Další úsek kolem Berounky: Ministerstvo schválilo modernizaci zastávek Černošice a Mokropsy

Trať 170 (171) Praha - Černošice. Pramen: Správa železnicTrať 170 (171) Praha - Černošice. Pramen: Správa železnic

Výraznou modernizací projdou zastávky Černošice a Černošice-Mokropsy

Centrální komise ministerstva dopravy, skrze kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby, schválila vylepšení dalšího úseku tratě kolem Berounky. Konkrétně jde o necelých šest kilometrů od Prahy skrze Černošice po plánovanou odbočku Berounka v Mokropsech.

Projekt počítá s rekonstrukcí železničního svršku i spodku, mostů a trakčního vedení. Výraznou modernizací projdou zastávky Černošice a Černošice-Mokropsy. Dostanou nová nástupiště o délce 220 metrů a výšce nad kolejí 55 centimetrů. Vybrané železniční přejezdy se odstraní, u dalších dojde k obnově zabezpečení se závorami.

Trať skrze Černošice čeká vylepšení. Pramen: Správa železnic

Trať skrze Černošice čeká vylepšení. Pramen: Správa železnic

Nová výhybna Kosoř rozdělí traťový úsek Praha-Radotín – odbočka Berounka na dva. „Její využití bude především při operativním řešení provozních situací, případně mimořádností v provozu,“ napsala Správa železnic (SŽ) v tiskové zprávě. Stavební práce by měly proběhnout v letech 2024 až 2026. Náklady schválené centrální komisí Správa železnic nezveřejnila, podle letáku ke stavbě by měly činit 1,3 miliardy.

Už loni v srpnu schválila centrální komise plány na vylepšení 16 navazujících kilometrů mezi novou odbočkou Berounka a stanicí Karlštejn. Vedle mezistaničních úseků se přestavby dočkají stanice Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn a zastávka Všenory. Zahájení stavebních prací předpokládá Správa železnic v roce 2023, ukončení pak o tři roky později.

Součástí stavby bude výstavba trvalé odbočky Berounka v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech, která podle SŽ zvýší propustnost trati při výlukách a dalších mimořádných situacích.

Řešené úseky jsou součástí trati Praha-Smíchov – Beroun, která patří k nejproblematičtějším v celé síti. Trať kapacitně nestačí a časté poruchy vedou ke kolapsům vlakové dopravy. Naposledy se trať potýkala s výpadkem napájení dnes dopoledne.

V budoucnu by měl problém vyřešit tunel mezi Prahou a Berounem, do té doby chce ale Správa železnic postupně zmodernizovat stávající trať. Na úsek odbočka Berounka – Karlštejn by měla navázat obnova úseku z Karlštejna do Berouna.

Tagy centrální komise Černošice Správa železnic Top trať Praha - Beroun
138 komentářů