ŘSD vypsalo tendr na prodloužení čtyřpruhu v údolí Vsetínské Bečvy

Silnice I/57 na Valašsku. Úrovňové přejezdy zmizí. Pramen: ŘSDSilnice I/57 na Valašsku. Úrovňové přejezdy zmizí. Pramen: ŘSD

Stavba si vyžádá přesun fotbalového hřiště v Jablůnce, které leží přímo na plánované trase.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude příští rok po řadě odkladů pokračovat ve vylepšování silnice I/57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím. Řidiči se dočkají dalšího čtyřpruhového úseku, který mimo jiné vyvede tranzitní dopravu z Jablůnky. Na 4,4 kilometru dlouhý úsek s oficiálním názvem „I/57 Semetín – Bystřička, 2. st.“ ŘSD aktuálně vypsalo tendr. Předpokládaná cena je 2,64 miliardy korun.

„Na stavbu se dokončuje majetkoprávní příprava a probíhá stavební řízení. Zahájení prací plánujeme na druhou polovinu roku 2024,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Hotovo má být v roce 2026. Nový úsek podél Vsetínské Bečvy naváže na sousední stavbu „I/57 Semetín–Bystřička, 1. stavba“, která byla uvedena do provozu v červnu 2009.

Vypsání tendru přitom nabralo zhruba dva roky zpoždění. Podle tiskové zprávy ŘSD z října 2021 měl být tendr vypsán před koncem roku 2021, stavba měla začít v roce 2022 a stát dvě miliardy.

„Stavba přeložky nahrazuje nevyhovující směrové, výškové a šířkové uspořádání stávající silnice, úrovňová křížení s železniční tratí v Bystřičce a v Jablůnce, průjezdy těmito obcemi a území s aktivními sesuvy na silnici,“ stojí v materiálech ŘSD. Stavba si vyžádá přesun fotbalového hřiště v Jablůnce, které leží přímo na plánované trase. Nové bude zbudováno více na jih za železniční tratí.

Budoucí úsek silnice I/57 Bystřička - Jablůnka. Pramen: ŘSD

Budoucí úsek silnice I/57 Bystřička – Jablůnka. Pramen: ŘSD

„Výstavba rychlostní směrově rozdělené komunikace bude mít zásadní vliv na rozvoj dopravních vztahů v území, protože se stane novou dopravní osou urbanizovaného území a zároveň zajistí napojení na dálnici D1 Přerov – Lipník nad Bečvou – Hranice – Ostrava. Převedením dopravy na rychlostní silnici se stávající silnici výrazně odlehčí a pro jízdu bude k dispozici kapacitní a bezpečná komunikace bez dopravních závad. Těch je na současné trase celá řada,“ uvádí ŘSD.

Na severním konci má na stavbu v budoucnu navázat úsek Jarcová – Bystřička jih, jehož součástí bude 1,2 kilometru dlouhý tunel Bystřička. Stavět se má v letech 2029 až 2034.

Právě mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem (kam zmíněné úseky patří) je silnice I/57 vůbec nejvytíženější.

Tagy I/57 ŘSD
49 komentářů