Strojvedoucí docházejí i v železničním ráji. Rhätische Bahn začíná s náhradními autobusy

Glacier Express na Albulabahn. Foto: Rhätische BahnGlacier Express na Albulabahn. Foto: Rhätische Bahn

Firma očekává zlepšení během letošního roku, na školení je více než stovka nových fírů.

Švýcarská společnost Rhätische Bahn (RhB), která provozuje železniční dopravu na úzkokolejných tratích v kantonu Graubünden, přistoupí od března k redukci jízdních řádů. Důvodem není slabá poptávka po cestování, ale nedostatek strojvedoucích.

I když společnost oznámila za loňský rok rekordní počet nově přijatých strojvedoucích, ani to nestačí. „Přes četná opatření, která jsme za poslední měsíce uskutečnili, nestačí současné personální kapacity nestačí pokrýt všechny služby,“ potvrdily Rhätische Bahn. Po konzultaci s kantonální vládou se proto dopravce rozhodl od 11. březan částečně omezit provoz,“ uvedla firma na svých stránkách.

K naplnění plného počtu strojvedoucích nyní společnosti chybí asi 15 lidí z celkového počtu 280. RhB věří, že omezení je jen dočasné a postupně se během roku situace zlepší. Za aktuální situací je nejen přidání spojů v minulých letech, ale ale také zvýšená fluktuace a nemocnost. Firma uvedla, že se aktuálně školí na strojvedoucí 24 lidí, v únoru nastoupí dalších 38 a od 1. března 47 lidí.

Sto tisíc měsíčně už při výcviku. Švýcarské dráhy odhalily, kolik platí strojvedoucím

Zrušení některých vlaků má současně pomoci snížit tlak na přesčasy a poskytnout cestujícím jistotu při plánování. „Úpravy jízdního řádu byly velmi obtížné, jde ale o nezbytné rozhodnutí. RhB této mimořádné situace hluboce lituje a přijímá různá opatření k co nejrychlejšímu zlepšení. Pokud to personální situace dovolí, mohou být tato opatření zrušena dříve,“ řekl Ředitel RhB Renato Fasciati.

Zrušení se týká zhruba tří procent výkonů. Nahradí je autobusy. Půjde o spoje mimo špičku v relacích Chur – Arosa a Chur – Disentis/Mustér. Mírně se změní jízdní řády i na dalších tratích. Například mimo sezónu nepojede žádný vlak mezi Davosem a Filisurem.

Pod RhB patří síť 388 kilometrů tratí s metrovým rozchodem , provoz byl zahájen v roce 1888. Patří mezi nejkrásnější železnice na světě, části dráhy jsou zapsané v UNESCO.

Modelovou železnicí v měřítku 1:1 na vlastní kůži. 7 největších lákadel Rhétské dráhy

 

Tagy nedostatek strojvedoucích Rhätische Bahn RhB strojvedoucí
48 komentářů