Obrazem: Obří jeřáb sejmul ocelový železniční most pod Větruší v Ústí

Demontáž staré mostní konstrukce v Ústí nad Labem. Pramen: StrabagDemontáž staré mostní konstrukce v Ústí nad Labem. Pramen: Strabag

Nová konstrukce by se podle Správy železnic měla osazovat v noci z 13. na 14. dubna.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Sejmul most. Fakt frajer!

Jan

Žádní hysteričtí památkáři se k němu nepřivařili?

Jan

Jsem si jistý že z určitého úhlu pohledu tvořil nedílnou součást panoramatu města…

OldaS.

Jako rodilý Ústečák říkám – netvořil.

Jan

Tak to máte na severu štěstí…

SYN

Nedílná ta součást byla jen do okamžiku použití autogenu… 🙂

Bez přezdívky

U komunistického šrotu a ještě v Ústí? To je opravdu něco jiného než Výtoň.

Mirek

Nejhorší na to je to, že jediné ocelové příhradové konstrukce, které vzbuzují emoce jsou památkově chráněné konstrukce na Výtoni a most přes Orlík mezi Pískem a Milevskem, jinak jsou ty mosty národu někde, jaká ironie

Bez přezdívky

Zbytek už totiž dobrá správa bez povšimnutí vyměnila. A moc dobře věděli, proč nechávají Výtoň a Orlík na konec. Evidentně kámoši neumí dělat věrné repliky, tak tlačí všude moderní konstrukce…

Jerry

Tohle byly také ve své době moderní konstrukce, ale naštěstí, tehdy nebylo tolik památkářů, tak se prostě staré zbouralo a nové postavilo. Původní most na Výtoni také po třiceti letech snesli a sešrotovali a postavili moderní. Proč jim to tehdy myslelo lépe, než nám?

SYN

Dovedu si docela představit že ten most zpočátku schytával odpor že je „málo tradiční“ a modernistický, pak holt stál a fungoval, a teď se mu dostává chvály a touhy po záchraně za „klasiku“… takové různé fáze života…

Škrpál

Most pod Vyšehradem byl v době výstavby zastarávající typovou konstrukcí. A byl za první republiky dost nenáviděn. Nikoli ale protože by byl málo tradiční a příliš modernistický. Spolek jeho odpůrců, který sdružoval více i méně významné architekty a umělce vůbec neřešil jeho zastaralost nebo modernost. V té době se ještě uctíváni hnijícího odpadu nepovažovalo za vrchol kulturnosti. Most pod Vyšehradem byl našimi předky nenáviděn pro svou ohyzdnost a protože jeho vzhled ničil panorama Prahy. Až do výstavby rámového mostu mezi Těšnovem a Štvanicí v 50. letech, byl totiž most pod Vyšehradem jediný, který neměl naprosto žádnou architektonickou, uměleckou ani jinou… Číst vice »

SYN

Oni pro to můžou být i praktické (konstrukční) důvody… došková střecha už se taky moc nepoužívá, a není to jen tím že už ji firmy „neumějí“ – on ji hlavně nikdo nechce…

Škrpál

Vy si opravdu myslíte, že my, současní Češi, jsme tak ubozí a zoufalí, že musíme stavět repliky v době výstavby už zastaralých typových konstrukcí? Vychováváte své potomky, aby uctívali paneláky a stavěli jejich repliky? Tolik k bezcenné hromadě šrotu pod Vyšehradem.

Jan T.

Kdyby se nestavěly moderní konstrukce, tak máme všude po zemi jen kamenné mosty.

Jiří Kocurek

ále…

Všude by se pořád obnovovaly dřevěné mosty. Mnohde jen klády položené na hromadách kamení, brodilo by se.
Ten Juditin by v roce 2002 zase sebrala voda, stejně jako 1890 a několikrát před tím.. a všude by byly nanejvýš dřevěné kostely. Gotickou ohyzdnost* by si nikdo nedovolil postavit

*) je to nové, tak je to zákonitě ohyzdnost. Neofobie člověku nedovolí uvěřit, že 30 leté děcko!!! může … mít vlastní děti.

Alibaba

Co by jen železnice dala za kamenné mosty…

Alibaba

A k čemu je vám replika, když nevyhovuje současným požadavkům i jako nová?

Jan T.

To ani ne. V Děčíně se měnil příhradový most za podobný stejného typu, aby nenarušil krajinný ráz. V Praze u Výstaviště byla sejmuta malá verze toho Výtoňského a bude zachována v muzeu. Což podle mě úplně stačí, nemusíme si archivovat různé délky podobných konstrukcí.

Mykola

Přesně. Ústí je snad jediné město co si dobrovolně vydemolovalo kompletně historické centrum. Co nepoškodil nálet se dodělalo za komárů a ještě se vydávalo za úspěch.( Největší demolice v Československu a pod.nesmysly) Pokud po těchto akcích bylo něco postaveno,je to brutální a ohyzdné, zbytek dodnes prázdné plochy. Za tohoto režimu se úspěšně pokračuje. Příjezd do Ústí z jakékoliv strany připomíná vjezd do města krátce po skončení bojových operací.( Plus samozřejmě vybydlovací systém, který se dále úspěšně rozvíjí o končí torzy objektu nebo plochou) Stát tu Prašná brána tak už dávno není. Tohoto mostu škoda není, horší to být nemůže.

Laborec425

Ústí jako město lidskou hloupostí a závislostí na penězích těchto lidí trpí už desítky let. A je to moc škoda. Změní se to až vymře generace komunistů? Nezmění, stačí se podívat na složení obyvatel, když přijedete na nádraží. Tím nemyslím lidi tmavší barvy pleti, ani množství alkoholiků a feťáků v tomto městě. Obyvatelé jsou prostě nevzdělaní, zakomplexovaní a nešťastní.

nadrazi

Zatímco z vlaku od Prahy vystupují davy intelektuálů, šťastných už na první pohled.

Mykola

Souhlas, takové víkendové procházky od nádraží po Mírové náměstí a dále to je živoucí město….. Jako Mogadišo.

Aussiger

Teď jsi promluvil přesně jako jeden h nás..:-))

Jiří Kocurek

Zapomněl jste dodat, že být tam gotický kostel, tak ho zbourají taky https://mapy.cz/s/damupucolo

Mykola

Jen to neříkat nahlas,nebo se nějaký blb najde. Namátkou mě napadá Parník a jiné.

Honza R.

Nebyl bych tak příkrý. Třeba od Litoměřic je příjezd hezčí než do mnoha velkých severočeských měst. A Forum Austiacum sice není žádná perla, ale pořád mnohem lepší než socialistická tržnice obklopená parkovišti.

Jiří Kocurek

Jsem netušil, že nýtovaná příhradovina může mít politické přesvědčení. To mi na škole zamlčeli, v učebnicích statiky to není, měli by je doplnit! 😛