 6
470 komentářů