Rychlejší spojení Prahy a Mladé Boleslavi. Správa železnic shání první razítko pro Bezděčínskou spojku
Železniční přejezd s jednotkou 814 Regionova u zastávky Nepřevázka na trati Nymburk - Mladá Boleslav. Foto: Petra Škarková
Stavba má nejméně dva roky zpoždění.
Dnes Vysocany – Boleslav vlakem 90 minut, busem 60 minut, autem 40 minut, myslim, ze kdyz to bude „jen“ 80, lidi to do vlaku stejne nenamotivuje.
Má to být asi 42 min z hlaváku, zhruba 36 min z Vysočan
Tak to jsem asi neco nepobral, ja cet, ze doba jizdy se zkrati o vice, nez 10 minut.
To je možná jen díky Bezděčínské spojce. Čas 42 min bude až po celé modernizaci trati vč. Všejanské spojky
A dočkáme se toho aspoň v tomto století?
Když ne, tak v tisíciletí určitě.
O 10 minut mezi Ml. Boleslaví městem a Nymburkem, přesněji mezi Dobrovicemi a MB městem. Bez spojení Lysá – Milovice – Všejany pro cestu do Prahy jen omezený význam.
Když tohle čtu nemůžu nevzpomenout na naše předky…Např.trať Doudleby – Rokytnice v Orl.h. dokázali postavit skoro 20km v horském terénu včetně dvou tunelů za dva roky… Raději nemyslím jak by to trvalo dnes… A dnes se jen žvaní,plánuje a nestaví skoro nic (nového).
Když porovnáte „stavbu“ a „přípravu + stavbu“, tak kupodivu to včetně přípravy vyjde vždycky delší dobu.
Předkové tu přípravu dělali taky. Jen nemuseli řešit takové věci jako vedení VN, plynovod a sdělovací kabely taky nikde nebyly. Nestavěli dokonce ani trolej, což taky nějaký čas zabere.
Trať Pardubice – Liberec s odbočkou do Svatoňovic (pro uhlí) postavili za necelé tři roky od podpisu povolovacího patentu císařem. Ano, nemuseli řešit vedení, plyno- a jiné -vody. Ale místo bagrů, buldozerů, jeřábů, podbíječek a náklaďáků měli k dispozici jen krumpáče, lopaty (zhusta dřevěné), palice, kleště pro manipulaci s kolejnicemi (50 chlapů + 50 kleští na 1 kolejnici) a pro dopravu koňské a dobytčí povozy. Tunely razili kladivy a majzlíky a jen v nouzi kvůli obrovským rizikům černým střelným prachem. Fakt myslíte, že to měli lehčí?
„od podpisu povolovacího patentu“
Jsme u toho, že jedou se počítá příprava a podruhé až od stavebního povolení.
Ano, nahnali tam 10.000 lidí. Ty dnes nemáte, zato máte na té trati provoz, který na 2 roky zastavíte jenom stěží.
Co byste vlastně řekl, kdyby Pardubice-Liberec 2 roky neprojel žádný vlak, protože je to v přestavbě? Nerýpu, ptám se.
A myslíte, že v okamžiku podání žádosti o patent měli hotovou projektovou dokumentaci? A myslíte, že dnes by to postavili za 3 roky od právní moci stavebního povolení? A proč se ptáte na zastavení provozu na dva roky? Já jsem psal o nové stavbě, ne o rekonstrukci.
„Fakt myslíte, že to měli lehčí?“
Psal jsem, že měli jednodušší _přípravu_ stavby. Tedy tu část, než se začalo kopat do země. Chápete?
Tehdejší příprava mohla vypadat takhle:
https://aukro.cz/stare-stavebni-vykresy-a-plany-sbirka-mosty-r-1912-7010543412
Za bludišťáka:
Old Shatterhand pracoval na dráze jako:
a) nosič kolejnic
b) zeměměřič
c) tesař
Chápu. Měli to úplně jednoduché. Měli dálkově dostupné podrobné mapy s výškopisem po 14 cm, software počítající podle trasy skoro automaticky objemy výkopů a náspů a spoustu dalších vymožeností, které dnem nemáme a proto to máme tak složité a trvá to tak dlouho.
Pak taky neřešili manažery, podmanažery, ajťáky a nadajťáky a náměstky a jiný floutky, co se v téhle době vyrojili a chtějí si nahrabat co nejrychlejší peníze pro své blonďaté namyšlené dětičky a vysoké manželky..
Alois Negrelli byl inženýr. Alois Negreli fakt nemůže za to, žes to nedotáhl dál než na manuála.
A to máte dojem nebo důkaz?
On to “císařpán“ tehdy nařídil (s určitou nadsázkou), ale dnes se každý může odvolávat, soudit, odkládat řízení, tvrdit, že broučci… – na straně druhé, já bych v Rakousku-Uhersku (ani 1. republice) žít nechtěl – ale má to své stíny.
> dokázali postavit
Ona se ta spojka už staví?
A přerušení provozu na železniční trati pod Vyšehradem kvůli výměně železničního mostu bylo, nemýlím-li se, dvoudenní.
Bezděčínská spojka popatnácté……
Ta silnice modře má za úkol znemožnit dostavbu přímé tratě do
Prahy i v budoucnu…?
Mám zato, že má být jen jedna, vedená Všejanskou spojkou přes Milovice, Lysou a Čelákovice.
Pokdu by na todošlo, že MB bude potřebovat do Prahy 4 koleje… kdy to bude?
Ne. Ta silnice má oddělit dálkový provoz na D10 a místní městský okruh. Teď jede vše po 6-proudu D10 a nevejde se to tam a když se vybourá kamion, neexistuje náhradní trasa než skrz město a MB několik hodin stojí, dopravu do Škodovky nevyjímaje.
Za co mínusy, když cituji oficiální (PRAVDIVÉ) zdůvodnění stavby? Mínusářům ucpaná dopravní tepna ekonomicky nejvýkonnějším pásem země (Praha – MB – Turnov – Liberecko) nevadí? Jsou vůbec odtud? On se třeba pacient nedostane do superspecializované zdravotní péče, neb vše stojí než odtáhnou převrácený kamion.
Abych nebyl blbě pochopen, já nekritizuju samu existenci té doprovodné silnice, ale její umístění mezi dálnici a trať do jediného vhodného místa pro případnou budoucí skutečně rychlou trať.
A co bude s tratí v původní stopě na Ml. Bol. hl. nádraží? Trať se nechá snést nebo bude i tak fungovat na ní provoz ?
Měla by být záložní pro mimořádnosti.
Před dvaceti lety bylo pozdě…
Takových spojek, které by zkrátily jízdní doby by bylo třeba realizovat více. Co Vysokovská spojka? Dočká se někdy Náchod rychlého a přímého železničního spojení s HK?
Nedočká, protože kraj chrápe. A je to škoda.
Mohl bych se zeptat, co konkrétně by mělo udělat vedení Královéhradeckého kraje, aby SŽ zařadila Vysokovskou spojku mezi priority? Zmínka, že brzdou je kraj tu totiž nezazněla poprvé. Je mi záhadou proč, když většina stran před volbami volala po lepším dopravním spojení Náchodska a Broumovska.
SŽ je servisní organizace. Na investice se musí chodit prudit na ministerstvo dopravy.
Současný stav je naprostá nula – VS doposud neexistuje ani studie proveditelnosti, ani záměr projektu schválený Centrální komisí.
V Kostelci se revoluce zase vodkládá na neurčito…
Zřídit si Koleje východočeské.
Jen teda nevím, co se stane pak. Zastánci jediné správné SŽ byli vzteky bez sebe, když si ve Zlíně město upravilo „pitomý“ přechod přes trať.
Tady to prý bojkotuje SŽ, na základě toho, že se to nevyplatí. Součástí vysokovské spojky musí být nějaký tunel a ten je prostě obecně drahý.
Ano, tunel tam bude třeba. V dnešních cenách by to bylo tak 1,5 miliardy. Přineslo by to zkráceni jízdních dob o 15-20 minut pro desetitisíce obyvatel Náchodska a Broumovska. Otázka do placu je zda je to má cenu či nikoli.
Do Českých Budějovic to bylo na hraně, vyšlo to s výhledem nákladní dopravy.
Na posouzení by byly potřeba 3 varianty:
a) s tunelem, autobusy IDS po I/33 převedeny na vlak, počet cestujících jako součet bus+vlak
b) jako a) jen s nárůstem cestujících o 30 %
c) s tunelem, jen stávající železniční provoz
Poslední variantě moc šancí nedávám. Pokud nevyjde a) těsně, tak by mohlo vyjít b).
Ten tunel by měl minimálně 1,5 km a to se nepořídí ani za 2 miliardy.
Nicméně nikde jsem nezachytil jasné rozhodnutí, že Vysokovská spojka nebude, protože je moc drahá.
Za zahájení nových staveb by měla být SZ placená. Opravy stávající tratě a zrychleni o 2min mě vážně nezajímá. Ukažte mi kromě trati k CB. tunelu pred Plzni, nebo Unicovky, kde se postavili nové úseky, co významné nepomohli k zrychleni času při cestování. 3 úseky za 10 let není to sakra málo?
Praha-Ostrava je dnes o 1,5 hodiny rychlejší než v 80 letech. Jízdní řády jsou tady: https://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika
Vytáhnu Ostravan:
15:41 až 20:29 tehdy
15:32 až 18:44 dnes
PS: Tehdy se bez zpoždění rozhodně nejezdilo.
A něco jiného, než náš jediný slušný koridor?
Praha – České Budějovice 1975-1980 běžně 3.45 h. se dvěma přepřahy (Benešov a Veselí nebo Tábor), dnes 1.40 h. (před měsícem jsem jel i s několika pomalými jízdami za 1.34 h.).
Pouhých 6 let po podpisu memoranda nastal první krok a s výstavbou 6,6km trati se – zatím – počítá v roce 2027.
A já se ptám – není to zbytečně ambiciózní tempo?
Jak rychle dokážete projednat změnu Zásad územního rozvoje Středočeského kraje a změny zapracovat do územních plánů všech dotčených obcí?
Tohle není dešťová kanalizace nákupního centra, aby vodoprávní úřad 3x změnil vyjádření a do dvou let bylo vyprojektováno.
Tenhle povzdech je nad celkovou situací, netřeba v něm vidět hned útok jen na SŽ.
Ani ne tak útok na SŽ jen to vypadá, jakobyste to zvládal levou zadní a všichni okolo byli vedle.
Zavíráte oči před realitou v ČR nebo co se děje?
Stavba stoleti!
Ostatne, zatim v tomto stoleti tech novych trati moc nebylo. Porad mi neni uplne jasne, jak v minulem staleti mohly vzniknout nove zeleznicni tunely v Praze.
Otázka priorit. Ty dopravní dnes, navzdory občasným líbivým prohlášením, nejsou v železnici. Ani v té vzývané dálkové (jinak by se přece nezačínalo dálnicemi).
Jenže s těmi dálnicemi se začalo v polovině 60.let, kdy i komunisti pochopili, že bez dálnic stát fungovat nemůže.
Spíš bych se ptal, kolik lidí a s jakým nasazením se tomu věnuje u SŽ a porovnal bych to s ŘSD.
Nebejt dálnice tak jsme tady v horách pochcípali hlady.
Na horách aj v dolinách, při každé katastrofě, vždycky se tam jede po silnici. K ohni i povodni. Když je to fakt velký průšvih, tak i letecky.
A nepravte mi, že Juditin most mohl stát dodneška nebýt automobilismu.
Jenže kdyby nebyla R4 při rušení dolů, tak by byla nezaměstnanost na dost zajímavé úrovni. Takto to pohltila Praha a to i díky Šálkovi a jeho CUPTour.
Však nerozporuju, že díky R4 si lidé mohli najít práci až v Praze a nemuseli zvedat kotvy a opouštět domovy, nebo živořit na dávkách.
To jsou ty externí benefity, které podle extremistů neexistují ani v podobě dostupnosti lékařské péče.
Ta už se tady také rozpadá. Lékaři utíkají. Ale budovy budou nové. Pak se jezdí Autobusem do nemocnice v Hořovicích hodinu i kdyžje to 23km. Chybí jak pořádné silnice, tak železnice. Pan Kupka slíbil, že zmodernizuje dopravní infrastrukturu ve vnitřních Sudetech. Sliby, chyby.
Ano, i komunistům to došlo, že bez přepravy vyrobeného zboží ten rozdíl mezi přebytkem a nedostatkem neumenší.
To jenom František by rozorával silnice, protože podle něho nejsou potřeba pro sanitku teď, ale až někdy a školní autobus je bůůů.
Nové spojení, stavba 2004–2008.
Dle mého názoru jsou to tunely nové a jedná se o přítomné století. Číslo trati o novostavbě tunelu vůbec nic nevypovídá.
Tohle totiž opravdu není fotografie z minulého století:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Nov%C3%A9_spojen%C3%AD#/media/Soubor:Nove_spojeni_rozestaveny_usek_z_Vitkova.jpg
„Těch nových tratí MOC nebylo….“ píše Honimir. Slovo MOC je tím slovem klíčovým. Ale stačí se chytit jedné věci a hned jsme s těmi silničními stavbami kilometricky nastejno, že Jirko?
Předřečník uvedl nové železniční tunely v Praze v minulém století, tak dávám najevo, že v tomhle století se tam postavily nové tunely taky.
To snad napsat můžu, lež to není.
A o kilometrických tratích nastejno jsem nidke nepsal, to jste vytáhl arugmentační faul.
To je stejné jako s příměstskou dopravou Příbram-Praha. Čekání na Godota je na generace.
K tomu je potřeba tunel do Berouna. 🙂
I zde se na Godota čeká, ostatně i mnohde jinde v síti.
Pokud v něm mají jezdit náklady, tak mám obavu, ze ani ne.
To je ten Godot. A zase za tím stojí jen politik, jako za každým průšvihem.
Z podobných zpráv jsem v rozpacích. Nejdříve chlubení, že se udělal projekt, tu se získalo razítko, tu se chystá výběrko na stavební firmu. A pak se do toho hodí vidle. Projekt se strčí do šuplíku, nebo se zjistí, že nejsou peníze, tak se to zas odsune. SŽ vždy cestující těmito zprávami nalákají, a pak….
… se vztekají, že při stavbě jsou výluky.
Zas tak zlé to není, takové ŽSR se dopracovávají k traťovým rychlostem 30 km/h i bez výluk a bez otravného papírování s majitelem pozemku. Má to jednu vadu na kráse: Původně to bylo stavěné na víc než 30 km/h.
My v Neratovicích jsme v klidu. Přestavbu trati 070 čekáme jako každý rok „do deseti let“. 😀
Však to platí, ne? Uvidíš za deset let.
Však jo. Já taky neříkám že neplatí. Stačí každý rok prohlásit to samé a termín „do deseti let“ je platný neustále. Hlavně že to zatím aspoň jezdí.
Dobré je, že tam není žádný vyšehradský rámusák, tak to snad bude těch 60-70 jezdit i dál 😀
jako ona ta trat není špatná. Několik oprav už dostala a z Nera je na většině trasy rychlost až 100. Spíš je problém že je to jednokolejka a nestíhá se křížení, takže furt zpožděné. Ta kapacita je tam prostě vyčerpaná. Dneska ráno všechno 20min sekera kvůli cekáni na křížení. Stačí jeden vlak a je celý ranní grafikon úplně namaděru.
Už za totáče přece platilo: „Dnes za peníze, zítra zadarmo!“ Bohužel je každý den jen dnes.
Tahle stavba samotná žádné rychlejší spojení s Prahou znamenat nebude. Pro nákladní vlaky do/ze škodovky to ale bude velký přínos.
Dle analýz by měl rychlík z MB města do Prahy hl.n. jet nějakých 45 minut. Dnes s přestupem na hl.n kolem nějakých 80 minut. Opravdu to není přínos ?
A kudy by tak měl jet? Úvrati v Nymburce hl. n. nebo přes město a Sadskou a pak beznadějně ucpaný koridorem? Píšu tato stavba samotná. Bez Všejanské spojky cestování do Prahy nezrychlí.
A bez téhle spojky nebude dávat smysl ani ta Všejanská, takže…? Nedělat nic není řešením.
Vsejanska samotná by zrychlila dojezd na MB hl. n. a pak dal za Boleslav. Jenže je v nedohlednu. Samotná Bezdecinska je důležitá pro škodovku a proto bude dřív.
Nevím..ptám se. A nemá už ta Všejanská spojka toto první razítko za sebou ?
Možná, ale poslední informace je, že realizace po roce 2029.
Všejanská spojka nemá význam bez nové trati z Lysé do Milovic a přesmyku v Lysé. Ideál (tedy neuskutečnitelný sen) 3 koleje z Lysé na Skály a dál do centra 4 + 2 Nymburk – Poříčany a 4 do centra Prahy, příp. 3 z Poříčan do Kolína nebo VRT i na sever a podél Odry směr Štětín… To by mělo rezervy pro mimořádnosti. Jo a 2 koleje po staré nejméně do Neratovic, raději až do Všetat. Už i jen tahle 2. kolej by stabilizovala stávající Pha – MB – Turnov.
Po dokončení prvního VRT úseku ve středních čechách bude vlak z Prahy do MB jednoznačně nejrychlejší přes Nymburk.
Chápu že uz to ta tak nebude….ale nebylo lepší postavit od Dobrovice tunel?…Dobrovičáci by mohli mít zastávku přímo u města a zároveň by se nestavěla ta hrozná zatáčka + obří nasepy a zavrty…
Tahle debata se vede (minimálně tady na fóru) už řadu let. Také mi smysl protisměrných oblouků okolo D10 uniká.
Smyslem je obejít kopec, je potřeba si otevřít mapu s vrstevnicemi, pak je to vidět líp.
a proto budeme stavět železnice jak před 150 lety? závleky všude možně, nádraží několik km od sídel..
Ani před 150 lety nebyla kasa bezedná a není ani dneska. Takže to ekonomické hodnocení.
Využitelnost nic, stejně jako tehdy místo propojení tratí tu od Dětenic raději zrušili a podél ní zavedli přímý autobus, ten kupodivu problém s přejezdem mezi silnicemi neměl, a ještě mohl i do sídel. Ale hlavně, že zase ušetříme na stavbě.
A tohle se staví proto, aby se na Město nemuselo jezdit závlekem spodem okolo řeky. Takže vedle jak ta jedle.
Můžete pak policajtovi vysvětlovat, že 50 km/h v obci je totéž jako 80 km/h v obci, že to není žádná změna.
https://openrailwaymap.org/?style=maxspeed&lang=cs&lat=50.419138533864164&lon=14.899080991744995&zoom=17
Synergie – nic…
nerozumím významu toho komentáře… já vím proč se to staví..
Na spojce žádná sídla nejsou. Dobrovice jezdí do MB busem, neb do centra (soud, gymnázia, plavec. a zim. stadion) je to blíž než z MB město, Nepřevázka je na okraji vsi, Řepov jde centrem, MB město je vedle autobusového nádraží.
Koukám, že Vaše rétorika je v běhu roků neměnná. 🙂 Ale moje v tomto případě také. Buď chci něco rychlého a kapacitního, nebo další lokálku.
Viz níže: Ekonomické hodnocení vám vyjde?
Tak chceme snížit zátěž automobily, nebo se spokojíme s tím, že jen ušetříme na vlacích?
Jo, to šetříme rádi. Úsek Lipník – Drahotuše posílá srdečný pozdrav.
No kdyby to bylo tak že se všichni Dobrovičáci co dojíždějí do MB dostanou do deseti minut na město tak bych řekl že ano….
Přijde mě, že pokud má SŽ stavět něco na hlavních koridorech, případně dělat rekonstrukce stávajících tratí ve stávající stopě, tak se tak děje, i když s diskutabilním tempem, výsledky i cenou. Novostavby mimo koridory jsou pak zjevně mimo jakýkoliv zájem SŽ, resp. postup a výsledky se blíží nule. Jak dlouho tohle ještě bude trvat, než se přijde na to, že na SŽ je prostě cosi shnilého a začne se to řešit?
Je to smutné, ale je to tak. Třicet let jsme se smáli, že není pražský okruh a hotová D35. A ono bude během třech let hotovo, zatímoc my železničáři budeme řešit, jak má vypadat oprava trati v ose Choceň – Nymburk – Děčín. Ale zároveň budem tvrdit, že do roku 30 budou hotovy pilotní úseky VRT. 🙂
Není to celé pod jedním ministerstvem? Nejsou ‚oni silničáři‘ a ‚my železničáři‘. Je jeden stát, který má (mít) nějakou dopravní politiku, jíž ideálně snižuje zátěž na okolí a celé odvětví zefektivňuje. Stát říká, že se mají stavět primárně dálnice, státu je nějaké zlepšení železnice lhostejné. Podle toho úkoluje a financuje své (!) organizace.
Novostavby mimo koridory, v nedávné době Olomouc-Uničov-Šumperk. Z původní trati zbyly jenom pozemky…
Takže rekonstrukce, nikoli nová trať.
Jasně, a protože tunel v Ejpovicích má stejné číslo tratě, tak není nový.
Zatímco 303 je novostavba, získala totiž nové číslo při dělení ČD.
Nevím jestli si rozumíme? Pokud se reálně něco nového postavilo v nové stopě, tak se stalo jen na tranzitních koridorech, např. do ČB a do/za Plzeň, dále Krasíkov. Mimo koridory jsou to jen rekonstrukce ve stávající stopě. Pokud to má být v nové stopě, tak jsou z toho jen roky a někde už i desítky roků záměrů s nulovým výsledkem.
Apropós, tohle bude podle vašich měřitek také jenom rekonstrukce, nové číslo trati to mít nebude.
Proč musíte za každou cenu pořád obhajovat neobhajitelné. Jako podporovatele silnic vás chápu, ale takhle?
Protože má pravdu?
A nemohl by p. Sůra vyžádat od SŽ seznam pracovníků a vytvořit pavouka, který by ukázal kolik lidí tam je na konkrétní práci a odhalil vyžírky managery pro managery? :o)
Dle developerů je potřeba mezi rozhodnutím postavit bytový dům a jeho kolaudací nějakých 6-8 let, i když samotný dům je postaven za 1-2 roky. Zbytek je úřední mašinérie. Vůbec si nedovedu představit, co musí být všelijakých razítek na novostavbu či rozšíření stávající trati. Proto bych byl hodně opatrný v takovém vyjadřování směrem k pracovníkům SŽ.
Moc jsme od té byrokracie c. k. Rakouska fakt nepostoupili.
Omyl.Dnesni byrokracie překonává o parník jak Rakousko,tak i komancskou dobu. Ba naopak.Za Rakouska s primitivní mechanizaci se stavelo rychleji..
Zaměřte se na stavební úřady, vlastníky pozemků 🙂
Jsem rád, že vím, o čem budu v nepravidelných intervalech dalších pět let číst. Přihodím to k tunelu Praha – Beroun, rychlodráze Praha – Kladno (s odbočkou na letiště) a lanovce Podbaba – Bohnice.
Přitom kdyby nedělali vůbec nic, žádnou přípravu a už vůbec nezačínali se stavbou jako na tom Kladně, aby … neprovokovali!
U rychlodráhy Pha-Kl (s odbočkou na letiště) to budete číst dalších 7 let. už i SŽ přiznává, že rok 2029 se nestíhá, už se mluví o roce 2031.
A proč by se snažili? Stačí to přece svádět na řidiče, silniční dopravu a všecky lidi ve státě a že nemají vlastní policii, která by majitele nemovitostí postavila do latě.
Jedná se o státu podřízenou organizaci. Dělá, co jí stát zadá. Když to stát nechce, tak to nebude.
Již brzy vlakem na letiště
Neví někdo plán na změnu trasování linek? Jestli třeba rychlík MB-Kolín bude po realizaci jezdit přes město a úvraťově na hlavní nádraží?
Či snad zda by se vyplatilo (spíše ne kvůli kapacitě trati) rychlík MB-Praha časově už přetrasovat přes Nymburk místo Neratovic?
Snad je na to aspoň myšleno ve smlouvách s dopravci, abychom pak neměli (snad už konečně v dalším desetiletí) dvě nové spojky bez změny linek
K první otázce – vím, že se projektuje i Ptácká spojka, která odřízne hlavní nádraží úplně, ale ta určitě nebude prioritní (možná bude i odpor), tak minimálně v mezidobí. Přišla by mi škoda nevyužit lepší napojení do centra
A to to nádraží tak pěkně opravili, trojministr se fotil, zábradlí se natíralo na modro, tráva na zeleno….
Áno, úžasný příapd nádraží u řeky, v moderní odsunuté poloze, aby se vlaky nezdržovaly zajížděním do města, ikdyž tam koleje vedou.
Srovnání nesrovnatelného.
Správně – Dalovická spojka. Řeší se stabilita podloží/násep či estakáda.
V cílovém stavu po vybudování Dalovické spojky přes hlavní nádraží určitě jezdit nebude. V mezičasu po vybudování Bezděčínské spojky , ale před stavbou Dalovické spojky… to je otázka- já si myslím, že dokud nebude vybudována Dalovická spojka, bude všechno jezdit přes hl.n.. Přes město maximálně tak spěšňák či osobák MB-Praha, případně osobák MB- Nymburk..
trasování určuje objednavatel, dopravce jen jezdí co dostane objednáno..nevím proč by se to muselo řešit s dopravci
Tomu chybí ještě další dvě spojky.
Píše se o tom, ale ono se mění trasování i nyní v souvislosti s se změnami dopravců – výsledek se bude asi dost měnit v závislosti na vzájemných termínech dokončování jednotlivých staveb a výběrových řízeních dopravců…
A není to brzy?
Radši nechci vědět, jak daleko má do schvalovacího procesu navazující Všejanská spojka
A jak je na tom Všejanská spojka?
A jak je na tom ta Všetatská? 🙂
Doufám že to nedopadne. Takhle si ničit krajinu. Ten kdo to navrhl by si měl dát pár facek.
Jakou krajinu? Vždyť to povede kolem dálnice a odporného nákupáku, tohle krajině fakt neuškodí
Mezi dálnicí a vrchem Chlum. Krásná příroda a úrodná půda.
A pod dálnicí nebyla?
Zato dopravě po kolejích to pomůže jen částečně. Osobní na tom nezíská tolik, co by mohla v jiné variantě (lepší obsluha, kratší čas). Že už bylo tamní krajině uškozeno jinak, je jiná věc.
Žijete v lese, jen tak na mechu, chodíte jen pěšky, bos a jako oděv máte smrkovou větev? Živíte se kořínky? Ne? Tak by to možná mohlo trochu působit jako pokrytectví. Ale jenom trošku…
A vám se nezdá že záběr přírody a úrodné půdy je za poslední léta vysoký? Nechápu proč se nemůže zdvojkolejnit současná stopa.
Mno s pláčem na zabírání půdy si běžte na ministerstvo zemědělství a za developery. Železniční a silniční stavby proti tomu zabírají úplné prd.
Protože současná stopa velmi nevyhovuje obsluze města ani automobilky.
Byl jste tam někdy? Četl jste článek? Klesání a stoupání k řece? Energetická náročnost? Ta druhá kolej ve stávajícím směru je bezrozměrná?
Zpět na stromy? Formani na polní cestu?
Vraťte se na stromy pane 🙂
Podle aktuálních harmonogramů se má cca polovina sítě přestavět v průběhu pár let kolem r. 2030. To SŽ / MDČR opravdu není hloupé takhle lhát?
Vějička, aby se neřeklo, že chceme stavět jen dálnice, patrně. 🙂
Zbytečně klikatá trať. Rychlejší verze by byla vedením tratě ze zastávky Voděrady přímo podél Dobrovice kde by byla nová stanice s odbočkou na vlečku do cukrovaru.Nová stanice Dobrovice by byla blíže městu než ta nynější. Za novou stanicí by následoval tunel který by vyústil nedaleko před Mladou Boleslavi .
Myslím, že budeme strašně moc spokojeni, pokud se ta stavba dostaví tak, jak je navržena. Na to, aby na trati této důležitosti někdo stavěl tunel pod Chlumem jenom proto, aby získal několik cestujících z Dobrovic tento stát nikdy nebude mít…
To by mě zajímalo, na základě čeho ekonomicky vyšly tunely na 4. koridoru a nevyšly tady.
Myslíte, že tunely se staví jen tak pro srandu, když zbydou nějaké peníze navíc?
Tunely a mosty jsou nejdražší a nejnáročnější části stavby a pokud se dá požadovaných parametrů (rychlost, sklony) a projednatelnosti (vliv na okolí) dostáhnout jinou trasou, nikdo se do tunelů nepohrne. To je rozdíl od 4. koridoru, kde se dělaly tunely kvůli dosažení vyšší rychlosti.
Když už zde uvažovat s tunelem, tak ne kvůli Dobrovicím, ale pod MB pro rychlý průjezd „VRT“ přibližně souběžně s dálnicí, ale se stanicí v centru. Pro nákladní dopravu by ale stejně musela vzniknout stanice dle plánu + trať k ní…
Přičemž vlak jedoucí 200 km/h potřebuje na běžné provozní zastavení asi 3 až 4 km, podobně na rozjezd.
Prosazovači tunelu ať se podívají do Plzně a vzpomenou si na komentáře, že se tam ten vlak na 200 km/h ani nedokáže rozjet. Tam je to od nádraží k portálu cca 3,3 km, v Bolce by to vyšlo +- 100 m stejně.
Jenže tam je ten tunel právě pro VRT. Tady by byl pro ‚příměsto‘.
Že by těch cestujících nebyly desítky? A co ušetřené oblouky a vzdálenost? Rehabilitace tratě od Dětenic asi už (zatím) ne, ale pokud chceme skutečně dostávat tu zátěž ze silnic na koleje, tady by se svezlo hned několik výhod naráz.
Byl by z toho 3 km dlouhý tunel a bylo by to násobně dražší. Jste si jist, že tomu vyjde ekonomické hodnocení, jen aby se kilometr před nádražím mohlo jet 100 km/h místo 90 km/h, protože je potřeba brzdit k peronu?
Tady nejde o rychlost, nýbrž o vzdálenost, množství oblouků a také (překvapivě!) obsluhu území. Ale jo, můžeme lidem z Dobrovice pořídit vozítka pro dojezd na nádraží, aby si pak ty oblouky vychutnali ve vlaku, nebo jim vypravit autobus a vlakem (ne)zastavovat nadále v polích. 🙂
Ale houby Dobrovice – ti jezdí a budou jezdit po silnici, neb okolní vsi stejně potřebují bus a ze zastávek busu v MB je to blíže než z MB město pro většinu cílů.
Jasně, údržba oblouků je zadarmo a čím více ostrých oblouků, tím lépe….
V porovnání s investicí do tunelu je údržba oblouků zadarmo.
A jaký ostrý oblouk tam je? I ten u řepovského hřbitova bude mít R nad 400 m.
Stavba století?
Se Všejanskou spojkou to může být reálně stavba desetiletí. Pro Středočeský a Liberecký kraj reálně není důležitějších železničních staveb.
Jen teda bude smutné, že v té minimalistické variantě bude delší jízdní doba MB-Praha než Praha-Ústí (které je trochu vzdálenější) při VRT.
Proti Ejpovickým tunelům a dvojkolejce Benešov – Ševětín fakt ne.
Kdepak na to kandiduje Berounský tunel.
Ne, ten bude až v příštím.