Zádrhel pro poslední část jihočeské D3. Zkoumá se možná až příliš nízká cena

Stavba dálnice D3 Hodějovice - Třebonín (leden 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba dálnice D3 Hodějovice - Třebonín (leden 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na stavbu je přitom vydáno stavební povolení v právní moci a jsou vykoupeny všechny potřebné pozemky.

Tendr na dvanáctikilometrový dálniční úsek Kaplice nádraží – Nažidla, který je posledním nerozestavěným úsekem D3 v jižních Čechách, se zadrhl. Ačkoliv Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánovalo zahájení stavby na poslední kvartál minulého roku, dosud ani nevyhlásilo vítěze.

Důvodem je podezření, že nejnižší nabídnutá cena, se kterou přišlo česko-slovensko-maďarské sdružení firem MI Roads, Doprastav a Duna Aszfalt, nemusí být realistická. Na dotaz deníku Zdopravy.cz to uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Termín pro podání nabídek vypršel v září.

Nejnižší nabídka je 4,296 miliardy korun, což je 69,5 procenta odhadované ceny, se kterou ŘSD tendr vypisovalo (6,2 mld. Kč). Státní investor proto poslal firmám dodatečné dotazy a odpovědi postupně vyhodnocuje. Termín na zaslání posledních odpovědí je v polovině ledna.

Na stavbu je přitom vydáno stavební povolení v právní moci a jsou vykoupeny všechny potřebné pozemky.

Zatím tento týden začala navazující stavba příhraničního úseku Nažidla – státní hranice. Zakázku na tento 3,5 kilometru dlouhý úsek získala společnost Swietelsky stavební, která šla do tendru s cenou 875 milionů korun. To je rovněž o 30 procent méně, než kolik činil předpoklad silničářů.

Úsek u hranic se má otevřít koncem roku 2025, 12 kilometrů Kaplice nádraží – Nažidla pak v roce následujícím. Tím bude jihočeská část dálnice hotová, neboť od prosince letošního roku bude v provozu 30 nových kilometrů mezi severním okrajem Českých Budějovic a Kaplicí.

Dálnice D3 má celkem měřit 170 kilometrů, v provozu je teď 70 kilometrů od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic.

Tagy D3 Kaplice nádraží - Nažidla ŘSD
55 komentářů