Téma: SŽ souhlasí s výstavbou v kolejišti hlavního nádraží. Je to podle ní světový trend
Praha hlavní nádraží, sníh. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pozemky pod kolejištěm vlastní České dráhy. Podle SŽ se musí stavět současně s modernizací nástupišť.
A na tohle přišli teď, když už se (krom Strašnic) zrušila všechna nákladová nádraží. Jasně, když se jim nepodařilo prosadit zrušení Masaryčky, museli přijít s jiným nápadem, jak zbylé železniční pozemky zpeněžit.
Vizualice od Penty zde: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/hlavni-nadrazi-platforma-vystavba-koleje-cd-penta.A240423_140012_praha-zpravy_vich
Penta je divoký developer, který ničí charakter města s cílem maximalizace zisku, o nic jiného Pentě nejde a sleepy Bohouš (primátor) jim jde na ruku. Již dnes mizí v Praze četné průhledy do zeleně a mezi stavbami, je to katastrofa, která ničí jedinečnou krásu dříve zelené Prahy. Masaryčka nás bohužel nepoučila, to musíme ještě zničit Wilsoňák?
Přitom si přečte tu slohovou práci Penty, To je óda jako za komunismu, o lepších zítřcích. Hodně primitivní, manipulativní.
Pozdravuji tu mluvčí, asi ona to vybásnila. Je to až dojemné, jak se Penta o nás stará.
Wilsoňák zničí už dřevěná pergola 2028.
To že Pentě a jim podobných jde jen o zisk je v pořádku, takové firmy jsou k tomuto účelu zakládané. Co ovšem není v pořádku je to, že jim na jejich politiku přistupují i politici, zastupitelé apod. Já bych pro pořádek všechny radnice, poslanecké sněmovny a podobné úřady oficiálně změnil na společnosti za účelem zisku jejich volených zaměstnanců (spol.ZÚZJVZ). Pak by k firmám jako „Pako s.r.o.“, „Blbec vos“ přibyly i firmy jako „magistrát Praha 2 spol zúzjvz“.
Jasně, ortodoxní dráhaři volají neeeee. OK, jejich názor. Nicméně snímek č. 4 krásně ukazuje, jak je zadrátované kolejiště při pohledu laika, vizuálně odpudivé. Myslete si co chcete. Pokud skončí kolejiště v suterénu obytné stavby, bude to na pohled určitě plus. A není to nic, co by venku neznali.
Nicméně souhlasím s tím, že je třeba mít v první řadě provednou dispozici kolejí tak, aby vyhovovala (ideálně) na mnoho let. Pak už se jen těžko překonfiguruje.
Ale až dole narazí vykolejený vlak do pilíře nadstavby s kancelářemi, bude to nahoře asi dost fičák.
Je podobně rizikové třeba metro?
Na každém zhlaví je mnohem více výhybek, než v metru.
Proto je statisticky bezpečnější zakrývat rovnou trať bez výhybek (jazyk, srdcovka nebo lom kolejnice).
Technické liniové stavby typu trakčního vedení a nástupiště považuji za pěkné, nikdy bych nedoporučoval je zakrývat. To by vám mohly vadit třeba sloupy silnoproudého vedení jako ošklivé, tak je zakrýt, tedy včetně drátů, tak to celé zakrýt.
Trakční vedení nepatří na Malostranské náměstí, ale s tím Praha nedělá vůbec nic.
A vy se potom na to nádraží přestěhujete ?? A bydlet na nádraží je romantické a prestižní adresa.
Penta není urbanista, ale obyčejný developer, který má prvoplánově na starost zisk.
Tady se vede diskuze, jestli to zastavět, ale není vůbec jasné, na jaké úrovni ty stavby budou, jestli budou odpovídat centru hlavního města. A mám o tom dost velké pochyby.
A podle vašeho názoru dřevostavba pergoly místo NOH odpovídá kvalitě centra Prahy, je na vysoké úrovni architektury a není ani trochu prvoplánová? IPR nám už ukázal, kde jsou současné trendy architektury, včetně zmrzačení brutalismu a hi-tech odbavovací haly. Zrovna o vkus Penty (Zaha Hadid) nemám obavy, ale proč bohužel také nestaví ze dřeva? Nová Masaryčka se vám zřejmě nelíbí. Největší dřevostavba v Evropě je to pravé ořechové, ale nepřišla s tím Penta.
Hi-tech je na tom co? Jak tam teče?
Brutalismus a hi-tech jsou architektonické styly 70.let 20.století. V tomto stylu byl TransGas a je nová odbavovací hala Praha hl.n.
Nepiště tam podle vašeho názoru o věcech, kterých se ani nezmiňuji.
Je třeba za každou cenu sledovat světové trendy? Trendy se mění. Co je dnes trendem, může být za nějaký čas nesmyslný přístup.
Co je nesmyslného na bytové výstavbě?
Stejnou otázkou byste odpověděl před půlstoletím na kritiku výstavby bytů se světlou výškou 240 cm, umakartovým „jádrem“ a okny nedoléhajícími ke stěně?
Nebo snad někdo byl proti výstavbě bytů obecně?
Přečtěte si diskuse někde na Novinkách, jak si lidi z panelákú pochavalují.
Já fakt nechápu, co je tak hrozného na tom, že se zahloubené zhlaví zakryje deskou a na ní se něco postaví. Mně je to celkem jedno,ale vidím, že mnohým zde to nedá spát.
Kolik z toho plánu Penty je „zahloubeného zhlaví“? Zahloubené je jen to jižní, severní není, přesto chce Penta zastavět obě.
Můžete uvést zdroj?
Ano, máte pravdu, na idnes to Penta ukázala. Dvě nová křídla Fantovy budovy, na jih ale i na SEVER !!! Dřevěná pergola to dlouho nepřežije, bude nahrazena. Teď už jsem v klidu…
On totiž není panelák jako panelák.
Co je na tom hrozného? Krádež pozemků k zastavění soukromou firmou bez veřejné soutěže? Ohrožení architektonické památky?
Jedině a dycky Novinky!!!
A shnije to?
Dřevěná pergola 2028.
Třeba do nebes vychvalovaná dřevěná pergola?
SŽ souhlasí…….., hlavně ať SŽ zvládnou související výluky. Už teď se (ne)těším.
Ono zde vůbec nejde o cestující, jsou to velké majetkové rošády.
Třeba mne nezbude, než jezdit do Prah zase autobusem, i když mám k dispozici nový koridor. Cestující prostě hodili přes palubu.
To ať rovnou zbourají ty litinové haly, protože stejně už teď je jasné, že je znehodnotí.
Jsou ocelové, ale to je jedno. Nevím, proč by je měli znehodnotit.
Jinak si pamatuju jako někdo kolem 2005-2008 byl veeelikanský tlak úplně zlikvidovat Masaryčku…hádejte od koho…
Pokud by se nahradila NS2, tak by to bylo jen dobře.
NS2 nebude hotové ani 2105-2108…
A proto Masna funguje dál.
Ten důvod je jiný.
Důvod je ten, že se nedá nahradit.
NS2 ji nenahradí, nebude mít takovou kapacitu.
Linky projíždějící přes NS2 budou průjezdné, Masaryčka je hlavová. Kapacita NS2 bude určitě větší. Separovaná regionálka v tunelech může mít kapacitu bližící se metru. Masaryčka 25 vlaků do hodiny neodbaví ani omylem. V dobách největší slávy to bylo ve špičce 12 v bezvýlukovém stavu.
Pamatuji na blábolení Jeníka Bürgermeistera (zastupitel Prahy za ODS), který tvrdil, že bez zrušení Masarykova nádraží se Praha nebude rozvíjet, že za rozvoj Prahy má velkou odpovědnost právě on a podobná zvěrstva. Masarykovo nádraží naštěstí dosud stojí a prochází plíživou modernizací, kdežto Jeník Bürgermeister je z politiky naštěstí už venku a užívá si důchodu. Jenže takové škodné jako Jeník Bürgermeister jsou v ODS stále a nechci vidět ten kolotoč, kdyby někdy vznikla v Praze koalice ODS a ANO. V ANO jsou podobné fosilie jako v pražské ODS, netřeba psát proč.
Jan Bürgermeister
Je to světový trend. Co víc dodat?
Asi tak, to je argument pro slabomyslné. Viz Jistě pane premiére – „Trident, to jsou jaderné zbraně z obchodního domu Harrods…jsou nejlepsi (Sir Humphrey)….až na to, že je nepotřebujeme (Jim Hacker) Ale pane premiére, to můžete říct o všem z Harrods.“
Nechápu pointu.
To je jeden z těch nejprázdnějších argumentů, co lze vymyslet.
Souhlas, není to vůbec žádný argument, je to evidentní manipulace s veřejností, která nemá obdoby.
Otázka E15.cz: Kdybyste to přepočítal na metry čtvereční, jak velká je zastavitelná plocha nad kolejemi?
šéf realitní divize Penty Petr Palička:
Ten prostor je poměrně velký, na druhou stranu není územní plán, takže těžko mluvit o metrech. Ale nepochybně by se tam dalo postavit řádově 200 až 300 tisíc metrů čtverečních.
Vždyť… Tolik prostoru tam ani není… 😅 🥲
Plocha nad kolejištěm mezi ulicemi Vinohradská a Mánesova má cca 4000 m2. Pokud tento člověk chce vystavět 200 až 300 tisíc metrů, pak buď:
– je to hlupák, který neumí počítat, anebo
– je to fantasta, který chce vystavět padesát až sedmdesát pater, anebo
– je to profesionální lhář, který chce zastavět nikoliv ten kousek k Mánesovce, nýbrž salámovou metodou zasjat celé kolejiště až k zastřešení nástupišť (40 000 m2).
A hlavně zbourat pergolu! Nezapomenout.
Zastavět plochy nad kolejištěm hlavního nádraží?!? Proč ne, ale jen některé plochy, kde by to dávalo smysl. Například tuto plochu u tunelů a jen v tomto rozsahu: https://mapy.cz/s/gehemefeba Není žádný důvod k tomu, aby plocha hlavního nádraží byla překryta celá a v nové zástavbě byla utopena jak Fantova budova, tak nýtovaná ocelová hala zastřešující část kolejiště. Ještě by mohla být zastavěna plocha současné provozní budovy hlavního nádraží (u Seifertovy ulice). A to je asi tak vše co bych považoval za přiměřené zástavbě plochy nad hlavním nádražím. Došlo by k pěšímu propojení propojení (velký výškový rozdíl) ulic Na Smetance a U… Číst vice »
Penta mluví o mnohonásobně větší ploše.
Velice dobře to vím a viděl jsem i její vizualizace. Ovšem není žádný důvod jí to v plném rozsahu umožnit. Penta by neměla ovládat dění v Praze, bohužel jí to voliči výběrem stran do zastupitelstva Prahy velice usnadnili. Předchozí vedení Prahy byl pro Pentu velký problém, což bylo jen a jen dobře. Ovšem to už tam bohužel není, takže Penta slaví úspěch a odleskem tohoto úspěchu je i tento článek.
Ty vizualizace bych rád viděl. Teda pokud nejde o Florenc ale o hlavní nádraží. Z toho jsem zahlédl pouze kdysi cosi, nevím nakolik relevantního.
Vizualizace zakrytí hlavního nádraží jsem viděl v Gebrianových pořadech o hlavním nádraží, lze nalézt na internetu. Gebrian se právě nad volnou rukou pro Pentu dost pozastavoval.
Tou daleko větší plochou se ale myslí podlahová plocha.
Podívejte se kousek výš na citaci. Ani trochu to nezní jako podlahová plocha. Nicméně stejně můžete mít pravdu, že to číslo původně vzniklo odhadem podlahové plochy a bylo to špatně řečeno. V takovém případě by ale muselo jít o 40-60patrové budovy, pokud by měly zaujímat plochu označenou Bramem. Takže ať si to zájemce vydělí a znásobí.
A u toho mluvení by měla zůstat. 🙂
Souhlas.
Já bych si k tomu ještě představil 3. obloukovou halu.
Když už chcete uvažovat tímhle směrem, vejdou se vám tam ty obloukové části haly obě. A nezapomeňte na plánované krátké 8. nástupiště s jednou hranou.
Zas tak detailně to nemám spočítaný.
Je opravdu zajímavé, že postavit se dá snad úplně vše a všude, když máte dost finančních prostředků na přesvědčování…
Kolik pak asi cestucících a obyvatel P 2 zvlášť ve Španělské ulici s tímto projektem bude souhlasit….?? A památkářům, kteří připomínkují snad úplně vše týkající se Prahy jsou ticho?
Skutečně již i zde to lehce zavání mírnou korupcí…
Cestujícím to může být jedno, jejich „život“ to nijak nepoznamená, obyvatelům Španělské ulice se místo pohledu do jámy s kolejištěm postaví výhled na novostavby. A co jako? Nevím, co je na tom zavánějícího.
No např to že ti lidé tam bydlici/pracující se tam budou muset nějak dostat… je doba nárokovat a tak budou chtít zadarmo parkovat atd .. A toho všeho se už teď v Praze nedostává….
Předpokládám, že to budou ne zrovna levné byty, takže lze očekávat, že tam budou parkovací místa.
vy se díváte jen dolů? ne před sebe? vždyť je odtam vidět hrad – a to je jeden z důvodů, proč tam tihle výtečníci chtějí stavět. barák je pak daleko dražší.
No,to je opravdu pobuřující, že komerční soukromá firma usiluje o zisk.
Ano, je pobuřující když jste si ze sobectví udělali ctnost.
Pořád nechápu, v čem to sobectví má spočívat. Kdo tu bude poškozen?
Jste troll nebo co? Máte to tady ve 20 příspěvcích okolo, nemá smysl to opakovat.
Poškozena bude Praha, pokud bude mít Penta volnou ruku.
S takovými pohledy se rozlučte. Bude to obestavěno.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/51060301/Noční+Praha+hl.n_.jpg
Někteří zde tomu říkají „jáma“. 😀
S pergolou to bude zajímavý paskvil…
Pergolu nikdo neschválí.
Jj, protože už schválená je. 😀
Šťastný Hlaváček, Jiří Svoboda (SŽ) a nám. Hřib už to tvrdě prosazují, bylo již podáno trestní oznámení na památkáře?
To že je něco světový trend přece automaticky neznamená že bude dobré se ho držet, příklady známe …
Majetkový podíl ve společnosti CR-City nemá SUDOP Praha, ale Sudop Group. https://www.crcity.cz/index.php/page/2
a to něco mění na tom, že je to špatně?
A proč je to špatně?
Sudop Invest ve skutečnosti. Ale všechno (Sudop Praha, Sudop Group i Sudop Invest) je to jedna parta (Q8).
Přesto, co je na tom špatně?
Vyvedení majetku ze státní společnosti je na tom špatně.
Doufám, že Penta nakonec prosadí nad odbavovací halou normální budovu a ne tu dřevěnou mešitu (viz Cambridge). Památkáři stejně protestují proti ubourání brutalismu a high-tech NOH.
A co má Penta s pergolou společného?
Místo činu – hlavní nádraží.
Pergola má být zepředu výpravní budovy. Zastavění se týká prostoru naopak za ní. Tudíž jde o 2 nesouvisející projekty.
Věřím, že pergola to ještě zdaleka nemá jisté.
A opět – jak to může ovlivnit Penta?
článek není o pergole, ale o zakrytí zhlaví víte..
a to je úplně něco jiného..
Rok smlouvy 92… Aha Klausovo rozdělování státního majetku pro Klausovy kámoše zase vystrkuje růžky…
Jde o stále stejný scénář, jaký uplatnil Sekyra na Smíchově a jaký se chystá v Brně.
Neprůhledný holport uzavřený před lety a teď se jde vybírat renta. Zlodějina za bílého dne a spravedlnost je bezmocná.
Stejně jako nákladové nádraží Žižkov a snad všechny ostatní brownfieldy. Získání pozemků za hubičku (tehdy zřejmě od vládnoucích zastupitelů ODS), pak vyčkávání a postupný tlak na změnu územního plánu, aby tam vůbec něco mohli postavit. Nakonec z toho vzniká nejhuštší zástavba ve městě, kde jeden byt má výhled akorát do dalších oken a to jsou ještě omezeni normami oslunění, jinak by z toho nejradši udělali další Kowloon. Požadavky na úpravu projektu jako snížení jedné budovy a dvě patra a posunutí druhé o kus dál, aby zůstal ještě kousek původní přírody je potom brán jako aktivismus. Pokud jim to neprojde, tak… Číst vice »
Některým lidem hustá zástavba vyhovuje, tady zrovna žádní chudáci bez možnosti výběru bydlet nebudou…
Praha potřebuje zahustit, a znovupoužití již využívaných průmyslových pozemků k bydlení je jednou z cest.
A ten „kousek původní přírody“ je v případě zástavby kolejiště hl.n. kde?
Přírodu nejvíc ohrožuje právě expanze zástavby mimo současnou zastavěnou oblast města, do zelených ploch. Nikoliv nové stavby v rámci hustě zastavěného centra města.
Panelová sídliště v tom ohledu byla navržená dobře. Zástavba relativně řídká, hustota osídlení se dohnala výškou.
Otázky:
Uvažuje táto zástavba koľají s budúcim podzemným nádražím?
Ako sa to bude stavať a ako sa to pripadne v budúcnosti bude búrať, alebo opravovať?
Ako bude vyriešený zmluvný vzťah medzi železnicou a majiteľom budovy? Čo ak bude treba robiť hlučnú nočnú údržbu?
To mě napadlo jako první Až budeme chtít jít do -1 na nové nádraží ať už rycho či příměstské tak nám to bude dost vadit resp. by s tím založení budov mělo počítat.
Ale ta společnost se dá zrušit a smlouva vypovědět. To by se o to ale musel začít zajímat občan. Ten ale raději řeší abstraktní hovadiny.
Ano, mnoha občanům se líbí dřevěná (jor)dánská pergola.
A je to tu, i na této diskusi, jasně vidět. Ale proč?
Při vší úctě, kde jinde, než na hlavním přestupním uzlu v centru města má slmysl stavět v nejvyšší možné hustotě?
Ale v téhle lokalitě a nad svým nádražím má stavět a vydělávat na tom stát a ne firmy jako Penta a SUDOP
Zahrabat nádraží pod zem a všechno na zemi zbourat. To by se stavělo! (ironie).
Pane, Praha je podle mnoha urbanistů velmi řídké město. Vídeň je zastavěná daleko hustěji a přesto je považována za jedno z měst, nejpříjemnějších pro život.
Což asi bude tím, že Praha je zároveň kraj, a ve svých okrajových částech je to venkovská krajina. Tím se ten průměr poněkud kazí, a nemělo by to sloužit jako argument k ještě většímu zahušťování obytných čtvrtí.
Nádraží není obytná čtvrť. A že je Praha kraj je chabý argument. Vídeň je spolková země. A co z toho?
Ne, to, že je Praha kraj s tím nemá nic společného. Ostatně, Vídeň je taky země.
Vídeň má rozlohu 414 km2 a hustotu obyvatel 4 300/km2, kdežto Praha má rozlohu 496 km2 a hustotu obyvatel 2800/km2…takže pořád je spousta místa na zahuštění zástavby.
Ale není to vůbec nezbytné.
No a co píšu. Že ten průměr obyvatel na m2 snižuje ta venkovská krajina na periferii, a že tudíž to číslo nedává smysl použít jako argument k tomu, aby se v širším centru cpaly nové domy do posledních nezastavěných míst. Ostatně k zástavbě sídlištěma byla právě určena ta venkovská krajina, ale výstavba nájemního bydlení organizovaná městem, ke které tam mělo dojít, byla s pádem režimu zavržena.
A co bourání ÚTB v Olšanské a nová zástavba?
Nevím o tom, že by se Vídeň, Linz nebo Salzburg cítili málo světově a snažili se kolejiště nádraží zastavět.
To je takové naše maloměšťáctví…být „světoví“ v kdejaké ptákovině…
Jako například největší dřevostavba v Evropě bez praktického účelu.
Linc a Salzburg jsou malá města, myslím že z vyjádření je patrné že jde o trend ve světových metropolích. A ono to trendem opravdu je.
A Vídeň má tu výhodu, že se tam můžou v širším centru stavět výškové budovy a nikomu z toho nepraskají žilky, tudíž velmi efektivně řeší příliv obyvatel i pracovních příležitostí do těchto hustě stavěných bloků. To bohužel v Praze nikdy nebude možné a i na Smíchově stavíme domečky o 5NP, pak je tlak na takové extrémní parcely…
Kde že se ve Vídni staví výškové budovy uprostřed památkové zóny?
A tak to je pak na diskuzi jestli má být okolí Smíchovského nádraží památkovou zónou že. Za mě rozhodně ne, ale zároveň proč se nemůžou stavět v takové památkové zóně bloky o 8-9NP? Kde je na to nějaké nařízení, zákon? A proč se nemohlo na Lihovaru postavit pár mrakodrapů místo těch domečků uprostřed ničeho, mezi železnicí, čtyřproudovkou a řekou? Takto nám akorát narůstá tlak roztahovat město do krajiny a všude zdlouhavě dojíždět.. ne nadarmo má Vídeň mnohem lepší ekonomiku provozu města.
Tenhle článek je o hlavním nádraží těsně sousedícím s Novým Městem, pár set metrů od Starého Města.
??? A proč by tomu tak mělo být?!? Nová zástavba na Lihovaru se mi velice líbí, bude to velice pěkné místo pro život. Ještě by chtěl přiškrtit provoz na Strakonické a polidštit přístav, skládka stavebního materiálu tam fakt být už nemusí.
Vy si myslíte že ti co měli na tak šíleně drahé byty a kanceláře budou dojíždět vlakem? Provoz tam bude šílený.
Kolejiště Wilsonky nejsou v památkové zóně.
To není pravda, ověřte si to. Je v památkové zóně.
Není v památkové rezervaci, se kterou těsně sousedí. Oproti tomu kolejiště smíchovského nádraží není ani v památkové zóně, jen v ochranném pásmu památkové rezervace.
Co Stuttgart? Berlin a podzemni nadrazi? To se nehodi?
Zkuste Vídeň, nádraží starého Procházky.
Děsná díra. Ale asi jsem tam byl minulý rok, kdy tam probíhala rekonstrukce a bylo tam spousta provizorních stavů.
Zrovna Vídeň má svoje nové hl.n. na ploše bývalého obrovského drážního bince, takže ano, budova tam není nad kolejemi, ale když se podíváte na staré mapy, tak se pro město získala plocha mnohonásobně větší, než kdyby se zastavěl celý pražský hlavák i s magistrálou.
Ale není zadeklované.
Například jednou z prvních realizací Zahy Hadid je bytová výstavba nad viaduktem Spittelau… https://www.archiweb.cz/b/spittelau-viadukt
Ve Vídni si zastavěli Franz Josefs Bahnhof, a je z toho teda pěkně hnusná betonová díra. To v Praze nechci. Nad zhlavím klidně, ale nad nástupišti určitě ne.
Nad nástupišti se taky nic stavět nebude. Je tam ta ocelová kopule, která je chráněná. Zastavět se má vršovické záhlaví. Prostě ta díra mezi Wilsonovou, Vinohradskou a Španělskou. Za mně, žádná škoda.
Za vás – máte v tom zájem. Jinak byste tady netapetoval.
Žádný zájem v tom nemám. Je mi to celkem fuk, jak to dopadne.
Sám se usvědčujete z opaku.
Jsou tlaky na stavbu nad 5.-7. nástupištěm.
No, a i kdyby, tak co?
Co? Že tu kdovíproč sebevědomě tvrdíte, že ne.
Asi tak!
Stále je možné. že někdy v budoucnosti se bude hlavní nádraží zkapacitňovat dalším podzemním patrem.V územním plánu to sice není, ale návrhy se pravidelně opakují. Pokud nad tím bude založená nástavba, bude se to podzemí dělat mnohem obtížněji.
Bylo by fajn to spojit dohromady.
Bylo by fajn si ty pozemky nenechat ukrást.
Vždyť to není pravda, eSko má vést několik desítek metrů pod povrchem, jaký by to mohlo mít vliv?
1) eSko bude pod šervůdem a v územním plánu je, mám na mysli podzemí přímo pod hlavákem
2) vliv to má takový, že když se razí v podzemí, dochází k poklesu nadloží, a když tam něco stojí, dělá to komplikace a zdražení
Panečku a jak to metro S tedy postaví pod zbytkem centra? No to bude trvat tak 150 let a stát 368 miliard ne? Když by to měla prodražit a zdržet výstavba domů o pár nadzemních patrech desítky metrů daleko,. A jak říkáte, nepovede to ani pod hlavním nádražím. To co říkáte je nesmysl, jen hloupě kecáte. Můžete s tou výstavbou nesouhlasit ale nevymýšlejte takové blbosti
on je taky rozdíl, když podtunelováváte víceméně plošně založené stavby, kde se ty deformace rozloží, nebo megapilíř, který nese celou platformu s baráky
Tak naposledy a třeba užn to konečně doteče i vám:
Tunely nepovedou pod kolejištěm hlavního nádraží!
Tunely povedou desítky metrů od zemí!
Chápete alespoň částečně jak funguje rozložení zatížení, pod jakými úhly a jakým tlakem se do jaké vzdálenosti toto zatížení rozkládá? Pravděpodobně ne žejo? Ale myslíte si, že by to tak nějak mělo mít určitě vliv žejo. Myslíte si viďte? 🙂
Četl jste co jsem napsal? Případná stavba podzemního podlaží hlavního nádraží, o jaké se opakovaně uvažovalo, ale zatím nedostala konkrétní podobu v územním plánu. Nikoli metro S, s tím problém nebude.
To nad čím se kdysi uvažovalo vykrystalizovalo do projektu Metro S a nové podzemní stanice hlavního nádraží s pracovním názvem Opera, kolik byste tam těch podzemních nádraží ještě chtěl? Nic takového se nikdy nebude realizovat a nikdy nebude mít hlavní nádraží druhé podzemní nádraží. Vy tu operujete a argumenten který je jen ve vaší hlavě.
A ty krystaly už se opět rozpustily. Možná bude dobré počkat na to, co vypadne ze Studie proveditelnosti Železničního uzlu Praha. Leda že byste byl od McDonaldů a znal výsledky předem.
Ano!!! Ronald …..McDonald to celé postaví z hamburgerů.
A odkud to víte, když to ještě nebylo rozhodnuto?
Kde bude eSko ještě není rozhodnuto. Může být pod Sherwoodem, může být pod kolejištěm Wilsoňáku. A už vůbec se neví, kde budou další nástupní hrany eSka, o kterých se zatím nemluví.
Nejde jen o Sbahn ale i dálkovku
“ několik desítek metrů pod povrchem“ – kolik přesně desítek (ani jednu celou?) a pod povrchem čeho? Je to přeci omezeno sklesáním z Negrelláku. Budou rádi, když dostanou aspoň nějakou mezivrstvu pod těsně podpovrchové Céčko.
Mělo by být minimálně pod metrem C, ale možná i pod A (s tím si nejsem jist).
Jen tak pro zajímavost, mezi jakými subjekty byla uzavřena ta smlouva z roku 1992? ČSD s.o. a ??? Díky.
To ma tiež prekvapilo, že je to tak staré. To hádam ešte ani Penta neexistovala ale môžem sa mýliť. V každom prípade veľký biznis sa robil hneď po páde režimu a kto sa vtedy rýchlo zorientoval, ten je dnes kráľ…
Kdo už měl připraveno, ten byl král. Tohle jsou všechno bolševické kontakty – proč myslíte že to bolševici tak rychle pustili?
To by bylo zajímavé zjistit, pomocí zákona 106/1999 by to asi šlo od Českých drah zjistit. Stopa v historii a v obchodním rejstříku se ztrácí kdesi v pochybných offshoreových destinacích (Niue, Gibraltar, Seychely).
Sen sotouse, bydlet nad vlaky…
Bohužel akorát pro šotouše. Zbytek se nastěhuje do nového bytu (většina bytů bude samozřejmě prázdných jakožto investiční) s vědomím co to obnáší. Jenže za pár měsíců si začnou stěžovat na hluk a vibrace a nakonec si vydupou nějaké to omezování provozu. Bohužel je to už pravidlo, viz léta vytyčené trasy VRT a dálnic versus noví majitelé domů kolem atd. atd.
Jako že by je fotil skrze betonovou podlahu? To asi ne, že. Naopak se výhled na vlaky zabetonuje – což bude mít výhodu pár měsíců v roce, kdy tam nebude takový mráz (sníh možná nebude vůbec), případně při větru a dešti, a naopak trvalou nevýhodu v absenci denního světla a nutnosti stálého umělého osvětlení (doufejme, že ne přesvětlení, jak je občasným zvykem).
Fotit si zajede do sklepa. Kdo tohle má?
Kvalitní přípravné práce Penty v Dobré správě…
Základní pravidlo pravidelného provozu zní, kdo maže ten jede. 🙂
Já teda nechci SŽ radit, nejsem výpravčí, ale světovým trendem jsou třeba i VRT. 🙂
Zatím ovšem mnohde se stanicemi daleko za sídly a nutností dojet k nim autem. Ne všechny trendy jsou ve prospěch věcí…
Tohle je, řekl bych, spíš o tom, že voni to tak chtěj (rozuměj ten dojezd autem a VRTku nevedoucí městem).
To nevím kde je, v ČD se plánují hlavní stanice VRT na hlavním nádraží města.
Vypouštíte dezinformace.
Buď tam ty stanice budou a pomůžou s nějakou obsluhou (i pomocí MHD)a nebo tam nebudou a VRT bude obsluhovat jen velká města. A z Prahy (centrum) nikam na nějakou stanici VRT jezdit nebudete, pojedete na Prahlavák na dálkové vlaky stejně jak jezdíte dnes.
Vždyť se SŽ o VRT snaží, akorát se to někomu taky nelíbí.
A dalsi plus, vzhledem ke vcerejsi mimoradnosti – alespon tam shora nebudou padat blbci do kolejiste. 🙂
A nebudou padat rovnou z oken?
Jako v Singapuru?
To sice asi ne, ale mohou tam odpadávat jiné věci (pro většinu z nich snad bude alespoň včas zavedena výluka).
ČD nemá co vlastnit nějaké pozemky pod veřejnou infra.
Ještě bych k tomu dodal, že pokud sž chce něco moderního co je trendem ve světě, tak to smrdí na 10 kilometrů, to jen tak z principu.
To že národní dopravce dostal zadarmo drážní vozidla při odluce od správce infrastruktury se dá ještě zkousnout, ale tím že se mu „administrativním opomenutím“ nechaly i pozemky pod infrastrukturou bych se moc nechlubil, ono kluci a holky z EK jsou na takový ty faulíčky co se obecně nazývají nedovolená podpora podnikání docela psi.
Jj. Teď mě tak napadlo… Jak ČD chtěly od SŽ nájem za pozemky po kolejema… Tak SŽ mohla naopak ČD naúčtovat údržbu kolejí na cizím pozemku. I kdyby odečetli vybrané poplatky za dopravní cestu tak by se asi ČD divily…
To je k ničemu. Tohle se musí stát tématem voleb místo nesmyslů s uprchlíkama, tady nám reálně kradou miliardy pod nosem.
To se ale nestane, protože velká většina stran snad vyjma Pirátů má ve svých řadách vlivný lidi, kteří v těchto devadesátkových kšeftech jeli taky.
Pak je třeba volit jinak. Jo, asi to nebude větší část a hned, ale postupně. A doufat, že se toho stačí zmršit co nejméně.
Jak teda volit tak, aby to bylo správně?
Pozemky pod infrastrukturou vlastněné ČD jsou problém ale pořád je to něco kde má stát vliv takže není velký. Máme v ČR větší problém a to pozemky pod infrastrukturou vlastněné soukromými osobami které je navíc někdy problém vůbec kontaktovat.
Pokud osoba nekomunikuje, tak mu pozemek pod kolejema vyvlastnit. Peníze dát do depozitu a pokud se o ně za třeba 10 let nepřihlásí tak propadnou státu.
Á roztáčíme další kolo debaty o spackaném rozdělení ČD s.o. …
Ježismaraja ,SŽCD chete mít podzemní náraží? Myslel jsem že metro S stačí?
Ten vlak je tam největší zdroj hluku široko daleko
ak široko ďaleko myslíme vzdialenosť 3 metrov toho slávneho chodníka po magistrálu 🙂
Jako nekdo kdo ma kancli v tech sklenicich od Penty nad nadrazim muzu v klidu rict, ze magistrala je OK. Teda pokud po ni nejaky picus nedrandi motorkou s upravenym vyfukem ci tema vozitkama pro mlade. Brzdici vlak je ale uplne jiny zazitek.
To musí být nějaký retrovlak a ty jezdí většinou o víkendu.
Retrolinka R20 poskytuje akustický zážitek i ve všední dny.
I vlaky od RJ piskaji vic nez ostatni – ty taky jezdi porad.
Škoda že jen nádraží, bylo by fajn kdyby šlo aspoň v obcích zahrabat pod zem i tratě.
Vše co nejvíce znepřístupnit, jistě. A také rušné ulice. Co na tom, že ‚lochneska‘ spotřebuje ještě více energie, než ‚pouhý‘ přesun většiny zátěže z kolejí na silnice…
Jak znepřístupní železnici zakopání tratě pod zem? To bude naopak obrovské zlepšení pro spoustu obcí které jsou teď železnicí rozděleny.
Nezapomenutelné jsou třeba „procházky“ v Pardubicích z Dukly na nádraží – 3km pěšky aby se člověk dostal 300m od výchozího bodu.
Tak z hlediska hluku by bylo nejlíp zahrabat ve městě silnice.
A čo vy si představujete pod takým Metrom-S, Kefalín? Nemyslete si, že to skončí Novým spojením 2, to zahrnuje jen třetinu tratí, co z Prahy vychází, časem se bude muset pokračovat. Třeba už teď je jasné, že na Veleslavíně některé vlaky budou muset končit, protože dál co centra nebude mít ani nová dvoukolejka dostatečnou kapacitu. Ze Smíchova sice má jít kromě Výtoňského mostu ještě tunelová dvoukolejka, ale z jihu do něj přijde kolejí víc – nezapomeňte kromě Berounského tunelu na elektrizaci a částečné zdvoukolejnění jak Semmeringu, tak Hrbaté. Z jihu přibyde nová trať přes V. Popovice se čtvrthodinovým intervalem spěšňáku.… Číst vice »
A jakou kapacitu má podle Vás dvoukolejka. Jo, v Mnichově šli na interval snad jen dvě minuty a to už hapruje.
Záleží taky na uspořádání stanic. Na to vymysleli v Barceloně fígl – nástupiště po oboou stranách, jedno výstupní a jedno nástupní. Vlak otevře nejdřív dveře na výstupní nástupiště, když už tak polovina lidí vystoupila, otevře i dveře z nástupního nástupiště a lidi lezou rychle do poloprázdného vlaku.
§1: Nikdy se to tak nedělalo.
Zkuste vychlázet z toho, že dvoukolejka má kapacitu jako dvoukolejka.
Takže takový 3min. interval? Nebo třeba nemít na té dvoukolejce zastávky, ale jen výhybny (vlak vjede na jednu kolej, okamžitě se přestaví vjezdová výhybka, další vlak vjíždí na vedlejší kolej a první vlak odjíždí, ihned po jeho odjezdu se přestaví odjezdová výhybka…) – snad to takhle mají na RER? Nebo optimalizovat jak infrastrukturu, tak vozidla na minimální intervaly a maximální přesnost a pak tam provézt 36 párů vlaků za hodinu (jako Meitetsu v centrálním úseku v Nagoji)?
Nevím, jestli bude ETCS nějak radikálně lepší, ale momentálně se 3minutový interval nezvládá. Zkusme být optimističtí a předpokládejme, že by se zvládal 3,75minutový interval. To by znamenalo, že jedno dvoukolejné nástupiště v centru by zvládlo 2 dvoukolejné tratě o 7,5minutovém intervalu, pokud by byloy slité mimoúrovňově. Jenže do Prahy bude zaústěno víc tratí s příměstem, než jen čtyři průjezdné 7,5minutové. A i na plné mimoúrovňové slití můžete zapomenout, nebude ani na Smíchově, ani ve Veleslavíně, ani v Bubnech, ani na Zahraďáku, ani v Libni, ani ve Vysočanech.
… takže si jistě nemyslíte, že se to všechno vejde na nějaké 4 podzemní nástupní hrany, že ne. Je potřeba postupovat postupně, ale aktuální krok nemůže být ten poslední.
Podzemní „náraží“, kde vlaky do sebe naráží.