Modernizace trati ze Smíchova do Radotína skončí příští rok, na trati podél Berounky začnou další úpravy
V Praze vzniká další úsek se čtyřmi kolejemi. Trať do Berouna čeká modernizace a výluky další roky.
Správa železnic otevře do konce příštího roku další čtyřkolejný úsek v Praze. Půjde o část koridorové trati z Prahy-Smíchova do Prahy-Radotína. Původně měla být stavba hotová v polovině příštího roku.
Termín otevření do konce příštího roku oznámil dnes při kontrolním dnu na stavbě ministr dopravy Martin Kupka. Modernizace probíhá od roku 2019, navážou na ní další úseky. Součástí stavby za 3,6 miliardy korun je kompletní proměna stanice Praha-Radotín. Velkou část nákladů pokryje evropská dotace.
Vlaky po trati budou jezdit maximální rychlostí 140 km/h, půjde o další nový čtyřkolejný úsek. „Modernizace by měla výrazně přispět k tomu, aby se po železnici dostalo do Prahy a z ní více lidí, protože po dokončení celého úseku mezi Smíchovem a Berounem by tu ve špičkových časech měl být takt až 10 minut, což bude pro cestující pozitivní posun,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka na kontrolním dni.
Část III. tranzitního koridoru se modernizuje ve stávající stopě. Aktuálně probíhají práce na železničním spodku 1. koleje v úseku odbočka Barrandov – Praha-Radotín a na 3. koleji v úseku odbočka Tunel – Praha-Radotín. Na zastávce Praha-Velká Chuchle probíhá výstavba opěrné stěny a podchodu. Ve stanici Praha-Radotín se pak dokončují práce na nástupišti a podchodu pro cestující. Pokračuje i výstavba trakční měnírny v Chuchli, výstavba technologického objektu v Malé Chuchli a realizace kabelových tras v rámci celé stavby.
V Radotíně je zřízen nový přístup do podchodu od stávajícího přejezdu v ulici Na Betonce, který bude v rámci protipovodňových opatření zrušen. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit rychlostí až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji.
Problematická trať podél Berounky čeká na kompletní modernizaci desítky let. Příští rok se má začít upravovat úsek Karlštejn – Beroun, začne také rekonstrukce stanice Praha-Smíchov. V roce 2024 začne úprava trati z Radotína do odbočky Berounka.