Na pravomocné územní rozhodnutí k nové trati Plzeň – Stod se dál čeká, přišla dvě odvolání
Nádraží Stod. Pramen: Správa železnic
Snaha o získání územního rozhodnutí k železniční "výpadovce" z Plzně na Mnichov se tak protáhne výrazně nad dva roky.
Krajský úřad Plzeňského kraje nekonal… Vím, že to tak bylo, ale je to pro mne naprosto nepochopitelné. Jak si jakýkoliv úřad může dovolit nekonat ve věci, která je mu místně příslušná a která spadá do jeho gesce? A pokud se to stane, jak je možné, že to jeho vedení pacovněprávně přežije? Politické přežití polického vedení kraje je věc jiná, já si u volební urny na toto nekonání ale vzpomenu.
PS: Omlouvám se, kocour se mi prošel po klávesnici
Krajský úřad Plzeňského kraje nekonal… Vím, že to tak bylo, ale je to pro mne naprosto nepochopitelné. Jak si jakýkoliv úřad může dovolit nekonat ve věci, která je mu místně příslušná a která spadá do jeho gesce? A pokud se to stane, jak je možné, že to jeho vedení pacovněprávně přežije? Politické přežití polického vedení kraje je věc jiná, já si u volební urny na toto nekonání ale vzpomenu.
Jak je na tom vůbec původní trať? Ta se měla opravovat taky, ale kdyby se člověk měl spoléhat na informace od SŽ, tak se nic nedozví, na mapě staveb mají zahájení 2024…
Taky se dá použít mozeg a vyhledávač, je-li obé k dispozici.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-ziskala-uzemni-rozhodnuti-k-elektrizaci-trate-z-plzne-pres-nyrany-k-chotesovu-160317/
Proč ta arogance? Za 5 měsíců od tohoto článku mohlo dojít ke zpoždění o roky…
Už jsem i v několika jiných článcích na stejné téma zahlédl informaci o vybudování zastávky Líně.
Kde má přesně být a čemu konkrétně má sloužit? V mapě zakreslená vůbec není a tahle trať má být přeložkou pro rychlíky a expresy…
K těm expresům, ty jedou jednou za dvě hodiny, s trochou vůle se to stáhne na jeden pár za hodinu. Ve zbytek času je dvojkolejka volná. Dost sebere předpokládám nákladní doprava, ale není důvod po tom nevést jeden nebo dva osobáčky.
„Osobáčky“ by měly především obsluhovat území, ne jezdit po expresních zkratkách.
To nemůže být pravý František! Ten by naopak vítal, že zastávka vlaku vznikne u obce, která v současnosti žádnou vlakovou zastávku nemá a musí se spoléhat na ty nenáviděné autobusy…
Jo František je za vodou, jemu už vozí pečivo vlečka před barák. Já si zatím musím vystačit s dvoukolákem a cestou do pekáren. Ale zase nakoupím levnější rohliky na celý měsíc.
Měla by být přibližně v tomto místě https://mapy.cz/s/golujokuge
Takže uprostřed pole? Vážně tam má smysl?
Dle vás se má trať na 200 km/h vést skrz obce?
Furt nevím k čemu tam bude, ale dík za upřesnění. Jen mi fascinuje, že pro PM-Bručná a Koterov (49°42’37.351″N, 13°25’23.004″E) jí u fabrik neudělají, ale tady jí budou cpát k lesu na koridor.
Zřejmě plánují provozovat 2 linky (NPMK -) PM – NY – HH a PM – Stod. Tady vidím ale jako daleko větší problém jedinou zastávku busu pro celou obec.
Trať na 200 km/hod určitě nepovede těsně kolem návsi…
V tomto státě se jednou urazítkujeme.
Ale to je naprosto v pořádku.
Byl byste raděši, kdyby majitele pozemku mohla kdejká samozvané uderka zmlátit pokud neprodá?
Jak jsem psal v jiné diskusi – někteří diskutující by „majitele nemovitostí rovnou posílali do gulagu“ – asi za trest, že si dovolili něco vlastnit
Přečetl jsem si detailně ta dvě odvolání – a pokud odvolatelé mají pravdu, tak je to dost závažná chyba v procesním řízení + v přístupu k vlastníkům pozemků.
Úspěchem je obdržení pouze dvou odvolání na trasu o délce 18,5 km. A to se ještě obě odvolání týkají toho samého místa – přístupové komunikace do zahrádkářské kolonie. Chápu, že projektanti navrhují přístup z Regensburské a ne z ulice U Svahu, jak navrhují odvolatelé.
Přesně tak, tohle se vyjasní a příprava půjde dál v pohodě… Žádná Praha 6 v cestě. 😀
Takováto věc se měla vyřešit už dávno v rámci projednání. Nechat to vyhnít a pak si kvůli tomu nechat napadnout územko je úplně zbytečné zdržení.
Co na tom kdo nechal vyhnít? Nebo si opravdu myslíte, že kdyby projektanti navrhli přístup ulicí U Svahu, že by byli všichni spokojení?
Má se to projednat předem s dotčenými osobami, tak aby to později nezdržovalo.
Dotčená osoba řekne: Chceme přístup z ulice U Svahu. Tak to změníš a další dotčená osoba ti řekne: Chceme přístup z ulice Regensburská. A s kým to projednáš teď?
Vy jste chytrej asi jako všichni kdo v životě nic podobného nedělali.
Mám na mysli zejména to odvodnění na pozemek cizího vlastníka. To je naprosto jednoznačně nezákonný postup, který dříve či později narazí. Zjevně nedostatečné projednání s vlastníky pozemků je pak další věc.
Tohle všechno není ani tak o projektantech, ale hlavně o investorovi, který přípravu stavby řídí.
Vím o tom prd ale musím se vyjádřit
Takováto lapálie by hlavně neměla zdržet takovou stavbu. Lze to řešit v průběhu stavby.
Taky to vidím jako úspěch.
Tohle je názorná ukázka jak si SŽ svým nejednáním vyrábí zbytečné problémy.
Ničím nepodložené bláboly
Tak nejednal především úřad v Plzni, na to SŽ nemá páky.
A co se ŘSD týká, tak to neslaví úspěchy proto, že pošle na majitele nemovistostí dopravní polici, aby je vzali pendrekem hlava nehlava i s děckama cestou do školy. Takto opravdu ne.
Nechci být nemístně optimistický, ale na tak velkou stavbu jsou to marginálie, které se snad povede vyřešit.
Spíš je větší průser ten rozvrat plzeňského stavebního úřadu, bylo by dobré vědět jak a kdo řeší ten. (Ministerstvo vnitra?)
Nepletete si náhodou magistrát s krajským úřadem?
Je to možný – ale podstata dotazu je stejná.
Tož to nevím, proč by policajti měli někoho řešit za to, že nemá lidi za tabulkový plat, protože ti lidi mají právo odejít jinam?
Kde píšu o policajtech? Ministerstvo vnitra by mělo být gestorem výkonu státní správy jako celku (byť jednotlivé „úřady“ se řídí resortní legislativou). Pokud je to problém jen stavebního úřadu, klidně ať se tím zabývá MMR nebo kam to patří resortně…
Neví někdo jestli reko tratě Plzeň – Horažďovice taky čeká na územko na plz. kraji?
tak jestli to bude v Plzni, tak termín územka je tak 2030+ 😀
Nerad to říkám, ale jsou chvíle, kdy by se měli optimisté popravovat.
Pravdu má náčelník !
Pak by se ale už nepostavilo nikdy nic, když by byl za snahuh terst smrti. Jenom zapčklý jedovatý děděk by měl radost z cizího utrpení.