Skupina METRANS soutěží dodávky dalších lokomotiv, na přelomu roku dorazí Vectrony

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Metransu. Pramen: Siemens MobilityLokomotiva Siemens Vectron v barvách Metransu. Pramen: Siemens Mobility

I přes ochlazení na trhu nákladní dopravy v posledních letech očekává METRANS další růst.

Druhý největší nákladní železniční dopravce v Česku, společnost METRANS Rail, chce v příštích letech navýšit podíl vlastních lokomotiv vůči pronajímaným. Kromě dodávky deseti lokomotiv Siemens Vectron, které začne přebírat od září, aktuálně běží soutěž na dalších až dvacet vícesystémových lokomotiv. Letošní dodávka je součástí dřívějšího kontraktu se Siemensem a využití opce.

Chceme každý rok zhruba deset nových lokomotiv,“ řekl jednatel METRANS Rail Martin Hořínek. METRANS má aktuálně v provozu 130 lokomotiv. Jde konkrétně o 40 lokomotiv TRAXX MS2, 30 Siemens Vectron, sedm dieselových Herkulesů Siemens ER20 a osmnáct pronajatých lokomotiv TRAXX MS2 od Akiem a Railpool. Zbytek tvoří posunovací lokomotivy.

METRANS se dlouho orientoval na nákup TRAXX MS2, v posledních letech ale soutěže vyhrál Siemens s modelem Vectron. S nákupy nových lokomotiv chystá i rozšiřování flotily vagonů. Každý rok jich chce koupit kolem tří stovek. Aktuálně jich má zhruba 3700.

Skupina METRANS, která patří hamburskému přístavu, dál zvyšuje své působení na evropském trhu, nedávno koupila chorvatského dopravce Adria Rail, součástí je i akvizice terminálu u Bělehradu.

Nárůst v kontinentálních přepravách

I přes ochlazení v poptávce po kontejnerových přepravách v posledních měsících předpokládá Hořínek další růst. Potenciál vidí hlavně v přepravách zboží v rámci Evropy, nejen z přístavů, například v přepravě chemických surovin nebo automotive.

Bohužel infrastruktura, a to nejen u nás, zatím na přesun zboží na koleje není příliš připravená,“ podotkl Hořínek. Nejde přitom jen o kapacitní problémy, ale i o další chystané legislativní podmínky přicházející z Evropské komise. I proto jako prezident sdružení ŽESNAD.cz bojuje proti povinnosti zavést digitální automatické spřáhlo. „Jsou to jen další překážky, které dopravu na železnici zdražují,“ řekl.

Skupina METRANS provozuje devatenáct terminálů ve střední Evropě, týdně vypraví více než 600 pravidelných vlaků. Zatímco na počátku provozu tvořilo přes 90 procent dopravy kontejnery se zbožím ze vzdálených, zaoceánských přístavů, zejména z Dálného východu, tento podíl postupně klesá. „Vidíme naopak nárůst přeprav kontejnerů, které se přepravují po kontinentu,“ říká Hořínek.

Tagy Metrans Metrans Rail
47 komentářů