Nové kloubové trolejbusy pro Ostravu dodá Škoda, budou s karosérií Solaris

Vizualizace trolejbusu Škoda 27Tr pro Ostravu. Foto: Škoda GroupVizualizace trolejbusu Škoda 27Tr pro Ostravu. Foto: Škoda Group

Nové trolejbusy vyjdou DPO dráž, než odhadoval.

Škoda Group vyhrála veřejnou soutěž na dodávku až šesti nových dvoučlánkových trolejbusů pro Ostravu. Dopravní podnik Ostrava (DPO) dnes oznámil, že pro městský provoz dodá kloubové trolejbusy Škoda 27Tr, které jsou na podvozku a s karoserií Solaris.

O uzavření smlouvy informoval DPO v tiskové zprávě, na profilu zadavatele není zatím uvedeno, kdo se ještě hlásil. Smlouva počítá s dodávkou čtyř vozů, na další dva má DPO opci. První vozy dorazí do Ostravy do konce roku 2024. Hodnota zakázky je 97 milionů korun bez DPH, jeden trolejbus vyjde na více než 16 milionů korun. Konečná cena je o sedm milionů korun vyšší, než byl odhad.

Trolejbusy budou mít celovozovou klimatizací, kamerový systém včetně kolizní kamery i zařízení na měření obsazenosti spojů. Budou vybaveny konektory USB-C.

Velká modernizace trolejbusového parku

„DPO nedávno rozšířil vozový park o 12 nových trolejbusů Škoda 36Tr, dalších 6 kusů uvede do provozu ještě letos. Další nové, větší dvoučlánkové trolejbusy Škoda 27Tr nahradí vozy Solaris Trollino 15 AC. Cestující budou vozit tam, kde je potřeba větší kapacity. S novými dvoučlánkovými trolejbusy počítáme převážně na lince 104 mezi Michálkovicemi a centrem města. Trolejbusy budou dodány ve třech samostatných dodávkách po dvou kusech, první do konce roku 2024, druhá do ledna 2025 a třetí v případě využití opce do března 2025,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys. DPO má aktuálně 66 trolejbusů.

DPO naposledy rozšířil vozový park o nové trolejbusy začátkem letošního roku. Od února začalo cestující v Ostravě vozit postupně dvanáct nových parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr rovněž od společnosti Škoda Group, k nimž zbývá dodat ještě šest vozů. Cena za jeden vůz byla přes 11 milionů korun. Na šest vozů získal DPO dotaci z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) ve výši 85 procent. Podnik tehdy z vozového parku vyřadil nejstarší řadu trolejbusů, vozy Škoda 21 Tr.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO Škoda 27Tr
32 komentářů