ŘSD vypsalo tendr na jižní spojku ve Žďáru nad Sázavou, odhad ceny je 118 milionů

Silnice I/37 na Vysočině, ilustrační foto. Pramen: ŘSDSilnice I/37 na Vysočině, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Obyvatelé Žďáru ale vyhlížejí především úplný odsun silnice I/37 z města, a to v podobě šestikilometrového západního obchvatu.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Propojit D11 (u Dašic) a D1 ( někde kolem 130km ) aby celý transit ze severu na Brno, jižní Moravu, Slovensko a Maďarsko …nejel po I/37 a problém je vyřešen…a nebude to je Žďár, ale dalších x měst od Pardubic až po Velkou Bíteš…. nová “ D37″ je jedna u nejdůležitějších dálnic mimo stávající plánovanou dálniční siť…

Karel Mio

Tento tranzitni smer prevezme D35 a I/43, resp. I/73. Stavet takhle paralelni dalnici by nemelo smysl, zvlast kdyz je v ceste CHKO a kopce.
Co ale urcite ma smysl je poradna modernizace I/37 od Slatinan jizne – stoupaci predjizdeci pruhy, pripojovaci a odbocovaci pruhy, obchvaty. Ted je to ve vybranych mistech fakt o hubu, ma to parametry lepsi dvojky a nekde ani to ne.
Taky by nebylo od veci na I/34 obchvatit Humpolec a vesnice az do HB, aby vzniklo kvalitni spojeni jiznich a vychodnich Cech (snad jako prodlouzeni hypoteticke D19).

p73

Hlavně ty levý odbočováky, to je peklo, jak tam chybí.

David

Doufám, že bude ten západní obchvat okolo nádraží nějak zahloubený a překrytý, a nebude tak tvořit bariéru mezi nádražím a sídlištěm.

Hradečák

Alespoň něco, ale ten západní obchvat je potřeba jako sůl. Termín zahájení stavby mi prijde teda děsivý. Na druhou stranu, v roce 2030 by měla být hotová cela část D35 z Úlibic za Svitavy, takže už tudy třeba nebude takovy provoz na jih Moravy atd. Nyní to často ukazuje rychleji jet z HK právě po I/37 na D1 než přes Svitavy a I/43, kde to je i méně bezpečné (hlavně večer)

Karel Mio

Z Pardubic to cesta pres Zdar po dostavbe obchvatu Chrudimi a Slatinan vyhrava temer vzdycky. Ale do budoucna by tohle mela castecne prevzit D35+I/73.

Hradečák

Souhlas. Taky jsem tuto trasu preferoval od zprovoznění obchvatu Slatiňan, nicméně podmínkou je, aby to na D1 jelo, tj. mimo špičku a nesmí být nehoda či jiné omezení…

Pavel

Obchvat, který končí ve městě je totální nesmysl. Kdyby ústil až za Hetichem, tak by to bylo smysluplné řešení.

Jirka

Západní obchvat je opravdu nezbytný. Ale ne aby procházel mezi obytnou zónou a nádražím. Plnohodnotný obchvat je na jihu za Žďasem s vyústěním u Hettichu.
A severní od Stržanova za Zelenou horu, pod Vysoké a vyústění na novoměstskou.
M.j. o obchvatu se diskutuje od 70.let, tedy téměř půl století. Takže? Uvidíme.

Ota

Západní obchvat je nezbytný, už aby to bylo.

Vojta_7

Obchvat o délce 6km až za 11 let? Zvláštní, že se plánuje mj. rozšiřování dálnic v době, kdy mnoho měst a obcí nemá obchvat…

Dluh

Obchvat je cesta do pekel, pak nastane dopravní indukce, protože celý Žďár začne zbytečně jezdit po městě autama sem a tam a ten barokní most na vjezdu od Ždírce spadne, to nám vysvětlí 11 z 10 urbanistů.

Jan

Těch prvních 700 m skoro nic nevyřeší a smysl to začne dávat až po dostavbě celých 6 km…

mic

No někde se začít musí…
Jen doufám, že pokračování kolem nádraží bude opravdu v tunelu…

LKB

Prvnich 700 metru hlavne odvede z mesta dopravu z vychodu pres Zdar do Jihlavy, silnice ZR – JI ale patri kraji (II/353), proto ji RSD neuvadi. Cili i prvni kousek bude velmi prinosny.

WHN

On to už ve skutečnosti je třetí kousek. 🙂 Druhý je tady: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/179/Infoletak_S19-zdar-n-zaz-melkovice_1448351246425.pdf

Beekee

když už tak čtvrtý… ve Žďáře to budují rychlostí 100 m za pět let.

WHN
Jan

Tohle mě nenapadlo, vnímal jsem to jen optikou průtahu I/37…

Jan

Jezdím do Bystřice od Prahy přes Ždár.. toto je nutné !
Zbytek obchvatu na Ždáru mě nezajímá..
Kdybych jel od Nového Města na Ždírec tak jedu takhle..
Novoměstská > Neumanova > Dolní > Bezručova

Koro

118 milionů ?

Gregyros

Úplně nechápu význam tohohle cancourku, jedině to pomůže lidem co jedou k Nádraží či do Kauflandu..(jestli jsem něco přehlédl tak prosím o opravu, nejsem místní)

Andrej

Tranzit od Noveho Mesta na Jihlavu a D1 nebude muset po Brnenske ani po severni casti Jihlavske.

Jiří Kocurek

A místo toho pojede areálem bývalého šroťáku, kolem výrobce sportovního oblečení, STK, garáží a odstavných ploch využívaných ČSAD.

PS: Je to smysluplná etapa onoho obchvatu, zkrátí to kilometry najeté ve mětstě projíždějícím i těm, co jedou od východu na vlak.

Gregyros

Okej, směr od Nového M. jsem tak nějak myslel, ale né v souvislosti s D1, díky!