Nové nástupiště v pražském Radotíně začne cestujícím sloužit začátkem září

Stanice Radotín. Pramen: Správa železnicStanice Radotín. Pramen: Správa železnic

Správa železnic chce příští rok začít stavět v Radotíně novou výpravní budovu.

Modernizace stanice Praha-Radotín pokročila. Na novém ostrovním nástupišti stojí konstrukce zastřešení a dokončila se betonáž nového podchodu. „Finální práce probíhají také na přilehlých kolejích v sudé kolejové skupině. Nové nástupiště začne cestujícím sloužit již začátkem září letošního roku,“ oznámila Správa železnic na facebooku.

Přestavba stanice Radotín je součástí takzvané optimalizace klíčové trati mezi smíchovským a radotínským nádražím. Stavba začala před dvěma lety a zcela hotova má být za rok. Zahrnuje například přesun zastávky Praha-Velká Chuchle a celkovou změnu koncepce stanice Praha-Radotín. Tam chce Správa železnic navíc příští rok začít stavět novou výpravní budovu.

Stanice Radotín. Pramen: Správa železnicStanice Praha - Radotín, původní stav. Foto: ŠJů/Wikimedia CommonsVizualizace nové výpravní budovy stanice Praha-Radotín. Foto: Správa železnic

Původním záměrem Správy železnic sice bylo zrekonstruovat stávající výpravní budovu, nakonec ale železničáři došli k závěru, že je pro jejich potřeby příliš velká. Stará budova ale nepůjde k zemi, projevila o ni zájem městská část Praha 16.

Zakázku na vylepšení 3. koridoru na výjezdu z Prahy získalo s cenou 3,075 miliardy korun bez DPH sdružení firem Eurovia CS, Strabag Rail, GJW Praha a Elektrizace železnic. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji.

Koridorová trať je dlouhodobě ve špatném stavu, na tuto akci mají navázat postupně další opravy úseků podél Berounky.

Tagy Praha-Radotín Smíchov - Radotín Správa železnic
29 komentářů