ŘSD vypsalo tendr na prodloužení čtyřpruhu v údolí Vsetínské Bečvy
Silnice I/57 na Valašsku. Úrovňové přejezdy zmizí. Pramen: ŘSD
Stavba si vyžádá přesun fotbalového hřiště v Jablůnce, které leží přímo na plánované trase.
Hostýnsko – Vsetínská hornatina je termín špatný, Vsetínské vrchy také, jsou to již přes deset Vsetínské Beskydy
Zrovna tento úsek mezi Jablůnkou a Bystřičkou patří na I/57 k nejhorším. Polští řidiči si tudy zkracují cestu na Slovensko a do Maďarska, aby se vyhnuly placeným úsekům dálnic přes Hanou.
Protože přes Brno je to zajížďka. Furt o ekologii, a poženete kamion o 150 km delší cestou, přes kolony na D1 v Brně, takže 2 hodiny jízdy navíc.
Neplatí kamiony mýto náhodou i na jedničkách? Ale i tak, kratší trasa = nižší mýto (a spotřeba, čas…)
Se vší úctou k obyvatelům Valašska… opravdu dává smysl propojovat dvě dvacetitisícová města čtyřpruhem? Po republice je několik mnohem větších aglomerací kam čtyřpruh nevede… tak proč tady?
Okres Vsetín má 150.000 obyvatel. Provoz je tam 15000 vozidel v pracovní den, vedle na 4pruhu z Otrokovic do Hulína je 16000 vozidel za den. Tak možná kvůli tomu provozu. Ze Vsetína do Vizovic přes Syrákov je provoz poloviční.
To není propojení Valmezu a Vsetína, nýbrž napáječ severního Valašska od Ostravy a Olomouce.
Nejen to. V severojižním směru je to propojení Polska a Ostravska se Slovenskem a Maďarskem od Palačova I/48 a slovenské D1 přes VM a Vsetín a H.Lideč s napojením buď v Púchově, nebo v Nemšové u Trenčína.
I když tam třeba nebydlí, dost lidí tama potřebuje projet… a široko daleko nic než jen „jednička“ se spoustou zákrut, průjezdů obcemi a ve špatném stavu…
Dočkají se ho nejen řidiči, ale také obyvatelé Jablůnky, všecko jede středem obce.
PS: Vlakem? Chybí zastávka v průmyslové zóně na Bobrkách, u přejezdu do Pržna, ve Valmezu u Integrované střední školy.
To sice jo, ale zas nějaké kdovíjaké zdroje cestujících to nejsou.
Ted jsem si uvedomil.. ze vsech stran okolo Val-Mezu bude ctyr-pruh, ale obchvat samotneho Val-Mezu 1+1? To nezni jako dobry napad 🙂
Mají to s rezervou na čtyřpruh ale samozřejmě by se to mělo postavit tak rovnou a ne zase kdo ví kdy…
Netvrdím tak že je to v tomto případě, ale mnohdy není tranzit tak silný jako doprava končící či začínající v sídle. Proto se často dělá i to, že i když je třeba průtah čtyřpruhový, tak obchvat může být dvoupruhový.
To je asi v pohodě, spousta té dopravy má stejně ve ValMezu cíl.
A nebo uhne do Rožnova. Přes Valašskou Bystřici s kamionem nemá smysl jezdit, v těch kopcích se propálí tolik, že se vyplatí to objet, i časově.
Proto je kolem Bečvy taky takový provoz, objížďka okolo přehrady Bystřička je jenom teoretická, po opačném břehu je to průjezd kravínem, zapomeňte.
Pecka, tempo je uzasne! Jen tak dale Radku! 🙂
A bude to po dokončení silnice pro motorová vozidla?
No by mě právě taky zajímalo… Nabízí se to…
běžná rychlost 110-130 tam je standard už teď pod Semetínem
Jo, to jo, ale oficiálně je tam je 90. Al e všichni si tam myslí, že už jsou na dálnici… Ale chápu, dálnice široko daleko nikde, tak si to chtějí užít….
Uz tam také dost lidí dostalo pokutu
Konečně se přemýšlí a staví bezpečné 4 pruhy. To samé je potřeba na úseky
Mladá Boleslav – Nová Paka
Mladá Boleslav – Česká lípa
Liberec – Nový Bor
atd
Doplňuji I/38 v úseku MÚK s D11 – Kolín (lépe až po Kutnou Horu, ale to se v tomhle státě asi nestane). Kupodivu z toho udělali třípruh, což je s ohledem na intenzity naprosto tragické a nic neřešící. A to se tady už i za minulého režimu plánovaly 4 pruhy…
No, zrovna tady by myslím stačil širší a rovnější dvoupruh jako je od Vsetína po Bobrky, ono to údolí zas tak široké není, plus je tam vlak, řeka atd., samozřejmě pro všechny dobře že se nová komunikace vyhne Jablůnce, ale silnice skoro dálničního typu mi tam teda přijde trochu moc..
A jel jste tam někdy? Rozhodně se tam 2+2 využije
Jel samozřejmě, ze Vsetína pocházím, jen tady prostě bych uprednostnil krajinu před dopravou..
Ten dvoupruh u Vsetína je z první půlky 90 let, pokud ne rovnou z převratové doby. A navržený na tehdejší provoz, dneska nestačí, na sjezdu do Rokytnice se dělají kolony.
ano, tady je foto z roku 1990 a výstavba obchvatu
https://www.mestovsetin.cz/foto-34/g-7566
Vím, v těch kolonách taky občas stojím, ale vidím příčinu spíš v nyní nestačící křižovatce (ano už se to tam předělává), než v množství dopravy v přímém směru..
Protože tam není úplná MÚK.
Mosty jsou tam ovšem nachystané čtyřpruh, ale je otázkou, zda jsou použitelné na případné rozšíření cesty..
Rozdíl 1+1 a 2+2 není zas tak dramatický a za tu bezpečnost a rychlost dopravy to stojí. Tisíce (možná spíše nižší desetitisíce) lidí se toho nemůžou dočkat. 1+1 je dost krátkozraké řešení.
Naprostá pravda. Bohužel tuším, že ani jedno z toho v plánu není 🙁
Ani na jednom z těch úseků o kterých píšete opravdu není čtyřpruh nutný a kvalitní dvoupruhová silnice I. třídy dostačuje. Máme v naší republice palčivější problémy, zejména chybějící obchvaty obcí. Dává mnohem větší smysl vybudovat obchvat Znojma, České Lípy, Náchoda, Přeštic, Bíliny, Chodové Plané, Horšovského Týna, Domažlic, Horažďovic, Pelhřimova, Havlíčkova Brodu, Přibyslavi, Žďáru nad Sázavou, Třebíče, Bruntálu, Havířova, Opavy a nespočtu dalších měst, než sypat peníze do rozšíření celkem kvalitní a rovné silnice I. třídy z Liberce do Nového Boru.
To že není čtyrpruh nutný je blbost. Už dávno měl být. Ten traffic je tam šílený. To že na dalších místech je to také nutné je sice hezké, ale touto logikou bychom měli zastavit veškeré stavby a vrhnout se na rozšíření D1 na 3+3 a místy na 4+4 a ještě ideálněji dodělat severní cestu, protože D1 je parkoviště bez alternativy a kapacity velice často.
Tak teda nevím , ale MB -> Paka nemá provoz na 2+2 (jezdím tam docela často) Tady v tom by to bylo plýtvání . Staci střídavý dvoupruh a obchvaty těch par obci co na trase zbyly … paradoxně Turnov -> Jicin by 2+2 potřeboval mnohem víc
A ten čtyřpruh má pak na jih pokračovat až kam? končí to u Vsetína, nebo pokračuje dál k Val.Polance, resp. budoucímu pokračování D49?
V podkladech ŘSD o pokračování na jih za Vsetín není nic, ve výhledu příštích 7-10 let jsou úseky na sever k Valmezu.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby?kraj=ZLK&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Díky 🙂
Tak hlavně od odbočky na Velké Karlovice intenzita na I/57 rapidně klesá dal k Horní Lidči
Ano, to nerozporuji 🙂
Koukám, že ve výhledu chybí úprava křižovatky I/35 s III/01876 – odbočka do obce Zašová. Optimisticky jsem doufal, že když vyřešili stejně nebezpečnou křižovatku v nedalekém Zubří, bude Zašová brzy následovat.
V rámci územních plánů obcí Ústí až Polanka je držený koridor pro dopravní stavby nad železnicí (na východ od železnice).
Dráha by si zasohla narovnat trať podle toho budoucího ctyrpruhu. Že stávající klikatice nejde vytáhnout víc, jak 85 až 90 s to z Lidče až po rovinku před Valmezem.
Nebývalo tam kdysi víc? Ona ta trať byla převedená na max 80 km/h kvůli úsporám na údržbě a těch 80 km/h se jezdilo i na rovinkách z VM do Hranic, kde je dneska 155 km/h. Jakobych si tam pamatoval rychlostníky na 110 km/h vysázené z kulatých bílých odrazek.
Jo, bylo. Ale ne v tom úseku, co zmiňuji.
Tak na jih od Vs je ctyrpruh tak zbytečný. Třetina dopravy končí od severu ve Vs, nebo tam odbočí, další čtvrtina odbočí v Ústí na Nový Hrozenkov. Obchvaty a narovnání silnice až do Lidče by to ale chtělo.
Nic nového pod sluncem…
https://zdopravy.cz/postoloprty-oteviraji-nove-fotbalove-hriste-kvuli-d7-158472/