Správa železnic má projektanta tratě z Hradce Králové do Týniště nad Orlicí

Trať Hradec Králové - Týniště nad Orlicí. Pramen: Správa železnicTrať Hradec Králové - Týniště nad Orlicí. Pramen: Správa železnic

Zádrhelem je, že Správa železnic nedávno po zásahu ministerstva dopravy přišla o územní rozhodnutí.

Správa železnic (SŽ) završila podpisem smlouvy tendr na projektanta velké modernizace tratě z Hradce Králové (mimo) do Týniště nad Orlicí (mimo). Zakázku získalo uskupení HRATÝN, které zahrnuje firmy Moravia Consult Olomouc, Valbek a Valbek SK. Vyplývá to ze smlouvy zveřejněné v registru.

Předpokládaná cena byla 157 milionů, smluvní cena činí 155 milionů. Počet účastníků soutěže zatím nebyl zveřejněn, závěrečná zpráva na profilu zadavatele ještě není. Předmětem smlouvy je zhotovení projektové dokumentace pro stavební povolení, projektové dokumentace pro společné povolení dle liniového zákona, projektové dokumentace pro provádění stavby a výkon autorského dozoru.

Jde o další krok v přípravě modernizace tratě, která by v budoucnu mohla ve větší míře sloužit především nákladním dopravcům jako alternativa k I. koridoru. Hlavním cílem stavby je zdvoukolejnění tohoto dvacetikilometrového úseku. Kromě výstavby druhé koleje bude předmětem projektu zejména rekonstrukce stanic Hradec Králové-Slezské Předměstí a Třebechovice pod Orebem.

Zádrhelem je, že Správa železnic nedávno po zásahu ministerstva dopravy přišla o územní rozhodnutí, které v lednu 2022 vydal Krajský úřad Královéhradeckého kraje. Odvolání k ministerstvu dopravy podalo sedm fyzických osob (většinou z Třebechovic pod Orebem) a obec Blešno. Ministerstvo jim dalo za pravdu a věc vrátilo do Hradce k novému projednání. Tvrdě přitom zkritizovalo hradecké úředníky i Správu železnic jako žadatelku.

Modernizace se neustále oddaluje. Pro úsek Hradec Králové (mimo) – Týniště nad Orlicí (mimo) klade interaktivní mapa Správy železnic aktuálně budování do let 2026 až 2028, ještě na podzim 2019 (leták zde) se uváděla léta 2022 až 2024.

Navazující úsek Týniště nad Orlicí – Choceň o délce 24 kilometrů je na tom podobně. V roce 2018 uváděla Správa železnic termíny výstavby 2022 až 2025, následně je posunula na 2025 až 2028 a aktuálně znějí 2028 až 2030.

Tagy Správa železnic trať 020 modernizace trať Hradec Králové - Týniště nad Orlicí
81 komentářů