Další zpoždění proměny mladoboleslavského hlavního nádraží. Stavba začne nejdříve příští rok
Vizualizace nové výpravní budovy v Mladé Boleslavi. Foto: Twitter Jiřího Svobody
Podle mladoboleslavského radního Robina Povšíka je budova symbolem zmaru a trapnosti.
Podstatně důležitejší by byla výstavba nástupišť a bezúvraťové napojení tratě od Mělníka a tím tam zkrátit časy a zlepšit – zrychlit výrazně dopravu na této trati. Přitom z hlediska těch milionů by to bylo únosnější. Ta budova by se dala slušně zrekonstruovat.
Symbolem zmaru a trapnosti je především stav tratí, které Mladou Boleslav napojují na okolí. Kvalitní tratě a tragická budova nádraží mohou veřejnosti pořád celkem slušně sloužit. Obráceně je to k ničemu, akorát předražená propagace místních politiků.
tak krom budovy ještě upravit kolejiště, když je tam 6 vlaků tak se tam přeskakují koleje, se divím, že tam ještě nějakyho spěchalka nepřejel vlak, protože přijíždí v ruzných časech, tam by to chtělo udělat podchod a mimoúrovňově.
Krásná ukázka toho, jak DSŽ už neví, do čeho vrazit přebývající peníze.
Šaráda pokračuje.
#svobodaven!
Boleslav město, to by byla jiná … Ale to hlavní nádraží je typický příklad nádraží v polích. V okolí není fakt nic, vily … Pole.
Do Bolky se jede do Škodovky…takže nádraží u bran,u Bondy Centra, u autobusáku… Ok.
Takhle to jsou úplně vyhozené peníze.
Jenže Město není v úrovni terénu, ale pod úrovní silnice, což některé jedince uráží. Navíc by se na to nádraží v polích u řeky dalo jezdit 200 km/h, takže prostestují proti Bezděčínské spojce.
Nadrazi v polich je porad nadrazi v polich i kdyz tam budou moci jezdit vlaky 200kmh. Pokud by to zastavovalo v „mesto“, tak v okoli jsou cile cest, parkoviste, prestupy …
Soto by meli pochopit, ze krome nich nema nikdo cestu vlakem jako neco za odmenu na co si rad vycleni cely den a neexistuje k tomu zadna alternativa.
tak některé vlaky jedou přes úvrať na zastávku město, ale rychlíky zajíž_ďku nedělají, ja hodně využíval ty sdílené bicykly, když jsem potřeboval z centra na vlak, pokud jsem neměl dostatek času aby mi neujel vlak, mhd je v bolce stále nefunkční a není stále integrována. sdílené kolo mi stačí dojít u nádraží, vyndat telefon, nasednout a hotovo.
Ono tam jde také o to, aby MHD často a slušně napojovala město na vlaky.
V nadpisu zmínka o budově, jež je podle radního „symbolem zmaru a trapnosti“ a hned nad tím nadpisem reklama na „Rekreaci ROH“ – velmi povedené. Možná se to sešlo náhodně, ale i tak to pobavilo.
Mnohem trapnější je spojení s odvody Škody MB, která s hlavním nádražím na opačné straně téhož města nemá prakticky nic společného; z těch peněz by dávalo mnohem větší smysl upravit a lépe napojit nádraží městské, jež i částečně využívá.
To mohla být ale ale narážka na to, že Boleslavsko dotuje zbytek republiky, ale má podfinancovanou místní infra, ne co Škodovka využije a nevyužije.
Špatně se na to díváte. Podle letáku je hotovo, tak je hotovo. Zazelenit na mapě a další prosím.
Az na to dojde a nikdo tam nebude jezdit, muzou to strhnout a postavit peknou budku co vyprojektuji studenti.
Maji cpat penize do koleji a ne do budov.
Nebývala dříve zastávka někde tam, jak je ulice s názvem U zastávky? Protože to nádraží v Čejetičkách já příliš z ruky, než aby mělo smysl pro obsluhu města.
Ano, je to tak:
http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil6/505.jpg
Železnici bohužel v posledních desetiletích nemáme pro obsluhu, nýbrž pro parádu. Proto se někdo splašil, a co léta téměř neudržuje, chce nyní strhnout a nahradit něčím na chlubení se, co zároveň vykáže jako investici, aby se neřeklo, že nejde dost peněz na vlaky. Co na tom, že reálný efekt bude nicotný. Jo, přestupující ocení, že to bude pár let čisté a také prostornější, ale tím to zhruba hasne.
Jenže ty nové stavby vůbec nejsou na chlubení a neslouží rozumně cestujícím a občanům místa obecně. Tím třeba myslím scházející služby jako obchody, pošta, ordinace atd.
Přesně tak . Z této ulice průchodem pod tratí hlavní- město se člověk dostal k zastávce. Ještě dnes tam lze nalézt stopy. Zbytky nástupišť a několik kaštanů.
Na trati hlavní-město ten vlak tedy nezastavoval a muselo se přestupovat na 1 zastávku, aby se tam člověk dostal?
Trať město-hlavní je v tomto místě o pár metrů výše, muselo by tam být nějaké nástupiště, protože jinak by vystoupení či nastoupení do vlaku nebylo možné..
Zastávka tam byla ještě v roce 1980, co pamatuji a do města to sice bylo do kopce, ale dalo se to ujít za pár minut a člověk byl přímo v centru.
Na železnici se to kvůli té podudržovanosti a z velké části i neinvestování sype tam i onde. O věcech se jen mluví – stále častěji už jen zda to či ono nezrušit, když už tu zoufalou, zanedbanou infrastrukturu využívá stále méně lidí. Ale pro Mladou Boleslav, jakožto sídlo významného výrobce automobilů, se kterým toto město stojí a padá, mi ten stav železniční stanice připadá odpovídající.
Včetně zahloubení městské stanice a zvláště pak jejího jednokolejného napojení, o nepřipojení tratě od Mělníka bez nutnosti hoblování kolejiště (například nadchodem a na něj navazující zastávkou ještě na trati – vím, není tam kde křižovat, pokud by spoje pokračovaly dále do města) nemluvě.
A do západního zhlaví tu kolej napojit nejde kvůli rozdílu výšek více než 10 metrů. Ten kopec je tam stále stejný jako v dobách, kdy tu trať stavěli.
Při dnešních technologiích Dalovický tunel a zaústit přímo na Město. Ovšem tak bohatá není ani Škodovka…
Plány na zaústění tratě od Mělníka do nádraží jsou staré možná už 60 let a dodnes se to neprovedlo, přesto, že náklady jsou relativně malé. S přestavbou stanice a výstavbou nástupišť by se to konečně udělat mělo.
Nevyužívá se právě proto, že je zanedbaná, nemodernizovaná, nemůže dobře sloužit. Takže to není podstata železnice, byť i ve starém provedení, ale v koncepci a snaze ji pro lidi i dopravce udělat. Než to změnit, raději se ruší a bourá a podporuje se rozvoj silniční dopravy pro něčí zájmy.
Na první pohled mi ta nová výpravní budova připomíná hrázděné skladiště. 🙂
Doufejme, že to ale nebudou kazit ta dvě rudá Scheiße.
Pardon, Schade.
Presně mám ten samý dojem. Chtěl jsem napsat komentář: Na vizualizaci je skladiště a budova je kde? Předběhl jste mne.
Tenhle projekt nechápu – to se bude dělat pro dvouhodinový interval Všetaty-MB, což je asi to jediné, co tam po vybudování Bezděčínské spojky zůstane?
ano, velmi progresivni investice…
Má tam následně být řízení provozu…
Takže jde o technickou stavbu pro obsluhu železnice. Část pro cestující by vzhledem k současnému a objemu cestujících měla být zcela minimální, až do úrovně kryté čekárny. Objem tě stavby by mohl být poloviční. Nemluvím ale o provedení, to se mi líbí a i účelové stavby si zaslouží být hezké, v tomto pohledu je to v pořádku. Jen objem je predimenzovany.
Jeste to nestoji 🙂 Je mozne, ze to prehodnoti a postavi neco, co bude financne a rozmerove vhodnejsi.
Ono by pak stačilo opravit stávající budovu – čekárna postačí a z ostatních prostor to mohou řídit, nabídnout tam zaměstnancům bydlení atd.
Ta oprava je nereálná. Ten barák je v šíleném stavu …
Ten barak tam muze stat ještě 200 let. Stačí nová střecha, ubourat přistavky, vyměnit okna, dveře, instalace. Určitě by to stalo 1/3 ceny a to nejde. Byla by to práce a uvažování hospodáře a to SŽ neumí ani umět nechce.. Viz. blízká Mšenka, Lužec, zdvihaci most u Kolína atd.
Hydroizolace jsou vpořádku? Zdi nevlhnou?
Ptám se, protože tohle o něčem vypovídá:
https://mapy.cz/s/bamohefagu
Znamelalo by to odkopat až k základům a celý objekt podřezat a dodatečně zaizolovat.
Nesmysl. Ten barák je prakticky celý prázdný. Již nikdy nebude potřeba tam mít takto velký barák. A jeho přebudování na byty by si možná vyžádalo více peněz než stavba nového objektu. Ten barák má více než 100 let a bylo by třeba tam udělat takřka vše znova…
V tak hrozném zase není. Tento způsob stavění opravy a rekonstrukce umožňuje celkem snadno.
A nestačil by tam betonový přístřešek?
Všetaty – MB je trať bez reálného vytížení, v těch vlacích moc lidí nejezdí a až konečně dodělají Všejanskou spojku, tak už tam nebude jezdit vůbec nikdo. Ještě jste asi zapomněl na trať do Katusic, to je ta, kde rychlost jízdy nepřekračuje 40 km/h. Tam jsem jel jen 2x a v obou případech v téměř prázdném vlaku. Ale trať přes Chotětov znám dobře a není lepší kandidát na cykostezku (hned, jak tudy nebude jezdit provoz MB – Praha).
Souhlas, ale ani ta trať do Katusic neústí přímo na hlavák, takže i kdyby se tam zachoval provoz, tak předpokládám přímé vlaky na město bez současné dvojí úvrati…
Na Katusice prázdné vlaky rozhodně nejezdí. Nebo teda spíše nejezdily, než začaly být bezdůvodně a nesmyslně omezovány.
Jestli pokládáte průměr 6 osob , číslo uváděné v krajských ročenkách za neprázdný vlak, pak ano … vlaky v této relaci rozhodně prázdné nejezdily..
Co je v krajských ročenkách účelově napsáno, tak tomu se asi věřit moc nedá. Já to mám proježděné často a vím, jaká byla obsazenost. Těch 6 lidí mohlo být v dopoledním sedle a večer po 19. hodině. Jenže po tom paskvilu posledních let nelze vůbec obsazenost hodnotit, tu trať prostě zlividovali pro použití a navíc je ve stavu zanedbané údržby, takže i rychlost je bídná. Prostě když se chce něco pro likvidaci udělat, tak se to u nás dělá dokonale.
linku 712 teda ukončit u nádraží a bude se přestupovat, aby se vlakem muselo?
Přesněji, když byly skoro všechny vlaky zrušeny a když se do tratě nic neinvestuje. Od MB je možná až po Katusice rychlsot 60 – 80 km/h, ale musí se pro to něcu udělat a v prvé řadě odstranit úvrať a trať zaústit do stanice.
A mimochodem, pokud se mluví o obsazení vozidel, tak ranní v laky do MB a odpolední z MB měly obsazenost skoro 100%. Tedy sedadel, někdy se i trochu stálo a to bylo cca až po Katusice a od Katusic. Obdobně o víkendech a nedělích odpoledne a vpodvečer.
Až tak? Bývalo zvykem že R/Sp směrem z Prahy se v Neratovicích spíš zaplnily (většinou se pro cestu dál než do MB), nějakou funkci ta trať bude mít i nadále, byť některé zastávky asi můžeme postrádat.
Ono by to spíše chtělo uhnout z tratě na Benátky a MB novou tratí.
Všetaty, Neratovice a okolí budou povinně jezdit do MB na kole, nebo jim rovnou dáte slevu na auta a palivo? Případně další „náhrada“ autobusy a náklaďáky? Není vše jen Praha, byť můžete mít ten dojem.
A z Čečelic půjdou pěšky do Byšic, aby tím vlakem do Všetat museli. Autobus se jim zakáže pro nedostatečnost náhrady.
Z Mělnického Vtelna do Bezna autobus pojede, ale nikam dál, aby neubíral lidi železnici a náhodu nebyl rychlejší, ikdyž pobírá lidi z vesnic, přes které železnice nevede. Linka 467 se také zakáže.
Tak na to, že jste tam jel jen 2x je vidět, že máte jasno. Jezdí tam spousta studentů i zaměstnanců, Jezdila jsem tam také z Neratovic. Cyklostezku si vybudujte doma. Za mě mohli opravit stařičké nádraží, které ve mě vyvolává nostalgii. Postaví zase nějakou moderní hrůzu, jako všude.
Budu rád, když se Všejanské spojky dožiju. Nicméně ta trať má potenciál pro regionální dopravu , místní nákladní dopravu a sem tak nějaký náklad. Na cyklostezku ani náhodou..
Sem-tam nějaký náklad? By mě zajímalo, kdo bude ve Všetatech přepřahat na naftu, když bude moct jet do Boleslavi elektricky z Lysé nad Labem a nemuset se u toho křižovat.
Ne každý náklad musí končit/začínat v Boleslavi. I poté co bude hotova Bezděčínká spojka, nebudou zadrátovány návazné tratě. Může nastat situace, kdy některý dopravce si to vyhodnotí tak, že jet po kratší trati s dieslem je pro něj výhodnější, než jet po mnohem delší trati s elektrikou a stejně v Boleslavi hl.n. přepřahat na diesel.
To spojení tam v nějaké podobě musí zůstat, protože napojuje větší sídla navzájem. Jak jsem psal, je pouze otázka, zda to třeba od Zdětíne nestáhnout dolů na Benátky a dál na MB. Nakonec ono se to kdysi dávno uvažovalo a uvažovalo se o trati Praha – Brandýs – Benátky – Brodce -MB.