Jižní spojku ve Žďáru postaví místní firma Aquasys, začne v dubnu

Silnice I/37 na Vysočině, ilustrační foto. Pramen: ŘSDSilnice I/37 na Vysočině, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Zhruba 700 metrů dlouhá přeložka má odlehčit především Brněnské ulici.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) završilo výběrem zhotovitele tendr na stavbu přeložky silnice I/37, která ve Žďáru nad Sázavou propojí ulice Brněnská a Jihlavská, a přinese tak místním alespoň drobnou úlevu od tranzitní dopravy.

Jak oznámil na síti X šéf ŘSD Radek Mátl, zakázka byla přidělena společnosti Aquasys, která má ve Žďáru sídlo. V tendru nabídla nejnižší cenu (112,78 milionu korun) a dobu stavby 299 dní. „Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci. Zahájení stavby plánujeme v dubnu,“ uvedl Mátl.

Zhruba 700 metrů dlouhá přeložka má odlehčit především Brněnské ulici, v níž se dnes spojují dopravní proudy směřující do Žďáru od východu po silnici I/19 ve směru od Nového Města na Moravě a od jihu po silnici I/37 ve směru od Velké Bíteše (a tím od dálnice D1).

Přeložka je navržena jako dvoupruhová, na obou koncích bude okružní křižovatka. Po dokončení bude úsek navazovat na již zprovozněnou propojku ulic Brněnská a Jamská.

I/37 Žďár nad Sázavou, Jihlavská - Brněnská. Pramen: ŘSD

I/37 Žďár nad Sázavou, Jihlavská – Brněnská. Pramen: ŘSD

Obyvatelé Žďáru nad Sázavou ale vyhlížejí především úplný odsun silnice I/37 z města, a to v podobě šestikilometrového západního obchvatu. Zhruba před rokem získala stavba souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivů na okolí (EIA). „Předpokládá se, že stavba bude zahájena v roce 2031 a ukončena 2034,“ píše se v předložené dokumentaci.

Obchvat je rozdělen na dvě části: severní (2,4 km) a jižní (3,6 km). Jeho součástí budou mimo jiné dvě mimoúrovňové křižovatky a dvanáct mostů.

I/37, obchvat Žďáru nad Sázavou. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

I/37, obchvat Žďáru nad Sázavou. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

Tagy I/37 obchvat Žďáru nad Sázavou ŘSD
10 komentářů