umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Pád ceny. Metrostav chce stavět dálnici D7 u Chlumčan za 68 procent odhadu

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Na dálnici D7 jsou aktuálně dvě staveniště: na obchvatu Loun a obchvatu Panenského Týnce

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se přiblížilo k zahájení další stavby na chomutovské dálnici D7. Konkrétně jde o 4,5 kilometru dlouhý obchvat Chlumčan, u kterého dospěl do finále tendr na zhotovitele. ŘSD obdrželo osm nabídek, z nichž nejnižší je výrazně pod předpokládanou cenou.

Za zakázkou míří společnost Metrostav Infrastructure, která je ochotna dálnici postavit za 1,179 miliardy korun. To je 68 procent předpokládaná ceny (1,73 mld.). Podle zprávy na profilu zadavatele byla druhá nabídka v pořadí o sto milionů korun vyšší než první, nejvyšší nabídka činila 1,699 miliardy.

„Stavba má pravomocné stavební povolení a probíhá dokončení majetkoprávní přípravy,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Stavba měla začít už loni, kvůli řadě doplňujících dotazů ale byla opětovně posunuta uzávěrka pro podání nabídek. Budování úseku potrvá tři roky. Dálnice zde mimo jiné dvakrát kříží trať Louny – Zlonice. Původní silnice bude zachována jako obslužná komunikace II. třídy.

Chystaná stavba na D7 "Chlumčany, zkapacitnění." Pramen ŘSD
Chystaná stavba na D7 „Chlumčany, zkapacitnění“. Pramen ŘSD

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě. Proto jej ŘSD také označuje jako „D7 Chlumčany, zkapacitnění“.

Podobné zkapacitnění (a proměnu v dálnici) provádí ŘSD aktuálně i na dosud dvoupruhových obchvatech Loun a Panenského Týnce a chystá jej na obchvatu Postoloprt.

Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce. Obchvat Chlumčan na východě navazuje právě na úsek u Sulce, který byl uveden do provozu v roce 2009. Na západě se pak napojí na budovaný dálniční obchvat Loun.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lojza

4.5km staví 3 roky, to je totální zoufalost.

Démon

4,5 km za 1,733 mld.mohl vyprojektovat jen někdo, kdo měl „feečko“ z hodnoty stavby 🙂

Démon

Obchvat Řevničov 4,2 km za 1,074 mld. – technicky podobné. Takže 1,179 mld. OK

Roll

Takže když byla jedna zakázka předražená, můžou být podobně předražené všechny?

Jirka

Ta cena je v pohodě. To se ale nedá říci o cenách na železnici.

pkajetan

takže která politická partaj navázaná na Metrostav zklapne kufry? Vracečka 32% a před volbami.. hmmm – to zamrzí …
https://neovlivni.cz/tag/metrostav/

Démon

Metrostav má asi volné kapacity a hlavně potřebuje reference.

Nigieu

Zkapacitnění? Vždyť to je už rovnou nový úsek, který v 99,9% délky dálnice

Nigieu

………..která vede mimo silnici

Jirka

Kanceláře se už tolik nestaví, protože z důvodu korony se částečný home office stává trvalým a lidé pracovní místo v kanceláři sdílejí. Poptávka po nových budovách není ani u firem. Stavební firmy tak mají volné kapacity. Proto ten pokles ceny.

leviathan

Přesně tak.

PTR

Metrostav má praxi v zvyšování ceny z tunelu Blanka. Tunel měl stát 21 miliard nakonec stál 38 miliard. To samé se stane i v případě tohoto úseku dálnice. 20% navíc vícepráce, pak nějaká změna technického řešení = další peníze navíc a jsou na svých.

Jakub

Mícháte cenu stavební části a celkovou cenu…

Jiří Kocurek

Pokud si zadavatel vymyslí změnu v průběhu stavby, tak to není chyba prováděcí firmy.
Ale víte co? Kupte si lístek Praha – Ostrava a v Olomouci chtějte změnu, že jedete do Brna, a že chcete přes Třebovou.

Démon

Hanit zhotovitele za navýšení ceny není férové. Víte o problematice tunelů úplný prd.

Leinad

Jsou různé metody, jak dělat výběrka. Třeba napřed udělat pořádný průzkum, pak dělat výberko, dát do zadávací dokumentace výsledky toho průzkumu.
Nebo naopak, soutěžit hausnumera vygenerovaná stavebními firmami(která generují aniž by věděli, co se po nich chce), po tom dát do smlouvy s vítězem „narazí-li dodavatel na nějakou zeminu, může cenu zvýšit. Narazí-li dodavatel na vodu nebo vakuum, může cenu zvýšit“

FMach

No umíte si představit kolik stála dálnice za vlád ODS a ČSSD ? Po nástupu Babiše šla cena až na 50 % hodnoty a dnes se opět snižuje a je divné že za to chce pracovat firma , která se nestyděla si brát peníze od ODS a ČSSD na předražené dálnice.

Pampeliška

Doufám, že nepečete, protože Vaše dorty musí být odporné.

cestující

Jj, pamatujete jak se stavěla na sever D47? To se stavělo, takový rozvoj Krásného Pole, Čeladné a dalších dědin kolem Ostravy a FM starousedlíci nepamatují…. a ty večírky/oslavy narozenin na Stodolní, to se tam stavební panstvo bavilo i týden! Kde jsou ty časy, ach jó!! Ale vzpomínky jsou to krásné! Nebo, to vám ještě řeknu železniční koridor, to byla jízda!

Vladimir

Jenze chyba neni ani tak v ODS, ani v CSSD ani v ANO. Chyba je v uvedomeni vnimani dotaci. Tvrdi se obecne ze penize jsou z EU, jako by to byly jine penize. Uvedomte si kolik my do EU davame penez. Jsme stale prijmeci, ale uz nemame dotace ve 80%, ani 50% ale cca 30%. Takze je potreba si uvedomit ci penize z EU opravdu jsou – ze 70% nase vybrane dane!!! Tak pojdme s nimi hospodarit maximalne efetivne!!!

Jakub

To je demagogie 🙂

Jiří Kocurek

A task seřezal psa se slvoy: „Umíte si představit, že bych koupil jitrničku a on ji sežral? Vidíte jaká je to svíně?“

Démon

Jestli něco víte, Policie ČR si vás ráda vyslechne 🙂

pkajetan

tak tohle je BOMBA největší! Démone – vy jste Démon 😀

Elvis

No zdá se, že Metrostav se bojí trestu v podobě zákazu účasti na veřejných zakázkách v kauze Ráth a vše převádí na sesterskou společnost Metrostav Infrastructure a.s. (www.m-infra.cz). Zřejmě hraje i o reference, bo většina velkých zakázek šla za Metrostavem a.s.. Jsem zvědav co z toho „podstřelování cen“ vzejde, například obchvat Jihlavy vyhrála ta samá firma v létě s „podezřele nízkou cenou“, samozřejmě do země se nekoplo, bo to teď celé leží na ÚOHS. 🙁

MLB

Když mají zájem stavět výrazně levněji, tak by se stát měl snažit toho zadat co nejvíc, ne to nechat zdržovat ÚOHS :/

medvěd

Můj děda říkával : Baťa říkal – nejsem tak bohatej, abych si pořád kupoval laciný věci. Bylo to laciný, ale vydrželo to jen chvíli.

Pezos

Problém je jaksi v tom, že vyšší cena neznamená vyšší kvalitu.

Elvis

Pouze konstatuji fakta, Metrostav je silná firma a věřím, že si jméno kazit nebude, jen jsou zajímavé ty „vnitropodnikové přesuny“. A zároveň je vždy zajímavé sledovat, jak to dopadne, když se nová firma dostala na velkou dopravní zakázku s nízkou cenou, viz:
OHL ŽS 1. úsek rekonstrukce na D1 s cenou někde na 65% a následné obstrukce
Geosan + Toto Costruzioni Generali na D1 u Humpolce a odstoupení od smlouvy
Mota-Engil na obchvatu Třince a odstoupení od smlouvy

Jan

Tohle je fakt ostuda. Pak az do roku 2028 bude D7 na tri kusy. Strasna uroven rychlosti. To musi byt opravdu problem legislativne rychle povolit rozsireni obchvatu Slaneho. Nechapu!

Daniel Bečvář

Chybějící část mezi Slaným a Panenským Týncem se plánuje realizovat v letech 2023 – 2025. Na úsek už je pravomocné územní rozhodnutí a v letošním roce se začnou vykupovat pozemky. Buďme tedy optimisté 🙂

Kalanis

Na D7 bude akorát díra kvůli mostu přes Ohři a změně související s jejím záplavovým územím. A to je kolik? 5km? Spíš by to chtělo začít uvažovat o protažení čtyřpruhu až na křižovatku na Výslunní a Vejprty. Možná dokonce až k Hoře sv. Šebestiána.

Daniel Bečvář

O tom protažení čtyřpruhu se v současné době vůbec neuvažuje. Před vybudováním přeložky I/7 v úseku Křimov – Hora Sv. Šebestiána v letech 2003 – 2005 se taková možnost zkoumala, ale ekonomicky to nevyšlo, neboť jsou tam poměrně nízké intenzity (4000 – 4500 vozidel/den) a složitý horský terén, což by stavbu výrazně prodražilo. Ale samozřejmě, až bude D7 mezi Prahou a Chomutovem kompletní, situace se může změnit.

Kalanis

Se složitým horským terénem si dovolím nesouhlasit. To nejhorší (krušnohorská hrana) už stojí. Nahoře je mírně zvlněná náhorní plošina + sem-tam v trase nějaká blata. Intenzity jsou o něco lepší argument.
A kraj by měl pro změnu vymyslet něco se serpentinami v Celné.

looking4bucho

Odbocka na Smolnici je podle statistik nejnebezpecnejsi misto na cely I/7 a tech krizku tam je opravdu hodne. Obavam se z v prubehu vystavby tam jeste neco pribude, alespon podle toho jak se ridici chovaji v mistech stavby na obchvatu Loun a Panenskeho Tynce.

Jinak jsem myslel ze toto zkapacitneni povede v profilu soucasne silnice, pokud tomu tak neni tak je to celkem prijemne prekvapeni.

Krušky-Středohoří

někdy se mi zdá, že původní silnice vedou v přímější trase než nově budované dálnice, které se mnohem více klikatí.

BND 30

Když ony tam zlomyslně okolo těch původních silnic překvapivě vyrostly obce…

Vladimír Svoboda

Mám pro tebe zajímavou informaci 🙂 Dálnice má povoleny trochu jiná maximální stoupání, takže asi tak …

Jiří Kocurek

To je schválně. Jízda firt rovně unavuje. Takže se dálnice mírně vlní, aby se řidiči již zdálky neoslňovali a také aby neusínali za volantem, jelikož musí pořád šahat na řízení.

BND30

Oprava – jasný požadavek naší armády. Při přesunu kolon by měl hloubkař armádní kolonu jedoucí (u nás spíš stojící) po přímé komunikaci jako na podnose…

Jiří Kocurek

Jenže oni se tím pravidlem řídí i u novéjších dálnic v Kansasu. A tam to má hloubkař pekelně daleko.

MaraSourak

No uz aby to bylo…

Martin Sluka

Tohle jsou jen mediální plky. A i kdyby,tady jim s cenou tady cuknou a na druhé akci si to vyberou i úrokem.

Zrzek

Proč nemusí, když budou mít práci stylem, tady dodělame a přesouváme se jinam není potřeba, technika si na sebe vydělá, materiálu se dá nasmlouval více za lepší cenu. Průšvih je dodělám akci a rok nemám do čeho kopnout.

Démon

Eurovia ten minulý úsek nabídla také za cca 60% původní ceny. Jestli v tom nebude něco jiného. Třeba snaha kdo to projektoval o nejvyšší „fee“ 🙂

jan

Jak to tak sledují, pořád se staví dálnice jenom v Čechách! Na Moravě, jenom omrvinky…

M. G.

Máte výstavní dálnici skrz celou Moravu (až na ten úsek u Přerova tedy), vy omrvinko.

Slosor

Kde? D46 není výstavní a už vůbec ne dálnicí.

M. G.

Koukněte na mapu.

pdolak

My zas máme Patrika a Vodu z Tetčic…nemůžeme mít všechno 😉

PetrN

nesmíte to vidět tak černobíle, intenzivně se maká na na D48 která bude luxusní paralelní dálnicí k D1. Rozjíždí se dalších 20km stavby D55 na jih (8 z nich už je ve stavbě, zbytek letos). Pak tu máme ve stavbě nebo se letos zahájí stavby čtyřpruhových silnic I/68 (od D48 k Třinci) nebo pak I/44 Postřelmov-Šumperk a doufejme že se rozjede a zbývající část D1 kolem Přerova.. Ale pak tu jsou kostlivci typu D43 která je spíš hudbou budoucnosti, D52 snad tak v nedohlednu není a chybějící D49 na Slovensko. Na propojení D35 od Hradce do Mohelnice se už věci… Číst vice »

PetrN

po dokončení bude dálniční síť na Moravě parádně decentralizovaná umožňující alternativní spojení, zatímco v Čechách to bude vše stále radiální síť směřující do Prahy k nedokončenému pražskému okruhu… Myslím že jsme na tom relativně dobře na Moravě…

Jirka

Patrik říkal, že se zaměří hlavně na Moravu. Tak si pořešte Patrika. Nicméně se staví kde to jde: D48, D55
Kde to nejde: D49, D52, D1, tak se nestaví.

Slosor

Tak zrovna tento úsek D7 je prototyp „omrvinky“.

MLB

Kdo blokuje dostavbu D1 u Přerova, D52 přes Nové Mlýny nebo trasování D43 kolem Brna? Místní Moraváci 😉 Srovnejte si je a budete toho mít postaveno víc…

Vasek

V poměru počtu obyvatel, kdy v Čechách žije o 0.6 obyvatel více než ve zbytku republiky sedí počet km dálnice na obyvatele prakticky úplně stejně. V poměru k rozloze mají Čechy 0,016km dálnice na km čtvereční a Morava se Slzskem 0,020km dálnice. Jsi tedy nádherným příkladem moravského uplakanka, který řve, jak je utlačovaný a přitom má ze společného víc, než ti ostatní. Skoro si začínám myslet, ze rozdíl mezi Cikánem a Moravakem je jen v barvě, mindset očividně stejný.

Tomáš V.

Jako rodilý Pražák, který si hledí svýho, říkám, že tohle (ta poslední věta) jsou taky dobrý kecy. 😃 Fakt debata na úrovni.

Kalanis

V klidu, jsme v čechistánu. Tady se nadává na všechno.

PetrN

nelze to brát zas tak jednoznačně, Čechy mají jiné rozmístění sídel, které vybízí k radiální síti, na Moravě je hodně středně velkých měst blízko u sebe (což v Čechách spíše není),které vyžadují všesměrné kapacitní propojení (zejména na střední Moravě kolem Olomouce, Přerova, Zlína). takže nelze přímo porovnávat Km dálnice na obyvatele. Dálnic je tu vcelku dost, nebo se staví, kromě výše zmíněných problémů typu D43,D52… Čechy zase mají svojí D3 a D0… Nemyslím si, že by se jedno nebo druhé zvýhodňovalo na úkor druhého…

Vasek

To já taky netvrdil, ze by se zvyhodnovalo jedno na úkor druhého. Jen ať se staví, kde to jde. Já jen ukázal tvrdá data ubrecenymu věcně ublizenymu moravakoviJanovi

MildaIV

Ta Pragocentrická síť není vúbec dána rozmístěním měst ale Pragocentrismem. Ten byl docela pochopitelný za bolševika, kdy byli zavřené hranice. Dneska jaksi není úplně ideální, že veškerý tranzit v Čechách musí jet přes Prahu. V tomhle má Morava výhodu, D55 svede severojižní tranzit od Brna. D35 svede dopravu ze severu Moravy od Brna. V Čechách by to chtělo dostavět Českou část D35 – Hradec – Liberec, pak celá D38 (Vídeň) – Znojmo – Jihlava – Kolín – Mladá Boleslav a podobné stavby.

Gwann

ten konec byste si mohl odpustit…to je přímo na presdrzku.

Vasek

Kdybych se s tím setkal prvně tak možná, jelikož tohle poslouchám celý život, nejprve od čobolů, teď už 30 let od moraváků, tak servítky stranou, to přirovnání sedí jak prd.. na hrnec. Obecně pokud nechceš slyšet, že se chováš jak cikán, tak se tak nechovej, jednoduché řešení.