150 metrů za 135 milionů. Správa železnic prodlouží výluku u Karlových Varů kvůli sesunutému svahu

Sanace svahu u Dalovic. Foto: Správa železnicSanace svahu u Dalovic. Foto: Správa železnic

Výluka měla skončit v říjnu, místo toho se protáhne do poloviny prosince.

Cestující na Podkrušnohorské magistrále mezi Karlovými Vary a Chomutovem čeká o šest týdnů déle přestupování na náhradní autobusovou dopravu. Správa železnic musela změnit své plány se sanací sesunutého svahu mezi Dalovicemi a Hájkem, kde už od poloviny května nejezdí vlaky.

Namísto původního termínu na konci října výluka skončí až s platností nového jízdního řádu v polovině prosince. „Aktuálně probíhající stavba má drobné zpoždění v souvislosti se zvýšeným objemem vytěžené zeminy. Stavba v další fázi vyvine úsilí aby toto zpoždění bylo dohnáno,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Správa železnic musela současně výrazně přehodnotit své plány s opravou celého úseku. Ještě na jaře vypsala soutěž na sanaci dalšího úseku, tu ale zrušila. Namísto toho zadala bez soutěže opravu 150 metrů tratě sdružení firem, které už stavbu provádí. Jde o společnosti Chládek & Tintěra, STRIX Chomutov a H-PRO GEO. Za opravu Správa železnic zaplatí 135 milionů korun, jak vyplývá z registru smluv.

Bez soutěže. Jinak bychom nestíhali, vysvětluje Správa železnic

Jde konkrétně o úsek km 178,850–179,000. Správa železnic původně vypsala soutěž na sanaci větší části za půl miliardy korun, zakázku ale zrušila. „S ohledem na nepříznivý časový vývoj při přípravě zakázky byla celá akce modifikována s tím, že bude opraven pouze úsek v nejhorším technickém stavu,“ dodala Friebová.

Přímé zadání vysvětluje Správa železnic tím, že kdyby se zakázka soutěžila, hrozilo by riziko pozdního zahájení a nedodržení termínů. „Zadavatel vycházel také ze
zjištění a zkušeností na aktuálně probíhající stavbě, která se nachází o zhruba dva kilometry dál,“ řekla Friebová. Zakázka na první etapu přijde Správu železnic na 467 milionů korun. „Byl přímo osloven dodavatel, který pracuje na již zmíněné investiční akci, disponuje kapacitou k provádění prací a také zkušenostmi z této stavby,“ dodala Friebová.

Cestující sice od prosince čeká konec omezení, Správa železnic ale počítá s tím, že celý úsek projde ještě později celkovou rekonstrukcí a opět na trati zavede výluky. Kdy, to ale není ještě jasné.

Úsek mezi Dalovicemi a Hájkem postihl v roce 2018 velký sesuv. V místě dochází od května k odtěžení stávajícího náspu a vybudování nového kolejiště a trakčního vedení. Po opravě bude trať v normovém stavu a bude zavedena plná traťová rychlost.

Chceme předejít opakování události z dubna 2018, kdy došlo k sesuvu trati. Proto jsme se rozhodli pro toto stavební řešení, které akcentuje stav zemin tvořících těleso náspu a opakované poruchy geometrické polohy koleje s nutností zavedení pomalé jízdy ve druhé traťové koleji,“ řekl v květnu generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

https://www.facebook.com/Spravazeleznic/posts/2020655811397913

Tagy Chládek & Tintěra H-Pro Geo sesuv Dalovice - Hájek Správa železnic Strix Chomutov trať 140
21 komentářů