TSK neuplatní sankce za loňské zpoždění oprav Barrandovského mostu

Rekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října 2022. Pramen: TSKRekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října 2022. Pramen: TSK

Letošní etapa prací na Barrandovském mostě začala v polovině května a podle TSK běží dle harmonogramu.

Pražská Technická správa komunikací (TSK) nebude uplatňovat po stavební firmě Porr sankce za zpoždění loňských oprav Barrandovského mostu. Správce stavby vyhodnotil, že firma neporušila smluvní závazky tak, aby mohly být právoplatně stanoveny následky, řekl ředitel TSK Jozef Sinčák. S firmou TSK stále jedná o cenách některých loňských víceprací.

Opravy loni začaly 16. května a původně měly skončit 2. září. Kvůli vynuceným úpravám projektu bylo v létě dokončení oprav posunuto do 29. září. Poté následoval další odklad a most byl zprovozněn až v polovině října.

Arbitrem mezi TSK a stavebníkem byl správce stavby, a sice sdružení firem pod vedením IDS, Contract Managment a VIS. Správce prostudoval podle ředitele všechny dokumenty včetně analýz zhotovitele i pražských silničářů.

„Po dlouhých a těžkých diskusích, kdy jsme vyvíjeli obrovský tlak na to, abychom obhájili jistou část toho prodlení a byla sankcionována, tak nakonec verdikt správce zněl, že vůči dni, kdy došlo k fyzickému předání (stavby), nedošlo k nějakému selhání nebo porušení smluvních závazků zhotovitele tak, aby mohly být právoplatně sankcionovány. Takže z tohoto pohledu sankce nebudou uplatňovány,“ řekl Sinčák.

O uplatnění sankcí se začalo mluvit loni právě kvůli zdržení oprav. Přesné podmínky a jak vysoké by sankce byly, ale TSK ani magistrát nezveřejnily. Částky, které se loni v médiích objevovaly, neodpovídají podle Sinčáka realitě. „Celá situace byla vytržena z kontextu, kdy došlo k dezinterpretaci smluvních podmínek a cifry, které létaly éterem byly naprosto nadnesené a rozhodně neodpovídaly smluvní realitě,“ řekl.

TSK však stále jedná se stavební firmou o cenách víceprací, kdy nejsou dořešeny některé její finanční nároky. „Doufám, že v řádu dnů, do poloviny července, že zhotovitel předloží správci všechny potřebné náležitosti tak, abychom s vypořádáním druhé etapy mohli uzavřít i tu první,“ řekl Sinčák.

Při současných opravách podle Sinčáka TSK s dodavatelem průběžně jedná a obě strany se snaží vtěsnat všechny práce do domluvených harmonogramů. A to se podle něho zatím bez problémů daří.

V letošním roce zahájili silničáři opravy v polovině května. Zahrnují práce v levé polovině jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a na rampě z ulice K Barrandovu. Letošní práce potrvají do konce prázdnin.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.

Tagy Barrandovský most Porr TSK Praha
15 komentářů