Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje Zprávy

DPP opraví trať z Nuslí na Pankrác, vznikne nová zastávka Kotorská

Stanice metra Pražského povstání, kam se přesune tramvajová zastávka. Pramen: https://commons.wikimedia.org
Stanice metra Pražského povstání, kam se přesune tramvajová zastávka. Pramen: https://commons.wikimedia.org
V rámci oprav bude přesunuta stávající tramvajová zastávka Pražského povstání ke stejnojmenné stanici metra

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se v sobotu pustí do jedné z největších oprav letošního roku v pražské MHD. Začne rekonstrukce tramvajové trati mezi nuselským náměstím Bratří Synků a Pankrácí v ulicích Táborská a Na Pankráci.

Cestující se budou muset smířit s více než dvouměsíční výlukou tramvajového provozu (skončí 4. června v noci), za to se dočkají některých novinek. V rámci oprav bude například přesunuta stávající tramvajová zastávka Pražského povstání ke stejnojmenné stanici metra. O něco výše za křižovatkou ulic Na Pankráci a Na Veselí pak vznikne nová zastávka Kotorská.

„Trať v ulicích Na Pankráci a v Táborské pochází ještě z roku 1985, část z roku 1986, a je nezbytné ji kompletně zrekonstruovat. Místo současných velkoplošných panelů bude nová trať na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem,“ uvedl člen představenstva DPP Jan Šurovský. Úprav směrem k bezbariérovosti se dočkají všechny zastávky, v úseku bude také zavedena preference tramvají na křižovatkách.

Dopravní podnik na dobu oprav zavede náhradní autobusovou dopravu X18 a X93 a současně odkloní trasu pravidelné autobusové linky 193.

Změny tras tramvajových linek

Linka 18 je ve směru od Nádraží Podbaba ze zastávky Divadlo Na Fidlovačce odkloněna přes zastávku Otakarova do zastávky Náměstí Bratří Synků (výstupní zastávka je v ulici Na Zámecké, nástupní zastávka je v obratišti tramvají).

Linka 93 je ve směru od Sídliště Ďáblice zkrácena do zastávky Náměstí Bratří Synků (výstupní zastávka je v ulici Na Zámecké, nástupní zastávka je v obratišti tramvají).

V denním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X18 v trase Náměstí Bratří Synků – Palouček – Náměstí Bratří Synků.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Siváček

Doufám, že po otevření v rámci ekonomicky úsporného provozu po nynějším propadu příjmů padnou nápady na zbytečnou linku 19 a jen se směrem na Budějovickou odkloní linka 18. Z Veselí je to pár kroků na všechny ostatní zastávky. Hlavně na 188 kam je to jedna ulice a na PP.

pkajetan

Opraví? Jako postaví?

robert

Zrovna včera jsem k tomu projektu něco dodělával. DPP měl nějaké drobné připomínky, které jsme rychle vyřešili. Tak doufám, že se brzy dočkám pokračování za Kotorskou. 🙂 Ta lokalita si tramvaje zaslouží.

Tomáš

Jak to bude s napojením na vozovnu během výluky?

Marek Kubík

Vozovna bude mimo provoz.

Tomáš

A kam se to přesune? ÚD?

Juraj

Minulý rok pri prvej fáze sa používal dočasný odstav u Nádraží Braník a každú druhú noc sa vozidlá dostali na údržbu do Motola.

Gwann

úplně se nemůžu smířit s tím, že to má končit u pošty na pankráci a nedojede na budějovickou

David

To jste trochu vedle. Tohle je jiný úsek.

?zdeva

To s opravou nesouvisí ale je to škoda…parkovani plechovek je posvátné!!!

medical_examiner

To vědí – každý radní má minimálně jednu takovou plechovku…

Gwann

ano, dvě parkovací místa pro plechovky do každé rodiny….a máte 90% hlasů

Jiří Kocurek

Závist nebo nepřejícnost?

Gwann

spíš povzdech…jak jsou lidé otroky aut…

Georg

to jsou kecy jak ze 7. generace tohle…

provokatér

To máte už tolik generací pitomců ve vašem rodu? To vás tedy upřímně lituji.

Gwann

a přizpůsobování všeho, aby projelo dost aut, aby mohly jet dost rychle a aby je bylo kde odkládat, to je co jiného než posedlost?

nedůležité

víte, Gwanne, to je mobilita, aneb svoboda pohybu. V minulém století byla cílem , na kterém mnoho států intenzivně pracovalo. Dnes je v podstastě dosažena. A je signifikantní, že pro mnohé je dnes populárním cílem ji zničit

Leinad

Jinak stanovené priority.
Při stavbě tram trati by se měl řešit průjezd pro IZS, ne parkování v ulici. Kdo tam bydlí, ať si postaví vlastní garáž, třeba v podzemí.
(Jiná věc by byla stavět tram trať napříč přes plnohodnotné parkoviště, tam ať se domluví s majitelem. Ale v běžné ulici holt mista nejsou napořád. )

Gwann

a krom toho právě ona dotčená parkovací místa jsou na místě zrušené tramvajové tretě….

Michal141

V té části, kde postavili novou trať, je podélné parkování jen na jedné straně, která se bude primárně rekonstruovat a nikdo u ní přímo nebydlí. Kromě toho za posledních 20 let co tu bydlíme tu nikdy takový problematický zásah IZS neproběhl 🙂
A garáže si místní asi postaví dost těžko pod zemí, když pod ní už vede na té straně metro 😉

Gwann

ano, tohle je blíž do Nuslí. ale navazuje na to právě ono prodloužení co skončí u pošty.
že se tenhle skanzen na panelech má opravit, o tom žádná.
asi jsem se nepřesně vyjádřil

Pody

Snad po dalších komunálních volbách dojde ke změně.

Bidlo

Ano, vidláka pošleme zpět do Slavičína, Scheinherr se vrátí k radioaktivním odpadům, kterým rozumí, a Praha se vrátí k normálnímu životu…..

Facepalm

Tím normálním životem myslíte magistrát řízenej Janouškem a Rittigem?

Jan Sůra

Možná bych jen podotkl, že příspěvek tohoto pána je že stejné IP adresy, jako zde přispívají zaměstnanci jisté kartelové projekční společnosti. Samozřejmě může jít o náhodu 😀

mirek

Až se změní vedení Prahy 4, tak se to dá prodloužit. I s koncem na Pankráci to ale bude zlepšení a dobrá náhrada za stanici metra po dobu výstavby Déčka.

Jaaa

Klidně bych to protáhl až na Kačák a udělal smyčku na střeše stanice metra. 🙂