Rychlejší spojení Prahy a Mladé Boleslavi. Správa železnic shání první razítko pro Bezděčínskou spojku

Železniční přejezd s jednotkou 814 Regionova u zastávky Nepřevázka na trati Nymburk - Mladá Boleslav. Foto: Petra ŠkarkováŽelezniční přejezd s jednotkou 814 Regionova u zastávky Nepřevázka na trati Nymburk - Mladá Boleslav. Foto: Petra Škarková

Stavba má nejméně dva roky zpoždění.

Pět a půl roku poté, co vláda s automobilkou Škoda Auto podepsala memorandum o investicích do dopravních staveb v okolí Mladé Boleslavi doputovala první velká železniční investice do schvalovacího procesu.

Správa železnic odeslala do zjišťovacího řízení záměr projektu na Bezděčínskou spojku a vybudování nové železniční stanice Mladá Boleslav-východ. Má jít o součást rychlejšího železničního spojení z Prahy do Mladé Boleslavi a později dál do Turnova a Liberce. Když se memorandum v roce 2018 podepisovalo, stát uváděl termín zahájení stavby v roce 2025. To je již zcela nereálné. Aktuální plán počítá se zahájením v prosinci 2027. Text dokumentace je zde.

Projektovou dokumentaci zpracovala společnost Sagasta. Bezděčínská spojka umožní se na trati Nymburk hl. n. – Mladá Boleslav hl. n. vyhnout klesání a následnému stoupání pro jízdy do areálu automobilky a zastávky Mladá Boleslav město přes údolí Jizery, zkrátí tak jízdní dobu o více než deset minut. Z odbočky Nepřevázka povede jako dvojkolejná trať mezi dálnicí D10 a vrchem Chlum. Maximální rychlost bude 160 km/h. V budoucnu má vedle trati vzniknout ještě nová silnice II/610 (zakreslena modře). Poté se napojí na stávající trať z Mladé Boleslavi do Staré Paky.

Trasa Bezděčínské spojky a budoucí silnice II/610 (modře). Foto: Správa železnicTrasa Bezděčínské spojky. Foto: Správa železnicBudoucí železniční investice v Mladé Boleslavi. S41 = Bezděčínská spojka, S60 = stanice Mladá Boleslav město, S43 = Ptácká spojka, ON-26=hlavní nádraží

Celková délka novostavby je 6,6 kilometru, modernizováno pak bude 3,1 kilometru současné tratě. V rámci stavby jsou navrženy úpravy či doplnění komunikací a cyklostezek s ohledem na vyvolanou fragmentaci pozemních komunikací díky novostavbě dvoukolejné železniční trati. Mimo tyto úpravy, jsou navrženy nadjezdy, a to za účelem zajištění mimoúrovňového křížení dráhy s pozemními komunikacemi.

Zakázku na přípravu rychlejší železnice do Mladé Boleslavi získala Sagasta s Afry

Nová trať prochází mírně zvlněným územím a je vedena převážně v zářezu, kdy v blízkosti Karlova vrchu dosahuje hloubka zářezu až osmi metrů. V oblasti křížení trati s potokem Klenice je zřízeno násypové těleso výšky až 5 metrů.

U areálu Škody Auto vznikne nová stanice Mladá Boleslav-východ, která bude sloužit hlavně pro obsluhu automobilky.

Pomalá cesta k rychlejší železnici do Liberce. Projektuje se jen pár kilometrů

Tagy 071 Nymburk - Mladá Boleslav Bezděčínská spojka elektrizace trati Nymburk - Mladá Boleslav investice do dopravy v regionu Mladá Boleslav Mladá Boleslav Správa železnic trať 064 Mšeno - Mladá Boleslav - Stará Paka Trať 071 Nymburk - Mladá Boleslav
163 komentářů