Správa železnic má projektanta tratě z Hradce Králové do Týniště nad Orlicí
Trať Hradec Králové - Týniště nad Orlicí. Pramen: Správa železnic
Zádrhelem je, že Správa železnic nedávno po zásahu ministerstva dopravy přišla o územní rozhodnutí.
A po nejdéle připravované rychlotrati Brno – Přerov se už jezdí? Jo vlastně výluka. A jak že to je se strategií SŽ už vznikla. Kolik se plánuje naprimenych novostaveb jako dělá Rsd? Nemase další jaká? Sudovo se povedlo, tak to stačí ne? Proč stavět novou trať v souběhu s D11, když mužem se držet této historické trasy přes obce, která je úrovňová, aby když to třeba někdy vznikne jsme se mohli ptát, proč jsem vlastně nepostavili novou trať rovnou?
Jen škoda, že se neplánuje napřimovat a rovnat oblouky…
Tam nějaké jsou?
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV6252
Tady je bohužel jen situačka bez udání poloměrů oblouků…
Vždyť na trase HK – Tyniste je jediný oblouk u výjezdu z hradeckého nádraží.
U Blešna trochu jo.
Zůstane hláska?
Extrémně důležitá investice!
5-6 let a od organizacemi co má roční rozpočet 40mld … se jim možné jednou podaří zdvoukolejnění, elektrika a spousta modrého zábradlí na kde jaké zastávce. Se nemůžu dočkat.
už vidím tu cenu jak bude +30 nebo +40 nebo klidně +65 procent navíc 😀 Jakmile něco dělá SŽ tak je efekt oproti řsd obráceně, zatímco u řsd jsou procenta o kolik se co vysoutěží levněji, než je předpokládaná cena, tak u sž je tomu vždy naopak.
Za což ovšem nemůže až tak SŽ jako stavební monopol pro dráhu…
SŽ nikdy za nic nemůže. Tu vesnici s gotickým kostelíkem jim tam postavili naschvál, koleje tam byly dřív než současní obyvatelé.
A kdo stanoví kritéria? SZ si ten monopol vytváří samo, vždycky se to tak dělalo 😜
Stavební monopol pro dráhu si udržuje sama SŽ ve spolupráci s MD.
Neslo by tam udělat spojku do Bolehoště a získat tak možnost pro přímé spojení Praha – Náchod bez uvrati a Vysokovske spojky?
To snad je jednodušší otočit Vaclavickou spojku, myslím, že ta je už dávno v územním plánu.
To by bylo do Náchoda sice přímo, ale už moc velkou oklikou. Náchod potřebuje Vysokovskou spojku, Nové Město, Opočno atd. zase tuhle Petrovickou. Reálně nehrozí ani jedna.
Proč se Vysokovská spojka stále oddaluje? Nevíte? Investice za 1-2 miliardy a jízdní doby z Náchoda, Hronova či Meziměstí do hradce a Prahy pokrátily rapidně.
Jojo, teď jsme jeli vlakem do Adršpachu z Hradce a teda je to utrpení to sibovani přes Václavice.
Nemá to ani studii proveditelnosti. Vysokovská spojka je v lepším případě čára v ZÚR.
Vysokovská spojka by byla jistě fajn, problém bych ale viděl v tom, že všechny vlaky z ní by nakonec skončily na přetížené trati mezi Hradcem a Jaroměří. Pokud by se tedy mělo nejak začít, tak ideálně zdvojkolejněním této trati, ideálně až do Skalice. Pokud by se tak odstranilo křižování a zároveň trať zrychlila, u vlaků do Náchoda by to mohlo přinést podobné zrychlení jako tunel pod Vysokovem. Když ale vidím rychlost, s jakou dochází ke zdvojkolejnění zbývajících tratí z HK, nevěřím, že se toho dožiju.
Pamatuji si, že jsem někde slyšel, že je spojka úzce svázána s VRT RS5, a proto se čeká na podrobnější řešení tohoto projektu. Do té doby se s tím dozajista nic dělat nebude.
Otázkou je jestli se ten tunel Vysokovské spojky za mnoho miliard vyplatí, když tím tunelem budou jezdit dva osobní vlaky za hodinu. Sklon bude atakovat 20 promile, takže nákladní vlaky budou radši jezdit úvratí.
Kam by tam jaké nákladní vlaky měly jezdit?
Vyplatí – v ušetřeném času obyvatel Náchodska a Broumovska, kteří dojíždějí do HK nebo dále a naopak. V rozpočtu SFDI a SŽ by to byla jen kapka v moři, zkrácení dojezdové doby výrazné, nesporný přínos pro region a konkurenceschopnost železnice v osobní dopravě, na rozdíl od jiných „investic“ SŽ. Nechápu, v čem je problém nebo na co se čeká – vlastně vím, na další studii, která nám to již brzy osvětlí…
Zeptejte se na vedení KHK na co se čeká. Takhle velké stavby mimo TEN-T se totiž samy neudělají…
Sklon 20 promile? Ono asi bude hodně záležet na tom, kde bude ten tunel na Náchodské straně ústit. Nádraží tam není až tak vysoko, ale menší sklon by asi předpokládal trochu delší tunel. Každopádně trať na Náchod a Meziměstí má velký potenciál, ale předpokladem jsou také odpovídající investice. Než to zmršit tunelem s takovým sklonem, to raději ať tam zatím nic nestaví.
Nešlo, protože se to tak nikdy nedělalo.
Určitě by to šlo, ale větší frekvence cestujících je myslím na trase HK – Smiřice – Jaroměř – Skalice – Náchod. Na trati z Týniště jsou skoro všechny zastávky mimo civilizaci.
Že by se cestou z Náchoda do Hradce jelo mimo Jaroměř a Českou Skalici. Že by si cestující rádi připlatili za kilometry navíc a o 2 minuty delší čas ve vlaku?
No rozhodně je potřeba dát si pozor aby na sever Královéhradeckého kraje a do Podkrkonoší nevedla více než jedna použitelná trať…
O spojení z Náchoda do Chocně a dál s přestupem na Moravu se tady už psalo. Můj názor si tam můžetee dohledat, nemusíte nic podsouvat ve snaze někoho shodit.
Pokud řešíte přímé spojení z Prahy, tak za dnešního stavu by to pořád asi bylo lepší s přestupem v Chocni než přímým vlakem přes Hradec a petrovickou spojku. Spojení Hradce a Náchoda je samozřejmě něco jiného.
Plány se zhotoví hned, až pak se zjistí, že realizace bude stát hodně peněz a problémy s pozemky se budou řešit spoustu let.
V ceně je i autorský dozor, ten se neudělá hned, ten se dělá dokud není postaveno.
Díky, že sledujete ty nesmysly, které SŽ produkuje ve své interaktivní mapě. Ani s neomezeným rozpočtem by SŽ nebyla schopna zrealizovat to co tam má v termínech, které plánuje.
Jakoby ŘSD takovéto nesmyslné nereálné termíny neuvadela.
Ta interaktivní mapa SŽ je v podstatě irelevantní. Dodržení časových plánů je tak 10 %. Jestli by nebylo od věci spíše zveřejňovat období, kdy už se poprvé kopne a staví.
Se mnou i se stoletím …
No sláva. Alespoň nějaký posun. Toto jsme řešili již okolo roku 2006. A nějak to usnulo. Vím, v té době nebylo tolik peněz na investice mimo koridory. Ale co, myšlenka žije a to je hlavní. Ještě bych rád ve svém životě viděl modernizaci HK hlavní, kde je takový mix zabezpečovacího zařízení, že je ve svém důsledku složitě provozované.
Napřed ať udělají Českou Třebovou nebo se to tam celé rozpadne a bude se i do Ostravy jezdit přes Vysočinu a Břeclav…
Za co mám jako mínusy? Vždyť je to pravda…
Šotouškům nejde na rozum, že stanice s vybavením z 50.let se může rozpadat, abych taky přihodil pod kotel, po Třebové a před Hradcem, ať udělají Kolín, aby se při případných odklonech Brněnských vlaků přes Havlbrod nemuseli srát ještě tady, potom co se bude kopat Kolín-Choceň.
Kolín je dávno hotový. Jen u dílen by měla vést odbočka směr Kutná Hora. Měla by vzniknout odb. Kaplička někde před Hlizovem. Pak by se do Hory dalo jet ze všech nástupišť. No a pak eskalátory a provrtat podchod na druhou stranu. Ale jinak je Kolín hotový
Hotová je stanice, ne koleje.
Za to že zbytečně urgujete Českou Třebovou, která se už reálně chystá a nikdo nepochybuje o tom, že se bude realizovat dříve než tato stavba.
Jo, vymýšlí se projekt. Ale realizace – nevim nevim…
Původně se ale Hradec měl stavět dříve, že?
HK hlavní by měl přijít na řadu v příštích letech.
To tempo realizaci staveb na zeleznici je vazne vrazdne, pritom trat Chocen-HK-Nymburk_Lysa nad Labem by mela byt znacnou prioritou, na kterou by bylo mozne odklonit podstatnou cast nakladni dopravy z 1. koridoru. Ceske zeleznici ten vlak ujizdi cim dal vice, je to celonarodni sitovy skanzen.
My se radši budeme dohadovat o most na Výtoni a donekonečna záplatovat trať Brno – Přerov, než řešit nějakou kapacitu koridorů.
Kdyby ty kolejnice udržovali a pravidelně natírali, tak by se žádný lom nestal!
https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/na-trati-mezi-pardubicemi-a-hradcem-vykolejil-vlak.html
… a výměna starých kolejnic by nebyla potřeba ani v té Třebové, vždyť ve starém hradě mají pořád ty původní kamenné schody.
😀
To je pravda. Horší je už jen Slovensko…
Srbové jsou taky v … až po uši.
Zatím. Ale ti si to nechávají opravovat/znovu stavět Čínou a Ruskem, takže tam ty železnice budou mít „za chvíli“ (a asi jen „na chvíli“) lepší…
Nedávno se tu psalo, že tam vytoužených 200 km/h museli snížit na 160 km/h. Je to úsek 45 km dlouhý, zbytek trati jim hnije.
Kdeže v ČR jezdí EC po trati s rychlostí 40 km/h v naprosté rovině jako Novi Sad-Subotica?
https://youtu.be/mfhDY0AFFvg&t=8877
Případně na Slovensku, když pomineme tunely v Bratislavě. I protoho Jančuru tam udělali lepší koleje 😀
D Nového Sadu se taky bude jezdit 200, kde u nás takhle kdy rychle postupovala stavba od záměru?
V Albánii, nebo na Kubě jste byli?
Srbsko, Albánie, Kuba, s dobrými státy se tu srovnáváme…
Tak Polsko, Litva, Finsko, Portugalsko, Řecko?
Je to škoda, relativně krátký úsek v rovině, slušné směrové poměry. Nejsložitější bude řešení kolize směrů na hlaváku, což asi nebude součástí této stavby…
Chtělo by pozvat pana Bc. Jiřího Svobodu, MBA do podcastu znovu a tentokrát ho pořádně „provětrat“ a-la Jílková v kotli… a probrat všechno, klidně 2 hodiny. Třeba se pak něco stane (jo já vím jsem naivka)
No jo, ale aby si moderátor nezavřel vrátka k moderování akcí SŽ, tak by z toho byl zase jen takový přátelský potlach.
To by měl hlavně ministr Kupka, protože to co předvádí šéf SŽ je pokračování agonie, kterou znalo ŘSD před nástupem Mátla. Z výsledků SŽ je jasné, že současný šéf SŽ dokáže akorát opravovat nádražní budovy, ale co se týče posunu jízdních dob na železnici, tak zde se projevuje absolutní neschopnost to někam posouvat téměř výhradně z důvodu chyb na straně SŽ. Nechápu, že už tam dávno neproběhla výměna za někoho, kdo se tváří alespoň jako schopnější manager.
Tak ne že bych se chtěl nějak zastávat SŽ, ale vzhledem k aktuálnímu nastavení MD a jejich názoru na železnice, kde by nejraději zastavily většinu přípravy, včetně dříve prioritních staveb. Nelze očekávat větší tlak na jejich přípravu, spíše naopak. Jinými slovy vedeni SŽ, plní pokyny MD tedy není důvod ho měnit. Voliči nejdříve musí vyměnit ministra, bez toho změna nenastane.
Počkat, za chyby v projektu může ministerstvo? Za to že jim to KHK kryl, což bylo špatně, za to může taky ministerstvo? Ne asi.
Já jsem někde psal o chybách v projektu? Naučíte se nejdříve číst. Psal jsem ze ministerstvo zastavilo přípravu spoustu staveb i těch které byly dříve prioritní. A to je prostě pravda.
Co to tady plácáte?! Vždyť samo MD zkritizovalo SŽ za přípravu tohohle projektu a hodilo jim to na hlavu…
Nic takového jsem nepsal naučte se číst.
Nechceš radši pokračovat v leštění něčeho jiného než klávesnice?
ODS nikdy nebyla přítelem kolejové dopravy, pokud se nejednalo o nějaký velký projekt u kterého by se dala stříhat páska. Dříve to bylo aspoň metro, teď už ani to ne. Takže krom VRT podle mě nelze čekat ze strany MD nějaký velký tlak, protože pro něj není politická objednávka.
A protože ODS, tak má SŽ **** v projektu, který neprojde schválením.
Co on ten ministr asi tak dělá? To jim 8 hodin denně ty chyby nařizuje a podsouvá?
Udělat může to, že si pozve „na kobereček“ vedení SŽ a sdělí jim, že pokud rychle nezjednají nápravu, tak „poletí“.
Za to že má úředník chyby v územním rozhodnutí nemůže SŽ. Četl jste ten dokument odvolání co MD vydalo vůbec?
A proto má SFDI takový rozpočet pro dráhu a silnice a příští rok taky. Si aspoň přečtěte ta čísla.
Ano SŽ m na příští rok o 20mld méně než letos
Je to tak.
Šetřit se musí. Ale ne na dálnicích, ty jediné ODS zajímají. :-/
Ještě lyžařské areály sponzorů strany…