Vykolejení a porucha trakčního vedení. Koridor u Orlice stál přes 8 hodin
Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons
Vlaky nabírají zpoždění několik hodin.
Vlaky nabírají zpoždění několik hodin.
Vždy je uvedené zpoždění u dopravce, který jen využívá placenou službu za použití železniční dopravní cesty. A že ta je v republice v žalostném technickém stavu, denně dokazují havárie železničního svršku i spodku a stín je zase jen na dopracích.
neschopná SŽ která zanedbá vše co jde, a potom neschopní dopravci vyeliminovat zpoždění… úžasná vizitka české železnice
Teď jsem viděl na grappu v Chocni zase trojúhelník s vykřičníkem- výhybka č 3 uzamčena do přímého směru po mimoř. události, provoz omezen do 8.8. 23.59 hod.
Jo stojí se tu, a jeste dlouho bude..
a co na to kupka selfíček?
Furt to samé.
Poddimenzovaná infrastruktura hlavních tratí (dvojkolejka je nezbytné minimum, lépe ale ještě více, tam, kde se dvojkolejka neuživí, nejspíš nemá být železnice vůbec), chybějící plán B při havárii a řešení ad hoc, současná oprava objízdné trasy kvůli nekoordinaci jednotlivých prací, soutěže jen na cenu a z nich plynoucí pomalost a nízká kvalita prací, chybějící (a nyní i částečně nevyužívaná) legislativa umožňující napřed stavět a pak se teprve soudit a odškodňovat.
Za většinu může politika a neschopnost velkorysého plánování (hlavně že plýtváme energií na muzea, turisty a lokálky), za část Smrt Železnic. Ekopošuci a nimbyisté jen využívají chaosu.
Za tieto hodinové sekery by mala SŽ ešte platiť dopravcom,nie dopravci SŽ
Nákladní doprava dnes hodně zaplakala. Jen u carga to bude přes 50 neodjetých vlaků.
Vysvětlí mi někdo, prosím, proč jsem IC520 projel z Třebové do Pardubic a pak čekal asi hodinu na další vlak do Přelouče, abych jel Os5014 (včas), ale celou tu dobu skoro všechny vlaky stály v Ústí |(tedy aspoň dle grafiky webu SŽ) – no, byl jsem tam dříve, než projelo Pendolino. Ono mi to nevadilo, ale: 1/ proč pak stálo nejméně 6 R až SC od východu v Ústí další hodinu a něco (jen kolem 15:38 byl v Pardubicích LE)? 2/ proč třeba pak takový vlak mimořádně nestaví i v menších městech a nouzově neobslouží trať, po níž nic nejede…… Číst vice »
Co opravit pořadně lokalky, aby neživořili , Chocen – Litomyšl mírně přetrasovat a protahnout do Svitav a máte objiždku a zachraníte lokalku . Ta oprava z 20 na 40km fakt ma smysl?
to pisete z blazince, nebo kde na tyhle napady chodite?
Tak zcela obecně by nová trat vedená cca mezi Vysoké Mýto a Litomyšl ke Svitavám měla velký smysl.
Jen to bude poněkud slozite realitovatelne.
A pozítří tu máme opět něco…
Naprostý souhlas s příspěvkem, že „z provozních důvodů“ a BEZ uvedení SŽ . Tak jsou nastavena hlášení SŽ. Když ale dopravce, tak to se hlásí . Protože na hlášení mají monopol . Co kdyby se hlásilo přesněji o čem je ten „dopravní důvod“ – čí je ? Se chytrolíni SŽ bojí !!!! Ale pak se jako cukrátko rozjede předplacená reklama na VRT .Vždyť vy neumíte spravit ani vexl !, aby tam za chvíli nebyla výluka . Vaše potácení se Poříčany – Pečky, to je diletantizmus nejvyššího stupně . A k VRT : prozradím vám tajemství – cestující nezajímá jakou rychlostí… Číst vice »
Na úseku Poříčany – Pečky je úplně geniální, jak se ignorují kategorie vlaků a těm vyšším se dává zpoždění navíc. R se posílají přímo a jedou na čas, EC oklikou přes Nymburk se zpožděním +20 min. Dřív jsem se na cestách z Pardubic do Prahy řídil starým dobrým pravidlem brát první vlak, co přijede. Párkát jsem takhle vzal EC, protože (už zpoždené) přijelo o několik jednotek minut před rychlíkem. Pokaždé rychlík dojel na hlavák včas, zatímco EC mnohem později s desítkami minut navíc.
Z toho ale kromě SŽ viním také ČD, že si tu prioritu vlaků nepohlídají.
Jak to má na CDP vysvětlit?
Že má dodržovat vlastní předpisy?
Tak odkáží na předpis o operativním řízení provozu, nebo jak se to teď jmenuje. Kdy pak nehraje roli jen kategorie vlaku (krom nutných pomocných, které mají prostě přednost vždy), ale i výše zpoždění, atd…
Dá se debatovat, jestli je důvod aby Ex předjížděl R. Nebo co dělat, když rychlík může 160 za Ex jedoucím 140.
Nicméně když R předjede stejně rychlý nebo rychlejší Ex, tak to je na pováženou.
Dá se pochopit, že se to stane. Jedná se o extrémně vytíženou trať. Problém je že u nás z historických důvodů neexistují alternativní trasy.
Stavět od Zábřehu po Pardubice novou souběžnou trať přes náročný kopcovitý terén bude stát šílené peníze a ekonomicky se nám to určitě nevyplatí
Stačí hotová trať Přerov – Brno a už nějaká Objízdná trasa bude, sice delší, ale bude
V Pardubicích známou nebavilo čekat ve vlaku, tak si skočila na film do kina a vrátila se zpět do stejného vlaku.
Už tak dost zpožděný R 887 dojel do Chocně, kde těsně po obnovení provozu vyfasoval ještě dalších 45 min, protože SŽ nejdřív pustila 8 vlaků z protisměru.
V Ústí k nějakému dlouho stojícímu vlaku mířila policejní hlídka, asi někomu ruply nervy.
Jediné štěstí, že se to nestalo při včerejších vedrech, to by možná k vlakům jezdily i sanitky.
Jak ještě dlouho se to bude Správě a Svobodovi trpět?
možná stačí, že je ODS spokojená?
Nebuďte směšnej
Jedna jela, k vlaku 125
Choceň – Č.Třebová proč nevede ještě jedna trať?
Jel jsi tam někdy? Kde bys ji tam narval?
„Bavím se“ sledováním zpoždění u Slováckých expresů…
R887 – 243min, R889 – 143 min, R891 – 122 min, R893 – zatím nevyjel z Prahy a má 27 min. Absolutní kolaps obratů, budou to muset sekat asi ve Staráku.
Do konce dne se to nespraví. Absolutní diletanti na SŽ!
Dokonce snad v Přerově!
Snizeni konfortu soucasneho je pri rekonstrukcich obvyklou dani za zvyseni konfortu budouciho. To plati nejen na zeleznici (rekonstrukce D1), nejen v CR (jedu vlakem z Normandie a zatimco do Mantes jede 160, do Parize pokracuje kvuli rekonstrukci 60 a to uz druhej rok po sobe.
Snížení komfortu je, když se kvůli rekonstrukci protáhne jízdní doba a je nastaven výlukový jízdní řád, který s tím počítá a dá se vyjezdit. To ano. Ale to, že je několikrát do roka neprůjezdná hlavní železniční trať v ČR, není jí kudy objet a vlaky nabírají mnohahodinová zpoždění nebo jsou uplně rušeny, to není snížení komfortu. To je obrovský průšvih, který degraduje celou železniční dopravu a činí z ní jen málo použitelnou službu. Zajímalo by mne, jaké procento dálkových vlaků z Prahy na Moravu (a dál) dojelo v uplynulém roce bez zpoždění?
Máte tam překlep, místo několikrát do roka asi mělo být několikrát měsíčně, nebo přibližně jednou týdně…
Dnes je to 16 dní tuším
Naprosto s Vámi souhlasím. Pro mě jako cestujícího je největším demotivátorem cestování po hlavním koridoru skutečnost, že naplánované JŘ absolutně neodpovídají jízdní době. Když pominu to, že se vlaky opožďují už na odjezdu z hlaváku, částečně asi vlivem provozu a řízení SŽ a částečně nepřipraveností čet na odjezd, tak prostě jízdní dobu do Olomouce se podaří dodržet jen výjimečně. A já nemám problém s tím, že se opravuje a buduje, to je v pořádku. Já ale chci, aby provozovatel a dopravce stanovili takovou jízdní dobu, kterou pak +- 5 minut dodrží. Já chci, abych se na tu jízdní dobu mohl… Číst vice »
Se v tom rýpou posledních třicet let furt pryč vkuse a furt se ohání tím, jak to bude v budoucnu lepší. Jak s tím vtipem ka komárů, že maso (oblečení, toaletní papír etc…) bude v brzku.
Vlaky stojí, auta jedou. Jako už poněkolikáté tento rok.
Dneska v noci nic moc nejelo
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-draty-vysokeho-napeti-d1-omezeny-provoz.A220805_205058_praha-zpravy_pitt
Objeli to přes okolní vesnice, nicméně padající vedení VN se silničním provozem nesouvisí. Narozdíl od železnice a prověšeného trolejového vedení, které je součástí trati.
Policajti otočili kolonu a ta to objela přes vesnice?
Jo, 8 hodin buch fakt chtěl někde čekat ve vlaku třeba s rodinou. Zlatý auto.
Lepší než v autě nebo busu……
Najednou jel linkovým busem z Brna do Prahy 18 hodin přes noc, z toho cca 14 hodin v koloně u Velmezu
Pardon, mělo být „jednou jsem jel“
A to hlášení v Ústí nad Orlici,že vlak je opoźděn z provozních důvodů dopravce naprosto podtrhuje zoufalství a ostudu SŽ!
Bohužel opět lžou cestujícím a schovávájí se za dopravce 👎
Spržel přeci vůbec nemůže za to, že obracák měl zpoždění nebo posádce došly hodiny 😀
Jenomže vykolejení mechanismu a porucha trakčního vedení je závada Správy železnic, která by za tenhle průser měla převzít odpovědnost – a manekýn měl v Ústí nad Orlicí roznášet všem cestujícícm vodu, ale taky něco na zub, něco na chuť a omlouvat se jim tak, že by večer nemluvil – nemá to tam daleko.
Jenže vykolejení mechanismu byla chyba firmy pracující na výlukách a ne sž. Asi tak.
Asi tak: Pracák si tam objednala SŽ, ne firma z plezíru jen tak.
Firmu si objednala SŽ, ne dopravce.
(Samozřejmě jsou důvody proč to udělala, a proč mít dodavatele místo vlastní techniky a zaměstnanců. Jestli lze opravovat tratě levněji teď meřešme)
Když dopravce nemá funkční vozidla, taky je to hlavně jeho problém, a ve vzahu dopravce-Spržel nijak nevystupuje dopravcův dodavatel.
https://www.youtube.com/watch?v=dh_DY3HS5kw
rádio: „Opakujeme: Bíla myš nevybouchne“
kocour Tom: „Nne, nNevěřte toMmu!“
To abych komentoval slušně…
Nové trakční vedení a po několika dnech provozu hned prověšené??? Je vidět jak zhotovitelská firma odvedla kvalitní práci.Po liché skupině se v Brandýse jezdí od 22.7..
To samé bylo několikrát v Radotíně. Překlopila se výluka a během 2 měsíců 6* zastavený provoz kvůli závadě na TV.
Spíš to ukazuje na to, jak si SŽ umí převzít stavbu.
To je možné, ale taky je možná skrytá vada. Jak můžeš toto posoudit ty, nebo na já, když nejsme přebírači staveb?
Sice jen pracuji na stavbách TV celkem chvíli, ale většinou předání předchází kontrolování spoustou lidí ze SŽ, OTV si to sjíždí, měří výšky a další vzdálenosti, klikatost, kontrolují pohledem a podle schémat atd. Ale když někteří holt neumí dělat TV, tak věřím že to postupně začne padat, cokoliv nedotáhnuté, zapomenutá závlačka, špatně zaklesnuté lano atd. Oni asi nemůžou všechno kontrolovat šroub po šroubu. Holt když to staví nějací diletanti.
Dotaz pro znalé – má to SŽ nejak smluvně ošetřené, že když ji zhotovotel stavby nekvalitní prácí nebo materiály způsobí takovouhle mimořádnost, že to pak taky náležitě zacvaká?
Jasně, zhotovitel přispěje SŽ na další putovní výstavku TGV a Nejezchleb si u ní v klidu může popovídat třeba s Antonínem Blažkem, pravomocně odsouzeným za korupci u zakázek SŽ (Blazek pracuje ve skupině Enteria, odkud je i z dodavatelů této stavby).
Pardubice – plné nádraží, přes hluk sbíječek nebyl slyšet rozhlas, opožděné vlaky mizely z tabulí odjezdů i příjezdů a všude fronty. Na infolince RJ jsem nedostal relevantní informace, ale po dvou hodinách se mi podařilo nemožné, dostat zpět peníze za jízdenku (u vlaku na Slovensko problém!). Zítra je taky den. Nechtěl jsem cestovat vlakem, který pojede kdoví kdy a kde budou nešťastníci sedět i pod sedadly.
Zatím asi rekordní Leo Expres +459
Jakože Regio 1020 +540 se nepočítá?
Hmmm, tak to je ještě lepší…
A vedení se ujímá EN 442 Slovakia s více než 9 hodinami.
Toho bych zatím nepočítal dokud vážně neodjede z UnO, protože to může být chyba v datech a jen ho zapomněli vymazat.
Tak jo. Fakt odjela s téměř 10 hodinami, ale než to projede bude mít jistě přes deset.
Tak dorazil v 17:57 do Prahy 😀
EN 442 měl dneska rekordních +600! Toto by si měli SabotéřiŽeleznic napsat na billboardy, ne nějaké dobrá správa..
Jo, jo, v 1930 nastoupite do vlaku a již za 22hodin 30minut…jste v praze
A to buďte rád, zkušenost z před několika týdny – 600 km od patníku „tady je SŽ“ vlezete na mašinu a po 12ti hodinách z ní zase slezete bez ujetí jediného metru, protože „Děčín tě nebere“.
Hurá,jezdíme!
Můžu potvrdít Ústí nad Orlicí právě projel první vlak
Nevím, kolikrát denně v současnosti pochůzkáři kontrolují trať, ale přijde mi, že se přešlo z extrému do extrému; zatímco to v minulosti bylo pro jistotu až dost zhusta, tak v současnosti se nechává klidně prověsit vedení. Nebo k prověšení vedení může dojít nějak náhle a nepředvídatelně?
K prověšení trolejového vedení vždy dojde náhle a nepředvídatelně. Zpravidla tak, že někde něco praskne.
Děkuji za objasnění, zmátlo mě, že jsem četl o prověšení, a ne o prasknutí vedení nebo jeho napínacího mechanismu.
V napínacím mechanismu s pružinou může ta pružina prasknout. Jenže tam je ještě rohatka, nebo jiná pojistka, aby se to provedli nepatrně. yjenze vada materiálu může být kdekoliv. Nejvíc asi praskají izolátory, armatury a únavou ohyby vodičů (to prosím odhaduji).
Pravděpodobně k tomu došlo náhle a přes noc, neboť den před tím to vedení „zkontrolovali“ stojvedoucí snad 100x.
Že by změna teplot ? Máme očekávat prověšení trakkčního vedení vždy, když se sympaticky ochladí ?
Pochůzkáři nemají s kontrolou stavu trakčního vedení nic společného. Nehledě na to, že případný průvěs nemusí být ze země vůbec vidět…
Viditelná jsou závaží ve/u spodní polohy. Jestli se má kontrolovat celá trať najednou, nebo zvlášť různé prvky, a jakou metodou, to může být různě, jen jsem chtěl vyjádřit pochybnosti, jestli je kontrola dobře nastavená a prováděná. A myslím, že jednoduché zařízení, které by v případě snížení mechanického napětí drátů odeslalo informaci o závadě a k zastavení provozu, by nemuselo být dražší než „hloupý“ mobilní telefon
Podle závaží nelze soudit, to tam je právě kvůli napínání, takže podle polohy (pokud nebude ležet rozmlácené na zemi) nelze soudit, protože teplotní roztažnost.
Co vztah teploty a polohy závaží?
Přesně: je-li dole a už nenapíná, nebo k tomu má blízko, je to průšvih, ne-li přetržené, tak příliš vytahané a/nebo tepelně roztažené dráty.
Muselo by sedět na zemi (což se ale neděje), takže i když je hodně nízko, tak furt napíná. To že je dole (pokud nesedí na zemi, nebo se tam neválí rozflákané) značí jen to, že by ho dráteníci měli zvednout do normované výšky.
Klíčový úsek české železnice prostě není kudy objet. A dokud nebude hotová přestavba tratě Brno-Přerov, tak ani nebude. Nechápu, nad čím se 20 let váhá.
JMK neměl schválené Zásady Územního Rozvoje (ZÚR) a tak se čekalo na ně. Bez ZÚR je problém vůbec vydat územní rozhodnutí pro takovouhle stavbu.
Účelem zablokování ZÚR bylo právě to, aby R43 nedostala územní rozhodnutí a stavba se zablokovala.
A nebylo to spíše kvůli D52 přes Nové Mlýny do Rakouska? Tam se to pořád nedaří.
Velmi smutný je pohled na příjezdovou tabuli Praha hl.n.
https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/infotabule?station=5457076&t=1
Ještě smutnější na odjezdovou tabuli Česká Třebová .
Dobrá správa má zase jako obvykle prů.er,
Lituji ty, co v Praze měli přestup na letadlo, 4 h zpoždění je schluss, pokud si člověk dá i větší vatu. Mám takový pocit, že dnes hodně lidí jelo vlakem naposled.
Z Prahy na Brno a Vídeň už vůbec neváhám a beru autobus. Ne že by D1 byla symbolem spolehlivosti, ale nejmíň v 90 % případů dojedu včas a ještě se mi nestalo, že by v autobuse nefungovala klimatizace. Na tu Ostravu už je výběr složitější a spíš mě dost mrzí, že LOT nenechal tu vnitrostátní linku, při aktuálním stavu infrastruktury by to byla jasná volba.
Cca před půlrokem zde byla také velká mimořádnost. Myslím, že nás tenkrát vzali odklonem přes Hradec, ale nevím přesně . Příští týden se chystám na Moravu, tak snad se již nebude opakovat. Já většinou nikam neposoíchám, ale chudáci ti co to opravdu mají tip ťop a mají něco důležitého.
Ikdyby měli rezervu 2 hodiny, tak přijdou pozdě. Několik vlaků už je požděných o 120+ minut.
Mít 2hod rezervu je na zimní cestu po silnici Praha-Ostrava tak akorák, když má sněžit.
Na fotce ten chlap dráteník pořád ještě nedokončil skok z Mandelinky. Už tolikrát jsem tu fotku viděl a on furt ne a ne slézt 😄
Traduje se, ze tam skace do dnes 😀😀😀
Asi praprapravnuk Jana Pernera… 😀 🙂
Kdo neskáče, není Čech. Hop, hop, hop 😅
není slyšet „bojím, bojím, bojím“…
👌👏👍😃
V dnešní době dovolených je jediná jistota vzít auto, zajet za hranicí ČR a tam sednout na vlak. Protože dnes třeba zrušili EC 113 a to fakt nechcete zažít.
Vlak 113 ukončen v Pardubicích.Zpět do Prahy jako 870.
Odvolat Svobodu a ihned, kolik ten diletant prezije pruseru?
Jake politicke sdruzeni toho Svobodu jeste podporuje? A uz tomu vedeno zrusily ty vyplacene odmeny podle nesmyslne nastavenych cilu? Nenely by se tam zavest take malusy v pripade neopodstatnenych vyluk, zpozdeni atd.
Podporují ho všechny strany, kterým je železnice zcela ukradená a zajímá je pouze, jak přerozdělovat dotace.
Ano, je potřeba zavést malusy – ale o nich nesmí rozhodnovat nikdo z SŽ, ale ŽESNAD + SVOD Bohemia.
Nejenom Svobodu, ale i další – východniara. Ale hlavně jim zakázat práci v železničním sektoru na jakékoliv pozici, kde mohou rozhodovat o čemkoliv.
Protože tohle je diletantismus, když stavím takovou stavbu a nemám tam okamžitě k dispozici opravné čety + vyšetřovatele. A tím okamžitě myslím okamžitě, ne za 2, 3 hodiny.
Sabotáž železnic zase jede bomby. Nechápu, že s takovou infrastrukturou, která je asi nejpříšernější v Evropě (i severní Afrika má lepší), je Svoboda pořád GŘ. Nechápu. Nechápu.
Tak to jste ještě nikdy nebyl na Slovensku
Balkán je na tom taky „výstavně“. Nicméně toje velice slabá útěcha.
Ted jsem se vrátil z Polska a ti tedy jedou. Mnoho tratí po rekonstrukci, nádraží také. Katovice či Krakow krásná a moderní nádraží.Mnoho nových souprav. Máme co dohánět.
Polsko zas tak úžasné není
Polsko hlavně už 30 let cílevědomě pracuje na vlastním vylepšení. Na železnici to dlouho nebývalo znát, ale teď už to začíná být znát i tam.
U nás daleko více pospáváme na vavřínech. Žádný velký „drajv“ k rozvoji tu není, naopak se dává enormně velký prostor NIMBY.
U nás nepospáváme na vavřínech, ale zachraňujeme každou nesmyslnou lokálku, o kterou se vedou mediální boje – místo, aby se mediální boj vedl o modernizaci koridoru a tlak novinářů na manekýna tyl takový, aby s tou svojí organizací něco dělal. Ale ne, to budeme bojovat o kdejakou zapadlou lokálku a manekýn si tady v klidu řádí.
Polsko nechalo většinu lokálek (a i hlavních tratích) vychcípat a teď modernizují pouze to, co má dlouhodobě smysl.
A docela často se stane, že má nějaký vlak třeba 4 nebo i 7 hodin zpoždění. A to tam není na všech tratích 2h takt. Takže PKPokrok je znát (mimojiné i s ohledem na nízkou počáteční laťku), ale že by to byla „země zaslíbená“, to bych si zas neidealizoval.
Tak hlavně ono bude něco jiného než z Krakova do Varšavy a něco jiného než vlakem někde u hranic se SSSR
Jak ovlivní Správa železnic to, že strojvedoucí nerespektují návěsti pro elektrický provoz? Děkuji všem odborníkům za vysvětlení.
A jak dopravce ovlivní prověšené trakční vedení?
Dejme tomu v dnešním případě, ale jindy?
Stačí aby tam nebyla zbytečná stahovačka za protisměrným obloukem, kousek za vjezdovým návěstidlem.
Chapu, hodit na strojvedoucí, to je slogan SŽ
Aha, vidím, že Vaše zapšklost vůči SŽ nemá hranice, ještě proč neschvalujete vsechny moje komentáře, účelovost?
Používáte IP adresu, z které se musí příspěvky schvalovat ručne. Tahle obviněni si nechte na nějaké výluce SŽ, anonymní hrdino
Rád bych třeba reagoval, ale jsem z vaší strany již dost měsíců blokován a schvalování mých příspěvků dost zdržuje. Nechtěl byste mě už odbanovat, když tady vidím co všechno projde, tak můj prohřešek rozhodně nebyl na doživotní ban. Děkuji…
Příspěvek smazán pro vulgarnost
Nashle.
Je vidět, že jste opravdu, no jak to nazvat slušně řečeno, novinářská lúza. Anonymní hrdina.
Přesně proto zde některé lidi blokujeme.
T363 ty,ubozaku jeden:-(
Zeptejte se chlapů jezdících i mimo ČR. Kolik je tam stahovaček, jak vypadá umístění návěstí, kolik je tam pastí oproti ČR atd.
Tak, že bude stahovačky umísťovat tak, aby to bylo logické. A tam, kde to nejde, zajistí státní přetahovou dieselovou službu.
Celkem snadno, omezením zbytečného nadužíváním těchto návěstí. V Německu to jde, v Rakousku to jde, ale tady prostě ne :((
Komentáře o zbytečných stahovačkách s poukazováním na Německo nebo Rakousko jsou pod podobnými články časté. Nechtěla by @redakce udělat rozhovor s nějakým odborníkem na trakční vedení a zeptat se na proveditelnost něčeho takového i u nás? Jak velký by to byl zásah do konstrukce TV a jak velký do předpisů? Byl by zajímavý kontrast mezi tím, co je reálné dosažitelné versus s čím se denně na síti SŽ setkáváme.
Žádný. Jen to stojí prachy za montáž vyššího počtu deličů a pokud jde o ochranné stahovačky pod staveništěm třeba nadjezdu, tak místo hrabání do trolejí se postaví dřevěný ochranný tunel, ve kterém dokonce nemusí být ani pomalá jízda kvůli padání věcí ze staveniště na trať pod ním.
V předpisech o výlukách a zrolejářskych predpisech zrušit články o možnosti zřídit stahovačku s projížděnim setrvačností.
a souhlas. A jak je to v Polsku? A ve Švýcarsku?
Eliminovat stahovačky. To je můj názor. Nejdřív ty dlouhodobé výlukové, potom ty trvalé, co jdou nahradit něčím nezničitelným. A potom dát děliče na oba konce všech staničních kolejí. Povinně.
Třeba tím,že návěstí pro elekt. provoz nebude potřeba!?Ale to by se muselo dělat něco pro plynulost dopravy.
Přeji hodně trpělivosti cestujícím=zákazníkům dopravců.
Odpověď na mojí otázku je vždy stejná, nadužívání stahovaček, dobře dejme tomu, mohu souhlasit, nicméně to stále nevysvětluje to, jak SŽ ovlivní to, že někdo dělá svoji práci špatně. Mám to tedy chápat tak, že např. projetí návěsti stůj budeme eliminovat tím, že nebudeme nadužívat návěsti stůj?
Možná se budete divit, ale vlak který jede na zelenou vlnu opravdu těžko projede návěst stúj. Akorát že tohle už nejde na vrub SŽ, ale přimo ministerstva dopravy a (anti)koncepce přidělování kapacity.
Nic proti, ale vážně si myslíte, že ministr má kapacitu na to, aby Správě určil technické postupy?
Nebylo by lepší, aby se Správa odlepila ze židle a začala jednat s dopravci na nějakém řešení? Trochu samostatnosti by nezaškodilo.
Ale minister ma kapacita si sednout se svymi zastupci v dozorci rade a dalsimi kompetentnimi a vysvetlit jim, ze SZ musi zapracovat na plynulosti dopravy a aby to „nic“ nestalo. Je na tech to odbornicich aby bud motivovali SZ, a/nebo aby se zapracovalo na technicko-legilativni urovni.
On ministr dopravy je někdo s kým to vůbec nesouvisí? Je zodpovědný za to, aby jemu podřízené organizace šlapali, tedy ne že bude rozhodovat, kde jaká bude stahovačka, ale měl by zajistit vhodné personální obsazeni vedení, a udat směr
Vy tam děláte? Nebo proč jinak máte potřeba hájit tenhle spolek alibistu a saboteru?
Ono to je oboustranné máslo na hlavě má SŽ, ale kolikrát i fírové (například stahování na poslední chvíli s odůvodněním, aby projel, a pak se ještě začne hájit, že nevěděl, že ten sběrač jde dolů pomaleji).
Počkejte a on ten fíra nemá za úkol tu stahovačku projet?
Jistě, ale taky má za povinnost včas začít stahovat, tak aby to projel bezpečně, a když uvázne tak holt uvázne, lepší než to potrhat, jenže když si někteří musí hrát na zachraňovače, protože za uváznutí je asi trest smrti.
Nechci obhajovat bordel ze strany SŽ, ale kolikrát to není jednostranné.
Nevím proč -8. Přesně takhle mi odůvodnil dopravce poslední stržený sběrač. My víme že ten sběrač chodí pomalu a tak ho konečně aspoň opraví.
Oni tam nějaké jsou v Brandýse?
Sice to není tento případ, ale Máte na mysli oranžovou návěst Připravte se ke stažení sberače na zkrácenou vzdálenost 60m před Stáhněte sběrač? Tak i tohle jsem videl a mohu vám říct, že se ze 100km/h v tahu fakt včas stáhnout nedá. V-rozkaz Za vjezdu projeďte…. ale může za to, podle vás, strojvedoucí?
Snad znáte novou D1.
Kde opravdu 60m před stahovačkou byt příprava zkrácená nemůže.
Já to vím, ale SŽ asi ne. Jinak je to i nafocené
Vážený pane. Řekněme, že je možno technicky vyřešit 80 % stahovaček tak, aby při jejich projetí nedošlo k poškození TV. Ano znamenalo by to zvýšené náklady, ale pořád nižší, než ty, které znamenají neustálé opakované opravy po poškození a o těch které vznikají jejich následkem ani nemluvě. Zatímco v zabezpečení stanic a tratí se mohutně buduje už desítky let, co se zabezpečení samotné jízdy vlaku týče, jsme v podstatě stále v osmdesátkách a ještě nějakou dobu budeme. Zabezpečení každé dlouhodobé stahovačky je otázka řádově vyšších stovek tisíc, které by zabránily potencionální škodě za milióny, mnohdy i desítky, nebo stovky milionů… Číst vice »
zas strojevedoucí nemôže mať oči všade
a to ze kdesi vysí prevys za to sa má dopravca ospravedlňovať?veskere zalezitosti ohľadom infraštruktúri má správca teda SŽ
A ten prevys TV ktorí tam bol,je ťažké videt ak je slnko ostré,alebo je noc a iné rôzne faktory
veskerú špinu je ľahké hodiť LEN na rusnovidica,ono každá minca má dve strany
Jak to souvisí s dnešní MU?
A návěsti může Spržel třeba – zadat do zabezpečovačky (ETCS umí stahovačky). Dát na viditelná místa jak samotné stahovačky, tak i předzvěsti. Nedávat stahovačky a odpojovačky tam kde vlak má zastavit(návěstidla, nástupiště,…). Psát stahovačky které se vlaku týkají do rozkazů, ale nepsat do rozkazů kraviny(stahovačky na jiné koleji, pomalé jízdy nad stanovenou rychlostí toho vlaku,…)
Byl jsem teď na nadru v Pardubkach a vzdal jsem to někam jet. Je tam „apokalypsa“ půlhodinové fronty na pokladnu i jinam. Lidi jsou zmateni, spíš si myslím špatne informace. Sem si myslel, že za to může bouřka, ale ne. 🙂 vlakem radši o víkendu nikam 🙁
Tak to nás to koukám vzdalo v Pardubicích víc 😀
1004 to raději vzdala a jede přes Brno
Jj.Sice +180minut,ale přesto první v Praze 😉
Dobrá volba. Jen musí být mašinfíra co má poznání.
Je pěkný, že u minulé vlády stačil jeden obdobný průs*r na dálnici a ministr dopravy už nebyl ministr dopravy :)) tady by stačilo konečně vyhodit manekýna, ale takovej výkon od Kupky nikdo nečeká :))
1) jakože prázdný panák by měl vyhodit prázdného panáka?
2) čemu přesně pomůže další výměna ministra? Se tam točí jak na orloji a to pomůže stabilitě? Spíš je nutit k práci. Nedostat peníze dřív než odvede kus pořádné práce.
Upřímně bych byl velice rád, kdybych viděl padák Kupky a dosažení piráta místo něj. Piráti by mohli přinést novou krev na MD a nějak se vším hejbnout, třeba dokázat, že VRT myslí opravdu vážně a dostat se dál… A ano, prázdný panák by měl vyhodit prázdného panáka, vzhledem k jeho nebesáhlé neschopnosti. A o stabilitě se zde bavit nemůžeme již nyní, vzhledem k tomu, jak je Kupka neschopný….
Tady by prozatím stačila druhá kolej přes Hradec a zlepšení parametrů tratě přes Chrudim a Hlinsko do Havlíčkova Brodu. Neřešilo by to jen dálkový tranzit, jemuž je zde proklamovaná výhoda „z celé země k rychlovlaku v polích do 20 minut autem“ celkem jedno.
Mne by se tam líbil Scheinherr. Kdyz uz.
Scheinherr – proboha, vy jste snad pil ? I když není takové horko. Doufejme, že tenhle člověk letos na podzim zmizí v propadlišti dějin navždy, spolu s Hříbečkem.
Já osobně bych tam radějí viděl odborníka a jeho politická příslušnost v tomto případě, není vůbec důležitá.
A budete tam mít odborníka na mosty nebo odborníka na trakční vedení? Nebo jakého odborníka? Nebo odborníka na všecko, protože na Správě není …počkat tam by takoví byli.
Nikoliv, potřebujete tam schpného manažera, který dá dobroníky dohromady, aby se navzjem doplňovali, protože takový objem znalostí není v silách jednoho člověka. Ovšem ten průvan v Dlážděné…
A máte pocit , že schopný manažer bez správného politického názoru, neexistuje ? Momentálně je vidět kolik schopných manažerů se správným politickým názorem máme ve vládě. Tak aby bylo po vašem. Schopného manažera (což nevylučuje odborníka), bez ohledu na jeho politické přesvědčení.
@Marana_CZE Podle mně potřebujeme odborníky a chuť se zlepšovat. Ne říkat poč to nejde. … Piráty? No taky názor. Ti už ukázali co se jim táhne hlavama a nic prospěšného pro národ tam není.
Kupka není prázdný panák – a piráta na MD – proboha jenom to ne ……
Přece byste nechtěl, aby umřel hladem 😆
Co s touto událostí má manekýn společného?
Všechno člověče. Nikoliv fyzicky, ale manažersky. A to je horší.
SŽ – Solidní Žumpa
Celkem by mě zajímalo, jak došlo k poškození toho trakčního vedení. V Brandýse teď není žádná “ stahovačka „, ani místo, kde by vlak to vedení mohl poškodit. Buď k poškození muselo dojít vinou nějakého pracovního stroje, nebo závada není přímo v Brandýse, ale jako obvykle na odb. Bezpráví, kde stahovačka je a dokonce i hákovnice.
Prověsené TV
Nově prověšené TV(v provozu cca 16 dnů) ,opravdu kvalitní práce zhotovitele stavby
Na obranu „dráteníků“…TV se vždy po nějaké době od namontování běžně reguluje, dotahuje, apod…totéž se plánovaně dělo na 316 po konverzi systému.
Hlásím, že RegioJet možná přijde o první místo, LE 1252 má již 237 minut zpoždění
Už jezdí právě podobnou přes Ústí nad Orlicí projela parní lokomotiva.😃
Jelikož je to kousek od bydliště pana Svobody, tak by mohl zajet do obchoďáku, nakoupit občerstvení a roznášet ho zdarma naštvaným cestujícím, kterým by se při tom mohl osobně omluvit. Určitě by to cestující ocenili.
To mu strach nedovolí 😉
Ti cestující bohužel nezajímá ani nevědí že infrastruktura je SŽ, raději nadávají na dráhy nebo si uleví že už nepojedou vlakem.
A na odklonové trati je výluka u Světlé nad Sázavou – oni fakt neumí udržet odklonovou trať sjízdnou dvoukolejně, i když to plánují roky dopředu.
Pak mi někdo tvrďte něco o tom že Domažlice budou stačit částečně jednokolejné, že to nákladce nebude vadit. Asi ne, když pojede po silnici, no…
Můžu se zeptat jak jste po několika obdobných problémech dokázal odhadnout, že přijdou znova? Tato porucha vedení totiž byla vskutku nečekaná, stačí se zeptat na plánování výluk na Skáze Železnic…
Výluka u Světlé a na dva roky zavřené tunely mezi Brnem a Blanskem. Takže konečná v Blansku, dál nejsou koleje. Jako odklonová trasa naprosto nepoužitelné.
Dobrá správa
A 27.7. byla v Brandýse porucha zabezpečovacího zařízení, provoz na hodinu kompletně zastaven. Bylo tam od té doby ještě něco, nebo se opravdu jezdilo celých 9 dnů bez mimořádnosti?
Tak to rozhodně ne, ve čtvrtek stržená trolej ráno i večer …
Dnes si gratuluji, že mi nevyšel přestup z R14 na R19. Mám tak šanci dopoledne do Brna dojet
Cestující v Ústí nad Orlicí si můžou zatím zpříjemnit čekání v bazénu pana Svobody…
„v krátké pauze, kdy byl koridor průjezdný“ 😂
Stav infrastruktury je fakt smutný. Pokud jedu z Ostravy kamkoliv na západ, znamená to pro mě dát si minimálně 2h, na přestup ve Vídni/Praze.
SŽ – služby žalostné
Pro cestující kteří jedou na Prahu. Pokud je to možné zkuste jet přes Týniště nad Orlicí a dále na Hradec Králové. Je to poměrně nadjížďka ale aspoň něco jak se trochu posunout. Jinak náhradní doprava do Zámrsku nebo se dočkat EC či Rychlíku.
To jim moc nepomůže, když je neprůjezdný úsek z Chocně do Ústí. A ten jeden autobus, co pendluje na výluce, to asi taky nevytrhne.
A čemu pomůže jet přes Týniště když to stoji v Brandýse. Vetsina vlaků z moravy stoji ve Třebové. Trochu přemýšlet
Když asi z Chocně už přes hodinu na Pardubice nic lepšího nejede 🤔
A jak se 95%cestujicich dostanou do Chocně . Jo ahaa. Pojedou z Ústí na Letohrad a pak do toho Vašeho Týniště. To uz je lepší čekat až to pojede přes Brandýs
Pět a více hodin? No…
A po těch jendokolejkách se koridorový provoz vejde, lokomotivy jsou nastartované a fírové v pohotovosti.
Pro jistotu, autobus by jel necelých 20 km necelou půlhodinu, což by železnici zničilo, kdyby tam Správa držela pro tyhle případy 2 řidiče na telefonu. Raději cestujícím vymyslíme 70km objížďku v 810 🙁
Jak do Chocně? Jezdí tam narychlo domluvená NAD. Kapacitně to nestačí ale aspoň něco. Šlo mi o to že nic lepšího v tu hodinu z Chocně vážně nejelo. Tohle byla jediná alternativa jak se dostat do Prahy. Ale jelikož klasický čtenář hned vidí chybičku v jedné větě tak se jí drží co to dá.
Pokud nedojedou ani do Ústí, pak je to problém. Odtamtud už by to nějak šlo, byť v Lanšperku nedávno ořezali kolejiště, asi aby nikoho nenapadlo tamtudy provážet cokoli navíc. A je fakt, že nádražka ve Třebové je pro déle čekající vybavena o něco lépe než ta letohradská. Nu, anebo se dá jet do toho Ústí (a sem tam i Letohradu) místními autobusy… 🙂
Osobaky Choceň – UnO i mimo Mimořádně pravidelné události jezdí busy.
Dobrá Správa!