Před návratem tramvají na Václavské náměstí se opraví i stropy podchodů na Můstku a Muzeu

Návrh podoby Václavského náměstí s tramvajemi. Pramen: IPRNávrh podoby Václavského náměstí s tramvajemi. Pramen: IPR

V podchodu pod magistrálou nad stanicí metra Muzeum také vzniknou moderní toalety.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal tendr s předpokládanou hodnotou 160 milionů korun na modernizaci podchodů ve stanicích metra Muzeum a Můstek. Vyplývá to z informací ve věstníku veřejných zakázek. Stavba by měla trvat 305 dní.

Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík deníku Zdopravy.cz popsal, že práce budou probíhat během výstavby tramvajové trati v horní části Václavského náměstí. Ta by měla začít v blízké době a bude obnášet i rekonstrukci stropní desky podchodu u stanice Muzeum či opravy vrchní izolace nad stropní deskou výstupu ze stanice Můstek uprostřed Václavského náměstí.

To bude mít spolu s výstavbou a napojením tratě na starosti společnost Eurovia CS, práce vyjdou na zhruba 1,24 miliardy korun.

Nyní soutěžená zakázka se týká stropů v samotných podchodech. Vymění se rozvody, osvětlení a podhledy. Další výraznější rekonstrukce příjde však na řadu až později. Dopravní podnik chce nyní využít hlavně příležitosti, kdy se stropní desky budou opravovat z povrchu i k tomu, aby se modernizovaly v podchodech.

Projektová příprava na tyto práce se dělala později, proto nejsou součástí hlavní zakázky na tramvajovou trať.

Dokument: V horní části Václavského náměstí budou jezdit tři denní tramvajové linky

Návrat tramvají do horní části Václavského náměstí využije pražská Technická správa komunikací i k rekonstrukci chodníků či zeleně, vznikne i nádrž na dešťovou vodu. Proběhne také výměna elektrických kabelů či vodovodních řadů a kanalizace.

Nové infocentrum

V podchodu pod magistrálou nad stanicí Muzeum také vzniknou moderní toalety, které se přemístí do prostorů současné drogerie. Dále zde bude mít nové prostory informační středisko DPP.

Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980. Tramvajové koleje povedou ve srovnání s jejich historickým vedením více po stranách Václavského náměstí, v místech dnešních silničních komunikací. Uprostřed má nově vzniknout promenáda pro pěší. Počítá se s rozšířením chodníků, novým stromořadím, samostatným pruhem pro cyklisty a snížením počtu parkovacích míst.

Toalety v metru získají jednoho provozovatele, 29 jich čeká modernizace

Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké. V roce 2020 začala rekonstrukce spodní části náměstí, kterou město z většiny dokončilo předloni na podzim. Poté pokračovaly práce na dvou menších plochách u kolejí z Jindřišské do Vodičkovy ulice, které již byly přípravou pro stavbu tramvajové trati v horní části.

Nové tramvajové propojení z Vinohradské do Jindřišské a Vodičkovy ulice by mělo odlehčit přetíženým tratím v centru. Dnešní tramvajový systém je podle města příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Můstek muzeum stropní deska
63 komentářů