Škoda uhájila domácí půdu. Zvítězila v obřím tendru na nové tramvaje pro Prahu

Tramvaje v Seifertově ulici v Praze na Žižkově. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaje v Seifertově ulici v Praze na Žižkově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Soutěžilo se o rámcovou smlouvu na dodávku až 200 tramvají. Celková nabídková cena vítěze činí 16,602 miliardy korun.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zná po roce od vypsání vítěze velkého tendru na nové tramvaje. Vítězem se stala na základě „jednomyslného doporučení hodnotící komise“ Škoda Group s nízkopodlažním vozidlem s pracovním názvem Škoda ForCity Plus. DPP to dnes oznámil v tiskovém prohlášení.

Soutěžilo se o rámcovou smlouvu na dodávku až 200 tramvají. Celková nabídková cena vítěze činí 16,602 miliardy korun, jednotková cena tramvaje je 82,5 milionu. Předpokládaná celková hodnota zakázky byla 15 miliard korun v případě odebrání všech 200 vozidel.

O dodavateli nových tramvají pro Prahu se rozhodovalo mezi dvěma výrobci. Nabídku do finální části soutěže podal vedle Škody ještě švýcarský Stadler Rail. Nabídl vozidlo s pracovním názvem Stadler Tango NG Praha. Jeho celková cena byla 17,765 miliardy korun, jednotková cena tramvaje činila 88,2 milionu korun.

DPP vypsal soutěž na nové tramvaje loni v listopadu po více než deseti letech. S vítězem tendru uzavře rámcovou smlouvu až na 200 nízkopodlažních jednosměrných tramvají. Závazně odebere 40 tramvají, s dodávkou prvních 20 vozidel se počítá v roce 2025 a dalších 20 tramvají v roce 2026. Nové tramvaje mají mít délku do 32 metrů a kapacitu 220 cestujících, z toho 60 sedících, přičemž alespoň 60 % sedaček musí být po směru jízdy.

Dodavatele DPP vybíral podle deseti kritérií, cena měla váhu 50 procent. Dnešním dnem začíná plynout patnáctidenní lhůta, ve které uchazeči mohou podat námitky vůči rozhodnutí o výběru. Teprve po uplynutí lhůty může být podepsána smlouva.

Tagy dpp nové tramvaje pro Prahu Škoda Group
235 komentářů