ŘSD vypsalo tendr na jižní spojku ve Žďáru nad Sázavou, odhad ceny je 118 milionů
Silnice I/37 na Vysočině, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Obyvatelé Žďáru ale vyhlížejí především úplný odsun silnice I/37 z města, a to v podobě šestikilometrového západního obchvatu.
Propojit D11 (u Dašic) a D1 ( někde kolem 130km ) aby celý transit ze severu na Brno, jižní Moravu, Slovensko a Maďarsko …nejel po I/37 a problém je vyřešen…a nebude to je Žďár, ale dalších x měst od Pardubic až po Velkou Bíteš…. nová “ D37″ je jedna u nejdůležitějších dálnic mimo stávající plánovanou dálniční siť…
Tento tranzitni smer prevezme D35 a I/43, resp. I/73. Stavet takhle paralelni dalnici by nemelo smysl, zvlast kdyz je v ceste CHKO a kopce.
Co ale urcite ma smysl je poradna modernizace I/37 od Slatinan jizne – stoupaci predjizdeci pruhy, pripojovaci a odbocovaci pruhy, obchvaty. Ted je to ve vybranych mistech fakt o hubu, ma to parametry lepsi dvojky a nekde ani to ne.
Taky by nebylo od veci na I/34 obchvatit Humpolec a vesnice az do HB, aby vzniklo kvalitni spojeni jiznich a vychodnich Cech (snad jako prodlouzeni hypoteticke D19).
Hlavně ty levý odbočováky, to je peklo, jak tam chybí.
Doufám, že bude ten západní obchvat okolo nádraží nějak zahloubený a překrytý, a nebude tak tvořit bariéru mezi nádražím a sídlištěm.
Alespoň něco, ale ten západní obchvat je potřeba jako sůl. Termín zahájení stavby mi prijde teda děsivý. Na druhou stranu, v roce 2030 by měla být hotová cela část D35 z Úlibic za Svitavy, takže už tudy třeba nebude takovy provoz na jih Moravy atd. Nyní to často ukazuje rychleji jet z HK právě po I/37 na D1 než přes Svitavy a I/43, kde to je i méně bezpečné (hlavně večer)
Z Pardubic to cesta pres Zdar po dostavbe obchvatu Chrudimi a Slatinan vyhrava temer vzdycky. Ale do budoucna by tohle mela castecne prevzit D35+I/73.
Souhlas. Taky jsem tuto trasu preferoval od zprovoznění obchvatu Slatiňan, nicméně podmínkou je, aby to na D1 jelo, tj. mimo špičku a nesmí být nehoda či jiné omezení…
Obchvat, který končí ve městě je totální nesmysl. Kdyby ústil až za Hetichem, tak by to bylo smysluplné řešení.
Západní obchvat je opravdu nezbytný. Ale ne aby procházel mezi obytnou zónou a nádražím. Plnohodnotný obchvat je na jihu za Žďasem s vyústěním u Hettichu.
A severní od Stržanova za Zelenou horu, pod Vysoké a vyústění na novoměstskou.
M.j. o obchvatu se diskutuje od 70.let, tedy téměř půl století. Takže? Uvidíme.
Západní obchvat je nezbytný, už aby to bylo.
Obchvat o délce 6km až za 11 let? Zvláštní, že se plánuje mj. rozšiřování dálnic v době, kdy mnoho měst a obcí nemá obchvat…
Obchvat je cesta do pekel, pak nastane dopravní indukce, protože celý Žďár začne zbytečně jezdit po městě autama sem a tam a ten barokní most na vjezdu od Ždírce spadne, to nám vysvětlí 11 z 10 urbanistů.
Těch prvních 700 m skoro nic nevyřeší a smysl to začne dávat až po dostavbě celých 6 km…
No někde se začít musí…
Jen doufám, že pokračování kolem nádraží bude opravdu v tunelu…
Prvnich 700 metru hlavne odvede z mesta dopravu z vychodu pres Zdar do Jihlavy, silnice ZR – JI ale patri kraji (II/353), proto ji RSD neuvadi. Cili i prvni kousek bude velmi prinosny.
On to už ve skutečnosti je třetí kousek. 🙂 Druhý je tady: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/179/Infoletak_S19-zdar-n-zaz-melkovice_1448351246425.pdf
když už tak čtvrtý… ve Žďáře to budují rychlostí 100 m za pět let.
Pravda. 🙂 https://mapy.cz/s/memujasuzu
Tohle mě nenapadlo, vnímal jsem to jen optikou průtahu I/37…
Jezdím do Bystřice od Prahy přes Ždár.. toto je nutné !
Zbytek obchvatu na Ždáru mě nezajímá..
Kdybych jel od Nového Města na Ždírec tak jedu takhle..
Novoměstská > Neumanova > Dolní > Bezručova
118 milionů ?
Úplně nechápu význam tohohle cancourku, jedině to pomůže lidem co jedou k Nádraží či do Kauflandu..(jestli jsem něco přehlédl tak prosím o opravu, nejsem místní)
Tranzit od Noveho Mesta na Jihlavu a D1 nebude muset po Brnenske ani po severni casti Jihlavske.
A místo toho pojede areálem bývalého šroťáku, kolem výrobce sportovního oblečení, STK, garáží a odstavných ploch využívaných ČSAD.
PS: Je to smysluplná etapa onoho obchvatu, zkrátí to kilometry najeté ve mětstě projíždějícím i těm, co jedou od východu na vlak.
Okej, směr od Nového M. jsem tak nějak myslel, ale né v souvislosti s D1, díky!