Vykolejení a porucha trakčního vedení. Koridor u Orlice stál přes 8 hodin

Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia CommonsMontážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons

Vlaky nabírají zpoždění několik hodin.

202 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jonáš Jiří

Vždy je uvedené zpoždění u dopravce, který jen využívá placenou službu za použití železniční dopravní cesty. A že ta je v republice v žalostném technickém stavu, denně dokazují havárie železničního svršku i spodku a stín je zase jen na dopracích.

Ten z Brna

neschopná SŽ která zanedbá vše co jde, a potom neschopní dopravci vyeliminovat zpoždění… úžasná vizitka české železnice

Vladco

Teď jsem viděl na grappu v Chocni zase trojúhelník s vykřičníkem- výhybka č 3 uzamčena do přímého směru po mimoř. události, provoz omezen do 8.8. 23.59 hod.

Dom

Jo stojí se tu, a jeste dlouho bude..

Jan Schmidt

a co na to kupka selfíček?

soumar

Furt to samé.
Poddimenzovaná infrastruktura hlavních tratí (dvojkolejka je nezbytné minimum, lépe ale ještě více, tam, kde se dvojkolejka neuživí, nejspíš nemá být železnice vůbec), chybějící plán B při havárii a řešení ad hoc, současná oprava objízdné trasy kvůli nekoordinaci jednotlivých prací, soutěže jen na cenu a z nich plynoucí pomalost a nízká kvalita prací, chybějící (a nyní i částečně nevyužívaná) legislativa umožňující napřed stavět a pak se teprve soudit a odškodňovat.

Za většinu může politika a neschopnost velkorysého plánování (hlavně že plýtváme energií na muzea, turisty a lokálky), za část Smrt Železnic. Ekopošuci a nimbyisté jen využívají chaosu.

mat

Za tieto hodinové sekery by mala SŽ ešte platiť dopravcom,nie dopravci SŽ

richmond

Nákladní doprava dnes hodně zaplakala. Jen u carga to bude přes 50 neodjetých vlaků.

Tomáš z MB

Vysvětlí mi někdo, prosím, proč jsem IC520 projel z Třebové do Pardubic a pak čekal asi hodinu na další vlak do Přelouče, abych jel Os5014 (včas), ale celou tu dobu skoro všechny vlaky stály v Ústí |(tedy aspoň dle grafiky webu SŽ) – no, byl jsem tam dříve, než projelo Pendolino. Ono mi to nevadilo, ale: 1/ proč pak stálo nejméně 6 R až SC od východu v Ústí další hodinu a něco (jen kolem 15:38 byl v Pardubicích LE)? 2/ proč třeba pak takový vlak mimořádně nestaví i v menších městech a nouzově neobslouží trať, po níž nic nejede…… Číst vice »

Dušan

Co opravit pořadně lokalky, aby neživořili , Chocen – Litomyšl mírně přetrasovat a protahnout do Svitav a máte objiždku a zachraníte lokalku . Ta oprava z 20 na 40km fakt ma smysl?

Georg

to pisete z blazince, nebo kde na tyhle napady chodite?

Gwann

Tak zcela obecně by nová trat vedená cca mezi Vysoké Mýto a Litomyšl ke Svitavám měla velký smysl.

Jen to bude poněkud slozite realitovatelne.

Michal O

A pozítří tu máme opět něco…

Pavel

Naprostý souhlas s příspěvkem, že „z provozních důvodů“ a BEZ uvedení SŽ . Tak jsou nastavena hlášení SŽ. Když ale dopravce, tak to se hlásí . Protože na hlášení mají monopol . Co kdyby se hlásilo přesněji o čem je ten „dopravní důvod“ – čí je ? Se chytrolíni SŽ bojí !!!! Ale pak se jako cukrátko rozjede předplacená reklama na VRT .Vždyť vy neumíte spravit ani vexl !, aby tam za chvíli nebyla výluka . Vaše potácení se Poříčany – Pečky, to je diletantizmus nejvyššího stupně . A k VRT : prozradím vám tajemství – cestující nezajímá jakou rychlostí… Číst vice »

Dan

Na úseku Poříčany – Pečky je úplně geniální, jak se ignorují kategorie vlaků a těm vyšším se dává zpoždění navíc. R se posílají přímo a jedou na čas, EC oklikou přes Nymburk se zpožděním +20 min. Dřív jsem se na cestách z Pardubic do Prahy řídil starým dobrým pravidlem brát první vlak, co přijede. Párkát jsem takhle vzal EC, protože (už zpoždené) přijelo o několik jednotek minut před rychlíkem. Pokaždé rychlík dojel na hlavák včas, zatímco EC mnohem později s desítkami minut navíc.
Z toho ale kromě SŽ viním také ČD, že si tu prioritu vlaků nepohlídají.

Gwann

Jak to má na CDP vysvětlit?

Leinad

Že má dodržovat vlastní předpisy?

FP1

Tak odkáží na předpis o operativním řízení provozu, nebo jak se to teď jmenuje. Kdy pak nehraje roli jen kategorie vlaku (krom nutných pomocných, které mají prostě přednost vždy), ale i výše zpoždění, atd…

Leinad

Dá se debatovat, jestli je důvod aby Ex předjížděl R. Nebo co dělat, když rychlík může 160 za Ex jedoucím 140.
Nicméně když R předjede stejně rychlý nebo rychlejší Ex, tak to je na pováženou.

Kamui

Dá se pochopit, že se to stane. Jedná se o extrémně vytíženou trať. Problém je že u nás z historických důvodů neexistují alternativní trasy.

roman

Stavět od Zábřehu po Pardubice novou souběžnou trať přes náročný kopcovitý terén bude stát šílené peníze a ekonomicky se nám to určitě nevyplatí

kakov

Stačí hotová trať Přerov – Brno a už nějaká Objízdná trasa bude, sice delší, ale bude

Dan

V Pardubicích známou nebavilo čekat ve vlaku, tak si skočila na film do kina a vrátila se zpět do stejného vlaku.
Už tak dost zpožděný R 887 dojel do Chocně, kde těsně po obnovení provozu vyfasoval ještě dalších 45 min, protože SŽ nejdřív pustila 8 vlaků z protisměru.
V Ústí k nějakému dlouho stojícímu vlaku mířila policejní hlídka, asi někomu ruply nervy.
Jediné štěstí, že se to nestalo při včerejších vedrech, to by možná k vlakům jezdily i sanitky.

Zdeněk

Jak ještě dlouho se to bude Správě a Svobodovi trpět?

Jan Schmidt

možná stačí, že je ODS spokojená?

Ondřej 2

Nebuďte směšnej

MichalSv

Jedna jela, k vlaku 125

Michal

Choceň – Č.Třebová proč nevede ještě jedna trať?

Janek

Jel jsi tam někdy? Kde bys ji tam narval?

eber

„Bavím se“ sledováním zpoždění u Slováckých expresů…

R887 – 243min, R889 – 143 min, R891 – 122 min, R893 – zatím nevyjel z Prahy a má 27 min. Absolutní kolaps obratů, budou to muset sekat asi ve Staráku.

Do konce dne se to nespraví. Absolutní diletanti na SŽ!

Džaro

Dokonce snad v Přerově!

Stara skola

Snizeni konfortu soucasneho je pri rekonstrukcich obvyklou dani za zvyseni konfortu budouciho. To plati nejen na zeleznici (rekonstrukce D1), nejen v CR (jedu vlakem z Normandie a zatimco do Mantes jede 160, do Parize pokracuje kvuli rekonstrukci 60 a to uz druhej rok po sobe.

MartinS.

Snížení komfortu je, když se kvůli rekonstrukci protáhne jízdní doba a je nastaven výlukový jízdní řád, který s tím počítá a dá se vyjezdit. To ano. Ale to, že je několikrát do roka neprůjezdná hlavní železniční trať v ČR, není jí kudy objet a vlaky nabírají mnohahodinová zpoždění nebo jsou uplně rušeny, to není snížení komfortu. To je obrovský průšvih, který degraduje celou železniční dopravu a činí z ní jen málo použitelnou službu. Zajímalo by mne, jaké procento dálkových vlaků z Prahy na Moravu (a dál) dojelo v uplynulém roce bez zpoždění?

Jenki

Máte tam překlep, místo několikrát do roka asi mělo být několikrát měsíčně, nebo přibližně jednou týdně…

Martin

Dnes je to 16 dní tuším

Jan Adamík

Naprosto s Vámi souhlasím. Pro mě jako cestujícího je největším demotivátorem cestování po hlavním koridoru skutečnost, že naplánované JŘ absolutně neodpovídají jízdní době. Když pominu to, že se vlaky opožďují už na odjezdu z hlaváku, částečně asi vlivem provozu a řízení SŽ a částečně nepřipraveností čet na odjezd, tak prostě jízdní dobu do Olomouce se podaří dodržet jen výjimečně. A já nemám problém s tím, že se opravuje a buduje, to je v pořádku. Já ale chci, aby provozovatel a dopravce stanovili takovou jízdní dobu, kterou pak +- 5 minut dodrží. Já chci, abych se na tu jízdní dobu mohl… Číst vice »

Petr Barchánek

Se v tom rýpou posledních třicet let furt pryč vkuse a furt se ohání tím, jak to bude v budoucnu lepší. Jak s tím vtipem ka komárů, že maso (oblečení, toaletní papír etc…) bude v brzku.

Rychlé Eso

Vlaky stojí, auta jedou. Jako už poněkolikáté tento rok.

Jiří Kocurek

Objeli to přes okolní vesnice, nicméně padající vedení VN se silničním provozem nesouvisí. Narozdíl od železnice a prověšeného trolejového vedení, které je součástí trati.

qěcy

Policajti otočili kolonu a ta to objela přes vesnice?

Rudolf

Jo, 8 hodin buch fakt chtěl někde čekat ve vlaku třeba s rodinou. Zlatý auto.

kakov

Lepší než v autě nebo busu……

Najednou jel linkovým busem z Brna do Prahy 18 hodin přes noc, z toho cca 14 hodin v koloně u Velmezu

kakov

Pardon, mělo být „jednou jsem jel“

PeMIČ

A to hlášení v Ústí nad Orlici,že vlak je opoźděn z provozních důvodů dopravce naprosto podtrhuje zoufalství a ostudu SŽ!
Bohužel opět lžou cestujícím a schovávájí se za dopravce 👎

Leinad

Spržel přeci vůbec nemůže za to, že obracák měl zpoždění nebo posádce došly hodiny 😀

David

Jenomže vykolejení mechanismu a porucha trakčního vedení je závada Správy železnic, která by za tenhle průser měla převzít odpovědnost – a manekýn měl v Ústí nad Orlicí roznášet všem cestujícícm vodu, ale taky něco na zub, něco na chuť a omlouvat se jim tak, že by večer nemluvil – nemá to tam daleko.

Nap

Jenže vykolejení mechanismu byla chyba firmy pracující na výlukách a ne sž. Asi tak.

Petr Barchánek

Asi tak: Pracák si tam objednala SŽ, ne firma z plezíru jen tak.

Leinad

Firmu si objednala SŽ, ne dopravce.
(Samozřejmě jsou důvody proč to udělala, a proč mít dodavatele místo vlastní techniky a zaměstnanců. Jestli lze opravovat tratě levněji teď meřešme)
Když dopravce nemá funkční vozidla, taky je to hlavně jeho problém, a ve vzahu dopravce-Spržel nijak nevystupuje dopravcův dodavatel.

Jiří Kocurek

https://www.youtube.com/watch?v=dh_DY3HS5kw

rádio: „Opakujeme: Bíla myš nevybouchne“
kocour Tom: „Nne, nNevěřte toMmu!“

To abych komentoval slušně…

kpeet

Nové trakční vedení a po několika dnech provozu hned prověšené??? Je vidět jak zhotovitelská firma odvedla kvalitní práci.Po liché skupině se v Brandýse jezdí od 22.7..

Lukáš Chytil

To samé bylo několikrát v Radotíně. Překlopila se výluka a během 2 měsíců 6* zastavený provoz kvůli závadě na TV.

Spíš to ukazuje na to, jak si SŽ umí převzít stavbu.

qěcy

To je možné, ale taky je možná skrytá vada. Jak můžeš toto posoudit ty, nebo na já, když nejsme přebírači staveb?

Jan

Sice jen pracuji na stavbách TV celkem chvíli, ale většinou předání předchází kontrolování spoustou lidí ze SŽ, OTV si to sjíždí, měří výšky a další vzdálenosti, klikatost, kontrolují pohledem a podle schémat atd. Ale když někteří holt neumí dělat TV, tak věřím že to postupně začne padat, cokoliv nedotáhnuté, zapomenutá závlačka, špatně zaklesnuté lano atd. Oni asi nemůžou všechno kontrolovat šroub po šroubu. Holt když to staví nějací diletanti.

Dan

Dotaz pro znalé – má to SŽ nejak smluvně ošetřené, že když ji zhotovotel stavby nekvalitní prácí nebo materiály způsobí takovouhle mimořádnost, že to pak taky náležitě zacvaká?

Jirka

Pardubice – plné nádraží, přes hluk sbíječek nebyl slyšet rozhlas, opožděné vlaky mizely z tabulí odjezdů i příjezdů a všude fronty. Na infolince RJ jsem nedostal relevantní informace, ale po dvou hodinách se mi podařilo nemožné, dostat zpět peníze za jízdenku (u vlaku na Slovensko problém!). Zítra je taky den. Nechtěl jsem cestovat vlakem, který pojede kdoví kdy a kde budou nešťastníci sedět i pod sedadly.

Gwann

Zatím asi rekordní Leo Expres +459

Igor

Jakože Regio 1020 +540 se nepočítá?

Gwann

Hmmm, tak to je ještě lepší…

Vít Jůza

A vedení se ujímá EN 442 Slovakia s více než 9 hodinami.

Igor

Toho bych zatím nepočítal dokud vážně neodjede z UnO, protože to může být chyba v datech a jen ho zapomněli vymazat.

Igor

Tak jo. Fakt odjela s téměř 10 hodinami, ale než to projede bude mít jistě přes deset.

Honza

Tak dorazil v 17:57 do Prahy 😀

Tukan

EN 442 měl dneska rekordních +600! Toto by si měli SabotéřiŽeleznic napsat na billboardy, ne nějaké dobrá správa..

Gwann

Jo, jo, v 1930 nastoupite do vlaku a již za 22hodin 30minut…jste v praze

Petr Barchánek

A to buďte rád, zkušenost z před několika týdny – 600 km od patníku „tady je SŽ“ vlezete na mašinu a po 12ti hodinách z ní zase slezete bez ujetí jediného metru, protože „Děčín tě nebere“.

PeMIČ

Hurá,jezdíme!

roman

Můžu potvrdít Ústí nad Orlicí právě projel první vlak

Vít Jůza

Nevím, kolikrát denně v současnosti pochůzkáři kontrolují trať, ale přijde mi, že se přešlo z extrému do extrému; zatímco to v minulosti bylo pro jistotu až dost zhusta, tak v současnosti se nechává klidně prověsit vedení. Nebo k prověšení vedení může dojít nějak náhle a nepředvídatelně?

Petr Šimral

K prověšení trolejového vedení vždy dojde náhle a nepředvídatelně. Zpravidla tak, že někde něco praskne.

Vít Jůza

Děkuji za objasnění, zmátlo mě, že jsem četl o prověšení, a ne o prasknutí vedení nebo jeho napínacího mechanismu.

qěcy

V napínacím mechanismu s pružinou může ta pružina prasknout. Jenže tam je ještě rohatka, nebo jiná pojistka, aby se to provedli nepatrně. yjenze vada materiálu může být kdekoliv. Nejvíc asi praskají izolátory, armatury a únavou ohyby vodičů (to prosím odhaduji).

Jiří Kocurek

Pravděpodobně k tomu došlo náhle a přes noc, neboť den před tím to vedení „zkontrolovali“ stojvedoucí snad 100x.

David

Že by změna teplot ? Máme očekávat prověšení trakkčního vedení vždy, když se sympaticky ochladí ?

Martin H.

Pochůzkáři nemají s kontrolou stavu trakčního vedení nic společného. Nehledě na to, že případný průvěs nemusí být ze země vůbec vidět…

Vít Jůza

Viditelná jsou závaží ve/u spodní polohy. Jestli se má kontrolovat celá trať najednou, nebo zvlášť různé prvky, a jakou metodou, to může být různě, jen jsem chtěl vyjádřit pochybnosti, jestli je kontrola dobře nastavená a prováděná. A myslím, že jednoduché zařízení, které by v případě snížení mechanického napětí drátů odeslalo informaci o závadě a k zastavení provozu, by nemuselo být dražší než „hloupý“ mobilní telefon

FP1

Podle závaží nelze soudit, to tam je právě kvůli napínání, takže podle polohy (pokud nebude ležet rozmlácené na zemi) nelze soudit, protože teplotní roztažnost.

Leinad

Co vztah teploty a polohy závaží?

Vít Jůza

Přesně: je-li dole a už nenapíná, nebo k tomu má blízko, je to průšvih, ne-li přetržené, tak příliš vytahané a/nebo tepelně roztažené dráty.

FP1

Muselo by sedět na zemi (což se ale neděje), takže i když je hodně nízko, tak furt napíná. To že je dole (pokud nesedí na zemi, nebo se tam neválí rozflákané) značí jen to, že by ho dráteníci měli zvednout do normované výšky.

Vladimír Bílý

Klíčový úsek české železnice prostě není kudy objet. A dokud nebude hotová přestavba tratě Brno-Přerov, tak ani nebude. Nechápu, nad čím se 20 let váhá.

Jiří Kocurek

JMK neměl schválené Zásady Územního Rozvoje (ZÚR) a tak se čekalo na ně. Bez ZÚR je problém vůbec vydat územní rozhodnutí pro takovouhle stavbu.

Účelem zablokování ZÚR bylo právě to, aby R43 nedostala územní rozhodnutí a stavba se zablokovala.

V. P.

A nebylo to spíše kvůli D52 přes Nové Mlýny do Rakouska? Tam se to pořád nedaří.

Igor

Velmi smutný je pohled na příjezdovou tabuli Praha hl.n.
https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/infotabule?station=5457076&t=1

Michal Tesař

Ještě smutnější na odjezdovou tabuli Česká Třebová .

Zdeněk

Dobrá správa má zase jako obvykle prů.er,

KrizeVychodniSpolecnosti

Lituji ty, co v Praze měli přestup na letadlo, 4 h zpoždění je schluss, pokud si člověk dá i větší vatu. Mám takový pocit, že dnes hodně lidí jelo vlakem naposled.

Jenda

Z Prahy na Brno a Vídeň už vůbec neváhám a beru autobus. Ne že by D1 byla symbolem spolehlivosti, ale nejmíň v 90 % případů dojedu včas a ještě se mi nestalo, že by v autobuse nefungovala klimatizace. Na tu Ostravu už je výběr složitější a spíš mě dost mrzí, že LOT nenechal tu vnitrostátní linku, při aktuálním stavu infrastruktury by to byla jasná volba.

Míra

Cca před půlrokem zde byla také velká mimořádnost. Myslím, že nás tenkrát vzali odklonem přes Hradec, ale nevím přesně . Příští týden se chystám na Moravu, tak snad se již nebude opakovat. Já většinou nikam neposoíchám, ale chudáci ti co to opravdu mají tip ťop a mají něco důležitého.

Jiří Kocurek

Ikdyby měli rezervu 2 hodiny, tak přijdou pozdě. Několik vlaků už je požděných o 120+ minut.
Mít 2hod rezervu je na zimní cestu po silnici Praha-Ostrava tak akorák, když má sněžit.

Pája

Na fotce ten chlap dráteník pořád ještě nedokončil skok z Mandelinky. Už tolikrát jsem tu fotku viděl a on furt ne a ne slézt 😄

Lukaš P

Traduje se, ze tam skace do dnes 😀😀😀

Ondra

Asi praprapravnuk Jana Pernera… 😀 🙂

Jan Novotný

Kdo neskáče, není Čech. Hop, hop, hop 😅

Chrchla

není slyšet „bojím, bojím, bojím“…

Pája

👌👏👍😃

Roman Svačina

V dnešní době dovolených je jediná jistota vzít auto, zajet za hranicí ČR a tam sednout na vlak. Protože dnes třeba zrušili EC 113 a to fakt nechcete zažít.

PeMIČ

Vlak 113 ukončen v Pardubicích.Zpět do Prahy jako 870.

Lukaš P

Odvolat Svobodu a ihned, kolik ten diletant prezije pruseru?

Novotny

Jake politicke sdruzeni toho Svobodu jeste podporuje? A uz tomu vedeno zrusily ty vyplacene odmeny podle nesmyslne nastavenych cilu? Nenely by se tam zavest take malusy v pripade neopodstatnenych vyluk, zpozdeni atd.

MildaIV

Podporují ho všechny strany, kterým je železnice zcela ukradená a zajímá je pouze, jak přerozdělovat dotace.

David

Ano, je potřeba zavést malusy – ale o nich nesmí rozhodnovat nikdo z SŽ, ale ŽESNAD + SVOD Bohemia.

David

Nejenom Svobodu, ale i další – východniara. Ale hlavně jim zakázat práci v železničním sektoru na jakékoliv pozici, kde mohou rozhodovat o čemkoliv.
Protože tohle je diletantismus, když stavím takovou stavbu a nemám tam okamžitě k dispozici opravné čety + vyšetřovatele. A tím okamžitě myslím okamžitě, ne za 2, 3 hodiny.

Jirka Karny

Sabotáž železnic zase jede bomby. Nechápu, že s takovou infrastrukturou, která je asi nejpříšernější v Evropě (i severní Afrika má lepší), je Svoboda pořád GŘ. Nechápu. Nechápu.

roman

Tak to jste ještě nikdy nebyl na Slovensku

Jiří Kocurek

Balkán je na tom taky „výstavně“. Nicméně toje velice slabá útěcha.

Michal82

Ted jsem se vrátil z Polska a ti tedy jedou. Mnoho tratí po rekonstrukci, nádraží také. Katovice či Krakow krásná a moderní nádraží.Mnoho nových souprav. Máme co dohánět.

Gargy

Polsko zas tak úžasné není

Marian Kechlibar

Polsko hlavně už 30 let cílevědomě pracuje na vlastním vylepšení. Na železnici to dlouho nebývalo znát, ale teď už to začíná být znát i tam.

U nás daleko více pospáváme na vavřínech. Žádný velký „drajv“ k rozvoji tu není, naopak se dává enormně velký prostor NIMBY.

David

U nás nepospáváme na vavřínech, ale zachraňujeme každou nesmyslnou lokálku, o kterou se vedou mediální boje – místo, aby se mediální boj vedl o modernizaci koridoru a tlak novinářů na manekýna tyl takový, aby s tou svojí organizací něco dělal. Ale ne, to budeme bojovat o kdejakou zapadlou lokálku a manekýn si tady v klidu řádí.
Polsko nechalo většinu lokálek (a i hlavních tratích) vychcípat a teď modernizují pouze to, co má dlouhodobě smysl.

Libcha

A docela často se stane, že má nějaký vlak třeba 4 nebo i 7 hodin zpoždění. A to tam není na všech tratích 2h takt. Takže PKPokrok je znát (mimojiné i s ohledem na nízkou počáteční laťku), ale že by to byla „země zaslíbená“, to bych si zas neidealizoval.

kakov

Tak hlavně ono bude něco jiného než z Krakova do Varšavy a něco jiného než vlakem někde u hranic se SSSR

T363

Jak ovlivní Správa železnic to, že strojvedoucí nerespektují návěsti pro elektrický provoz? Děkuji všem odborníkům za vysvětlení.

T363

Dejme tomu v dnešním případě, ale jindy?

M152

Stačí aby tam nebyla zbytečná stahovačka za protisměrným obloukem, kousek za vjezdovým návěstidlem.

T363

Aha, vidím, že Vaše zapšklost vůči SŽ nemá hranice, ještě proč neschvalujete vsechny moje komentáře, účelovost?

Martin H.

Rád bych třeba reagoval, ale jsem z vaší strany již dost měsíců blokován a schvalování mých příspěvků dost zdržuje. Nechtěl byste mě už odbanovat, když tady vidím co všechno projde, tak můj prohřešek rozhodně nebyl na doživotní ban. Děkuji…

T363

Příspěvek smazán pro vulgarnost

T363

Je vidět, že jste opravdu, no jak to nazvat slušně řečeno, novinářská lúza. Anonymní hrdina.

Zdeněk

T363 ty,ubozaku jeden:-(

Pája

Zeptejte se chlapů jezdících i mimo ČR. Kolik je tam stahovaček, jak vypadá umístění návěstí, kolik je tam pastí oproti ČR atd.

David

Tak, že bude stahovačky umísťovat tak, aby to bylo logické. A tam, kde to nejde, zajistí státní přetahovou dieselovou službu.

Marana_CZE

Celkem snadno, omezením zbytečného nadužíváním těchto návěstí. V Německu to jde, v Rakousku to jde, ale tady prostě ne :((

Dan

Komentáře o zbytečných stahovačkách s poukazováním na Německo nebo Rakousko jsou pod podobnými články časté. Nechtěla by @redakce udělat rozhovor s nějakým odborníkem na trakční vedení a zeptat se na proveditelnost něčeho takového i u nás? Jak velký by to byl zásah do konstrukce TV a jak velký do předpisů? Byl by zajímavý kontrast mezi tím, co je reálné dosažitelné versus s čím se denně na síti SŽ setkáváme.

qěcy

Žádný. Jen to stojí prachy za montáž vyššího počtu deličů a pokud jde o ochranné stahovačky pod staveništěm třeba nadjezdu, tak místo hrabání do trolejí se postaví dřevěný ochranný tunel, ve kterém dokonce nemusí být ani pomalá jízda kvůli padání věcí ze staveniště na trať pod ním.

V předpisech o výlukách a zrolejářskych predpisech zrušit články o možnosti zřídit stahovačku s projížděnim setrvačností.

qěcy

a souhlas. A jak je to v Polsku? A ve Švýcarsku?

Eliminovat stahovačky. To je můj názor. Nejdřív ty dlouhodobé výlukové, potom ty trvalé, co jdou nahradit něčím nezničitelným. A potom dát děliče na oba konce všech staničních kolejí. Povinně.

PeMIČ

Třeba tím,že návěstí pro elekt. provoz nebude potřeba!?Ale to by se muselo dělat něco pro plynulost dopravy.
Přeji hodně trpělivosti cestujícím=zákazníkům dopravců.

T363

Odpověď na mojí otázku je vždy stejná, nadužívání stahovaček, dobře dejme tomu, mohu souhlasit, nicméně to stále nevysvětluje to, jak SŽ ovlivní to, že někdo dělá svoji práci špatně. Mám to tedy chápat tak, že např. projetí návěsti stůj budeme eliminovat tím, že nebudeme nadužívat návěsti stůj?

MildaIV

Možná se budete divit, ale vlak který jede na zelenou vlnu opravdu těžko projede návěst stúj. Akorát že tohle už nejde na vrub SŽ, ale přimo ministerstva dopravy a (anti)koncepce přidělování kapacity.

Jiří Kocurek

Nic proti, ale vážně si myslíte, že ministr má kapacitu na to, aby Správě určil technické postupy?
Nebylo by lepší, aby se Správa odlepila ze židle a začala jednat s dopravci na nějakém řešení? Trochu samostatnosti by nezaškodilo.

Zyx

Ale minister ma kapacita si sednout se svymi zastupci v dozorci rade a dalsimi kompetentnimi a vysvetlit jim, ze SZ musi zapracovat na plynulosti dopravy a aby to „nic“ nestalo. Je na tech to odbornicich aby bud motivovali SZ, a/nebo aby se zapracovalo na technicko-legilativni urovni.

kakov

On ministr dopravy je někdo s kým to vůbec nesouvisí? Je zodpovědný za to, aby jemu podřízené organizace šlapali, tedy ne že bude rozhodovat, kde jaká bude stahovačka, ale měl by zajistit vhodné personální obsazeni vedení, a udat směr

Gwann

Vy tam děláte? Nebo proč jinak máte potřeba hájit tenhle spolek alibistu a saboteru?

FP1

Ono to je oboustranné máslo na hlavě má SŽ, ale kolikrát i fírové (například stahování na poslední chvíli s odůvodněním, aby projel, a pak se ještě začne hájit, že nevěděl, že ten sběrač jde dolů pomaleji).

MildaIV

Počkejte a on ten fíra nemá za úkol tu stahovačku projet?

FP1

Jistě, ale taky má za povinnost včas začít stahovat, tak aby to projel bezpečně, a když uvázne tak holt uvázne, lepší než to potrhat, jenže když si někteří musí hrát na zachraňovače, protože za uváznutí je asi trest smrti.

Nechci obhajovat bordel ze strany SŽ, ale kolikrát to není jednostranné.

Nap

Nevím proč -8. Přesně takhle mi odůvodnil dopravce poslední stržený sběrač. My víme že ten sběrač chodí pomalu a tak ho konečně aspoň opraví.

Petr

Oni tam nějaké jsou v Brandýse?

Komik

Sice to není tento případ, ale Máte na mysli oranžovou návěst Připravte se ke stažení sberače na zkrácenou vzdálenost 60m před Stáhněte sběrač? Tak i tohle jsem videl a mohu vám říct, že se ze 100km/h v tahu fakt včas stáhnout nedá. V-rozkaz Za vjezdu projeďte…. ale může za to, podle vás, strojvedoucí?

Janek

Snad znáte novou D1.
Kde opravdu 60m před stahovačkou byt příprava zkrácená nemůže.

Komik

Já to vím, ale SŽ asi ne. Jinak je to i nafocené

Martin H.

Vážený pane. Řekněme, že je možno technicky vyřešit 80 % stahovaček tak, aby při jejich projetí nedošlo k poškození TV. Ano znamenalo by to zvýšené náklady, ale pořád nižší, než ty, které znamenají neustálé opakované opravy po poškození a o těch které vznikají jejich následkem ani nemluvě. Zatímco v zabezpečení stanic a tratí se mohutně buduje už desítky let, co se zabezpečení samotné jízdy vlaku týče, jsme v podstatě stále v osmdesátkách a ještě nějakou dobu budeme. Zabezpečení každé dlouhodobé stahovačky je otázka řádově vyšších stovek tisíc, které by zabránily potencionální škodě za milióny, mnohdy i desítky, nebo stovky milionů… Číst vice »

mat

zas strojevedoucí nemôže mať oči všade
a to ze kdesi vysí prevys za to sa má dopravca ospravedlňovať?veskere zalezitosti ohľadom infraštruktúri má správca teda SŽ
A ten prevys TV ktorí tam bol,je ťažké videt ak je slnko ostré,alebo je noc a iné rôzne faktory
veskerú špinu je ľahké hodiť LEN na rusnovidica,ono každá minca má dve strany

Leinad

Jak to souvisí s dnešní MU?
A návěsti může Spržel třeba – zadat do zabezpečovačky (ETCS umí stahovačky). Dát na viditelná místa jak samotné stahovačky, tak i předzvěsti. Nedávat stahovačky a odpojovačky tam kde vlak má zastavit(návěstidla, nástupiště,…). Psát stahovačky které se vlaku týkají do rozkazů, ale nepsat do rozkazů kraviny(stahovačky na jiné koleji, pomalé jízdy nad stanovenou rychlostí toho vlaku,…)

Martin

Byl jsem teď na nadru v Pardubkach a vzdal jsem to někam jet. Je tam „apokalypsa“ půlhodinové fronty na pokladnu i jinam. Lidi jsou zmateni, spíš si myslím špatne informace. Sem si myslel, že za to může bouřka, ale ne. 🙂 vlakem radši o víkendu nikam 🙁

George

Tak to nás to koukám vzdalo v Pardubicích víc 😀

Igor

1004 to raději vzdala a jede přes Brno

PeMIČ

Jj.Sice +180minut,ale přesto první v Praze 😉

Janek

Dobrá volba. Jen musí být mašinfíra co má poznání.

Marana_CZE

Je pěkný, že u minulé vlády stačil jeden obdobný průs*r na dálnici a ministr dopravy už nebyl ministr dopravy :)) tady by stačilo konečně vyhodit manekýna, ale takovej výkon od Kupky nikdo nečeká :))

Brumla

1) jakože prázdný panák by měl vyhodit prázdného panáka?
2) čemu přesně pomůže další výměna ministra? Se tam točí jak na orloji a to pomůže stabilitě? Spíš je nutit k práci. Nedostat peníze dřív než odvede kus pořádné práce.

Marana_CZE

Upřímně bych byl velice rád, kdybych viděl padák Kupky a dosažení piráta místo něj. Piráti by mohli přinést novou krev na MD a nějak se vším hejbnout, třeba dokázat, že VRT myslí opravdu vážně a dostat se dál… A ano, prázdný panák by měl vyhodit prázdného panáka, vzhledem k jeho nebesáhlé neschopnosti. A o stabilitě se zde bavit nemůžeme již nyní, vzhledem k tomu, jak je Kupka neschopný….

Frantisek

Tady by prozatím stačila druhá kolej přes Hradec a zlepšení parametrů tratě přes Chrudim a Hlinsko do Havlíčkova Brodu. Neřešilo by to jen dálkový tranzit, jemuž je zde proklamovaná výhoda „z celé země k rychlovlaku v polích do 20 minut autem“ celkem jedno.

Gwann

Mne by se tam líbil Scheinherr. Kdyz uz.

David

Scheinherr – proboha, vy jste snad pil ? I když není takové horko. Doufejme, že tenhle člověk letos na podzim zmizí v propadlišti dějin navždy, spolu s Hříbečkem.

stapor72

Já osobně bych tam radějí viděl odborníka a jeho politická příslušnost v tomto případě, není vůbec důležitá.

Jiří Kocurek

A budete tam mít odborníka na mosty nebo odborníka na trakční vedení? Nebo jakého odborníka? Nebo odborníka na všecko, protože na Správě není …počkat tam by takoví byli.

Nikoliv, potřebujete tam schpného manažera, který dá dobroníky dohromady, aby se navzjem doplňovali, protože takový objem znalostí není v silách jednoho člověka. Ovšem ten průvan v Dlážděné…

stapor72

A máte pocit , že schopný manažer bez správného politického názoru, neexistuje ? Momentálně je vidět kolik schopných manažerů se správným politickým názorem máme ve vládě. Tak aby bylo po vašem. Schopného manažera (což nevylučuje odborníka), bez ohledu na jeho politické přesvědčení.

Brumla

@Marana_CZE Podle mně potřebujeme odborníky a chuť se zlepšovat. Ne říkat poč to nejde. … Piráty? No taky názor. Ti už ukázali co se jim táhne hlavama a nic prospěšného pro národ tam není.

David

Kupka není prázdný panák – a piráta na MD – proboha jenom to ne ……

Pája

Přece byste nechtěl, aby umřel hladem 😆

IGCT

Co s touto událostí má manekýn společného?

David

Všechno člověče. Nikoliv fyzicky, ale manažersky. A to je horší.

Matejicek

SŽ – Solidní Žumpa

Ludva

Celkem by mě zajímalo, jak došlo k poškození toho trakčního vedení. V Brandýse teď není žádná “ stahovačka „, ani místo, kde by vlak to vedení mohl poškodit. Buď k poškození muselo dojít vinou nějakého pracovního stroje, nebo závada není přímo v Brandýse, ale jako obvykle na odb. Bezpráví, kde stahovačka je a dokonce i hákovnice.

kpeet

Nově prověšené TV(v provozu cca 16 dnů) ,opravdu kvalitní práce zhotovitele stavby

František Plášek

Na obranu „dráteníků“…TV se vždy po nějaké době od namontování běžně reguluje, dotahuje, apod…totéž se plánovaně dělo na 316 po konverzi systému.

MichalSv

Hlásím, že RegioJet možná přijde o první místo, LE 1252 má již 237 minut zpoždění

roman

Už jezdí právě podobnou přes Ústí nad Orlicí projela parní lokomotiva.😃

rejpal

Jelikož je to kousek od bydliště pana Svobody, tak by mohl zajet do obchoďáku, nakoupit občerstvení a roznášet ho zdarma naštvaným cestujícím, kterým by se při tom mohl osobně omluvit. Určitě by to cestující ocenili.

Pája

To mu strach nedovolí 😉

Winchester1873

Ti cestující bohužel nezajímá ani nevědí že infrastruktura je SŽ, raději nadávají na dráhy nebo si uleví že už nepojedou vlakem.

J.K.

A na odklonové trati je výluka u Světlé nad Sázavou – oni fakt neumí udržet odklonovou trať sjízdnou dvoukolejně, i když to plánují roky dopředu.

Pak mi někdo tvrďte něco o tom že Domažlice budou stačit částečně jednokolejné, že to nákladce nebude vadit. Asi ne, když pojede po silnici, no…

Marana_CZE

Můžu se zeptat jak jste po několika obdobných problémech dokázal odhadnout, že přijdou znova? Tato porucha vedení totiž byla vskutku nečekaná, stačí se zeptat na plánování výluk na Skáze Železnic…

Jiří Kocurek

Výluka u Světlé a na dva roky zavřené tunely mezi Brnem a Blanskem. Takže konečná v Blansku, dál nejsou koleje. Jako odklonová trasa naprosto nepoužitelné.

Gargy

Dobrá správa

Dan

A 27.7. byla v Brandýse porucha zabezpečovacího zařízení, provoz na hodinu kompletně zastaven. Bylo tam od té doby ještě něco, nebo se opravdu jezdilo celých 9 dnů bez mimořádnosti?

Pražec

Tak to rozhodně ne, ve čtvrtek stržená trolej ráno i večer …

Negrelli

Dnes si gratuluji, že mi nevyšel přestup z R14 na R19. Mám tak šanci dopoledne do Brna dojet

Krchna

Cestující v Ústí nad Orlicí si můžou zatím zpříjemnit čekání v bazénu pana Svobody…

Ondra

„v krátké pauze, kdy byl koridor průjezdný“ 😂

abc123

Stav infrastruktury je fakt smutný. Pokud jedu z Ostravy kamkoliv na západ, znamená to pro mě dát si minimálně 2h, na přestup ve Vídni/Praze.

Theriak

SŽ – služby žalostné

Železniční Čuba

Pro cestující kteří jedou na Prahu. Pokud je to možné zkuste jet přes Týniště nad Orlicí a dále na Hradec Králové. Je to poměrně nadjížďka ale aspoň něco jak se trochu posunout. Jinak náhradní doprava do Zámrsku nebo se dočkat EC či Rychlíku.

Pražec

To jim moc nepomůže, když je neprůjezdný úsek z Chocně do Ústí. A ten jeden autobus, co pendluje na výluce, to asi taky nevytrhne.

George

A čemu pomůže jet přes Týniště když to stoji v Brandýse. Vetsina vlaků z moravy stoji ve Třebové. Trochu přemýšlet

Železniční Čuba

Když asi z Chocně už přes hodinu na Pardubice nic lepšího nejede 🤔

George

A jak se 95%cestujicich dostanou do Chocně . Jo ahaa. Pojedou z Ústí na Letohrad a pak do toho Vašeho Týniště. To uz je lepší čekat až to pojede přes Brandýs

Frantisek

Pět a více hodin? No…

Jiří Kocurek

A po těch jendokolejkách se koridorový provoz vejde, lokomotivy jsou nastartované a fírové v pohotovosti.

Pro jistotu, autobus by jel necelých 20 km necelou půlhodinu, což by železnici zničilo, kdyby tam Správa držela pro tyhle případy 2 řidiče na telefonu. Raději cestujícím vymyslíme 70km objížďku v 810 🙁

Železniční Čuba

Jak do Chocně? Jezdí tam narychlo domluvená NAD. Kapacitně to nestačí ale aspoň něco. Šlo mi o to že nic lepšího v tu hodinu z Chocně vážně nejelo. Tohle byla jediná alternativa jak se dostat do Prahy. Ale jelikož klasický čtenář hned vidí chybičku v jedné větě tak se jí drží co to dá.

Frantisek

Pokud nedojedou ani do Ústí, pak je to problém. Odtamtud už by to nějak šlo, byť v Lanšperku nedávno ořezali kolejiště, asi aby nikoho nenapadlo tamtudy provážet cokoli navíc. A je fakt, že nádražka ve Třebové je pro déle čekající vybavena o něco lépe než ta letohradská. Nu, anebo se dá jet do toho Ústí (a sem tam i Letohradu) místními autobusy… 🙂

Jakuza

Osobaky Choceň – UnO i mimo Mimořádně pravidelné události jezdí busy.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Dobrá Správa!