Další zpoždění proměny mladoboleslavského hlavního nádraží. Stavba začne nejdříve příští rok

Vizualizace nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi. Foto: Twitter Jiřího SvobodyVizualizace nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi. Foto: Twitter Jiřího Svobody

Podle mladoboleslavského radního Robina Povšíka je budova symbolem zmaru a trapnosti.

Plánovaná výstavba nové výpravní budovy ve stanici Mladá Boleslav hlavní nádraží nabírá další zpoždění. Ještě v roce 2021 se mluvilo o zahájení stavby v roce 2022. Nyní je jasné, že nezačne dříve než příští rok. Podle informačního letáku na stránkách Správy železnic měla být stavba letos hotová.

Nádražní budova dlouhodobě patří mezi nejzanedbanější na české železnici, roky se mluví o její demolici a stavbě nové budovy. „Pokračujeme zpracováním projektové dokumentace. Tu chceme ještě v letošním roce dokončit a předložit aktualizaci záměru projektu na ministerstvo dopravy. Příští rok potom plánujeme vypsat soutěž na zhotovitele stavby, termín samotné realizace se však bude odvíjet i od přidělených finančních prostředků pro Správu železnic,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda k aktuálnímu plánu proměny.

V Mladé Boleslavi se ale mluví o tom, že zpoždění může být mnohem větší. Mladoboleslavský radní Robin v městském zpravodaji Boleslavan (strana 46) uvedl, že při nedávné návštěvě města ministr dopravy Martin Kupka připustil, že kvůli stavu státního rozpočtu může dojít k dalšímu odkladu.

Osobně a z pohledu manažera chápu, že když se nedostává peněz, je třeba stanovit priority a prostředky směřovat tam, kde jsou nejvíc potřeba z hlediska rozvoje dopravní sítě. Na druhou stranu je ministr Kupka hlavně politik. A z vlastní zkušenosti mohu říci, že politik velmi vnímavý. I proto si myslím, že nová nádražní budova v MB by se nakonec stavět mohla. Její celková cena se má pohybovat okolo 150 milionů korun, což jen tak mimochodem je přibližně částka, kterou Škodováci v loňském roce odvedli do státní pokladny na daních z mimořádné vánoční (protiinflační) prémie,“ uvedl Povšík. Budovu nádraží označil za symbol zmaru a trapnosti.

Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky v Mladé Boleslavi. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMladá Boleslav. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMladá Boleslav. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMladá Boleslav. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan NovotnýVizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZVizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZVizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZVizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZVizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZVizualizace nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi. Foto: Twitter Jiřího SvobodyVizualizace nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi. Foto: Twitter Jiřího SvobodyVizualizace nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi. Foto: Twitter Jiřího SvobodyStanice Mladá Boleslav hl. n. po návštěvě mobilní čety Správy železnic.Stanice Mladá Boleslav hl. n. po návštěvě mobilní čety Správy železnic.Stanice Mladá Boleslav hl. n. po návštěvě mobilní čety Správy železnic.Regionova ve stanici Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Tagy Mladá Boleslav Mladá Boleslav hl. n. Správa železnic
60 komentářů