ŘSD vypsalo tendr na jižní spojku ve Žďáru nad Sázavou, odhad ceny je 118 milionů

Silnice I/37 na Vysočině, ilustrační foto. Pramen: ŘSDSilnice I/37 na Vysočině, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Obyvatelé Žďáru ale vyhlížejí především úplný odsun silnice I/37 z města, a to v podobě šestikilometrového západního obchvatu.

Žďár nad Sázavou by se měl v roce 2025 dočkat alespoň malé úlevy od tranzitní dopravy. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) aktuálně vypsalo tendr na stavbu přeložky silnice I/37, která v nové stopě na jihu města propojí ulice Brněnská a Jihlavská.

Zhruba 700 metrů dlouhá přeložka má odlehčit především Brněnské ulici, v níž se dnes spojují dopravní proudy směřující do Žďáru od východu po silnici I/19 ve směru od Nového Města na Moravě a od jihu po silnici I/37 ve směru od Velké Bíteše (a tím od dálnice D1).

„Stavbu chceme zahájit v příštím roce a jejím hlavním účelem bude zklidnění dopravy ve městě,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Přeložka je navržena jako dvoupruhová, na obou koncích bude okružní křižovatka. Po dokončení bude úsek navazovat na již zprovoz­něnou propojku ulic Brněnská a Jamská. Předpokládaná cena je 118 milionů korun.

I/37 Žďár nad Sázavou, Jihlavská - Brněnská. Pramen: ŘSD

I/37 Žďár nad Sázavou, Jihlavská – Brněnská. Pramen: ŘSD

Obyvatelé Žďáru nad Sázavou ale vyhlížejí především úplný odsun silnice I/37 z města, a to v podobě šestikilometrového západního obchvatu. Zhruba před rokem získala stavba souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivů na okolí (EIA). „Předpokládá se, že stavba bude zahájena v roce 2031 a ukončena 2034,“ píše se v předložené dokumentaci.

Obchvat je rozdělen na dvě části: severní (2,4 km) a jižní (3,6 km). Jeho součástí budou mimo jiné dvě mimoúrovňové křižovatky a dvanáct mostů.

I/37, obchvat Žďáru nad Sázavou. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

I/37, obchvat Žďáru nad Sázavou. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

Tagy I/37 obchvat Žďáru nad Sázavou ŘSD
25 komentářů