Průlom: Jihočeský úřad vydal územní rozhodnutí k novostavbě trati Plzeň – Stod

Nádraží Stod. Pramen: Správa železnicNádraží Stod. Pramen: Správa železnic

Na územní rozhodnutí se čekalo dva roky, neboť Krajský úřad Plzeňského kraje nekonal a nechal proběhnout všechny lhůty.

Příprava novostavby trati Plzeň – Stod, která je takzvanou 1. stavbou nového spojení na Mnichov, zdolala po letech důležitý milník. Jihočeský krajský úřad vydal k téměř 19 kilometrů dlouhému úseku, kde se bude jezdit až 200 km/h, územní rozhodnutí.

Stalo se tak dva roky poté, co Správa železnic (SŽ) žádost o územní rozhodnutí podala, a to na Krajský úřad Plzeňského kraje. Ten ovšem s poukazem na nedostatek lidí nekonal a nechal proběhnout všechny lhůty k vydání rozhodnutí.

Správa železnic proto vydání rozhodnutí loni v říjnu urgovala, načež plzeňský krajský úřad požádal ministerstvo dopravy, aby jej agendy zbavilo. Ministerstvo dopravy následně předalo řízení do Českých Budějovic, kde bylo územní řízení zahájeno letos v květnu.

Novostavba trati Plzeň - Stod. Pramen: Správa železnic

Novostavba trati Plzeň – Stod. Pramen: Správa železnic

Předmětem projektu je výstavba nové dvoukolejné elektrifikované trati o délce 18,5 kilometru v úseku Plzeň (mimo) – Stod převážně ve zcela nové stopě, v parametrech pro rychlost 200 km/h. V rámci stavby budou vybudovány zastávky Líně, Zbůch a Chotěšov u Stoda a stanice Stod.

Stavět se původně mělo už od roku 2022, dnes Správa železnic klade v letáku zahájení stavby do července příštího roku, hotovo má být v květnu 2027. Územní rozhodnutí je zatím nepravomocné, účastníci mají 15 dnů na případné odvolání k ministerstvu dopravy.

Téměř současně by měla probíhat i tzv. 2. stavba celého záměru, kterou je modernizace nynější trati z Plzně přes Nýřany k Chotěšovu. SŽ k ní získala územní rozhodnutí letos na jaře.

Tagy Plzeň - Stod Správa železnic trať Plzeň - Stod
182 komentářů