Obrazem: Obří jeřáb sejmul ocelový železniční most pod Větruší v Ústí

Demontáž staré mostní konstrukce v Ústí nad Labem. Pramen: StrabagDemontáž staré mostní konstrukce v Ústí nad Labem. Pramen: Strabag

Nová konstrukce by se podle Správy železnic měla osazovat v noci z 13. na 14. dubna.

Stavbaři pracující na rekonstrukci železničního mostu na trati Ústí nad Labem-západ – Ústí nad Labem-Střekov zdolali o víkendu důležitý milník. S pomocí obřího kolového jeřábu Liebherr LG 1550 v noci ze soboty na neděli sejmuli 70 let starou ocelovou konstrukci mostu, která je určena k sešrotování.

Fakticky šlo o dvě ocelové konstrukce, jedna o hmotnosti 90 tun a druhá o hmotnosti 20 tun. Těžší konstrukce byla následně převezena tahačem na odkladnou plochu, kde bude rozřezána na menší kusy a následně odvezena.

Demontáž staré mostní konstrukce v Ústí nad Labem. Pramen: StrabagDemontáž staré mostní konstrukce v Ústí nad Labem. Pramen: StrabagDemontáž staré mostní konstrukce v Ústí nad Labem. Pramen: StrabagDemontáž staré mostní konstrukce v Ústí nad Labem. Pramen: StrabagDemontáž staré mostní konstrukce v Ústí nad Labem. Pramen: StrabagSnášení starého železničního mostu v Lužci. Autor: Tomáš Kolařík

Rekonstrukci mostu zajišťuje Strabag Rail. „Vše se obešlo bez problémů. Zhruba v polovině dubna bude osazená nová ocelová konstrukce, kterou následně podbedníme a vybetonujeme,“ Bořivoj Leszko ze Strabagu.

Nyní se stavbaři zaměří na sanaci spodní stavby, nová konstrukce by se podle Správy železnic měla osazovat v noci z 13. na 14. dubna. „Pokud vše půjde podle plánu, budou stavební práce hotové v první polovině října,“ uvedla Správa železnic.

Vysokotonážní příhradový jeřáb Liebherr LG 1550 s protizávažím o nosnosti 550 tun byl využit například i v roce 2019 při snášení 83 tun vážící konstrukce mostu na lokálce do Lužce nad Vltavou.

Tagy Správa železnic Strabag Rail Ústí nad Labem-západ - Ústí nad Labem-Střekov
28 komentářů