Dopravci Železnice

Na Slovensku musí rušit vlaky, strojvedoucí odcházejí do české Arrivy

Alstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky
Alstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) musí rušit některé osobní vlaky kvůli nedostatku strojvedoucích. Podle státního dopravce chybí strojvedoucí i kvůli tomu, že řada z nich odešla v posledních dnech do Česka za prací u společnosti Arriva vlaky pro provoz ve Zlínském kraji.

Na problém upozornil server aktuality.sk. Podle něj došlo ke zrušení vlaků například z Malacek do Leopoldova nebo z Bratislavy do Leopoldova. Podle mluvčího ZSSK Tomše Kováče chybí firmě 97 strojvedoucích, aktuálně jich má 1200. Problém má firma hlavně na západě Slovenska.

Slovenské ministerstvo dopravy podle vyjádření uplatňuje sankci 100 eur za každý vlak nad roční hranici 875 spojů, které dopravce nevypraví nebo dojede s více než půlhodinovým zpožděním.

Nepříznivá situace je zejména v žilinském kraji, kde to souvisí s příchodem dopravce Arriva vlaky na tratě v moravském pohraničí. Naše strojvedoucí jednoduše přeplatili. Jako státní firma nemůžeme vytvářet větší regionální rozdíly mezi našimi zaměstnanci a už vůbec ne ze dne na den,“ upřesnil Kováč.

Průměrná mzda strojvedoucího na Slovensku je 1455,90 eur, Arriva nabízí v Česku až 50 tisíc Kč. Podle Arrivy už nastoupilo ze Slovenska 12 strojvedoucích, dalších pět nastoupí v listopadu.

96
Diskuze

avatar
18 Komentáře
78 Reakce na komentáře
57 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
59 Autoři komentářů
VSTvardaTomikVCyklistaTen co občas skutečně vlakem jezdí Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Milan
Host
Milan

Různé koncovky pro jednotné a množné číslo tu nemáme jen tak náhodou, přispívají k jednoznačnosti textu. Tímto se připojuji s prosbou používat ve třetí osobě množného čísla správné koncovky sloves.

Lektor
Host
Lektor

Tak v nadpise se píše že odchází pouze jeden strojvedoucí to Slováky položí ?:-) ale předpokládám že v nadpise má být odcházejí.

jan
Host
jan

Je to sprosté, že oni jim zaplatí výcvik.. Asi další argument po soutěžení nákupů, proč nemohou být státní dopravci na stejné úrovni se soukromými..

Zlámalík
Host
Zlámalík

Sprosté to není, pokud si ZSSK nedá do pracovní smlouvy povinnost odpracovat co já vím 3 roky, nebo poměrnou část výcviku uhradit, pokud odejde dříve. Tak se to jinde totiž dělá.

Tomas
Host
Tomas

Což mi připomíná: Ptá se finanční ředitel: Co se stane, když těm lidem zaplatíme školení a oni odejdou? A nejvyšší šéf odpovídá: A co se stane, když jim to školení nezaplatíme a oni zůstanou?

Jojno
Host
Jojno

Vázanost na roky ve smlove je, jde o to že furt se jim oplatí vyplatit zbyvajcici roky finančne než aby jezdili v tomhle statnim kocourkove :/

Cyklista
Host
Cyklista

asi nemají u SŽDC režijky…. Našim dávají ekvivalent 20.000 měsíčně

TomikV
Host
TomikV

🙁

Jiří 2
Host
Jiří 2

Jsou i soukromí dopravci, kteří zájemcům ten výcvik hradí.

Stanislav Domanský
Host
Stanislav Domanský

Ona je Arriva česká? Jedná se o původně britskou společnost, nyní působící i v České republice…

Hrackalw
Host
Hrackalw

Arriva patří DB ale prý ji chtějí prodat tak kdoví komu bude patřit.

Jirka
Host
Jirka

Ono to odcházení lidi z dráhy není jen o vyplatach…
Můžou si na stanoviště sednout všichni ti úředníci co vymýšlejí stále příjemnější pracovní podmínky…

-TR-
Host
-TR-

Místní diskutující si vůbec neuvědomují, v jak hluboké krizi železnice na Slovensku je. Nedostatek zaměstnanců, kteří nechtějí dělat za žebračenky, je jen jeden z mnoha problémů. Každodenní realitou jsou odřeknuté vlaky kvůli nedostatku provozuschopných hnacích vozidel (nejčastěji kolem Zvolena a Žiliny), často dochází i k požárům lokomotiv – jen za letošní rok došlo už k devíti požárům (opravte když tak číslo). Chybí peníze i na infrastrukturu. Např. na trase Zvolen – Bratislava je tolik dlouhých pomalých jízd, že rychlík tam naprosto běžně nabere zpoždění půl hodiny. Nedávno tam otřásla kauza jednoho průvodčího, který byl vyhozen ze ŽSSK, protože zveřejnil svoji… Číst vice »

AAA
Host
AAA

holt státní železnice jak má být!

Hrackalw
Host
Hrackalw

Nepopírám že ZSSK jsou zřejmě v dosti složité situaci. Ale ty požáry budou z větší části způsobené asi kvalitou údržby. Nic proti slovenským kolegům mám je rád a vždy jsem tam rád jezdil ale tu údržbu mají slabší již hodně dlouho již i před revolucí.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Kdožeto chtěl za odříkání vlaků okamžitě odebírat licenci?

Leinad
Host
Leinad

Odpůrce soukromníků. Oni už dokonce i kradou lidí dráze.

ČD4ever
Host
ČD4ever

Podivná situace. EURo neláká, výhody eurozóny asi žádné nejsou, Slovenské HDP roste rychleji než České, HDP na hlavu má Slovensko údajně vyšší, snižují DPH a přesto Slováci stále odchází pracovat do ČR. Propaganda prostě nefunguje, ač se mnozí ekonomové sakra snaží.

Modré zábradlí
Host
Modré zábradlí

Jestli to nebude tím, složenky se neplatí z HDP, ani z jeho růstu, ale z výplaty (a Euro se dá za CZK směnit).

AAA
Host
AAA

a ještě maj tak skvělou prezidentku….

Jiří
Host
Jiří

On někdo někdy tvrdil, že Slovensko má vyšší HDP na hlavu? Nechci to moc kazit realitou, odhalujete zlotřilé rejdy statistiků moc krásně.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Divný. To bjde kachna. Kdo by šel dobrovolně makat za více peněz? :-O

Milan
Host
Milan

…a dobrovolně přijít o režijku? To bude nějakej fejk.

VS
Host
VS

Vážený pane Sůro,

z Vašich článků jsem už zjistil, že takto nepíšete a všechna slovesa vzoru sázet časujete podle vzoru trpět; stejně tak vím, že současné osazenstvo ÚJČ tvrdí, že se má jen sledovat stav jazyka a přepisovat jej do pravidel, tedy použitý tvar je jimi považován již za možný, ale nestálo by za to v situaci, kdy v titulku není možno poznat ani ze tvaru podmětu, jde-li o jednoho či více strojvedoucích, napsat ,,strojvedoucí odcházejí místo ,,strojvedoucí odchází? Nabízím jako podnět a prosím o zvážení.

Přeji hezký den!

Zlámalík
Host
Zlámalík

Přimlouvám se za totéž – aby ze slovesa bylo poznat, zda jde o jednotné či množné číslo.

VS
Host
VS

Pane Sůro,

děkuji za úpravu nadpisu.

Samozřejmě mým snem by bylo, aby i uvnitř článku byla slovní spojení jako ,,Podle státního dopravce chybí strojvedoucí“ nahrazena texty jako ,,Podle státního dopravce chybějí strojvedoucí“, ale jak jsem psal výše, vím, že to neděláte, takže jde jen o můj povzdech.

Přeji hezký den.

Tronda
Host
Tronda

Cože? Jediné správné státní dráhy mají nedostatek strojvedoucích? Vždyť přece furt čteme, že toto se stává pouze fuj, fuj soukromníkům. Tomu se snad ani věřit nechce.

Karel
Host
Karel

Protože oni je fuj fuj přeplatili fuj fuj penězi. A s takovými nízkými pohnutkami Národní nesmí pracovat.

AAA
Host
AAA

Peníze kazí charakter!

Přemek
Host
Přemek

Pochopitelně že dopravce o nemožnosti řešení lže. Zbabělost jeho argumentace je nabíledni. Regionální příplatky jsou běžným řešením, akcionáři jistě preferují dlouhodobou stabilitu výnosů při zachovaní dopravní obslužnosti bez sankcí než jejich krátkodobý propad v důsledku příplatků či sankce krátící dividendy…

Kubrt
Host
Kubrt

Vzhledem k tomu, že majitel i zákazník ZSSK je jedna a ta samá entita, obecné principy fungování ochodních společností tady neplatí. Aneb další důkaz podporující tvrzení z rodu „dopravní obslužnost má zajišťovat státní dopravce, k čemu jinému by nám byl“, nebo „ty kraje jsou na nic, dopravu má řídit stát“.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Troniku prosím tě ta tvá nenávist ke státním dopravcům a rezijkam je až zarážející. Dal jsem tvé příspěvky přečíst jedné známé. Ona je psycholožka no nemohu tu ani napsat co na to řekla. Prosím tě přestaň závidět. My tě klidně vezmeme mezi sebe a budeš mít konečně i tu rezijku míst je dost 😀 .

BR193EEL
Host
BR193EEL

Státní nestátní. V CZ se stále vydělává více než v SK, tak je mi putna jestli dojizdim 30 Km do Žiliny nebo 40 do Vsetína a mám o 300 EUR více . Fíři ze severu Čech co umí německy jezdí taky makat za víc do rajchu. Slováci navíc nemusí řešit jazyk. Jasné je, že žopka bude muset příští rok asi přitlačit na pilu. Sice další zkutečnost je zásadní pokles výkonů v ND zejména na východě z důvodu snížovaní výroby ve VSŽ.

Zlínka
Host
Zlínka

Jo jo Troník ona to není nenávist, ale závist. Asi má jinak velmi těžký život. Chudák.

Tronda
Host
Tronda

A co radí tobě?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Myslíš ta psycholožka? Když jsem jí řekl že jsem se zapojil do diskuzí na netu, důrazně mě varovala ať toho nechám. Popsala mi kdo se takových diskuzi účastní co to je za lidi. Samozřejmě to neplatí o všech. Oni mají velice dobrý prehled. Nechtěl jsem ji věřit ale teď po krátké praktické zkušenosti ji bohužel musím dát za pravdu. Někteří jedinci naprosto překonali i ta má nejhorší očekávání i to co mi řekla. Tolik zloby, nenávisti, závistí, netolerance sebestrednosti a mohl bych ještě v tom výčtu pokračovat to se prostě nevidí. Jako zkušenost mi to bohatě stačilo a končím tu.… Číst vice »

Zlínka
Host
Zlínka

Jenže ustoupit těmto lidem znamená, jako jim dát režijku.
Rodiče na výchově zjevně šetřili. Troník na tu závist jednou dojede.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Milá Zlínko, tohle není o režijce. Ale klidně o této záležitosti běž pomudrovat s kolektivem vysloužilých hradlařek a závorářek, co prodávaly na přilehlé zastávce také jízdenky:-):-):-).

Zlínka
Host
Zlínka

Co to melete Příhoda. Nikdy jsme s manželem u drah nepracovali. Dejte si obkládek😂

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Však také zoufalé mečení truhlíků typu Hrackalw nepřinese krom zaneřádění diskusního fóra absolutními nesmysly vůbec nic.

Lemmy
Host
Lemmy

No zrovna Tronda je člověk, kterého baví používat stejně blbé argumenty jako používáš obvykle ty sám, jen otočené o 180 stupňů.
Výsledek mě velmi baví, zatímco ty jsi nucen vyhledat psychologickou pomoc poté, co zjistíš, že před tvojimi oslíkovskými prostopravdami nikdo nepadne na zadek…

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ale to se pleteš já žádnou psycholožku nevyhledal a ani ji nepotřebuji. Na rozdíl od některých jiných. Je to dlouholetá kamarádka a řeč na to přišla jen náhodou. A je mi úplně jedno jestli si někdo před mými názory sedne na prdel jak píšeš. Diskuze jsou od toho aby si lidé názory predavalii a obohacovali si tím i navzájem své vidění danné problematiky. Bohužel řada lidí zde a asi všude na sítích si zde jen léčí své důležité ego a místo pádných argumentů jen používají urážky každého kdo nezdílí ten jejich jediný správný názor. A právě ti by toho psychologa… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

Hele, já mám shodou okolností taky známou psycholožku. Specializuje se na léčení závislostí. Proto vlastní 50m od své ordinace vinárnu, kde si vychovává klientelu =) =) =)

AAA
Host
AAA

neber úplatky, neber úplatky, neber úplatky nebo se z toho zblázníš
ale je to marný, je to marný, je to …. marný

Hrackalw
Host
Hrackalw

Já to pochopil tak že ne že by nemohli ale spíše na to nemají finanční prostředky.

Martin Chovanec
Host
Martin Chovanec

SBB vyplácí regionální příplatky. Proč by ZSSK nemohla?

Kubrt
Host
Kubrt

Mohla by, je to akciovka, žádná „státní firma“ jak se snaží tvrdit pan mluvčí. Zjevně se bojí, že by to rozlítilo jejich odboráře.

Pavouk
Host
Pavouk

Pokud bude od prosince počet spojů v ČR i na Slovensku +/- stejný, a přijdou nový strojvedoucí ze Slovenska, tak by měli v ČR od prosince fírové mírně přebývat. Takže ti od Českých drah by zase mohli jít na Slovensko. (Leda, že by ČR vysávalo Rakousko a Německo.)

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Nebo do důchodu…

Juraj
Host
Juraj

1. Dopravní výkon neustále roste. Někde pozvolna, někde prudce.
2. ČD už dnes mají deklarovaný nedostatek kolem 150 strojvedoucích. Ztráta některých linek konkurenci toto jen srovná k nule.
3. Rakousko, Německo a cargo už teď bere všechny, které může.
4. Věková struktura je dost nepříznivá.
Nějakých přebytků strojvedoucích bych se nebál.

A ZSSK může začít přetahovat od ZSSKC – pokud je nepředběhnou soukromí cargo dopravci.

VS
Host
VS

Poznámka pro ty z nás, kdo chvíli přemýšleli o významu zkratky ZSSKC. Došel jsem k názoru, že by mohlo jít o společnost, kterou zde jiný diskutující pojmenoval jako ZSSK cargo, zřejmě nákladního dopravce na Slovensku. Prosím pana Juraje, aby mne případně opravil, je-li moje domněnka špatná. Děkuji. 🙂

Přeji všem hezký den.

Juraj
Host
Juraj

Je to tak, oficiálně Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, tedy ZSCS, avšak jejich „oficiální“ VKM značka je skutečně ZSSKC.

Cyklista
Host
Cyklista

Na Slovensko musí ti z Ukrajiny a okolí….

Jerry
Host
Jerry

Otázka je o kolik si ti slovenští firi pomohli .. zas dojíždí atd.od prosince tady stejně nastane Chaozz a pomalu konec světa.. nikdo přesně nic neví.

Tvarda
Host
Tvarda

To, že Vy nic nevíte, neznamená, že nikdo nic neví a že nastane chaos.

AAA
Host
AAA

nastane! nevyjedou!

Tvarda
Host
Tvarda

Ale vyjedem, nemám strach 🙂

apollomistek
Host
apollomistek

Bych řekl že vyjedeme ! Už se na tom tvrdě maká. A pro příznivce ČD jen chci podotknout personálu máme dost

Michal
Host
Michal

Ale není to jen o strojvedoucích a vlakvedoucích.Kde a kdo to bude opravovat o tom nemluvíte.

Tvarda
Host
Tvarda

Protože to není naše starost =) bavíme se o vyjetí a to zajistíme. Na údržbu ať Vám odpoví jiná hlava z Arrivy.

Bubák2003
Host
Bubák2003

Polepší si o dost výrazně🤑 a dojíždění není až tak smrtelné😉. Znal jsem Slováky co jezdili v Praze,takže nějaký Starák či Vsetín s úsměvem na pysku😁

Jirka
Host
Jirka

Uprimne bych si ted pral, aby ZSSK melo dost penez na to si ty strojvedouci udrzet. Pak by se totiz krasne ukazalo, jak Arriva mela milion reci, ale skutek utek (coz uz se ukazuje castecne ted), jak ty lidi proste nesezene.
Az je mi trochu slovenskych zeleznic lito… Chapu ale, ze lepsi penize by chtela brat vetsina.

Jackub
Host
Jackub

Proč? Neukazuje se tím, že soukromníci jsou schopni si personál zajistit a taky náležitě zaplatit? 👍 To je přece pro železnici u nás dobrá zpráva, ne? A pro takto zaběstnané taky – budou mít hezké peníze! 👍 Nebo byste chtěl, aby ten personál nenašli a vlaky u nás měly problémy, abyste pak mohl říct „vždyť jsem to říkal“? 😱🤔

Hrackalw
Host
Hrackalw

Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají. Oni ti slovenští kolegové možná brzy prokouknou. Slibovaných 50 tisíc nemusí být zas až tak zcela pravda a nebo jen chvíli. Pro příklad nemusíme chodit daleko. Slyšel jsem od mnohých kolegu jak to chodilo u Jancury. Chodilo píšu proto že tam už nejsou. A takto krást zaměstnance tomu říkáte že si umí najít ? Kdyby si je vychovali to by bylo něco jiného ale takovéto přetahování je stejně jen dočasně a z ekonomického hlediska i špatne řešení.

Dáda
Host
Dáda

oni kradou zaměstnance? jakože tam vrhnou přepadou a v pytli odnášejí?

Tronda
Host
Tronda

Přesně tak, jako Jánošík. 🙂

Hrackalw
Host
Hrackalw

Jenže Jánošík bohatým kradl a chudým dával . Tady bohatá Arriva krade chudým ZSSK to nesedí 😀 .

Dalibor
Host
Dalibor

ZSSK bych neřešil dejme tomu ještě ještě chvílu a Orbán si zase Uhry sjednotí.

Lemmy
Host
Lemmy

Aha, tak Arriva už je najednou i bohatá, zatímco Národný dopravca, kterému se bagruje co jde horem dolem, je chudinka chudý… 😀

Tadeáš
Host
Tadeáš

Přesně tak, spousta lidí co před lety odešla k soukromníkům se nyní zase vrací k národnímu, protože i přes všechna negativa, která jsou a vždycky budou je to stále nejlepší drážní zaměstnavatel (na rozdíl od soukromníků dostanete zaplaceno co mít zaplaceno máte, nejste nuceni vědomě porušovat zákony aj.)

Nekdo
Host
Nekdo

a ke kterému národnímu? 😀

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

K tomu se kterým 99% národa může jet z Chebu až do Mostů u Jablunkova a z Lipníka do Horažďovic

Petr
Host
Petr

Tak to bude regiojet

Radim Škopec
Host
Radim Škopec

Já dostávám zaplaceno to co zaplaceno má být, zákony neporušuju, naopak, zaměstnavatel mi klade na srdce, abych vždy vše dodržoval, takže za mě rozhodně ČD není nejlepší ani omylem a muselo by se u ČD hodně změnit, abych vůbec uvažoval o návratu. Zrovna u ČD jsem zažil tolik porušování zákonů či předpisů v takové míře, až to hezké není. A ne každý soukromník se chová špatně jako jistá agentura…

Hanes
Host
Hanes

Mohu se zeptat jakou agenturu máte na mysli? Nerad bych si vytvářel nějaké domněnky.

Dáda
Host
Dáda

Myslím že nikoho nikdo nenutí nikde pracovat násilím.
Takže každej pracuje tam, kde mu to vyhovuje a kde má pro sebe vhodné podmínky. JInak by tam přece nepracoval a hladyl by si práci jinde.
Zváště v dnešní době není problém, nabídek práce je napříč obory mnoho.

Přemek
Host
Přemek

Pane Škopče, důvěryhodnosti Vašich slov by jistě prospělo i uvedení Vašeho zaměstnavatele. Za jeho pochvalu Vás jistě nevyhodí…

Radim Škopec
Host
Radim Škopec

Přemku, to samozřejmě nevyhodí. Pracuji pro Kolprem, je to dceřiná společnost Arceloru Mittal, vozíme vlaky mezi Polskem a Českou republikou.

Petr
Host
Petr

Za mě . Platí lidem víc , ze státního tyjí míň , mají lepší vlaky , lepší chování …. takže jsou všichni spokojeni , ne? Jen pořádně u nás dotáhnout koupi lístků abych měl na cestu jen jeden a společnosti s krajem si to třeba dle km přerozdělí už beze mě . A režijky ? Ty zrušit nebo evidovat jízdné ať si to času dost doplatí.

Olda
Host
Olda

Radime, odešel jsem do soukromého sektoru v roce 2007. Byla doba, že jsem šel na chvíli k cargu, ale utekl jsem zpět k soukromníkovi. Plně souhlasím s tím, co jsi napsal. Na druhou stranu mám i pár kolegů, co se k ČD vrátili a tvrdí, že se se dost změnilo k lepšímu. Já osobně jsem na nákladní dopravě, osobku bych nechtěl jezdit.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Pokud chcete zaměstnance na trhu kde prakticky nejsou žádní volní tak máte 4 možnosti:
1. „Ukrást“ je od konkurence.
2. „Ukrást“ je z jiného oboru (což je z pohledu poptávky pracovní síly také konkurence).
3. Seznámit se s osobou opačného pohlaví a nového zaměstnance si vyrobit. Nicméně trvá to kolem 20 let. A nemáte záruku že bude chtít dělat právě tu práci. Ale to už vás nebude trápit protože firma po těch 20 letech už nebude existovat.
4. Udělat průlom v klonování lidí. Uvádím jen pro úplnost, nejedná se zrovna o legální možnost.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Podle těch mínusů odhaduji, že jsem na nějakou možnost zapomněl, mohl by některý z těch minusářů dopnit? Moc rád se poučím.

petr766
Host
petr766

A jak to chodilo podle agentury JPP?

LiborV
Host
LiborV

Je obvyklé, že když nějaká společnost/ dopravce začíná, tak část zkušených pracovníků (zaměstnanců/ fírů) odláká jinde a část nově zaučí. Pro zaměstnavatele je tato kombinace nejlepší cestou. Pro kvalitní službu potřebujete ty zkušené (kteří tu práci již dělali) alespoň lehce nad polovinu. Má kdo předávat zkušenosti/ zaučovat/školit a vy jako poskytovatel služby máte větší šanci, že prvotní zádrhele budou spíš drobné a zaměstnanci si s nimi ralativně snadno poradí. Postup Arrivy při výběru zaměstnanců z pohledu personalistiky zcela v pořádku. Nevyznám se v dopravě, používám své obecné poznatky v práci s týmem. Řízením pracovníků. Někdo tu tvrdí, že by měli… Číst vice »

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jasně. Soukromníci sehnali lidi, tak tu pláčete nad tím, že kdyby byly v pr*eli ryby, nemusely by bejt rybníky.

Tronda
Host
Tronda

Ale oni ty prachy nemaj, tak holt ty schopnější odejdou tam, kde se platí lépe, funguje to tak ve všech odvětvích ekonomiky, i když vám asi na školení ROH říkali něco jiného.

Kubrt
Host
Kubrt

A co ti, co pro ně nemá práci ZSSK cargo a mají zkrácený pracovní týden?

Přemek
Host
Přemek

Dobrá poznámka, na to jsem pozapomněl…

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Problém bude asi v tom, že ZSSK Calatori chybějí fírové na západě, zatímco ZSSK Marfa nemá pro fíry práci na východě.

Martin V.
Host
Martin V.

No dobře, ale třeba Ukrajinci, kteří pracují u nás to mají ještě dál. I Slováků u nás pracujících znám dost. 🙂 To je takový problém je namotivovat, aby jezdili na západě Slovenska?

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Když už by dojížděli za prací na západ, proč by se nechali zastavit hranicí a nedojeli si k té Arrivě pro víc peněz? U té Marfy je evidentně drží jen ježdění „kolem komína“ .

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Představte si dva pořádně urostlé mědvědy v tričku. Hodně velkém tričku. Jeden má na na tričku merovým písmem znak paragrafu. Ten druhý má na tričku jedničku. A ti medvědi tancují.
§1 Nikdy se to tak nedělalo.

Hanzi
Host
Hanzi

Neboj Slovensko oni se ti vrátí zase, ze zdejších diskusí draznich šotoušu se zdá , že u nás lidi přestanou od prosince jezdit vlakem.

Jakub K
Host
Jakub K

A budou jezdit čím? Autem? 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Hanzi
Host
Hanzi

Nevim, zeptejte se těch uplakanku z webu zde. Ale fakt je že auto dnes ma valná část národa.

Pepa
Host
Pepa

Ať jdou všechny dráhy do kopru…..

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll