lot
Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Obrazem: Jak se mění 3. koridor v Praze. Zastávku Velká Chuchle čeká přesun

Trhání kolejí pod ulicí K Barrandovu. Pramen: Správa železnic
Trhání kolejí pod ulicí K Barrandovu. Pramen: Správa železnic
Podívejte se, jak se mění 3. koridor v Praze. Trhají se koleje a rostou mosty.

Optimalizace klíčové trati mezi smíchovským a radotínským nádražím začala před rokem a nyní je v plném proudu. Zahrnuje například přesun zastávky Praha-Velká Chuchle a celkovou změnu koncepce stanice Praha-Radotín. Rekonstrukce má přinést rychlejší a plynulejší jízdu vlaků.

Koridorová trať je dlouhodobě ve špatném stavu. Zakázku na její vylepšení získalo s cenou 3,075 miliardy korun bez DPH sdružení firem Eurovia CS, Strabag Rail, GJW Praha a Elektrizace železnic. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji.

Předmětem stavby je optimalizace trati ve stávající stopě v km 1,805 – 10,561. Ve stavbě je rovněž zahrnuto nové mimoúrovňové křížení ve Velké Chuchli, které bude řešeno samostatně jako 2. etapa stavby.

Správa železnic zveřejnila na svých facebookových stránkách fotoreportáž ze stavby, kterou deník Zdopravy.cz s jejím svolením přináší i svým čtenářům.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda Š.

Kdy bude ta 2. etapa? Je už definitivně rozhodnuto, že bude ve V. Chuchli nadjezd nebo se stále ještě zvažují i tunelové varianty?

Karel

Tímto úsekem jsem se zrovna v pátek projel a nemohl jsem si nepovšimnout, že mezi Smíchovským nádražím a Radotínem jsou nové patky pro sloupy trakčního vedení budovány v místě rezervy pro třetí traťovou kolej. Nevím, zda se upustilo od možnosti přídání třetí koleje, ale přijde mi to krátkozraké. Pokud se bude v budoucnosti přidělávat koelej pro vjezd do barrandovských tunelů (já vím, je to hodně daleko), bude se to zase všechno bourat.

Leinad

Dobrá Správa to bude předělávat.

Luboš Beneš

No zastupitelé Chuchle chtějí podjezd…..takže dobrá správa udělá co?

Flinta

Nezlobte se na mě, ale chtít místo přejezdu v Chuchli podjezd, mi přijde poněkud krátkozraké. Při každé větším dešti by to bylo další místo, které by se měnilo ze silnice v bazén. Řešní nadjezdu na vizualizacích mi přijde poměrně elegantní a zdařilé.

Jiří Kocurek

A proč ne i s vodotryskem, jako v Brně na Kolišti? https://www.youtube.com/watch?v=txTld9rHIaI

XXXD

No ono to právě není tak snadné, že by všichni zastupitelé chtěli podjezd. Za ten lobují snad jen ti, kteří bydlejí těsně u trati a nechtějí, aby jim před barákem jezdily po mostě auta.

XXXD

Tak podle toho, co je napsáno v popiscích jednotlivých fotek, budou mít nástupiště alespoň těch 220 metrů a ne ten nesmysl v podobě pouhých 200 metrů.

Kuba

Takže to sice vypadá jako prodloužení, ale troješus se tam stejně nevejde.

MHD

Přesně tak. Oproti původnímu stavu jde i tak o zkrácení.

XXXD

Jenže tří spojené jezdí maximálně při výlukách mezi Radotínem a Dobřichovicemi a až budou odbočky mezi těmito 2 stanicemi, tak už nebudou jezdit vůbec. Jinak ano, oproti současné zastávce jde o zkrácení, ale vzhledem k současnému trendu a k tomu že tam původně bylo plánováno tuším právě jen 200 metrů, jde o zlepšení. Navíc 471 nebudou navždy, brzy snad přijdou nové vysokokapacitní soupravy, které by mohly být 4 vozové a ty obvykle mají 100 – 110 metrů, čili zdvojené do 220 metrů.

Leinad

A víte že nebudou? Pokud se bude přípraha rozšiřovat.

XXXD

Co jako nebude?

Leinad

Nebudou jezdit troješusy nebo jiné delší soupravy.
PID chce posilovat.

Lukáš F.

Není mi jasné řešení nové zastávky Velká Chuchle. Dnes jsou dvě ostrovní nástupiště a jsou tak přístupné všechny koleje; v textu se píše, že nástupiště budou nově po stranách, tedy pouze u vnějších kolejí?

Zapa

Ano, ano.

Leinad

Takže se hrany ruší a zbývající se zkrátí aby se troješus nevešel. 🙂

XXXD

Ano proto se také mimo jiné dělá nedaleká odbočka, protože u vnitřních kolejí nástupní hrana nebude.

Lukáš F.

Takže všechny zastávkové vlaky pojedou přes výhybku do odbočky?

Hajnej

Ano – a ta odbočka bude 100 km/h.

Znalý

Ano, Jelikož tam bude regulérní čtyřkolejka. Sice krátká, jen do Radotína, ale bude. A když uvážím, jak je (nebo spíš v minulých GVD byl) sled vlaků, tak někde v Černošicích dojel rychlík osobák a pokračoval za ním přískoky do Prahy. Takto vznikne ideální místo na předjetí. Osobák dvakrát zastaví a rychlík bude už na Smíchově.

Bert

Pokud vím, tak stávající nástupiště u vnějších kolejí ani nemají hranu. Teď se to akorát otočí.

Kuba

Hranu mají, při odklonech se tam zastavuje. Ale byla doba, kdy ty hrany papírově neexistovaly a muselo se projíždět.

XXXD

Už ne jen při odklonech, vzhledem k tomu že nedaleká odbočka již delší dobu funguje.

Tonda Sehnal

Nevíte prosím někdo, jestli bude instalování ETCS? Ono totiž bez něj zůstane rychlost na trati zcela stejná jako dneska…

Haha

Ano. Jen v samostatné stavbě.

Tonda Sehnal

Díky 👍
Termíny víte?

Lektor

Spolu s poslední stavbou Praha-Beroun

Leinad

Tam má být víc než 160?

Bert

Ne, ale v současné době tam není národní zabezpečovač (LVZ), a tak už se ani nesmí zřizovat. Smí se zavést jen ETCS.

A bez zabezpečovače v ČR více než 100 km/h (stávající traťová rychlost) nejde.

Petr Tříska

Takže tam vlaky budou tři-čtyři roky jezdit 100 km/h, než se vybaví významnější část ešusů ETCS?

Apollo17

A také,až zruší všude báboblok a stanice budou mít elektronická stavědla.Z elektromechaniky nelze posílat data o postavené vlak. cestě do radioblokové centrály.

BND 30

A co by to nešlo. Přidáme tetce další klíčku s induktorem.

Jiří Kocurek

Přinejhorším dostane bába pedály a bude šlapat jako na kole.

Hajnej

Mezi Lysou a Prahou tomu bude úplně stejně.