cargo

Ostrý provoz na Negrelliho viaduktu začíná, premiéru si odbyly dva vlaky Metransu

Nákladní vlak METRANS Rail. Foto: Jakub VamberaNákladní vlak METRANS Rail. Foto: Jakub Vambera

Po tříleté pauze se v pondělí vrací provoz vlaků na Negrelliho viadukt. Po pátečním protokolárním vlaku s politiky si na

Po tříleté pauze se v pondělí vrací provoz vlaků na Negrelliho viadukt. Po pátečním protokolárním vlaku s politiky si na mostě dnes odbyl premiéru i dva nákladní vlaky.

Dopravce METRANS Rail dnes po dohodě s dispečerským aparátem Správy železnic provezl dva vlaky po Negrelliho viaduktu ještě před jeho plným provozním otevřením. Oba vlaky projely přes viadukt po třinácté hodině.

Šlo o vlak 43326 Praha Uhříněves – Hostivař – Malešice – Libeň – Negrelliho viadukt – Bubny – Bubeneč – Bremerhaven s lokomotivou 386 016 a vlak 43317 Hamburg – Praha Bubeneč – Bubny – Negrelliho viadukt – Libeň – Uhříněves s lokomotivou 386 020.

Prvním osobním vlakem na Negrelliho viaduktu bude osobní vlak z hlavního nádraží do Kladna s odjezdem dvacet minut po půlnoci.

Otevření viaduktu znamená nový jízdní řád pro část vlaků. Vlaky na linkách S4 (od Kralup) a S5/R45 od Kladna se vrátí na svou původní trasu. Vlaky tak už nezastaví ve stanicích Praha-Holešovice nebo v Praze-Bubnech na Vltavské. „Cestující z Kralup tak dojedou osobním vlakem díky kratší trase do centra Prahy na Masarykovo nádraží až o sedm minut dříve, ale především se tyto spoje vyhnou silně vytížené křižovatce tratí v oblasti Balabenky. Doprava by ta měla být plynulejší a spolehlivější,“ uvedl obchodní ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš.

Vlaky linky S4 budou opět jezdit z Podbaby do původní zastávky Praha-Holešovice zastávka a vyhnou se novému holešovickému nádraží. Tam i nadále budou mířit rychlíky z Děčína a Ústí nad Labem (linka R20), které jezdí na hlavní nádraží.

U linek S5 a R45 na Kladno se ruší zastávka Praha-Bubny Vltavská. Vlaky budou znovu zastavovat o několik stovek metrů dál na původním nádraží Praha-Bubny a budou pokračovat přímo do centra přes Negrelliho viadukt na Masarykovo nádraží.

Nákladní vlak METRANS Rail. Foto: Jakub VamberaNákladní vlak METRANS Rail. Foto: Jakub VamberaNákladní vlak METRANS Rail. Foto: Jakub VamberaNákladní vlak METRANS Rail. Foto: Jakub VamberaNákladní vlak METRANS Rail. Foto: Jakub Vambera
Tagy Metrans Rail Negrelliho viadukt Správa železnic Top Žesnad.cz
31 komentářů