umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

V Postoloprtech se kvůli dálnici D7 za 60 milionů přesune fotbalové hřiště

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Přesun hřiště platí stát, stavba pětikilometrového úseku dálnice by měla začít za čtyři roky.

V Postoloprtech na Lounsku se bude kvůli stavbě dálnice D7 Praha – Chomutov – Německo o 25 až 30 metrů přesouvat fotbalové hřiště. Na akci radnice dostala dotaci 60 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Dotace pokryje veškeré náklady, řekl ČTK starosta Postoloprt Zdeněk Pištora (Trikolóra).

„Finance máme už na našem účtu a v tuto chvíli se zahajuje první část stavby,“ uvedl Pištora. ČTK na místě zjistila, že je pokácená část stromů u nedalekého lesa. Starosta uvedl, že stavební práce začnou 25. ledna, nové hřiště by mělo být dokončeno v létě příštího roku.

D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu. Pramen: ŘSD
D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu. Pramen: ŘSD

Původně se mělo s přesunem začít v roce 2017, kdy obec obdržela zhruba třicetimilionovou dotaci. Po dokončení projektu se ale náklady ukázaly dvojnásobné. „Od roku 2017 jsem se snažil získat do rozpočtu i tu zbývající částku, dalších 30 milionů korun, a to se povedlo na podzim 2019,“ řekl Pištora. Poté se uskutečnilo výběrové řízení na zhotovitele.

Hřiště po přesunu bude modernější, zázemí prostornější a diváci se mohou těšit na tribunu zhruba s 200 místy. Podle starosty mohli dosud návštěvníci fotbalové zápasy sledovat vestoje kolem hřiště. „Dokončení je načasováno přesně k oslavám 100. výročí našeho fotbalového klubu,“ dodal Pištora.

Demolici starých budov má v režii Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Podle letáku ŘSD by měla výstavba dálnice na území Postoloprt, která je vedena jako zkapacitnění obchvatu, začít v roce 2025. Dokončení je naplánované na rok 2027. Předpokládaná cena zhruba pětikilometrového úseku je 2,14 miliardy korun bez DPH.

ČTK

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Přesun o 30 metrů za 60 milionů??? A to budou hrát fotbal hned vedle dálnice? Hlavně, aby balón neskončil na dálnici, když někdo přestřelí branku 😀

looking4bucho

To je teda opravdu novinka, o presunu fotbaloveho hriste ze vi snad 20 let. Problem byl kdo to zaplati – v tomto sporu nakonec vyhraly Postoloprty, ale to uz je taky 5 let zpatky. I tak se melo zacit stavet 2022, nasledne se to zmenilo na 2023 kvuli vyreseni zaplavoveho uzemi Ohre. Kde se ted ale vzaly ty dalsi 2 roky navic, to teda opravdu nechapu.

Michal

A v Anglii se nebojí vykoupit obytný domy a zbořit kvůli stavbě dálnice. Znám pár míst, kde kdyby vykoupili (za motivační castky) starý domy a rozšířily okresku na 2+2, tak není třeba desítky let čekat na dálnici…

Frantisek

Tak jistě, silnice je potřebnější než dům… Hlavně, že už nevíme, kam s těmi auty ve městech.

svojsin

František: Šukafon do každého dvorku!!

Patron

Proč e začne stavět zase tak pozdě? Nejsem místní tak nevím. Ale číst ve článcích to, že se začne stavět za roky a roky je fakt skličující.

Frantisek

Proč skličující? Nějaká duševní závislost na asfaltu?

Honza84

60 mil. na stadion s 200 misty? Neni tam chyba v desetinne carce?

Dancák

To víte, někde je problém ohledně pár tisíc, jinde zase létají miliony sem a tam.

BND 30

Co je vozit taxíkem do Blšan…to vyjde určitě levněji…

Dancák

Vzhledem k tomu, že Postoloprtům nefandím, tak je mi to celkem jedno. Nicméně, za takové peníze by si mohli pronajmout i Stadion Evžena Rošického na Strahově.

S. Kaisler

Řekl bych že ne, viz obdobný problém při stavbě D3 – Neplachov. Tam to také bylo řádově stejné, jenom si to musela obec zaplatit většinou ze svého a z dotací, ŘSD platilo jen odkoupení starého hřiště.
https://budejovice.rozhlas.cz/obec-neplachov-prisla-kvuli-stavbe-dalnice-o-fotbalove-hriste-7232984

Kalanis

Už je vyřešený most přes Ohři a nivu? Protože to byl další velký problém. Po povodních se aktualizovaly plány a bylo potřeba předělat i tuhle estakádu.

Dancák

Je to jasný, situace typu: Franto potřebuju pomoc, zařiď ať ta silnice vede tak, aby se musel stavět novej stadion… Ve vesnici, kde máme chalupu, chtěli místní fotbalisti jen příspěvek na opravu střídaček a koukali na ně jak na zločince. Postoloprty si to hold umí zařídit to jest pravda.

Kodl

Není to zbytečně brzo? Proč ne ZS 2030 a UP 2034?

BND 30

Jsou chvíle, kdy by se optimisté měli popravovat…

Miloš

Už vidím že místní fotbalisté budou blokovat stavbu , takže dálnice nebude

Vít Jůza

Než přesouvat fotbalové hřiště, nebylo by lepší udělat nové???

MaT

Poslyšte, Jůza, co vy si vlastně představujete pod takovým… „přesunem fotbalového hřiště“? 🙂

Vít Jůza

V Mostě přesouvali dost velký kostel. To hřiště bude o dost lehčí, ale stejně …

Error

Udajne k tomu hristi maji vztah, pry je tam vitezna atmosfera tak co se da delat, musi se presunout.

BND 30

Okresní přebor je okresní přebor…

Jindra

Tak na fotkách z letadla je vidět, že je tam tráva spíš rezavá než zelená. Skoro bych řekl, že se na přesouvaném hřišti už pár let nehraje a zápasům slouží to druhé, severněji položené. 😀

Frantisek

To mají ještě dobré. V Brandýse nad Orlicí jim je chtěli místo posunu zrušit, tak začali vymýšlet stěhování využívané zastávky z města do lesa/na pole…

Lumpy

Ctu spravne ze tahle stavba je posledni a D7 bude kompletni?

richmond

nebude kompletní

kubisek

Bude kompletní, ale v plánu jsou ještě úpravy (ztřípruhování) 0-7 km.

PetrN

Kde jste se dočetl o „ztřípruhování“ D7 mezi Exity 2 (Aviatická) a 7 (Makotřasy)? Na ŘSD v plánovaných stavbách ani studiích nic takového není. V nejbližších letech se má dělat přeložka I/7 resp. nově součást D0 na východ od „Na Padesátníku“ s nynějším přechodem pro chodce s 3+3 pruhy, přestavba MUK Aviatická a vzájemné 4-pruhové propojení na D0. O rozšíření dále ve směru D7 nikde nic, nicméně zrovna zmíněný úsek je jako jediný z D7 ve staré nevyhovující šířkové kategorii S22/100, přestavba by tak dávala smysl, je to „pouhých“ 5km.

Josef J.

Nevím, kde to četl pán, ale myslím, že v EIA na přeložku silnice II/240 jsem něco takového viděl. Ale nemám čas to zkontrolovat, mohu se mýlit.

PetrN

jo už jsem taky zkoušel víc hledat, v souvislosti s přeložkou II/240 by měly být MUK nachystané na výhledových 3+3 pruhy, ale asi samotné rozšíření 5km úseku není úplně na pořadu dne, což i vzhledem k aktuálním intenzitám dává smysl

kubisek

Stavba Praha – Slaný, modernizace je projektována v kategoriích D 33,5/120, variantně D 28/120 a R 24,5/100 a měří 16,480 km. V srpnu 2017 zpracoval Pragoprojekt studii. Předmětem stavby je rozšíření stávající dálnice D7, která byla vybudována v úseku Praha – Makotřasy v kategorii S 22/100 bez přídatných pruhů na šestipruh kategorie D 33,5/120, resp. D 28/120 šestipruh bez odstavného. Křižovatky budou doplněny o přídatné pruhy. V úseku Makotřasy – Knovíz proběhne modernizace dálnice bez rozšíření, tj. bude zachován stávající stav – čtyřpruh kategorie R 24,5/100. Součástí stavby jsou úpravy 3 MÚK (Makotřasy, Bouchalka a Knovíz), rozšíření 6 dálničních mostů,… Číst vice »

Marťas

Úsek Praha-Chomutov by měl být kompletní včetně napojení na Pražský okruh. Jestli se plánuje nějaká úprava směrem ke státní hranici, to jsem nenašel.

Jirka

V současné době je tento úsek naplánován, že se bude stavět jako poslední.

Dotčenej

Staví ,ale neexistuje objízdná trasa od Panenského Týnce na Lotouš !!!

Kdysi z Chomutova

O tomhle se mluví snad od roku 2000, to si pamatuju ještě jako dítě školou povinné. To jsem zvědavý, kdy podaří zlikvidovat zbylé nejpalčivější problémy D7 (křížení se zatím v daných místech neexistující D0, průjezd Lotouší, most u Kutrovic a úsek Louny-obchvat Sulce). Stavba D7 z Chomutova do Prahy, což je necelých 100 km bude trvat jako jedno pracovní období jednoho lidského života, tj. cca 40 let, to člověk prostě nepochopí. A to už existuje kus před Prahou ještě z dob komunismu, tzn. před rokem 1990!! Tohle fakt člověk nepochopí. Když si tuhle obludnou pomalost člověk uvědomí, tak se dá… Číst vice »

V. K.

Zbývající část D7 má zahájení stavby 2023, tak snad se nevyskytnou žádné problémy.

Nigieu

Máte pravdu, D7 je ostuda ČR. Staví se od 1962 tudíž je ( na otevření) nejstarší dálnicí v ČR, postaví pol. obchvaty jó a počítaj že to postaví (plný profil) za pár let ok, jenomže když se blíží termín tak nemají peníze a když mají peníze tak to musí dát do něco jinýho. NECHÁPU!!!!!!!!!

mirek

Nestaví se od roku 1962, ale postupně jednotlivé úseky. Nesmyslná interpretace.

kubisek

První úsek Ruzyně – Přední Kopanina (dnes křižovatka Aviatická) je vidět rozestavěn na ortofotomapě z roku 1953. Takže žádných 40 let….

Frantisek

Mezitím si třeba naopak pomalu uvědomí obludnost té stavby. 🙂

V. K.

Divím se, že to hřiště nepřesunuli mnohem dál. Takhle bude stát hned vedle té dálnice, což mi s ohledem na splodiny nepřipadá na sport úplně ideální.

Frantisek

Jaké zplodiny? Auta přece čistí vzduch, proto je potřeba jim naopak věnovat více místa a 100% podíl na dopravě! 🙂

PazWire

Kdyby se ti čutálisti necukali kvůli pár šatnám, mohl ten úsek dávno stát…

Modré zábradlí

Mluvil byste stejně, kdyby tam nestálo hřiště, ale Váš dům?

PazWire

Jde o to, že čutálistům byla navrhnuta kompenzace v plné výši (nové místo včetně hřiště a zázemí), jim šlo jen o šatny o nic jiného… A srovnávat hřiště s domem je ubohost…

Josef J.

Pokud je kvůli stavbě někomu něco vyvlastněno, pak je spravedlivé a zcela na místě mu uhradit náklady či škodu, které mu tím vzniknou. Ne jen nějakou odhadní cenu, za kterou zpravidla není možné odpovídající náhradu včetně stěhování pořídit. Materiální náhrada (kus za kus včetně zprovoznění a stěhování) je nejspravedlivější, sníží na jedné straně možnost okradení toho, jehož majetek se zabírá, na druhé straně i možnost spekulativního obohacení. Pokud je ve veřejném zájmu konkrétní stavbu někudy postavit, pak je ve veřejném zájmu i spravedlivě se vypořádat s tím, jehož majetek se pro stavbu zabere.

Petr

Ubohost je Vaše uvažování.Jednou jim chtějí vzít něco,co si ti lidé (čutálisti) sami léta budovali,tak mají nárok na adekvátní nahradu.Pracují velmi dobře s mládeží a proto je dobře,že si to i přes obrovský tlak zhotoviteke dálnice vydupali.Držím jim palce a moc jim to přeji.

PazWire

Vy asi nejezdíte po R7/D7 téměř každý den do práce, že? Kdyby jo, mluvil byste jinak a také by Vás skluz kvůli nějakým převlíkárnám štval… Ta silnice je přetížená a každý kdo dojíždí do Prahy a zpět téměř denně ví, že to je nutnost… Než ty šatny postavili, tak už se vědělo, že tam ta dálnice bude… (záměr?)

Twix

Off-topic, ale to bych teda chtěl, denně dojíždět do Prahy od Postoloprt nebo dál… přetížená samozřejmě je, zčásti tedy kamiony.

PazWire

Normální jízdou jsem v Praze (tam kam potřebuji) za 40 minut… Pražským to z centra trvá stejně dlouho. Takže se to celkem dá, ale občas je to opruz…

Frantisek

Tak jezděte do té práce autobusem nebo vlakem a nepruďte sebe i ostatní, když už musíte pracovat zrovna v Praze.

PazWire

Nebudete tomu věřit, ale ten autobus využívá tu silnici, o které se jedná, úplně stejně jako auto…

PazWire

BTW… stejně to dopadlo tak, jako by to dopadlo tehdy… Mohlo to být už dávno hotové, ale chápu, v Postoloprtech je to samej Messi, Pelé, Ronaldo…

Jiří Kocurek

Čutálístům nemá být přiznáno vlastnické právo?

MHD

V tomto případě ano. Bral bych to všema deseti.

Greta

Kdyby se necukali, tak nemají kde hrát. Takhle jim ŘSD zaplatí nový stadion.

MildaIV

Kdyby jim stát dal ty prachy rovnou, tak to mohlo dávno stát. Do sportu stejně stát lije spoustu peněz, takže předpokládám, že to drhlo jenom na byrokracii. Mě osobně jako daňovému poplatníkovi tahle investice připadá OK.

PazWire

Pokud vím, tak tu nabídku dostali… Evidentně by to tam chtělo míň hlavičkovat

BND 30

Na Černém Balogu to vymysleli dobře a všichni jsou spokojení…

Partneři


Czechtoll

pst
podcast