U Karlových Varů nepojedou opět přes půl roku vlaky, úsek Dalovice – Hájek čeká další sanace

Nový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAITNový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAIT

Opravy se týkají dalších částí problematického úseku.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TheBaal

Kdyby radši udělali 3km tunel pod Jahodníkem, tak by bylo po problému a ještě by se jim zkrátila jízdní doba o dobrejch 5 minut… Je to lepší než roky výluk…

Miroslav Zikmund

Než uděláte EIA, vyberete projektanta, uděláte geologický průzkum – vyhodnotíte rizika, vyberete stavební firmu provádějící ražbu, vykoupíte související pozemky, vyrazíte ten tunel, tak to máte na minimálně pětiletku – nemám poruchu, jaké je dlouhá příprava stavby / ražby tunelu – a hlavně, kdo to zaplatí ….

Nepřítel NAD

Proč NAD, když to vlaky mohou v pohodě objet?

1) Bečov nad Teplou, Blatno, Vilémov u Kadaně, Kadaň
2) Bečov nad Teplou, Blatno, Žatec, Březno, Chomutov
3) Nejdek – Johanngeorgenstadt – Annaberg – Vejprty Chomutov

Cargo

Tyto Vámi zmíněné odklonové trasy, jsou spíš zbožné přání šoutoustva, aby bylo možné si vyfotit velké mašiny na lokálkách..

Nepřítel NAD

Nic fotit nechci ani nepotřebuju a nejsem šotouš.

Miroslav Zikmund

Samozřejmě je to možné, stačí vámi uvedené tratě modernizovat alespoň na rychlost 100, zadrátovat ….

Jiří

Je úplně vidět,jak ten usek znáš ,když říkáš takový nesmysly…😂

Jan

Další „vynikající reklama“ pro cestování vlakem…

Miloslav

Jen potvrzení toho, že SŽ je největší škůdce pro železniční dopravu u nás. Nasadili jsme moderní vlaky, aby to přitáhlo cestující, tak je musíme zase vrátit do aut

Lubos

Jste nějaký chytrý opravovat se musí zrovna tenhle úsek je prokletý na to ..

J.K.

Tohle je dobré v kontrastu s články od pana Pohla, kde to má silniční přeprava spočítané, protože je prostě logické vodit elektrickou energii z elektrárny do trakčního motoru… 😀

Jenom teda pro naše páteřní tratě budeme muset vyvinout vlak co se bude umět transformovat na trolejbus…:)

Pomíjím že trať u Hájku už na opravách bude stát víc než případný tunel pod ním ( zdaleka to ještě nebude celé), a při téhle výluce se nebude dělat sesuv u Varů… Celkově asi Interjety bude rozumné posílat někam jinam…

Martin z topírny

Pracovat u SŽ, tak se stydím za bílého dne jít po nádraží.
A jít tam po setmění, to už je riskování se životem…

Ale ne… oni mají kačení bříška… 🙂

Natož pořád natahovat ruce o režijky apod.

Lubos

Tady to je názor

Martin z topírny

Je třeba komentáře…? Na stranu SŽ? Asi už snad ani ne.
Jen stále doufám, že si nový ministr jejich bohulibé nezřízené činnosti všimne, dřív než nasákne také těmi SŽ „ALE“… my jsme nemohli, my jsme nevěděli, ….

David

Opravdu perfektní diagnostika… Za rok se zjistí že o 500m dál to bude opět potřeba opravit a takhle budeme s půlročními výlukami látat celou 112.1 km dlouhou trať po 500 metrech…

David

Nevyšla by přeložka se dvěma tunely a jedním mostem nakonec ekonomicky lépe? Něco jako toto https://mapy.cz/s/dopuragaha

Josef22

Vzhledem ke stoupání a klesání na 3 kilometrech o 100m nahoru a potom i dolů. Nedělalo by to hodně promile i v případě tunelů a mostu?

Jiří Kocurek

Podle výškového profilu z odkazu by to vyšlo. Ale 2km tunel, to je 2 až 3 miliardy.

Olda

Mám jen trochu obavy, že to by bylo snad i málo. Samá voda, štola, permoníci…. Do něčeho kopneš, zesuje se svah na druhé straně kopce. Kopneš podruhý, Vary jsou bez vody… 🙂 .

Lubos

Most tam nejde nestabilní podloží atd a tunel je mimo realitu

Miroslav Zikmund

Zásadou při trasování železniční trati je „držet“ niveletu … vyvarovat se stoupání / klesání.
Stavba tunelu – nevíte co je pod zemí, aby to nedopadlo jako s Droužkovickým tunelem.

Miroslav Zikmund

A co navrhujete ? Těch 500 metrů v kuse budete dělat X času,
1 000 m 2X času, 1 500 m 3X času ….
Stavební firma má nějakou pracovní kapacitu …

veli.k

A ona to musí dělat jedna stavební firma? 🙂

Jiří Kocurek

A proto je potřeba vybrat takovou stavební firmu, která to zvládne. Případně konsorcium.
Problém ale nastane ve chvíli, kdy se neví, co se vlastně bude dělat. Udělat to napřed nanečisto a pak až načisto? Kéž by to bylo možné.

Leinad

Udělat napřed geologický průzkum, pak podle výsledků teprve psát zadání stavitelům, to je klidně možné.
Otázkou je, jestli by se to opravdu vyplatilo.

Lubos

Co se opravoval bylo havarijní muselo tohle už musi být na výběrové řízení atd..Teda plánovaná vyluka

xyz

Už jsem si myslel, že na hlavní stránku omylem skočil článek starý cca 2 roky.

A ono ne-e… 🙁

král j

Nenašla by se zde vhodná trasa pro přeložku?

Miroslav Zikmund

Zkuste se podívat na mapu. Přeložka = novostavba > EIA, výkupy pozemků, což je dlouhé lokte, řádově roky ….
Výběrové řízení na projekt, dodavetele, odvolačky ….
Než by tohle všechno proběhlo, nastřelím – jednu „pětiletku“.
Do té doby by se stejně muselo flikovat.
Obecně se uvádí, že to je historicky poddolované území, k němuž ani neexistuje důlní dokumentace. Navíc „vodnatá“ krajina s řadou rybníků …

Martin Prager

Navíc tohle území je opravdu problematické. Je zde řada bývalých historických děl po těžbě stříbra a cínu (nepříliš dobře zmapovaných), je zde řada s těžbou souvisejících vodních děl. Stávající trasování je poplatné době vzniku, kdy železnice sloužila místnímu průmyslu (porcelánky v Dalovicích, Sadově, Lesově, Ostrově …) a také těžbě kaolínu … Vnější okraje pánve mají dodnes mohutné vrstvy, např. mezi Sadovem a Ostrovem je to i 25 metrů. Jakákoliv liniová stavba zde už dopředu dává tušit, že to nepůjde jen tak.

Lubos

Zrovna dva rybníky u Hajku blízko tratě jsou

Cipís

To je zas koncepce,tak když se pracuje na tom úseku tolik let,proč se neudělá rekonstrukce celého úseku?

Miroslav Zikmund

Řešení „havarijní“ situace je jednodušší než dlouhodobě plánované rekonstrukce. Dá se to přirovnat ke covidovému nouzovém stavu, aby se mohla obecná nákupní pravidla „obcházet“ ….

Miloslav

hledej za tím peníze do správných kapes

Handzidcek

Snad bude lépe vyřešen výlukový jízdní řád. Ideálním řešením by bylo protažení linky Ex6 do Karlových Varů a linku R15 tam ukončit. Na linky R15 by tam navazovali osobní vlaky, které dnes v Chebu navazují na Ex6. Interval spojů by zůstal stejný a navíc by Sokolovu a KV zůstalo přímé spojení s Prahou. Na obou linkách jezdí Interjet, takže by neměl být problém ani se soupravami.

Jelen

Pochybuji, že přímé spojení Karlových Varů s Prahou přes Cheb a Plzeň by někdo využíval. Už přes to Ústí je to dost dlouhá cesta, ale jsou tací, kteří to jezdí.

Twix

Tak pokud jde o čas, přímým vlakem přes Cheb by to z KV do Prahy trvalo úplně stejně dlouho jako přes Ústí, o Sokolovu nemluvě…

Lubos

Víc vlaku Cheb Plzeň tato trat nepropusti chybí 2.kolej v celém úseku

Zugmann

Bingo

Miroslav Zikmund

Když je údajně „atraktivní“ Pendolino, tak by mohly být atraktivní i ostatní vlaky …

Josef22

Špatný nápad by to nebyl, kdyby Ex6 přijížděla v sudou hodinu, jenže přijíždí v lichou a R15 jezdí v sudou. Každopádně by se zbytečně přenášelo zpoždění na Ex6, takže to nemá smysl.
Nyní to bude lepší v tom, že jezdí nové spěšné vlaky a relativně v taktu s R15, takže to bude mnohem lepší, než předtím, kdy to jezdilo „náhodně“.

Laborec425

Jak přenášelo zpoždění?
Třeba v ČB už si vlaky ujíždějí i podle platného jízdního řádu. Ex od Prahy přijíždí xx:02, Sp do Linze odjíždí (ujíždí) ve xx:03.
A věřte mi, že ho pokaždý zkouším stihnout a nejsem sám, kdo dobíhá a vidí zadní světla odjíždějícího spěšňáku.
Takže by asi nebyl problém odjíždět přípojům, navíc opožděným. To už se dělá běžně všude po síti v České republice.

Miroslav Zikmund

S důvěrou se obraťte na objednavatele dopravy.

Odpovědí odporníků (považujících se odborníky) bude, že pro cestu Linz máte k mání přímý vlak a nepotřebujete přestupovat ….

Ono to tak samozřejmě funguje v opačném směru. K naštvání pro cestující z lipenské trati.

Jedna část „nábřeží“ objednala, druhá musí respektovat …

Lubos

Bude vše v novém Gvd 2023 už vylukove takže žádný vylukovy jízdní řád mimo nebude

Doctor

Přes půl roku ? Tady se někdo dobře vyspal a híří optimismem !
Tak zavzpomínejme jak dlouho trvala předchozí rošáda, tohle bude zase na dvouletku a trať 171, se bude muset zase v noci připravit na intervalou odklonovou nákladní dopravu, ačkoli teď s nočními výlukami v Radotíně, to půjde ztuha. Opakuji svá slova z mého předchozího příspěvku k té krušnohorce – tam nebude klid nikdy, podloží je vlivem těžby nestabilní. Přeložka ?

DuDr.

Souhlsím, že pro 171 je tohle jen další průšvih. Všichni tu řeší osobku, ale zásadně se to dotkne naopak nákladní dopravy.

Ten_z_Bíliny

Nebylo by lepší za ty peníze postavit rovnou přeložku, která by měla i lepší parametry?

F. K.

Za ty peníze by to pochopitelně nebylo, ovšem lepší by to bylo zcela zásadně. Drobný problém je, že na to nikdo nemá koule.
🙁

Bespi

Rikal jsem to uz na zacatku. Ta trat se hrozne klikati a uplne zbytecne. Kdyby se udelala prelozka a mezi Vary a Ostrovem sla trat kolem „dalnice“ tak to uspori jizdni dobu i provozni naklady trati. Zastavka Dalovice by byla jen na druhe strane.

Jiří Kocurek

Nemáme ale jistotu, že stejné geologické problémy nenastanou i v nové trase. A ještě se na to podívejte pořádně, zda je mezi zástavbou a „dálnicí“ dost místa, aby se nebouraly celé ulice.

Apollo17

Ta trať se neklikatí zbytečně, ale proto, že mezi Vary a Ostrovem je kopec. Pokud by šla podél dálnice, musel by se prokopat asi čtyřkilometrový tunel.

Bespi

Ne nutne, samozrejme chtelo by to detailneji prozkoumat, a propocitat prelozky silnic/nadjezdy atd. Pouhym pohledem do mapy je to jen odhadovani. Neni lepsi hledat reseni nez jen automaticky opakovat – „nejde“?

Oprava soucasne trasy bude stat v tomhle kousku spoustu miliard a vysledek bude dal 70km/h …. .

Miroslav Zikmund

Chtělo by – tak to udělejte, je vidět, že jste odborník z branže.

Apollo17

Já to tam narozdíl od Vás znám a nerozumuji jen po pohledu do mapy.Jediné řešení narovnání je tunel v délce 3 kilometry.

Petr Šimral

Ta trať se tam neklikatí „úplně zbytečně“, ta trať se tam klikatí z důvodu nabírání výšky 🙂

Miroslav Zikmund

Možná ano, ale kudy a jak dlouho by to trvalo ? EIA, výkupy pozemků, projekty, výberové řízení – a hlavně PENÍZE.
Havárie není „investice“, přeložka je INVESTICE.
Jde sice o tytéž peníze, ale pokaždé se jmenují jinak ….

Miroslav Zikmund

Matce přírodě neporučíte …

J.K.

Natož dobré správě… 😀

libor

jako to je dost zoufalé, to už je třetí rok výluky. pak se nedivte, že lidé raději jedou autem, vlakem někam dojet, to pořádně nejde

Laborec425

Přesně tak. Opět se to potvrdilo. Ve čtvrtek jsem cestoval ČB – Rýmařov a prostě jsem nedojel. 70 minut zpoždění a můj vlak nebyl samotný opožděný.
Už dva roky nejmíň cestovat téměř nelze.

Gwann

tak relace CB-Romerstadt…to je vlakové skoro jako Asch-Hotzenplotz