cargo

Na podkrušnohorské magistrále půjde dolů i druhá kolej, výluka potrvá měsíce

Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDCSesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC

Podloží podkrušnohorské tratě v úseku Hájek – Dalovice u Karlových Varů je v horším stavu, než se čekalo. Správa železniční

Podloží podkrušnohorské tratě v úseku Hájek – Dalovice u Karlových Varů je v horším stavu, než se čekalo. Správa železniční dopravní cesty sem proto nebude moci pustit po nedávném sesuvu jedné koleje vlaky v brzké době ani na druhou zbylou kolej. Naopak, i ta bude muset být odstraněna a v celé délce bude zbudován nový stabilní násep.

„Zbytek železničního tělesa není konzistentní a je geologicky nestabilní. V současné chvíli tedy neexistuje způsob, jak jej provizorně zajistit. Situaci dále komplikuje i jen velmi omezený přístup těžké mechanizace,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Správa železnic předpokládá, že oprava potrvá dva až tři měsíce, vyloučena ovšem není ani delší výluka. Vše se teprve ukáže na samotné stavbě. Deník Zdopravy.cz má k dispozici dokument, kde železničáři žádají o výluku v délce 209 dní.

SŽDC s poukazem na havarijní situaci využije zrychlené výběrové řízení, aktuální práce provádí STRIX Chomutov a Strabag Rail.

Osobní vlaky jsou už od sesuvu nahrazovány autobusy, výrazně složitější to ale bude mít nákladní doprava. „Pro nákladní dopravu je to velká komplikace, kterou ještě znásobuje skutečnost, že objízdná trasa přes Žatec je kvůli zanedbané údržbě nepoužitelná,“ uvedl šéf sdružení nákladních dopravců Žesnad.cz Oldřich Sládek.

 

 

Tagy Dalovice Hájek sesuv SŽDC výluka
27 komentářů