Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Překvapení: Cena v tendru na dálniční obchvat Loun klesla o pětinu

Vizualizace D7 kolem Loun. Foto: ŘSD
Vizualizace D7 kolem Loun. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic završuje po dlouhé řadě odkladů tendr na dostavbu šestikilometrového obchvatu Loun. O zakázku byl velký zájem, celkem se přihlásila desítka firem či sdružení, s nejnižší cenou (773 milionů bez DPH) přišlo uskupení Eurovia a Herkul.

Dostalo se tak výrazně pod odhadovanou cenu, se kterou ŘSD soutěž vypisovalo. Ta byla o 200 milionů vyšší. Výrazný pokles ceny v soutěži se vymyká trendu posledních měsíců a let, kdy ceny rostly. „Nyní proběhne vyhodnocení nabídek, zahájení stavby se předpokládá v první polovině roku,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Soutěž se přitom protáhla o řadu měsíců. Byla vypsána loni v květnu, přičemž první termín pro podání nabídek byl začátek července. Stavět se mělo už loni. Termín se ale neustále odsouval – mimo jiné pro řadu doplňujících dotazů ze strany firem – až se finálně dostal na 14. ledna 2020.

Trasa D7 v úseku obchvatu Loun. Foto: ŘSD
Trasa D7 v úseku obchvatu Loun. Foto: ŘSD

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu je hotov už od roku 1999.

Podobně byly dvoupruhové obchvaty v minulosti vybudovány i na dalších úsecích budoucí D7: Chlumčany, Postoloprty a Panenský Týnec. I na nich ŘSD chystá (v případě Týnce už od podzimu provádí) zkapacitnění v podobě dálničního uspořádání.

Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce.

Nabídky na dostavbu obchvatu Loun

Firma Nabídková cena (v mil. Kč bez DPH) Délka záruky (v měsících)
Eurovia, Herkul 773 120
Silnice Group, Ekostavby Louny 843 120
Metrostav 943 120
Rizzani de Eccher, Robstav Kovia 966 120
Skanska 973 120
Berger Bohemia, Swietelsky 977 72
Doprastav, Vodohospodářské stavby 985 120
Colas CZ, Strabag 1015 120
Bergiz İnsaat 1050 120
Imos Brno, Váhostav-SK 1095 120
CENA PŘEDPOKLÁDANÁ 977

Pramen ŘSD

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Démon

Herkul je místní firma a Eurovia to dělá chytře a spojuje své kapacity s místními …

Josef

To je skoro zazrak, po vic jak pul roce je konecne vybrano. Tak ale zahajeni stavby se nam aspon prehouplo do dalsiho roku, takze aspon se bude dat pouzit znovu v nejakych peknych grafech.

Michellini

vybíralo se přes 1 rok Ne půl roku

Jiří

Jako fajn, snad až na ztrátu sjezdu Louny-střed, ale dokud bude úsek Slaný-Louny dvouproudý s asi 3 místy, kde se dá bezpečně předjet, tak to nijak výrazně nepomůže. Především most za Sulcem, kde se zpomaluje kvůli havarijnímu stavu a 10 cm vysoké příčné spáře už několik let na 10 km/h je prostě něco šíleného.

kubisek

Přeci to nebude nikdo opravovat, když tam již před 10 lety do tří let měla být nová dálnice 😀

Josef

Ja jsem zvedav, kdy tenhle most spadne, je to sice u Lotouse, ale to nevadi. Tady v tomhle useku se podle me dalnice nezacne stavet ani za pet let, takze by to mohli aspon nejak opravit.

Jiří

Jo vlastně Lotouš, máte pravdu, už se mi ty vesnice pletou. Ono o pár kilometrů dál mezi Týncem a Třebízí nebyl problém udělat most nově, nevím, jestli ho plánují zapojit do D7.

Martin V.

Ta příšernost je tam pořád? Já tam jel naposled loni v zimě a úplně mě to vyděsilo. Tak nějak jsem doufal, že to během stavební sezóny rychle opraví…

Michellini

furt je to tam. Jel jsem tam včera je tam už ale 30kmh. A kolona byla na 5 minut.

jirka

cena klesla o 20%. a doba zahajeni vystavby se prodlouzila o 1 rok. Ve finale je ztrata vetsi nez tech 20§