Konec parkování na nové tramvajové trati. Na Pankrác vyjede obnovená linka
Zastávka Pankrác na nové tramvajové trati začne sloužit v červnu. Autor: Filip Drápal/ROPID
Devatenáctka se vrátí do ulic v trase, kterou mívala před rokem 2012, než zmizela z mapy pražské tramvajové sítě.
Místo 16 by na ÚDDP byla lepší 15. Za tu cenu by se samozřejmě musela 16 prodloužit až do Vozovny Žižkov, ale stalo by to za to.
Promě bude funkční spojení metra C a nádraží Vršovice jen ku prospěchu, Pacifik ( bez konkurenčně rychlejší než 193 nebo jízda na hlavní nádraží a zpět) na Kačerov věčně zpožděný nebo nejede a 193 akorát stojí dlouhé minuty na otakarově ..
Proč zakládají nové linky. Někdy si myslím, že je lepší mít méně linek, které jezdí častěji. Tedy v přestupních uzlech čekám kratší čas na navazující spoj.
Např. linka 26 a 20 jezdí s intervalem 10 minut, ale vždycky jedou najednou, takže nakonec čekám delší dobu, než kdyby jezdila jenom linka 20 s intervalem 5 minut.
Hmmm, ono by to chtělo ty linky naopak slučovat….
Pokud více tramvajových vlaků jede v totožné trase, ať už jako pořadí jedné linky, nebo jako souběh různých linek, je takový model náchylnější na přenášení zpoždění. Tramvaje se, jakožto kolejová vozidla, totiž nemohou předjíždět (pominu-li pár zastávek, které v minulosti byly rozvětvené: Hradčanská, Želivského).
Zajímavé, že v Brně to vychytali. Tam jezdilo 22 linek, po roce 1995 je zredukovali na 11. A teď už jich jezdí jen 9 a stačí to.
Brno je úplně něco jiného než Praha. V Brně je poměrně malý tramvajový okruh v centru a paprskovitě se rozbíhající tratě. V Praze je síť o dost komplexnější.
Ohledně předjíždění, taky vzniká otázka, zda je správný současný systém čekání na pravidelný odjezd.
Dneska kontrolní body fungují tak, že současné z Míráku odjede 22 s náskokem a z Bruselské zpožděná 6, následně na Štěpánské dvacetdvojka blokuje šestku, aby se zpoždění navyšovalo.
Raději bych systém, kdy řidič vidí čas odjezdu z každé zastávky a jsou vyjmenované podmínky kdy může jet napřed (když blokuje provoz, z vídeňské zastávky,…)
Ano tohle je obvyklý problém a mnohé křižovatky to svou „logikou“ ještě eskalují.
Tak tak. Tady se ale místo toho páteřní linky a páteřní svazky linek postupně ruší (viz. např. dříve páteřní 3, dříve páteřní svazek 5+26, současný páteřní svazek 10+16, který bude za chvíli minulostí) a místo toho tu máme pseudolinky typu 21, aby bylo všude nějaké přímé spojení.
Daleko lepší by ale bylo opravdu méně linek, ale s častějším intervalem.
Kde jezdí najednou? Dc jezdí z DŠ 0 / 6 / 0 / 6, zc jezdí třeba z Hadovky 4 / 9 / 4 / 9. Pokud se vlivem zpoždění sjedou, tak je to provozní dopad a nemůžete vyloučit, že se vám budou shlukovat i vlaky jediné linky, kde navíc může vzniknout díra nevyplněná vlaky druhé linky. Kdyby tam jezdila jen jedna linka, tak část lidí nutíte přestupovat navíc, a v jiné části města vám ten pětiminutový interval může kolidovat s jinou linkou. Tak zrušíte další linku, ale protože ta zas jezdila odněkud ještě odjinud, tak rozpůlíte další iterval, což… Číst vice »
a co by to změnilo? pokud se tam dve linky sjedou, tak si myslíte, že kdyz tam bude jedna linka, tak se nesjede? sjede se nejspíš uplne stejne.
O přetížených linkách na Žižkově se ví už půl století, proto tam mělo vést metro D, ale pak ho někdo nenápadně vymazal z územního plánu.
Ještě nevymazal. V platném územním plánu je. Není v metropolitním.
A teď ho velice nenápadně staví. Začali průzkunou štolou a už by mohla být hotová.
https://zdopravy.cz/pruzkumne-stoly-na-metro-d-jsou-jiz-pod-tunely-trasy-c-prvni-dve-jsou-hotove-54099/
Proc na Pankrac posilaji tramvaj z Vrsovic? Vzdyt tam jede nekolik autobusu..Myslel jsem, ze tam bude 18 jezdit z Karlaku a Narodni tridy a nabrezi…
Domnívám se, že jde o pokus oživit další tangenciální spojení, které by snad mohlo aspoň mírně odlehčit centru. Asi málokdo využije větší část trasy, ale v dílčích úsecích by to mohlo mít význam.
Tak on je to trochu jiný Pankrác. Autobusy jezdí z Budějovické, tohle bude spíš spojení pro oblast Pražského povstání, Paloučku apod., kde dnes to spojení do Vršovic opravdu není (nepočítám-li bus jen k nádraží).
aha, takže z flory a okolí bude ještě větší opruz (kvůli přeložené 5tce) se dostat dolů na žižkov a potažmo na hlavní nádraží (zde bez nutnosti krtka a přestupu na IPP či muzeu)
a to stejné z korunní, flóry a okolí poklesne počet spojů na palmovku na půlku prostě z jednoho spoje co 5 minut bude jeden co 10 minut.
grrrr.
nešlo by místo toho něco zavěsit za 9 pro zvýšení kapacity než rozdrbat propojení přes Jíčínskou a Jana Želivského?. třeba taková T3 zavěšená za 15T, to by byla krása.
Ja neviem, ale 5 a 15 jazdili medzi Florou a Hlavakom v podstate v identicky cas.
poslední dobou ano, ale předtím myslím ne.
navíc přesný jízdní řád není fyzikální vlastnost ale chyba tvůrce jízdního řádu. zvláště když +/- minuta jezdí aktuálně i jedna z dvojce 11/13.
No právě, a to je ten kámen úrazu, že místo aby se tento problém vyřešil a udělal rozumný proklad, tak linku zrušíme kvůli údajné malé vytíženosti. To i 13 často jede s pětkou dohromady.
Tohle jsem nikdy nepochopil. Asi (jediné co mě napadá) bylo vizí, aby se dalo přestoupit z 5 na 15, jenže 5 typicky nabrala na Černokostelecké a křižovatce na Želivského vždy pár minut zpoždění a tak typicky 15 odjíždí opravdu těsně před ní, přestup tedy možný není a komu to ujede, čeká celý interval místo půleného.
Super! A autíčkáři se můžou jít klouzat, svoje pekáče si můžou uklidit jinam.
Povídají si dvě báby…
„… a tak si mladej nechal vrtat koleno“, povídá ta první
„To jako pro peníze?“ Nevěří ta druhá.
„Ne, to ne, takovej on není. Proto aby někomu sešrtovali auto“, vysvětluje první.
„Není on …“ klepe si na čelo ta druhá.
Jedine co me trochu mrzi je to, ze z vysocan mi nove pojedou dve tramvaje na Synkac…
A? Příjdete tím o spojení?
No tak to je ovšem bomba! Jako Žižkovák jsem 100% pro!!
2012??? Ona v te dobe jezdila v tehle trase linka 19?
Myslím že to bylo Radošovická – Strašnická – Želivského – Krejcárek – Palmovka – Vysočanská. (Nebo Lehovec? Tam jsem moc nejezdil, pamětníci opraví)
Jestli místo již neexistujícího Nádraží Strašnice bude nově existující Pankrác, nebránil bych se tvrzení že to bude stejné.
Zlá MHD bere automobilistům právo parkovat kdekoli chtějí, no to bude povyk. 😀
Tak ať si připlatí za garáž jako já. 😁
Je otazka, zda-li obyvatele prilehleho sidliste oceni truclinku kvuli 200m koleji s mizernym intervalem dostatecne na to, aby jim to kompenzovalo ztratu cca. 75 parkovacich mist, a obtiznejsi parkovani. Uz pri stavbe to bylo poznat v sirsim okoli. Jeste by pak bylo dobre dodat, ze ted stezi nekdo uveri, ze prodlouzeni na Budejovickou preci zadna dalsi parkovaci mista ubrat nemusi. Mimochodem, garaze si tady par lidi ve vilkach postavilo/znovuzprovoznilo uz se vznikem modrych zon. Zrejme vyhodnotili, ze vjezd, ktery zabere jedno parkovaci misto, by jim pozdeji uz nemusel projit tak snadno. Pridejme si k tomu dusledne malovani zlutych car (i… Číst vice »
Sice chválím zavedení linky jako takové, jelikož podobné tramvajové spojení mi někdy chybělo, ale nejsem si jistý, jestli za To stojí de facto paralýza linek 24 a 16 a vytvoření paskvilu na lince 193.
Ta 193 opravdu paskvil je, no. Buď to mělo zůstat dolů jezdit alespoň v nějakém použitelném intervalu (30 – 40 minut o víkendu, 24 minut ve špičkách pracovních dnů je opravdu o ničem), nebo tedy podle návrhu ROPIDu obsloužit raději oblast ulice Na Pankráci a Pankráckého náměstí, resp. Vyšehradu – tam, kde dnes jezdí jen noční linky, a k metru je to přeci jen poměrně daleko.
Tak to je paráda!! Devítka nějakou posilu ve směru z Ohrady na Václavák fakt potřebovala. Kor se stále probíhající novou výstavbou kolem Nákladového nádraží. Bylo to docela absurdní, že na Vinohrady jezdily z Ohrady linky tři a do centra jenom naprosto našlapaná devítka. Vím, že to takhle ROPID chtěl už snad v roce 2015, ale obyvatelé prý měli problém s hlukem kolem smyčky na Vápence, tak jsem rád, že se to po letech povedlo vyřešit.
No a spojení Palmovky a Strašnic chybělo opravdu dlouhodobě.
Palec nahoru a díky moc!
Posila je „výmluva“, protože ty linky nemají žádný proklad. 5 má násobné intervaly proti 9. Prostě ji zkrátili na Vápenku a zahrálo se to na posilu.
I kdyby jely za sebou přímo v závěsu, tak to pomůže. Devítka má intervaly dostatečné, problém není čekání na spoj, ale do toho spoje se vejít. Když pojede pětka minutu před devítkou, tak odlehčí spoji devítky, který jede slušně našlapaný už od Chmelnice. A když pojede minutu po devítce, tak si toho snad časem všimne dostatek lidí a na Ohradě nebo na Olšanské si místo cpaní se do plného spoje chvilku počkají na prázdnou tramvaj (já budu jeden z nich). To samé opačným směrem, kdy od Hlaváku se v časech před koronou večer odjíždělo opravdu tělo na tělo se stěží… Číst vice »
tak pětka taky jezdila narvaná, ale měla trochu jinou cílovku. 🙂
Podle mě základní problém neprokládaného intervalu je, že neřeší to problém přeplněných spojů jakéhokoliv kritického úseku.
Nejsem koukám jediný nadšený. 😀
V zásadě souhlas. Ale myslím, že šlo devítku posílit i jinak, než aby se tím rozbilo spojení na Černokostelecké, například linkou 15, která by navíc oproti pětce od hlavního nádraží dále nabídla i jiné směry spojení – Masarykovo nádraží, Náměstí Republiky, Malostranská…
>No a spojení Palmovky a Strašnic chybělo opravdu dlouhodobě.
Podpis.
Mě se tedy nelíbí ta snaha zbudovat duplicitní zastávku na Želivského. DP argumentoval, že nechce mít vloženou zastávku mezi posunutou Husineckou a Lipanskou, které budou nějakých 700 metrů od sebe, s tím, že by se už příliš navyšovala jízdní doba. A tady to najednou nevadí? Buď teda přidejte obě anebo žádnou, hlavně postupujte systémově.
Jenže tady asi žádné rozumné řešení neexistuje. Na Palmovku a Ohradu je to velmi využívaný směr, ale zastávky 10 a 19 jsou stovky metrů od sebe na opačných sranách frekventované křižovatky bez podchodů. Jediné řešení, i když také ne moc dobré, je nová společná zastávka.
Take to vitam, ale ten podchod by se hodil…
Ono to je vůbec problém stanic na II.A, že často nemají podchod resp. výstup z vestibulu pod „přičnou“ ulicí nad ním. Pod Želivského na Želivského, pod Jičínskou na Floře, dál už je to lepší… Sice je tam „díra v zemi“, ale stejně se musí čekat na semaforech.
Pak by ale bylo asi dobré návazně i zrušit v tomto směru zastávku „Mezi hřbitovy“ (protože ke vchodům na hřbitovy to bude stejně blíž z té nové zastávky) a zřídit novou v posunuté poloze až před křižovatkou u Nákladového nádraží.
Mně asi trochu uniká pointa: – Pokud pojedu 16 a chci na Spojovací/Palmovku, tak mi nová zastávka nepomůže, protože 16 tudy nepojede. Musím buďto vystoupit na Želivského-západ (pod Casablankou) a počkat na 10/11, nebo jet na Želivského-východ (k metru) a tam přesednout na 19. – Pokud jedu 10 a chci na Spojovací, tak mohu vystoupit na NNŽ nebo Biskupcově a počkat tam na 9/11/19 – Pokud jedu 19 a chci na Spojovací, tak je to stejné jako v předchozím případě. – Když jedu 10/11 a chci do Strašnic, tak (jako dnes) přestoupím na Želivského-západ a počkám na 16, nebo Mezi… Číst vice »
Zejména při dlouhých intervalech se vyplatí použít při přestupu společnou zastávku -třeba i při přestupu z metra (směrem na Žižkov), protože právě tato křižovatka je z pohledu přestupů snad nejhloupější v celé Praze.
Dnes si 10 a 16 půlí interval. To už nebudou (za Želivského). Takže můžete pod Casablankou nebo u východu z metra čekat dvojnásobný interval. Na společném úseku a teoretické nové zastávce bude interval poloviční.
Rozumné řešení by bylo zrušit zastávku u Strojimportu.
Jenže Želivského na něco takového moc nemá konfiguraci. Když vás to vyhodí u metra, tak je to na stranu Casablance 100 m, sfárat do podchodu, vyfárat z podchodu, počkat několik minut na zelenou, přejít. Z nové zastávky to budou minimálně dvoje semafory. Spousta lidí to raději přejede tramvají, zejména méně pohybliví pro které je podchod konec. A nebo tam dojít z Olšanských hřbitovů, což je několikrát dále, ale asi to zabere stejně času, protože tam nejsou překážky.
To me jo, ten prestup z autobusu je tragedie…
Tak tu l. 5 zabili. Z velmi zajímavé (a do Strašnic využívané) linky od hl. n. a Žizkova do Stašnic se z toho stane nudný posilový spoj devítky bez přidané hodnoty. 19 kdysi ROPID přes protesty zrušil jako nepotřebnou a místo toho ohnul 11 od Strašnic na Žižkov. Nicméně její nové provedení je zajímavé, až na tu zkratku na Synkáči, což zní zajímavě, ale poněkud mine zastávky, kde se dá přestoupit.
Zajímavé, že prodloužení trati o pár set metrů na Pankráci způsobí zemětřesení hlavně od Flory po Hostivař.
Pch, nějaké přestupy. Hlavní je našotit denní linku Na zámecké, to jen tak někdo nemá a při první příležitosti se 19 šoupne zase na Otakarovu a už to nikdo ani nefotí.
Na zamecke jsou zastavky ne?
To si nemyslím – fotografování jako „velmi důležitý“ důvod sice nezpochybňuji, ale jízdy přes křižovatku asi rozumně neumožní kapacita úseku mezi zastávkou na náměstí a křižovatkou, protože tolik fází na křižovatce by asi způsobilo její zahlcení v jiných směrech.
Tou pětkou do strašnic jezdí daleko méně než nudnou posilou devítky. Většinu cestujících nezajímá jak se linka zajímavě klikatí, ale potřebují se něka přepravit. Stále mají možnost jezdit linkou 26 přímo do těch Strašnic.
26 jede na Strašnickou, ne do Strašnic… :-/
A Strašnická je historicky centrum jaké čtvrti?
No dobrý. Staré Strašnice. Ale je to západní okraj dost velké obce, není to její centrum. Tady jde o to, že Strašnická má přímé spojení s centrem metrem a 26 na hlavák. Nové Strašnice (Černokostelecká) metro nemá a jedno bezpřestupové spojení ztratili. Asi tolik tím mělo být řešeno.
Strašnická není úplný okraj a hlavně je to celkem dost přirozený uzel MHD ve Strašnicích i pro nemalou část Vršovic! Máte tam prestupy mezi vším možným do všech směrů.
prestupny uzol vrsovic strasnicka? zelivskeho, flora ci JZP su pre vacsinu vrsovic daleko blizsie, aj ked tam pravda idu zvacsa len busy
Jenže ty busy jezdí jen z určitých bodů a ještě nemaji ty přestupy na Slavii zrovna user friendly kousek od tramvaje. Ale nehadam se, berte to spíš pro východní Vršovice, zhruba tak od půlky úseku mezi Slavii a Kubání už to spíš spaduje na Strašnickou. Fakt.
nevraviac ze pre zapad a vychod prahy mate vo vrsoviciach prakticky dve zeleznicne stanice ktore prakticky nahradzuju metro, aj ten Eden je de facto vo vrsovicich, problem je severojuzne prepojenie, tam by to chcelo uplne nove tramvajove kolaje, skoda ze metro D nepotiahli vychodnejsie trebars cez Floru az niekde na sever k Becku, unika mi zmysel toho subehu s Ceckom
Pro ty strašnické busy ano, ale z Vršovic? To mi přijde masochistické.
Dobře vy!
A zastavky Na hroude, Stare Strasnice, Radosovicka, Dubecska, Na padesatem sa nachadzaju kde, vo Vinohradoch?
Tak co chtít od někoho, kdo linky tramvají primárně posuzuje z hlediska toho, zda nejsou nudné. 😁😀
5 na Strašnickou nejezdí, obsluhuje pouze Cernokosteleckou ulici. 19 ale trochu pomůže nahradit chybějící 26 na Floru, kde nějak Rupid nechápe, že metro a jízdní řád nedodržující 175 primé spojení nenahradí. Z Průběžné jste dnes mohl skutečně jen jít pěšky na metro nebo 175 nebo 2 přestupy tramvajemi. Nyní jeden ubude. Ono jde asi i o rozpočet. Kdyby se chtělo, nechají 24 pokračovat až na Radosovickou, jako za starých časů. Tím by nabídla bonus jediné přímé tramvaje nuselským údolím, co jede z Průběžné za roh do… Průběžné. Jenže Radosovickou raději zruší a tak by museli draze hradit 24 až na… Číst vice »
Však Černokostelecká jsou Strašnice (a Nové Strašnice). Strašnická je západní okraj u Starých Strašnic, navíc má metro, což spoustu spojení řeší. Proti 19 byl nic neměl, kromě otazníku kolem té zkratky na Synkáči (a tím redukci přestupních možností), opravdu nabízí nové (staronové) možnosti spojení. Potud moc pěkné. U té 5 je Praha o jedno zajímavé spojení chudší, bohužel „posilování“ silných linek většinou znamená něco někam přeohnout (tedy někde oslabit, někde posílit) zřejmě s výhledem udržet stejné vlkm. Třeba hodně silná tangenta A – B z Želvy na Palmu bude dost na houby, minimálně než vybudují tu novou zastávku, protože 10… Číst vice »
Strašnická je hlavně přirozený přestupní uzel. Ten někde na Černokostelecké příliš smysl vytvářet nemá, ne?
Hlavně ale nechápu, proč tolik vymezujete Strašnice jakoby to bylo samostatné město ve vakuu. Přirozeně na Strasnice navazují Vrsovice a jejich nemalá východní část také spaduje na Strasnickou.
Však já nic nepsal o uzlu, ale o přímém spojení na hlavák a do centra mimo trasu A.
Strašnická mě v tomto smyslu moc nezajímá, protože má metro a nedostatkem nabídky směrů MHD netrpí. Zaujala mě obsluha části města co takovou nabídku nemá (Nové Strašnice).
Ta zkratka na Synkaci je asi nějaký Ropidí úlet, tu taky nechápu, asi chtějí lidem z Morane a dalších, kteří přijedou 24, vnutit přestup na 6 a 7, ale to se dá kdykoli napravit. Hlavní je, že 19 bude zpět. Věřte, budu za ní rád. Ona sice před časem z Průběžné na Strašnickou doplnila spojení 175, ale ta jezdí nahodile a musí se k ní přeběhnout silnice a na Strašnické je to od ní v tomto směru k metru prochazka. Takže sice lepší než nic, ale 19 bude o dost lepší alternativa než 175. Ta 175 se hodí spíš když… Číst vice »
Nerekl bych, z Nusli je to dost masakr pres tu krizovatku uz ted a s dalsi linkou to bude horsi,… a zastavky muzou byt v ul. Na Zamecke, prestup je tam kousicek pesky,….
Já sice chápu snahu vyhnout se křižovatce, ale přestup mimo společnou zastávku je pro mnohé konečná. Kdo to tam (moc) nezná ji nenajde.
19 pres Floru nepojede…
A Radosovicka se nerusi, jen nebude obsluhovana… moznost ukonceni linky tam je…
Pecka nejvíc!!!! Kéž to vyjde! Tohle přesně je linka co mi chybela, konečně posílí spojení z Průběžné na Strašnickou a nově ještě pojede od nás i na Synkac za roh a jako bonus až k céčku bez přestupu. Zdražování odpuštěno.
Mluvím o 19.
Ta zkratka Na Zámecké je proto, aby náhodou neměly obě linky směrem na Strašnickou společnou zastávku?
Prý úspora dvou minut (dle DPP/ROPIDu). Ve druhém směru směr Pankrác nejde zrealizovat kvůli novému ukončení linky 24. Tato kolej bude využita na čekání „v obratišti“. Je škoda, že u 24 nedojde k ukončení až na Čechově náměstí nebo ponechání bez změny.
Taky bych 24 nechal, nebo ji zkratil na Cechac…
Přesně tak 🙂 Pokud by 24 dojela alespoň na Čechovo náměstí (obrat opačným směrem, než se obrací linka 13, aby se navzájem neblokovaly a měly každá svoji kolej), tak by jednak byl možný pohodlnější přestup z 24 na další linky, alespoň trochu by se zjednodušila situace v uzlu Otakarova a z Nuslí by zůstal zachován rozsah spojení do Vršovic, alespoň tedy k nádraží Vršovice a na Obloukovou.
Škoda , že to rovnou neprotáhli za křižovatku Na Pankráci x Hvězdova. Bylo by to blíže k metru o přejití Hvězdovy ulice a měli by to předpřipravený na prodloužení…
To bude pokračovat v další fázi, před poštou bude další zastávka.
To jako se zruší spousta již zažitých a oblíbených přímých spojení, nebo svazku 10+16 a to jenom kvůli 200 m dlouhému úseku nové trati, aby tan náhodou neležel bez využití?? A oblast Černokostelecké ztratí přímý spoj na hlavní nádraží a na Václavák? Co to má jako být?
to je průšvih. Už dneska to jezdí jednou za dvě hodiny, achjo
Každý přestup navíc výrazně snižuje atraktivitu a tím méně lidí bude ochotno jezdit MHD místo autem. Obzvlášť o víkendech, kdy se běžně čeká na tramvaj i 15 minut (a zbytečné prodloužení cesty o 15 minut kvůli čekání je hodně). Když je nějaké přímé spojení hodně využíváno, tak proč ho rušit? Zvláště, když je důvodem taková malichernost, jako 200 m dlouhý neobsluhovaný kousek kolejí.
Jenze to je vzdycky, me zas vyhovuje 16 ted, ale po zprovozneni 19, budu muset prestupovat na zelivskeho a idelane pres celou krizovatku, nebo trefit prestup na 10…
Nekomu proste pribude prestup, nekomu zas ubude…
Skoda, ze se 19 neprohodi s 11 mezi synkacem a zelvou, to bych byl zas spokojenej… 😀
Může napsat jen někdo, kdo v Praze nežije a 19 mu dlouhé roky nechybí.
V Praze žiji odjakživa. A je mi jedno, jestli má tramvaj číslo 19 nebo třeba 22. Důležité je odkud kam jede.
Proto jsem rád, že se rozšíří směrová nabídka. 10 a 16 se rozplete o trochu dříve, místo Palmovky už na Želivského, ale místo toho je právě ta 19 jako tangeciální spojení. Navíc Žižkov dostane posílení ve formě linky 5. Lidi si dlouhodobě stěžují, že jezdit devítkou ve špičkách je neúnosné a ROPID potvrzují překracování standardů kvality, tedy přeplněné spoje.
A jak posílí linka 5 linku 9, když má linka 9 poloviční interval? Mezi jednu dvojici spojů devítkyvse nacpe pětka, zatímco mezi druhou dvojicí nepojede nic. Výsledek bude takový, že spoje linky 9 pojedou hodně nerovnoměrně obsazené.
Další velké negativum je, že ze Želivského na Palmovku pojedou sice i nadále dvě linky, ale každá z jiného nástupiště, která jsou od sebe hodně daleko, navíc přes několik velmi nepříjemných světelných přechodů.
Marně hledám na těchto změnách jakoukoli změnu k lepšímu.
Ze Želivského pojede na Palmovku 10 a 16 z nové společné zastávky za křižovatkou.
Pardon, 10 a 19 samozřejmě.
Která zatím neexistuje…
Prave, zatim se jen jedna…
A taky…jak často jede…
To bych neřekl. I když se vám 19 bude líbit, spoustu spojení tím naopak rozbili (hlavně že je kdysi strašně hájili ten svazek 10/16 po Palmovku). 5 je asi nejstěhovanější linka v Praze, už ani nedokážu spočítat kolikátá varianta to je (kdysi jezdívala z Olšanských hřbitovů holešovickým kolečkem na Výstaviště pak mnoha variantami, kdy nakonec došlo na rozseknutí s linkou 15). 13 je takový otloukánek co někdy jezdí a někdy ne.
Tak nekonečna kapacita na těch kolejích není. A i když jsou ještě rezervy, tak zase není nekonečně zdrojů. 19 se mi nejen líbí, ale hlavně je z velké části ve své původní trase, v jaké jsem ji znal už jako malý kluk, kdy ještě vyjížděla ze smycky na Kubáni. Takže ta linka jako tangenta z Vrsovic a Strasnic na Palmovku není žádný nový vynález. A mezi Průběžnou a Strašnickou doplňuje nedostatečné spojení k metru, které dlouhé roky zajišťuje jen 7. Jinak se dá vrátit 26 přes Floru. Neřeší to vaší Černokosteleckou, ale svůj smysl by to také mělo a nejede… Číst vice »
Ono by stačilo (a bylo to i logické) ukončit linku č. 15 až na Černokostelecké a ne už na Olšanech – ale byly by to 2 – 3 soupravy navíc …
nekdy mam pocit, ze az se obnovi v centru trat kolem wilsonaku a na vaclavak, tak by se asi nejlip (vetsinove) hodilo schema, ktere uz jezdilo… s nekolika vyjimkami… 😀
A jaké linky budou jezdit přes tu obnovovanou trať přes Václavák?
5 a 9?
Mě se líbí, jak všichni se ohání tou 13. 13 je tak půl roku vždycky zrušená kvůli něčemu (většinou přeplnění obratiště Černokostelecká). Vzhledem k tomu, že bude mít nově stejné intervaly jako 16, tak zde vidím i možnost navázání na přestup a vlastně se to nikoho nijak nedotkne jinak, než přestupu z nízkopodlažní tramvaje…
Už jste v Praze někdy viděl navazující přestupy? 🙂
pri 8min. intervalu, to neni az takova tragedie… to u autobusu a vlaku byva horsi…
Presto se najdou taci, co jeste behaji ve spickach do metra, ktere ma interval cca 2min…
A vy víte, kam pak od toho metra ještě pokračují? Jestli třeba nespěchají na nějaký další přestup a nestihnou-li jej, další spojení budou mít třeba až za 2 hodiny?
Muzete vyuzit max. 2 prestupy na metru, pokud vam ujede 2x, tak se zpozdite o max. 4min., staci o 10min. jit driv…
obnovení 19 je dobré.
jezdit z Biskupcové na Kubanské náměstí či Průběžnou bez 19 bylo peklo.
ale rozdrbání 5 a 16 dobře není. nejhorší je dopad na dopravu jíčínskou. Bude jezdit něco jednou za 10-15 minut pouze. a to je dost dlouhý a nepříjemný úsek. s tím, že případný navržený přestup tram – bus – tram nepovažuju za dobrý nápad ale debilovinu.
Chápu to správně, že to prodloužení k poště na Buďárnu bude jednokolejné?
Bohužel prodloužení tratě na Budějovickou se odmítlo…
viz
https://zdopravy.cz/praha-ustoupi-od-stavby-tramvajove-trati-pankrac-budejovicka-61128/
K tý poště to prodlužovat budou, tohle je článek o tom, že to bude jenom k té poště a ne dál, jak Praha chtěla, ale Praha 4 nedovolila.
Coz neni uplne dobre… to spojeni by se mi obcas hodilo, a libilo by se mi az k nemocnici v Krci, ale to uz je bohuzel komplikovane…
„Se“ je docela vlivné.
Samo se to odmitlo… 😀
To je ono pracovité „SE“.