lot
Zprávy

Ostrý provoz na Negrelliho viaduktu začíná, premiéru si odbyly dva vlaky Metransu

Nákladní vlak METRANS Rail. Foto: Jakub Vambera
Nákladní vlak METRANS Rail. Foto: Jakub Vambera

Po tříleté pauze se v pondělí vrací provoz vlaků na Negrelliho viadukt. Po pátečním protokolárním vlaku s politiky si na mostě dnes odbyl premiéru i dva nákladní vlaky.

Dopravce METRANS Rail dnes po dohodě s dispečerským aparátem Správy železnic provezl dva vlaky po Negrelliho viaduktu ještě před jeho plným provozním otevřením. Oba vlaky projely přes viadukt po třinácté hodině.

Šlo o vlak 43326 Praha Uhříněves – Hostivař – Malešice – Libeň – Negrelliho viadukt – Bubny – Bubeneč – Bremerhaven s lokomotivou 386 016 a vlak 43317 Hamburg – Praha Bubeneč – Bubny – Negrelliho viadukt – Libeň – Uhříněves s lokomotivou 386 020.

Prvním osobním vlakem na Negrelliho viaduktu bude osobní vlak z hlavního nádraží do Kladna s odjezdem dvacet minut po půlnoci.

Otevření viaduktu znamená nový jízdní řád pro část vlaků. Vlaky na linkách S4 (od Kralup) a S5/R45 od Kladna se vrátí na svou původní trasu. Vlaky tak už nezastaví ve stanicích Praha-Holešovice nebo v Praze-Bubnech na Vltavské. „Cestující z Kralup tak dojedou osobním vlakem díky kratší trase do centra Prahy na Masarykovo nádraží až o sedm minut dříve, ale především se tyto spoje vyhnou silně vytížené křižovatce tratí v oblasti Balabenky. Doprava by ta měla být plynulejší a spolehlivější,“ uvedl obchodní ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš.

Vlaky linky S4 budou opět jezdit z Podbaby do původní zastávky Praha-Holešovice zastávka a vyhnou se novému holešovickému nádraží. Tam i nadále budou mířit rychlíky z Děčína a Ústí nad Labem (linka R20), které jezdí na hlavní nádraží.

U linek S5 a R45 na Kladno se ruší zastávka Praha-Bubny Vltavská. Vlaky budou znovu zastavovat o několik stovek metrů dál na původním nádraží Praha-Bubny a budou pokračovat přímo do centra přes Negrelliho viadukt na Masarykovo nádraží.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Dneska jsem po viaduktu jel. Je tato rychlost konečná? Bude nějaké zrychlení?

Y.K.

Vmax 60 km/h.

Zdeněk

a neí to málo Antone Pavloviči ?

Martin

Tedy, jak jsme se tu bavili o te druhe koleji, ktera je zbytecna, tak jsem to chapal, pac jsem si myslel, ze nechali jen jednu, ale ona je prakticky cela polozena, jen je zkracena po most, ktery je uzsi, chybi par metru… Tak toto nechapu, bd bych ji nepolozil vubec, neni duvod ji tam mit jako odstavnou, nebo tech par metru ji polozil a nechal to dvoukolejne…

Zdeněk

nejde ani tak o to, že je most užší takže se na něj nevejdou dvě koleje. Problém vidím spíše v tom, že ta druhá kolej je těsně před mostem nelogicky ukončená betonovým blokem, namísto výhybky….

Přemek

Proč Metrans náklad? Protože zátežová a provozně zabezpečovací zkouška (kratší osobní soupravy to jaksi nemohou náležitě otestovat). Ostatně ti, co tu jízlivě komentují provoz nákladu, s nímž se nepočítalo, tak komentují výhradně případ výluky na současné nákladně využívané spojce Holešovice – Libeň dolní, s nímž je třeba počítat, ale vždy jen dočasně. Leda že by veškerá silniční spedice přešla na železnici, pak by se dvě větve hodily. K té výhybce se obávám jistého číhosi myšlenkového pochodu, že ve dvaceti to nebude dělat takový kravál a otřesy.

David

Libeň dolní: poslední osobní vlak v r. 1972, poslední nákladní vlak v r. 1985.

J.D.

Pokud byste chtěli vidět, jak může vypadat železniční doprava v hlavním městě, tak doporučuji navštívit Holešovice zastávka, tomu neuvěříte.

Panda

Tour de ostudná místa by mohla pokračovat vedle v Bubnech, pak se nabízí třeba cesta ze 4. nástupiště ve Vršovicích, Vysočany, Vyšehrad, Libeň – dolní nádraží (vč. nedostavěných budov a křovin s jehlami v okolí), Smíchov severní nástupiště…

patology_chef

U těch ostudných míst bych začal hlavním nádražím. Docela dobře si pamatuju, co se pro cestující mělo zlepšit rekonstrukcí. Podobnou přeměnou z hnojníku na drahý hnojník právě prochází Masaryčka: – bezdomovci a smažky: jsou tu stále, sice míň, ale v každý okamžik, kdy procházím nádražím, potkám nejmíň dva, – holubi: jsou tu stále a lidi je stále krmí, – gastronomie: tragická, protože jestli stojí někde houska se dvěma kolečky šunky tolik pětatřicet korun, pak neakceptuju čekání ve frontě ani v osm ráno. Restauraci si můžete vybrat mezi totálním pohrdáním hosty (vlevo) nebo šizením na všem (vpravo). Kromě Tchiba káva za… Číst vice »

Panda

Souhlas, je to pořád ostuda, zvlášť když to srovná člověk s rakouskými, německými, ale dokonce i italskými reko stanicemi (a tedy dokonce od stejného italského „zprostředkovatele“)… SŽ (a potažmo MD) by mělo řešit, co tam má za nájemníky, ochranku atd., obzvlášť když se jedná o hlavák… Kafe/housky se tam za hubičku dají koupit na několika místech, ale pravda – ne zrovna moc kvalitní a ne u vstupu do středního podchodu… A Sherwood se také prakticky nezměnil, což by mělo řešit město / městská část… Dále je pořád „parádní“ prostor před Smícháčem, ale tam se to snad výhledově výrazně zlepší…

Michal

Lépe bych to nenapsal!

Martin

Videl jste Praha-Cibulka?

Honza Vrba

No vono ani v článku zmíněné „nové holešovické nádraží“ není zrovna hitparáda, pokud byla kdy…Ano, nástupiště nové, ale hala? Vůbec ta budova je hnus, ale tehdy to holt bylo IN.

V. Táborský

Dobrý den,
nevíte někdo proč je po znovuotevření Negrelliho viaduktu na Hrabovce povoleno pouze 20 km/h, z videí od Metransu vypadá, že jde o problém s jednou vyhýbkou nebo případně s esíčkem, což mi přijde dost zvláštní, že zůstalo vzhledem k velikosti investice

Petr Šimral

To je dobrý postřeh. Budu se ptát, komu stálo za to zrovna v tomto místě ponechat výhybku s rychlostí 20 km/h a tím prodloužit jízdní dobu u dlouhých nákladních vlaků o cca 3 – 4 minuty. Další, co mě zarazilo je požadavek na stažení sběrače (tzv. žlutá koule) těsně u návěstidla ve směru ze spojovačky na viadukt. To totiž znamená, že strojvedoucí musí zastavit o hodně dříve před návěstidlem, aby se pak stihl rozjet na minimální rychlost, stáhl sběrač, lokomotiva se po stažení oživuje 40 vteřin a pak teprve mohl zrychlovat. Přitom místo tam je, tento úsek by mohl být… Číst vice »

Oldřich Sládek

Petře, Hrabovka myslím nebyla součástí stavby, ale že je to blbě, o tom žádná. Zjistím zítra kde je zakopaný pes 😉

Petr Šimral

Ta stahovačka určitě součástí stavby byla a ta jedna vexle je za pár korun.

Bram

Nikdo na SŽDC patrně nepředpokládal, že by se na viadukt ve velkém vrátily nákladní vlaky, navíc Žesnad vznikl až v roce 2016. Předpokládám, že v tu dobu již projekt na rekonstrukci viaduktu byl hotov…

Petr Šimral

Brame, nedělej advokáta. Žlutá koule těsně před návěstidlem a nechaná vexle s dvacítkou jsou prasečiny bez ohledu na to, co tam asi tak mělo jezdit.

Bram

Nene, advokáta SŽ(DC) fakt nedělám. Jen jsem (samozřejmě ne pro Tebe) chtěl ostatním připomenout, proč se k těmto věcem SŽ(DC) postavila tak, jak se postavila. Tj. že projekt rekonstrukce mostu odráží stav někdy nejméně před pěti, ale spíše tak sedmi až osmi lety. To, že je dvacítková výhybka prasárna, už jsem se vyjadřoval na k-reportu v ŽUP, že to bude provozně dělat problémy dispečerům a také to, že mám velké obavy, vzhledem k tomu, v jakém stavu výhybky v daném místě jsou, že brzy nějaký nákladní vlak vyleze z kolejí… Přitom už se nějakou dobu ví, že po spojovací koleji… Číst vice »

On.

Do Hrabovky se zatím nešáhlo, je to poslední kousek stanice v zuboženém stavu.

standa

taky mě to zarazilo když jsem to viděl.

Alibaba

Podle toho videa z průjezdu to vypadá na esíčko, výhybka vypadá opraveně.

David

Nákladní vlaky v Karlíné jsou dobrý nápad. Doufám, že jich ještě přibyde.

Martin V.

Smím se zeptat k čemu dobrý? Jako kuriozita při mimořádnostech ano, ale kdyby se z toho mělo stát pravidlo, tak mi na tom nic dobrého nepřijde. Ty kontejnery Karlín neobsluhují, tak proč tahat tranzitní nákladní dopravu do centra města? Od toho je Holešovická přeložka a má být přesmyk z Libně do Malešic. To, že ještě nestojí je ostuda.

Oldřich Sládek

Jenže přesmyk se začne stavět nejdříve na jaře 2025, a to ještě doufáme, takže ano, pravidlo kvůli Libni.

kakov

pokud se mohu zeptat, co dnes brání jízdě nákladů přes Holešovice-Libeň mimo Karlín? děkuji

Petr Šimral

Koleje 1,0,2 tratí Praha hl.n. / Masarykovo – Běchovice.

T.H.

Šlo samozřejmě o testovací jízdu, že „všechno funguje, všichni vědí co mají dělat a všechny počítače počítají správně“, nic systémového v tom nehledejte.

Mirda

Na Metrans cestou přes P. Bubny čeká tolik komplikací při délce vlaku (a hlavně musí mít do P. Uhříněvsi VOLNO), že je mnohem lepší a hladší to samozřejmě hnát do P. Libně rovnou přes Rokytku. Méně zkušený vypravčí či traťový dispečer tím dlouhým Metransem dokáže Masaryčku totálně zavřít a zablokovat na všechny směry, to mně věřte….