Na pravomocné územní rozhodnutí k nové trati Plzeň – Stod se dál čeká, přišla dvě odvolání

Nádraží Stod. Pramen: Správa železnicNádraží Stod. Pramen: Správa železnic

Snaha o získání územního rozhodnutí k železniční "výpadovce" z Plzně na Mnichov se tak protáhne výrazně nad dva roky.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Caracas

Krajský úřad Plzeňského kraje nekonal… Vím, že to tak bylo, ale je to pro mne naprosto nepochopitelné. Jak si jakýkoliv úřad může dovolit nekonat ve věci, která je mu místně příslušná a která spadá do jeho gesce? A pokud se to stane, jak je možné, že to jeho vedení pacovněprávně přežije? Politické přežití polického vedení kraje je věc jiná, já si u volební urny na toto nekonání ale vzpomenu.
PS: Omlouvám se, kocour se mi prošel po klávesnici

ije?

Krajský úřad Plzeňského kraje nekonal… Vím, že to tak bylo, ale je to pro mne naprosto nepochopitelné. Jak si jakýkoliv úřad může dovolit nekonat ve věci, která je mu místně příslušná a která spadá do jeho gesce? A pokud se to stane, jak je možné, že to jeho vedení pacovněprávně přežije? Politické přežití polického vedení kraje je věc jiná, já si u volební urny na toto nekonání ale vzpomenu.

Radim

Jak je na tom vůbec původní trať? Ta se měla opravovat taky, ale kdyby se člověk měl spoléhat na informace od SŽ, tak se nic nedozví, na mapě staveb mají zahájení 2024…

Michal M
Panda

Proč ta arogance? Za 5 měsíců od tohoto článku mohlo dojít ke zpoždění o roky…

Kamil Maršálek

Už jsem i v několika jiných článcích na stejné téma zahlédl informaci o vybudování zastávky Líně.

Kde má přesně být a čemu konkrétně má sloužit? V mapě zakreslená vůbec není a tahle trať má být přeložkou pro rychlíky a expresy…

Pat

K těm expresům, ty jedou jednou za dvě hodiny, s trochou vůle se to stáhne na jeden pár za hodinu. Ve zbytek času je dvojkolejka volná. Dost sebere předpokládám nákladní doprava, ale není důvod po tom nevést jeden nebo dva osobáčky.

Frantisek

„Osobáčky“ by měly především obsluhovat území, ne jezdit po expresních zkratkách.

bkv

To nemůže být pravý František! Ten by naopak vítal, že zastávka vlaku vznikne u obce, která v současnosti žádnou vlakovou zastávku nemá a musí se spoléhat na ty nenáviděné autobusy…

ydš

Jo František je za vodou, jemu už vozí pečivo vlečka před barák. Já si zatím musím vystačit s dvoukolákem a cestou do pekáren. Ale zase nakoupím levnější rohliky na celý měsíc.

bkv

Měla by být přibližně v tomto místě https://mapy.cz/s/golujokuge

K6_

Takže uprostřed pole? Vážně tam má smysl?

bkv

Dle vás se má trať na 200 km/h vést skrz obce?

Kamil Maršálek

Furt nevím k čemu tam bude, ale dík za upřesnění. Jen mi fascinuje, že pro PM-Bručná a Koterov (49°42’37.351″N, 13°25’23.004″E) jí u fabrik neudělají, ale tady jí budou cpát k lesu na koridor.

Zřejmě plánují provozovat 2 linky (NPMK -) PM – NY – HH a PM – Stod. Tady vidím ale jako daleko větší problém jedinou zastávku busu pro celou obec.

bkv

Trať na 200 km/hod určitě nepovede těsně kolem návsi…

Kubyk

V tomto státě se jednou urazítkujeme.

libor706

Ale to je naprosto v pořádku.

Jiří Kocurek

Byl byste raděši, kdyby majitele pozemku mohla kdejká samozvané uderka zmlátit pokud neprodá?

Jiný Petr

Jak jsem psal v jiné diskusi – někteří diskutující by „majitele nemovitostí rovnou posílali do gulagu“ – asi za trest, že si dovolili něco vlastnit

Jiný Petr

Přečetl jsem si detailně ta dvě odvolání – a pokud odvolatelé mají pravdu, tak je to dost závažná chyba v procesním řízení + v přístupu k vlastníkům pozemků.

bkv

Úspěchem je obdržení pouze dvou odvolání na trasu o délce 18,5 km. A to se ještě obě odvolání týkají toho samého místa – přístupové komunikace do zahrádkářské kolonie. Chápu, že projektanti navrhují přístup z Regensburské a ne z ulice U Svahu, jak navrhují odvolatelé.

J.K.

Přesně tak, tohle se vyjasní a příprava půjde dál v pohodě… Žádná Praha 6 v cestě. 😀

Ondra K.

Takováto věc se měla vyřešit už dávno v rámci projednání. Nechat to vyhnít a pak si kvůli tomu nechat napadnout územko je úplně zbytečné zdržení.

bkv

Co na tom kdo nechal vyhnít? Nebo si opravdu myslíte, že kdyby projektanti navrhli přístup ulicí U Svahu, že by byli všichni spokojení?

Ares

Má se to projednat předem s dotčenými osobami, tak aby to později nezdržovalo.

bkv

Dotčená osoba řekne: Chceme přístup z ulice U Svahu. Tak to změníš a další dotčená osoba ti řekne: Chceme přístup z ulice Regensburská. A s kým to projednáš teď?

Michal M

Vy jste chytrej asi jako všichni kdo v životě nic podobného nedělali.

Ondra K.

Mám na mysli zejména to odvodnění na pozemek cizího vlastníka. To je naprosto jednoznačně nezákonný postup, který dříve či později narazí. Zjevně nedostatečné projednání s vlastníky pozemků je pak další věc.

Tohle všechno není ani tak o projektantech, ale hlavně o investorovi, který přípravu stavby řídí.

Leštění

Vím o tom prd ale musím se vyjádřit

Petr

Takováto lapálie by hlavně neměla zdržet takovou stavbu. Lze to řešit v průběhu stavby.

Michal M

Taky to vidím jako úspěch.

Ondra K.

Tohle je názorná ukázka jak si SŽ svým nejednáním vyrábí zbytečné problémy.

Leštění

Ničím nepodložené bláboly

Jiří Kocurek

Tak nejednal především úřad v Plzni, na to SŽ nemá páky.

A co se ŘSD týká, tak to neslaví úspěchy proto, že pošle na majitele nemovistostí dopravní polici, aby je vzali pendrekem hlava nehlava i s děckama cestou do školy. Takto opravdu ne.

Michal M

Nechci být nemístně optimistický, ale na tak velkou stavbu jsou to marginálie, které se snad povede vyřešit.
Spíš je větší průser ten rozvrat plzeňského stavebního úřadu, bylo by dobré vědět jak a kdo řeší ten. (Ministerstvo vnitra?)

bkv

Nepletete si náhodou magistrát s krajským úřadem?

Michal M

Je to možný – ale podstata dotazu je stejná.

Jiří Kocurek

Tož to nevím, proč by policajti měli někoho řešit za to, že nemá lidi za tabulkový plat, protože ti lidi mají právo odejít jinam?

Michal M

Kde píšu o policajtech? Ministerstvo vnitra by mělo být gestorem výkonu státní správy jako celku (byť jednotlivé „úřady“ se řídí resortní legislativou). Pokud je to problém jen stavebního úřadu, klidně ať se tím zabývá MMR nebo kam to patří resortně…

J.K.

Neví někdo jestli reko tratě Plzeň – Horažďovice taky čeká na územko na plz. kraji?

libor

tak jestli to bude v Plzni, tak termín územka je tak 2030+ 😀

BND30

Nerad to říkám, ale jsou chvíle, kdy by se měli optimisté popravovat.

bindera

Pravdu má náčelník !

Jiří Kocurek

Pak by se ale už nepostavilo nikdy nic, když by byl za snahuh terst smrti. Jenom zapčklý jedovatý děděk by měl radost z cizího utrpení.