Velká tramvajová výluka v centru Prahy. DPP vymění trať u Masarykova nádraží

Tramvajová trať u Masarykova nádraží. Autor: VitVit – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=67402238Tramvajová trať u Masarykova nádraží. Autor: VitVit – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=67402238

Součástí zrekonstruované tratě budou nově i mazací zařízení kolejových oblouků.

Uživatelé pražské MHD se budou muset v následujících týdnech po tramvajové výluce na Letné vyrovnat s velkým omezením provozu tramvají také v centru. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravil na období od 29. dubna do 29. června rekonstrukci tratě mezi ulicí Na Poříčí a Senovážným náměstím. Fakticky půjde o kompletní výměnu tělesa tratě.

Výluka se dotkne hned 12 denních (a čtyř nočních) linek, což souvisí s bouracími pracemi na Libeňském mostě. Linky 1, 3, 6, 7, 12, 14, 15, 24, 25, 26, 27, 42, 91, 92, 94 a 96 budou jezdit po změněných trasách. Automobilová doprava bude během rekonstrukce vyloučena z Dlážděné ulice a z větší části také z Havlíčkovy ulice.

Tramvajová trať kolem Masarykova nádraží v Havlíčkově a Dlážděné ulici pochází z roku 1983, kdy na ní proběhla poslední kompletní rekonstrukce. V roce 2003 jí životnost prodloužila tzv. repanelizace, tedy osazení velkoplošných panelů. Podle DPP jsou už panely vzhledem k frekvenci provozu na konci životnosti a došlo k degradaci i konstrukčních vrstev pod nimi.

„V tomto úseku jsme proto dospěli do stavu, kdy už není z technického či ekonomického hlediska účelné realizovat pouze další repanelizaci, ale musíme celou trať kompletně zrekonstruovat, tedy nahradit všechny její vrstvy až do hloubky zhruba 60 centimetrů. Jinými slovy musíme celou původní konstrukci tratě zbourat, zdemontovat, vše odvézt a postavit znovu celou konstrukci s použitím moderních technologií,“ doplnil Miroslav Penc, vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje DPP.

Zrekonstruovanou trať postaví DPP na betonové desce s upevněním kolejnic systémem W-tram. Doplní pod ni antivibrační rohože, které do tratě nelze instalovat jindy než při její kompletní rekonstrukci. Trať by měla být po rekonstrukci tišší nejen díky rohožím, ale i díky vylepšeným poloměrům oblouků v křižovatce s Hybernskou ulicí. Součástí zrekonstruované tratě budou nově i mazací zařízení kolejových oblouků, díky kterým se dle předpokladů DPP sníží hluk i opotřebení kolejnic.

Podrobnosti ke změnám provozu jednotlivých linek zveřejnil DPP na svých stránkách.

Tagy dpp tramvajová výluka
17 komentářů