Konec parkování na nové tramvajové trati. Na Pankrác vyjede obnovená linka

Zastávka Pankrác na nové tramvajové trati začne sloužit v červnu. Autor: Filip Drápal/ROPIDZastávka Pankrác na nové tramvajové trati začne sloužit v červnu. Autor: Filip Drápal/ROPID

Devatenáctka se vrátí do ulic v trase, kterou mívala před rokem 2012, než zmizela z mapy pražské tramvajové sítě.

Do pražských ulic se začátkem června po letech vrátí tramvajová linka číslo 19. S jejím zavedením Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zprovozní i nový úsek tratě na Pankráci k ulici Hvězdova, který byl dokončen už loni na podzim. Definitivně tak v místě skončí éra parkování na tramvajovém pásu, které si prosadila Praha 4.

DPP se zavedením linky 19 a zprovozněním nové trati čeká na dokončení rekonstrukce trati z Nuslí na Pankrác (v Táborské ulici a náměstí Hrdinů). Devatenáctka se vrátí do ulic v trase, kterou mívala před rokem 2012, než zmizela z mapy pražské tramvajové sítě. Dopravní podnik nasadí pouze obousměrné tramvaje, neboť trať na Pankráci končí úvratí. Počítá se totiž s jejím prodloužením až k poště v Budějovické ulici. Příští rok chce DPP získat stavební povolení.

Trasa linky číslo 19

Lehovec – Nádraží Vysočany – Palmovka – Biskupcova – Želivského – Strašnická – Kubánské náměstí – Slavia – Koh-i-noor – Nádraží Vršovice – Náměstí Bratří Synků – Pražského povstání – Pankrác

Linka 19 bude jezdit ve všední dny i o víkendech od rána do pozdního večera. Trasa bude měřit bezmála 17 kilometrů, na kterých je 38 zastávek. Zajímavostí je, že v Nuslích pojede ve směru z Pankráce zkratkou v ulici Na Zámecké, kterou využívají pouze noční tramvaje. Mine tak světelnou křižovatku v Otakarově.

V ulici Jana Želivského hned za velkou světlenou křižovatkou Želivského chystá DPP novou zastávku směrem k nákladovému nádraží. Bude sloužit linkám 10, 11, 19 a 26. O jejím zřízení se nyní jedná.

Další změny tramvajových linek (pramen: ROPID)

Se zavedením nové linky 19 také souvisí úprava tras některých dalších linek v Praze:

5 – jejím dlouhodobým posláním je na Žižkově pomáhat velmi využívané devítce. Aby tuto pomoc mohla nabídnout v ještě delším úseku než dnes, pojede pětka z Olšanského náměstí rovně Olšanskou ulicí na Ohradu a k Vozovně Žižkov, kde bude končit. Spojení mezi Seifertovou ulicí a Florou zajistí nadále linka 15 mezi Florou a Ústředními dílnami DP pětku plnohodnotně nahradí spoje linky 16.

13 – bude nově končit u Olšanských hřbitovů společně s linkou 15, protože spojení z Vinohrad směrem do Nových Strašnic zajistí nově tramvajová linka 16.

16 – mezi zastávkami Želivského, Palmovka, Nádraží Vysočany a Lehovec začnou jezdit spoje obnovené linky 19, takže by zde šestnáctka byla navíc. Pojede proto z Želivského rovně ke Krematoriu Strašnice, na Vinici, Černokosteleckou a k Ústředním dílnám DP. Tady nahradí linky 5 a 13 a nově nabídne z oblasti Nových Strašnic spojení bez jakéhokoliv přestupu až na Karlovo náměstí.

24 – čtyřiadvacítku čeká zkrácení na Náměstí Bratří Synků. Dál do Vršovic ji nahradí nová linka 19 společně s linkami 6 a 7, které tu jezdí už dnes. Na rozdíl od linky 24 bude linka 19 ve Vršovicích v provozu i o víkendech a také každý den večer.

Tagy dpp ropid Top tramvaj na Pankrác tramvajová linka 19
117 komentářů