Vykolejení a porucha trakčního vedení. Koridor u Orlice stál přes 8 hodin

Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia CommonsMontážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons

Vlaky nabírají zpoždění několik hodin.

Jedno z aktuálně nejkritičtějších míst na české železnici zažilo v dnes dvojitý kolaps. Nejprve v Chocni vykolejil a poškodil výhybku vůz pracovního vlaku, o pár hodin později došlo k porušení trakčního vedení. Vlaky nabíraly mnohahodinová zpoždění, úsek není kudy objet.

K vykolejení pracovního vlaku došlo ve 3:55, v 6:34 byl provoz částečně obnoven. Koridor byl průjezdný ale jen pár minut. V 6:42 došlo ve stanici Brandýs nad Orlicí k poruše trakčního vedení. „Rozsah poškození zjišťujeme, stav budeme upřesňovat,“ uvedla Správa železnic na Twitteru. Termín zprovoznění se několikrát odložil, k obnově došlo ve 13 hodin. K výpadku došlo kvůli najetí nákladního vlaku do prověšeného trakčního vedení.

Aktuálně je ve zpoždění rekordmanem vlak RegioJetu z Košic. Ten nejprve musel stát kvůli poškození výhybky a nestihl projet v krátké pauze, kdy byl koridor průjezdný. Zpoždění má již přes pět hodin. Další vlak RegioJetu (RJ1004) se po stání v Olomouci rozhodl pro trasu do Prahy přes Přerov a Brno.

Kolaps koridoru v úseku Choceň – Ústí nad Orlicí je kvůli stavebním pracím a řadě omezení na trase poslední rok již běžnou součástí provozu Správy železnic. Její vedení není nijak motivováno k tomu, aby podobným událostem předcházelo.

Tagy Správa železnic
203 komentářů