Dopravci Železnice

Strojvedoucích v Německu začalo přibývat, nedostatek ale stále trvá

Strojvedoucí v rychlovlaku ICE. Foto: DB
Strojvedoucí v rychlovlaku ICE. Foto: DB

Roky zpráv o tom, že v Německu je nedostatek strojvedoucích, se začínají projevovat na zájmu o tuto práci. Podle sdružení Allianz pro Schiene počet strojvedoucích stoupl za poslední čtyři roky o více než dvanáct procent.

Sdružení vychází ze statistik německých úřadů, podle kterých od roku 2015 do konce roku 2018 přibylo celkem 5 163 strojvedoucích, což je nárůst o 12 %. K největšímu skoku došlo u počtu strojvedoucích metra a tramvají, kterých je o 17 % více, na železnici pak o 10 %.

Allianz pro Schiene současně upozornila na velmi dobré uplatnění strojvedoucích: podle ní je nezaměstnanost v této profesi pod 1 %, aktuálně je v Německu nabízeno 650 pozic pro strojvedoucí. Za nedostatkem této profese je více faktorů: především rostoucí průměrný věk strojvedoucích a rozšiřování počtu spojů.

Nedostatek strojvedoucích je celoevropským problémem, pociťují ho čeští dopravci i tuzemští cestující. Kvůli nedostatku personálu například musela Die Länderbahn omezit Západní expresy mezi Prahou a Mnichovem. Dopravci se proto snaží do lokomotiv přilákat lidi z jiných profesí nebo z jiných zemí. Nedostatek strojvedoucích je v Německu velkým tématem, kvůli nízkému počtu zajištěného personálu například přišel o zakázku francouzský Keolis v Porúří.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ramok
Host
Ramok

Pořádně zaplatit tuto profesi, aby se nehlásili lidi co na to nemaji a pak se jim dělali ústupky u zkoušek. Zkoušky tím pádem přísnější, ne jako teď.