ŘSD uzavřelo smlouvu s Eurovií na obchvat Loun, termín zahájení je ale nejistý

Vizualizace D7 kolem Loun. Foto: ŘSDVizualizace D7 kolem Loun. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo smlouvu se sdružením firem Eurovia a Herkul na přeměnu obchvatu Loun v dálnici. Uvedl to

Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo smlouvu se sdružením firem Eurovia a Herkul na přeměnu obchvatu Loun v dálnici. Uvedl to šéf ŘSD Radek Mátl na Twitteru. Dodal ale, že termín zahájení není „vzhledem k aktuální situaci“ jistý.

Ještě nedávno přitom Mátl mluvil o poklepání základního kamene v letošním prvním pololetí. Plány silničářů ale maří virová nákaza, která už vedla k tomu, že právě Eurovia oznámila přerušení veškerých prací. Zatím na 14 dní. Důvodem je odliv zahraničních dělníků, karanténa, problémy s ubytovnami i stravováním.

Mátl proto v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz tento týden uvedl, že nejvyšší prioritou je dokončení modernizace D1, kam se také budou soustředit všechny zbylé kapacity. Naopak stavby takzvaně na zelené louce mohou počkat. První obětí může být právě obchvat Loun.

Trasa D7 v úseku obchvatu Loun. Foto: ŘSD

Trasa D7 v úseku obchvatu Loun. Foto: ŘSD

Sdružení Eurovia/Herkul porazilo v tendru dalších devět zájemců s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané. Pokles ceny o 200 milionů se přitom vymyká trendu zdražování v posledních měsících.

Tendr se vlekl dlouhé měsíce. Byl zahájen už loni v květnu, původní termín pro podání nabídek byl počátek července. Ze strany firem ale přicházela řada dodatečných dotazů, takže se nabídky definitivně uzavřely až v půlce letošního ledna. Stavět se mělo od letoška dva roky, nyní jsou ale jakékoliv termíny „na vodě“.

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu je hotov už od roku 1999.

Podobně byly dvoupruhové obchvaty v minulosti vybudovány i na dalších úsecích budoucí D7: Chlumčany, Postoloprty a Panenský Týnec. I na nich ŘSD chystá (v případě Týnce už od podzimu provádí) zkapacitnění v podobě dálničního uspořádání.

Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce.

Tagy dálnice D7 eurovia koronavir obchvat Louny ŘSD
18 komentářů