LOT 3a leaderboard

Na Slovensku musí rušit vlaky, strojvedoucí odcházejí do české Arrivy

Alstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlakyAlstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) musí rušit některé osobní vlaky kvůli nedostatku strojvedoucích. Podle státního dopravce chybí strojvedoucí i kvůli tomu,

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) musí rušit některé osobní vlaky kvůli nedostatku strojvedoucích. Podle státního dopravce chybí strojvedoucí i kvůli tomu, že řada z nich odešla v posledních dnech do Česka za prací u společnosti Arriva vlaky pro provoz ve Zlínském kraji.

Na problém upozornil server aktuality.sk. Podle něj došlo ke zrušení vlaků například z Malacek do Leopoldova nebo z Bratislavy do Leopoldova. Podle mluvčího ZSSK Tomše Kováče chybí firmě 97 strojvedoucích, aktuálně jich má 1200. Problém má firma hlavně na západě Slovenska.

Slovenské ministerstvo dopravy podle vyjádření uplatňuje sankci 100 eur za každý vlak nad roční hranici 875 spojů, které dopravce nevypraví nebo dojede s více než půlhodinovým zpožděním.

Nepříznivá situace je zejména v žilinském kraji, kde to souvisí s příchodem dopravce Arriva vlaky na tratě v moravském pohraničí. Naše strojvedoucí jednoduše přeplatili. Jako státní firma nemůžeme vytvářet větší regionální rozdíly mezi našimi zaměstnanci a už vůbec ne ze dne na den,“ upřesnil Kováč.

Průměrná mzda strojvedoucího na Slovensku je 1455,90 eur, Arriva nabízí v Česku až 50 tisíc Kč. Podle Arrivy už nastoupilo ze Slovenska 12 strojvedoucích, dalších pět nastoupí v listopadu.

Tagy Arriva vlaky nedostatek strojvedoucích Top Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
96 komentářů