Dlouhé omezení v údolí Orlice míří ke konci, plný provoz se vrátí v červenci

Modernizovaná stanice Brandýs nad Orlicí. Foto: Správa železnicModernizovaná stanice Brandýs nad Orlicí. Foto: Správa železnic

Poslední část modernizace je rozdělena na čtyři etapy.

Správa železnic dnes začala s poslední etapou modernizace 1. koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. Během čtyř měsíců má proběhnout kompletní rekonstrukce železničního spodku a svršku pomocí speciálního sanačního stroje. Od 1. července by se měl na důležitou trať vrátit plný provoz a skončí odklon části vlaků přes Havlíčkův Brod.

Realizace je rozdělena na čtyři etapy. Zvolili jsme takové postupy a technologii, díky kterým jsme minimalizovali dopad do provozu vlaků. Pracovat se proto bude vždy na jedné ze dvou kolejí z dané stanice po výhybnu Bezpráví, která se nachází přibližně uprostřed mezistaničního úseku,“ vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Na trať bude nasazen speciální sanační stroj SWIETELSKY PM 1000 URM. Jde o stroj, který už Správa železnic využila loni při rekonstrukci trati Lysá nad Labem – Čelákovice. „Tato špičková technologie zásadně zkracuje výluky, a tím šetří čas i peníze. Velkou výhodou stroje je optimalizované opětovné použití stávajícího materiálu,“ popsala mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

V první den každé etapy probíhá příprava bez speciálního stroje, následujících sedm dní v měsíci pracuje sanační stroj, po zbylou dobu pak probíhají dokončovací práce.

Modernizace úseku začala na jaře 2021, vyjde na 3,4 miliardy. Opakované výpadky provozu na této trati se staly jedním ze symbolů kolapsu české železnice v posledních letech.

Rozdělení prací v jednotlivých měsících

• Březen: Ústí nad Orlicí – Bezpráví, 1. kolej; 1. 3. proběhnou přípravné práce,

2.–8. 3. práce sanačního stroje, dokončovací práce do 30. 3.

• Duben: Bezpráví – Brandýs nad Orlicí, 1. kolej; 31. 3. proběhnou přípravné práce,

1.–7. 4. práce sanačního stroje, dokončovací práce do 30. 4.

• Květen: Ústí nad Orlicí – Bezpráví, 2. kolej; 1. 5. proběhnou přípravné práce,

2.–8. 5. práce sanačního stroje, dokončovací práce do 30. 5.

• Červen: Bezpráví – Brandýs nad Orlicí, 2. kolej; 31. 5. proběhnou přípravné práce,

1.–7. 6. práce sanačního stroje, dokončovací práce do 30. 6.

Tagy Správa železnic trať 010 Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí
78 komentářů