Nové kloubové trolejbusy pro Ostravu dodá Škoda, budou s karosérií Solaris

Vizualizace trolejbusu Škoda 27Tr pro Ostravu. Foto: Škoda GroupVizualizace trolejbusu Škoda 27Tr pro Ostravu. Foto: Škoda Group

Nové trolejbusy vyjdou DPO dráž, než odhadoval.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Parada, Solaris je nejlepsi. Ostravo jen tak dal.

Pavel Vavříček

Tak 27Tr je v podstatě teď jediný dvoučlánek, který Škoda vyrábí.

VojtaDrevik

Ještě třeba 33Tr a věřím, že Iveco (35Tr) by se za spolupráci taky nezlobilo, jen o to nikdo nestojí.

Pavel Vavříček

35Tr už se nevyrobí. Iveco už nespolupracuje se Škodou a 33Tr se už též nevyrobí, protože je jen prototyp.

Kubrt

Proč je 33Tr uzavřená záležitost?

Jakub

To neznamená že se uz nevyrobí, zatím si to nikdo neobjednal

Pavel Vavříček

Protože se Škoda cpala všude s 27Tr. Bratislava, Prešov, Ústí, Brno a teď my

Jakub

Pořád to ale neznamená že se už nevyrobí

PvvS

A má vůbec Iveco zájem o něco takovýho ? Vzhledem k mechanickým problémům 25tr a odvozených…

Jirka K.

33 Tr je normálně otypovaný vůz, který se může klidně vyrábět. Kdyby v Pardubicích potřebovali klouby, nepochybně by tam jezdily 33 Tr.

Osamělý Vlk

Asi, ale vypadá to, že SOR jde vlastní cestou. Jde vlastně o TNS 18, byť vyrobený Škodovkou. Ve chvíli, kdy SOR bude mít vlastního dodavatele elektrické výzbroje, je pro něj nevýhodné spolupracovat se Škodou. Ano, je to sviňárna, ale poslední dobou mám tak nějak pocit, že šmejdství je spíš považováno za kladnou vlastnost. 🙁

Jirka K.

Nikoliv, je to ŠKODA 33TR – SOR.

TNS 18 je jiný typ. Můžete se přeptat na Drážním úřadu nebo zajet do Teplic okouknou výrobní štítek.

Osamělý Vlk

Ono u těch Ekobusů to byl taky jako jiný typ, ale fakticky se to nějak přetvořilo v SORy xG.

Osamělý Vlk

Časem bude muset být něco jako 37Tr a 38Tr(dvojkloub) na turecké bázi, neb Solaris patrně půjde vlastní cestou.

Jirka K.

Kdepak, turecká cesta je s vysokou pravděpodobností již slepá. Momentálně se škodovka velmi kamarádí se sorkou.

Vladimir

Opět Škoda? Je to zajímavé jak vždy vyhraje někdo a pak Škoda, zajímalo by me jak ty výběrove řízení jsou napsané, že se děje tolik náhod! Nebo je Škodovka tak silne unikátní hráč v oblasti MHD, že musí v CR vyhrát každou soutěž?

Ondra K.

Škodovka si prostě za aktivní spolupráce s dopravními podniky vybudovala monopol, kterého řádně využívá a šponuje si ceny jak se jí zlíbí. Například Brno před dvěma lety kupovalo 27Tr za 12 mega za kus, tedy o 4 mil za kus levněji jak teď Ostrava. Tehdy se soutěžilo 20+20 vozů a podmínky VŘ byly nastavený tak, aby se mohli přihlásit i zahraniční výrobci. Tehdy se sice nikdo další nepřihlásil, ale i tak to Škodovku přinutilo nasadit nižší cenu.

milan

Když říkáš „“Brno před dvěma lety kupovalo 27Tr za 12 mega za kus, tedy o 4 mil za kus levněji jak teď Ostrava.““, tak si uvědomuješ, že rozdíl 4mil. z původní ceny 12mil. je 30% navíšení, a jaká byla za poslední 2 roky v ČR celková infalce? Dle mě to naprosto odpovídá – některé produkty ve stavebninách mají cenu i několikanásobnou než před 4 roky!

Miloš Zikmund

Tak jestli to není tak, že šponuje ceny každý. To je nyní trend. Žádná inflace jak tvrdí vláda, jenom každý něco chce…
Můžeme být rádi, že česká firma má úspěch, zaměstnává mnoho lidí, spolupracuje při výzkumech s vysokými školami a není jenom montovna.

dantex

Když Tě to tak zajímá Vladimíre, proč si to nevyhledáš? Zadávací podmínky jsou veřejné. (https://profily.proebiz.com/verejne-zakazky/3549)

kan

tak aby bylo pořízeno to nejdražší a zároveň v nejmenší kvalitě s dostatečným všimným pro kamarády 😀

Peeetr

Nebo to třeba taky může být tím, že je dnes Škoda největším výrobcem běžných trolejbusů v EU.
Ještě je jeden další významný výrobce, ale ten dělá jen podstatně předraženější dvoukloubáky.

JiraH

ne je to tím že ŠKODA je v oboru trolejbusů nejlepší, nebo by jste chtěli BOGDANA a nebo nějakého číňana. I na západě se do trolejbusů montuje vybavení od Škody .

Poskok

No, na západě se většinou bere Kiepe, popř. ABB.

Jirka K.

Těch několik kusů západně a severně od našich hranic je v celkové produkci celkem prd. Pouze v Itálii toho bylo více.

Chronosphere

Trolina nejsou ani zdaleka na konci životnosti. Ale peněz je dost. Asi. Jak na co.

Permonik

Ale nahrazují je z důvodu vetší kapacity.
Jinak Trolina mají 20 let.

Kuba

Ale vždyť přece 15m mají obdobnou kapacitu jako kloubáky a jsou jako jejich náhrada dostačující, jak to DPO při nákupu prvních Urbino 15 a výrobě prvních Trollino 15AC tvrdilo 😀

Ondřej

Zrovna na lince 104 ty kloubáky užijí, jezdí tam opravdu hodně kočárků (do zoo), a celkově je ta linka dost vytížená během celého dne. (jezdím s ní obden taky)

Poskok

Z důvodu větší kapacity je fakt nenahrazují.
Prostě jsou prachy, tak se kupují nové vozy.

Ono kdyby se nakoupila pouze sóla, tak by to nějaký větší problém nebyl, těch kloubů tolik ani Ostrava nepotřebuje…

Permonik

Citace z text: „Další nové, větší dvoučlánkové trolejbusy Škoda 27Tr nahradí vozy Solaris Trollino 15 AC. Cestující budou vozit tam, kde je potřeba větší kapacity. „

Permonik

Ono zrovna tahle linka je dost vytižená. Ikdyby se hodil dvojnásobný takt. Kolik lidi bude při přsetupu čekát dalších 5min na další spoj….