Dvě etapy v jednom roce. Letošní oprava Barrandovského mostu bude nejnáročnější, varuje Praha

Barrandovského mostu, stav srpen 2023. Foto: TSKBarrandovského mostu, stav srpen 2023. Foto: TSK

„Jde o rekonstrukci, což je dobrodružství plné překvapení,“ uvedl náměstek Hřib.

Pražská Technická správa komunikací začne 11. března s letošní fází oprav Barrandovského mostu. Přípravné práce jsou už v plném proudu, překládají se kabely a odebírají vzorky. Přestože jsou opravy mostu už v půlce a stavbaři mají za sebou už kompletní dokončení jižní části mostu, o letošním harmonogramu dnes informovali s jistou nervozitou.

Na základě dosavadních zkušeností se totiž Praha rozhodla zkrátit rekonstrukci o rok a spojit fázi 3 a 4 do jedné. Ušetřit by se tak měl čas i finance a most by měl být hotov již na konci léta.

Zužitkovali jsme stavební, technické i dopravní zkušenosti z předchozích fází,“ vysvětlil na tiskové konferenci Josef Richtr z TSK.

Půjde o velmi náročnou akci, omezení budou výraznější než dříve,“ varuje náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib. Kombinací dvou etap bude pro řidiče náročnější. Podle Hřiba je to to však správně, jelikož celkově dojde k časové úspoře. „Lidé už vědí, co mohou čekat,“ domnívá se Hřib.

Důvod zrychlení je prostý, chceme se vyhnout omezením v příštím roce,“ dodává náměstek a upozorňuje, že odpadne jedna přípravná a jedna dokončovací fáze.

Tím, že se oprava dokončí o rok dříve, se investorům v okolí mostu uvolní ruce a budou moci urychlit i svoje stavby. Míněn je tím například Dvorecký most, který se staví nedaleko a dokončen by měl být příští rok.

ŘSD bude opravovat Pražský okruh u sjezdu na Barrandov, prodlouží připojovací pruh

Konkrétní dopravní opatření představí TSK až za týden, už nyní je však jasné, že zůstanou zachovány tři pruhy v obou směrech tak, jako to bylo v minulosti.

Podle Richtra bude finanční úspora spočívat ve vyhnutí se cenové valorizaci prací na příští rok. Oproti předpokladům se však na mostě používá vysokopevnostní beton, což jsou vícepráce a cena bude naopak vyšší.

Odpadne ovšem izolační souvrství, vozovka bude jen dvouvrstvá. O toho si slibujeme zvýšení životnosti,“ dodává Richtr a podotýká, že s tímto typem betonu má TSK velké plány.

Rekonstrukce plná překvapení

Vše by se podle něj mělo stihnout do konce prázdnin. „Jde však o rekonstrukci, což je dobrodružství plné překvapení. U tohoto typu prací jsme závislí na počasí,“ doplnil Hřib.

Změna dopravního značení během střídání stavebních fází by měla nastat v červnu. Podrobný popis současných omezení naleznete zde.

Začínají další omezení na Barrandovském mostě. Zasáhnou chodce, cyklisty, ale hlavně řidiče

Tagy Barrandovský most beton Technická správa komunikací hl. m. Prahy Zdeněk Hřib
7 komentářů