RegioJet vstoupí do Pražské integrované dopravy, vyhrál soutěž na provoz městských vlaků
Elektrická jednotka 654 Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz
RegioJet bude jezdit z Roztok do Hostivaře a z Vršovic do Běchovic.
Nikdy nepochopím, jak může takovou zakázku získat firma, která dluží, komu může a je jen otázkou času, kdy bouchnou saze a někdo ji pošle do insolvence, už je to neúnosné.
Díky za zdroje ze kterých vycházíte.
Na prohlášení insolvence stačí, když jsou faktury u 2 dodavatelů po splatnosti víc než 30 dní… RGJ existuje už něco přes 10 let, proč tedy dosud nikdo nepodal zákonný návrh na prohlášení insolvence… Jsem prostě zvídavý. a mám zájem o fakta, nikoliv o tradované nesmysly.
Proč ta linka S61 nejezdí rovnou až na hlavák? Připadá mi to jako promarněná příležitost – skončit těsně před největší stanicí, zvlášť když spojení Vršovice–hlavák je vlakem bezkonkurenčně nejrychlejší.
Protože je plánovaná na Smichovske nadrazi, na hlavak vedou jiné linky
Protože hlavní nádraží je zcela vyčerpáno kapacitně již teď. Leda byste musel zbourat něco vedle nádraží, namísto toho postavit další koleje, probourat další tunel mezi Vršovicema a Hlavním nádražím a postavit další koleje
Ono by nebylo až tak zle, s jedním – posledním a zkráceným – nástupištěm se ještě počítá. Nicméně tyto linky se zásadně vymykají modelu, kdy jde vše do středu. Jsou tangenciální. ne každý potřebuje z/do centra, to je pověra. Takže to leckomu může ušetřit přestup.
Jak tak čtu diskuzi níže, mám pocit, že někteří si představují, že v tom příměstském vlaku budou stevardky roznášet kávu a zákusky 😀
Tak možná budou. 😀 První den…
Už aby byl RJ i na S7
Tam se bude soutěžit až cca za 5 let.
A co přesně by se mělo zlepšit jen tím, že by místo ČD jezdil RJ?
Zlepší se to, že na dopravce ohledně kvality nebude muset tlačit jen Ropid, ale že si budou moct okopávat kotníky i sami.
By mě zajímalo, jestli tam bude PID nátěr a nebo to bude ve žlutém s nápisy, že se jedná o PID
Taky by mě to zajimalo
Myslím, že na 99 % PID nátěr.
Bude tam nátěr PID.
Už chybí jen Petr Šimral 😁
ŽESNAD.CZ se s tímhle nesmyslným aktem Prahy pro vozbu vzduchu , dokud nebude k dispozici zdvoukolejnění a přesmyk v Libni a v Malešicích, rozhodně nikdy nesmiří a podnikneme určitě k danému problému právní kroky.
To je parodie? Jaké právní kroky asi tak chcete podnikat? A proti komu? Proti SŽ, že není schopna budovat a udržovat infrastrukturu na úrovni doby? To jediné by totiž dávalo smysl.
Právní kroky se dají vzásadě podnikat vždycky. Někdy může být výsledek i překvapivý.
A není trošičku pozdě? Nákladka měla být hlavně aktivní v době plánování koridorů.
Asi netušíte, jak to všechno ve skutečnosti funguje, že?
No nemyslím, že by nákladní dopravci držely nějaká esa, takže nezbývá než popřát hodně štěstí. Řekl bych, že nakonec budete ještě rádi, že to zatím budou jen 4 páry ve špičkách ne 6, jak výhledově ROPID plánuje.
Ale faktem je, že by mě průběh takového právního sporu a jeho výsledky dost zajímaly.
Přečtěte si novelu zákona o dráhách. Než budete něco plácat o parodii. Nechte to na nás.
Já to na vás rád nechám a těším se, kdo bude tím žalovaným. V této fázi příprav mě napadá jen Hlavní město Praha. A pokud jde o tzv. přetížení infrastruktury (to máte zřejmě na mysli), tak na to se těším taky. Jenom mě překvapuje, že by k onomu přetížení mělo dojít v souvislosti se zavedením linky S61. Ta pojede celou dobu po dvojkolejce (resp. čtyřkolejce) a její interval rozhodně nebude nějak hustý.
Ví někdo s jakým vlakem šla do výběrka Arriva a ČD?
U ČD je asi pravděpodobné tipovat Pantery.
Arriva pessy (ty samé co RJ)
Tak pak si Arriva s tou cenou dost věří.
A nebo si naopak „věří“ RGJ, že to vyjezdí. Uvidíme. Na orchideje, mraky stevardů nebo mytí bych moc nesázel.
Nevíme, co bude ve smlouvě. Požadavky objednatele, inflační doložka, různé koeficienty atd. a pak taky sankce za neplnění. Steward ve vlaku být nemusí, v metru taky není a smlouva bude brutto, takže o jízdné se RJ starat nemusí. A orchije? Orchije tam samozřejmě být musí 😉
Závazný návrh smlouvy již byl zveřejněn (ve znění po vysvětlivkách zadávací dokumentace)
Jsou-li pravdivé info v článku, tak zbývají v zásadě už jen 2 věci pro ukojení zvědavosti:
a) konkrétní typ elektrovagonků
b) za jakou úrokovou sazbu si RGJ vezme půjčku, aby nakoupil.. anebo od koho si elektrovagonky pronajme/vezme na finanční leasing s následným odkupem
Proč se vyjadřuješ jako žák pomocné školy?
Konkrétní typ vozidel se jistě brzo dozvíme a do podmínek smlouvy na úvěrování vozidel nikomu nic není.
To jistě. Pokud jde o úvěrování, tak s úrokovou sazbou 5% p.a. si za 15 let kupní cenu zaplatí podruhé – v placených úrocích…. (RGJ si aktuálně na dluhopisech půjčuje za 4,78%)… tj. kdyby Hlavní město Praha si vzalo půjčku na sebe, a poté tuto půjčku použilo na profinancování většiny nákupky za nové elektrovagonky, tak celkově by Město Praha zaplatilo o dost míň….. Myslím to z pohledu, že Město Praha takto začalo sdílet nadprůměrné tržní riziko (dopravci v ČR), které podstupuje RGJ, když rozjíždí spoustu nových (mezinárodních) linek…. což je dost risk vzhledem k vývoji turistu, zejm. mimoevropských turistů v… Číst vice »
S tříčlánkovými pesami
Třívagonový elektrovláček PESA ELF eu je namalován na webovce PESy… tak uvidíme, neboť PESA dělá ELF2 na jacobsonových podvozcích a jednotlivé vagonky jsou kratší než vagonky v ELF.eu…
https://pesa.pl/produkty/elektryczne-zespoly-trakcyjne/pesa-654/
Jen připomenu – Město Praha stanovilo, „maximální délka soupravy 100 m (ve vazbě na délku nástupišť) “ … a víme, že dvouvagonkový ELF.eu pro Ústecký kraj má délku cca 53 m (což asi je s tykadly), tož jestli čtyřvagonkový ELF.eu by se vešel do délky 100 metrů (počítám délku bez tykadel), tak je s velmi odřenýma ušima.
No Dráhy to budou mít se svým přebujelým byrokratickým aparátem, předraženými dodavateli a pod. Navíc Jančura prý svůj personál (hlavně stevardy/průvodčí) neplatí nic extra, a existenci odborů ve své firmě předpokládám nepřipustí.
Nevidím důvod proč by RGJ „nechtěl připustit“ odbory.
https://zdopravy.cz/do-regiojetu-pronikaji-celostatni-odbory-strojvedoucich-3430/
Ono jaksi nelze nepřipustit něco, co je zákonem dané právo. Ale proč si jako vždy nezaplácat nějakou pitomost, co?
Stejně jako třeba nejsou minimálně u nás odbory v Mekáči (i když na to zaměstnanci mají formálně právo). Prostě firma to má ošéfované tak, aby k tomu nedošlo.
Nebude to tím, že měkáč je frenšíza, tudíž každou provozovnu může provozovat někdo jiný?
a jak se to prosim osefovava? 🙂
třeba kdysi dávno, dal majitel odborům dar 100k Kč, odbory si odhlasovali rozpuštění a výplatu podílů na zbylých penězích a bylo po odborech….
A ten dar dá každé skupině tří zaměstnanců, kteří ve firmě odbory založí?
Na zákonná práva má Radim trochu odlišné názory než vy.
Lepší kvalitní 3 vozový panter než nějaká nová dvouvozová jednotka od regiojetu. Ať si odtáhne na moravu ty jednotky ten moravák a tam ať si jezdí výkony okolo Brna. Alespoň by byl šťastný z toho že mu to jezdí ty vozidla tam u nosu. A má vůbec dostatek vozidel tenhle dopravce na tuto linku když nové jednotky co má vyrobené dá do ústeckého kraje?
Pane „Jak K.“ Neznám dvouvagonkový elektrováček s kapacitou 230 sedaček (nebo víc). Vy ano, když píšete „než nějaká nová dvouvozová jednotka od regiojetu“?
Je to Ostravák a ne Moravák.
Ostrava je z části v „novodobé“ Moravě =)
Ano, historickou hranici mezi Moravou a Slezskem jsou řeky Odra a Ostravice, tedy část Ostravy je na Moravě.
Za to Panter je záruka spokojenosti a spolehlivosti….
Ano do 2023 budou mit
Si mohl kterýkoliv pražák založit firmu a přihlástit se… Někteří místo toho lustrovali rasu a národnost. Čímž nic nevytvořili.
Pokud by „Pražáci“ neseděli jen po kavárnách, taky mohli mít úspěšné firmy….
Však mají.
🤦♂️
Gratuluji Regiojetu, je jedno jestli to vyhraje RJ nebo ČD, hlavně, že je tam ČESKÝ dopravce a ne DB ;))
Vám se nazamlouvají Desira?
Na elektrifikované trati ani to žádné terno není, ale hlavně tam dost často jezdí 845 v náhodném uspořádání interieru.
Zas na druhou stranu, i v tom Desiro nemám ve špičce problém najít volnou čtyřsedačku, ty nový třívozový soupravy tam budou težce vozit vzduch.
To se říkalo o rozmachu CityElefantů také. Dnes už vůbec nestačí.
Sem je viděl jen na obrázku
Emil… a mě je to jedno, neboť to nemůžu ovlivnit.
Viz např LEO Express, který byl echtovně z ČR a nyní (asi z půlky) patří španělské státní firmě.
Podobně nelze vyloučit žádné překvápko, např. že RGJ bude prodán např. firmě TRANSDEV
A nemusí být prodám celý RegioJet, ale jen provozní soubor.
No to nebude, to si pište
Jančura si svoji firmu chce nechat, nechce do ní žádného dalšího investora
Buď tu 26 lidí nepochopilo, resp. neví, že Arriva vlaky je dceřinou společností Deutsche Bahn, anebo tu máme 26 lidí postrádajících jakékoliv národní uvědomění i ekonomické znalosti a souvislosti, kdy je jim asi úplně jedno, že z jejich daní vynakládaných na provoz dopravních výkonů v závazku veřejné služby (nehledě na to, že tento závazek také generuje zisk) odchází jejich značná část na dividendách do Německa.
Od kdy? jsou tam neexistující stanice.
co si precist clanek?
To je moc náročné…
Předpokládám správně, že ztráta S49 pro Arrivu nebude mít dopad na soustředění servisního zázemí Arrivy v Praze (Malešice, Michle)?
Linky s provozní dotací R21,R23 z/do Prahy má Arriva jisté do cca 2026/2027 tj. práci pro něco přes 10x dieslvagonků (např. typ 628/845). https://zdopravy.cz/arrive-zustanou-rychliky-az-do-roku-2027-ceske-drahy-o-ztracene-vykony-nemely-zajem-70838/
Uvidíme jaký bude osud R26, což je práce pro cca 5 dieslvagonků
Není důvod, aby to mělo jakýkoliv dopad na umístění depa. S49 je při dnešním provozu Arrivy zcela marginální záležitost a daleko od Prahy už tak mají velkou část svých výkonů (Zlínský a Liberecký kraj, R14, R22). Funkční depo se jen tak neopouští.
Díky za názor. Uvidíme.
Pravada, funkční depo může poskytovat servis za úplatu.
Na druhou stranu to depo je prispusobeno má opravy 845, což má jen GWT ještě , ale ti tam jezdit nebudou
R23 Arriva nejezdí a minimálně ještě dlouho jezdit nebude. Příští týden tam ČD střídá RJ.
Pravda. Napsal jsem R23 a myslel jsem R24 Praha – Kladno – Rakovník (tak jak je v článku, na kterém jsem odkázal).
Díky za opravu
„a to při využití opcí na maximální zahuštění provozu“
Takže se jednoduše řečeno zabere maximální kapacita tratě a ostatní vlaky (náklady) je nezajímají. Doufám že to dobrá správa nedovolí…
Chtějí SŽ dokopat k dalším železničním stavbám v Praze. Chtějí po ní také interval 7,5 min pro příměsto na koridoru.
Stačí revitalizace ZZ na provozní interval 3 minuty …
Autoblok neřeší chybějící přesmyk.
V době po covidove kdy už je většina kancelářských na full home office to možná ani nebude potřeba 🙂
Že bych viděl nějaké full home office, tak to ani ne.
Na Slovensku se jim to povedlo, tak doufám, že už bude dvoukolejná trať přes Malešice s přesmykem v Libni 🙂
Pochybuji, že by byla nákladka schopná si něco takového prosadit sama.
Zde se bavíme u tlaku ze strany RJ.
Tak RegioJet pokud vím bude v PID už od grafikonu 21/22 protože bude na R23 a ta v PID je.
Do článku bylo doplněno, že vítězný RGJ požadoval provozní dotaci 215,50 Kč/vlkm… ČD prý byly o něco dražší (provozní dotaci cca 227,50 Kč/vlkm). V obou případech by měl být EMU 240 (minimální kapacita dle poptávky byla 230 sedaček).
Můžu se zeptat v čem přesně je ZÁSADNÍ rozdíl mezi S49/S61 a R23, kdy ČD pro R23 za zbrusu nové EMU240 navrhoval provozní dotaci v poloviční výši, cca 103 Kč/vlkm, než je letošní nabídka ČD na S49/S61?
https://zdopravy.cz/sef-cd-ke-ztrate-rychliku-kolin-usti-cena-regiojetu-je-mimo-realitu-nabidli-jsme-nove-vlaky-77720/
Riziko tržeb tady to je brutto a riziko má objednavatel, u R23 má riziko tržeb RegioJet
Další zlevnění je denní proběh.Najede-li jednotka průměrně 600 km/denně na R, nebo 300 km/den na krátké lince po městě.Mzdové náklady,pořizovací náklady, úklid,jsou pro oba proběhy stejné.
Ještě přidám jeden faktor (na který jsem pozapoměl). V částce ČD pro R23 nebyly nabízeny fungl nové elektrovagonky EMU240 od začátku smlouvy 12/2021, ale až tuším od 2024, .
No kilometry jsem nekoukal, to je pravda
Když by to mělo ČD, mohly by jedno podlažní jednotky jezdit v sedlech a o víkendech na vytíženějších tratí, kde by asi kvůli váze a menší spotřebě jezdili levněji, než Elefanty s vyšší spolehlivostí kvůli stahovaní zpoždění rychlejším rozjezdy a vyšší rychlostí do Kolína, nebo i jinam.
Konec německých šrotů od Arivy a neslušného personálu.
Konec německých šrotů od Arivy a neslušného personálu od ČD?
To jako fakt ? RJ mám sice rád ale toto asi nevytrhne. Navíc je to závazek , tzn bude jezdit to co má za ceny co chtěl a služby možná.
Ty šroty se měly vysypat po půlroce provozu. Nestalo se tak, asi černá magie.
Jo, nechcete jednotky ř. 460? Jsou české a elektrické.
No jasně, nejlevnější cena….To je teď zaklínadlo. Tak ty co to tak dobře umí vybrat, nechť se pak taky za nějaký čas na tyto výkony přijdou povozit….To je někdy síla. Bordel, drobky napadané do mřížek výdechů topení, co už to nikdo nikdy ani nevysaje, hlavové opěrky vyleštěné od mastných hlav jak psí kulky, no paráda. Ale chápu, nějak se to za vysoutěženou cenu odjezdit musí. Strojní údržbu ani nekomentuji. Ale hlavně že si musíme desinfikovat ruce a na údržbu mít ECM. Alibismus… Nehledě na to, že je stále vidět chuť zahltit kapacitu příměstskými vlaky ještě víc. Jednak nevím kde chtějí… Číst vice »
Jo jo. Nevyjedou… Do švestek… Kde maj vlaky…? Kde maj depo…? To všechno jsme už mockrát slyšeli.
Však taky začátky RJ a Arrivy byly dost hrůza. Pamatujete si , když na žlutých vlacích pro jejich vysokou umrtnost jezdily dva Peršani a Jančura se vztekal, jaktože mu ČD z vlastního v každé stanici ještě k tomu nechtějí držet zálohu?
Nejezdili pro velkou úmrtnost, ale pro obavu z úmrtnosti
To je rozdil
Oprávněnou obavu.
Nená pravda, 2012-13 si pamatuju, že jim padali jak mouchy.
No dobře, nicméně není už rok 2011, ale 2021.
Zvláštní je, že se jim liberalizací povedlo na městské lince dostat na nejdražší dotaci. A zafixovat kapacitu na 15 let:-) + 3 roky čekání tedy na 18. Výhled. To jsou mi jasnovědci. A jedna jednotka bude trčet jako záloha.
Jedna ze 7. Pokud to chápu dobře.
A kdyby RJ naplánoval, že záloha bude 1 jednotka z 8, tak napíšeš, že to je málo a to by se u Dráhy nestalo, protože ta má vždy dostatečný počet záloh :-))
Pokud chtěl Ropid nová vozidla, moc jiných možností než to dát na 15 let neměl. Dopravce musí vědět, že když nové vozidlo koupí, bude pro něj mít pro část životního cyklu také výkony.
Poptávka Prahy na dopravce to řešila takto – cituji z Přílohy č. 22:
„Řádná vozidla
(….)
dopravce je oprávněn před koncem platnosti Smlouvy požadovat odkup těchto vozidel (viz článek 14, odst. 6–11 Smlouvy) „
To si Jančura bude odkupovat své vozidla, nebo ty jednotky bude kupovat pro Jančuru pražský magistrát?
IMHO třetí možnost – po dokončení smlouvy (sjednána patrně bude na 15 let) je možnost, aby RGJ si „poručil“, a Hlavní město Praha MUSÍ odkoupit ty elektrovagonky, které budou ve vlastnictví RGJ. Nechme stranou variantu, že vlastníkem nových elektrovagonků nebude RGJ, ale nějaká půjčovna vláčků… Vím, že 15 let dlouhý nájem je dost dlouho, ale na druhou stranu ty Vectrony pro ŽSSK prý byly pronajaty na 10 let https://zdopravy.cz/slovenske-zssk-si-pronajmou-lokomotivy-uspela-dosud-neznama-spolecnost-z-erste-group-2578/ Protože ono např. pronajímatel pro ŽSSK – firma S Rail (od Erste Bank) nakupovala větší počet Vectronů než těch 10 elektrolokotek Vectron pro ŽSSK – celkem by měl S Rail pronajímat… Číst vice »
Naopak, zjevně požadovat odkup = odprodávat.
Tak smlouva je brutto a nové jednotky mají jezdit hned od začátku, takže moc nechápu, čemu se divíte. Mimochodem kdyby smlouva nebyla na 15 let, tak by cena byla ještě větší.
Jsem rád, že to nedostala Arriva. Nové jednotky od RJ budou určitě fajn, těším se na novou linku S61 napříč Prahou 😀.
No jo, milovníci Arrivy mínusují 😁😆
Já jsem mínus dal, i když nejsem milovník Arrivy. Tvrdíte, že s RJ to bude určitě fajn. Nemám rád kategorická prohlášení bez rozmyslu.
Přesněji řečeno, nepsal tak úplně, že to bude s RJ fajn, ale s novými jednotkami. Vlastně to nepíše ani kategoricky, jen „určitě“.
Určitě je kategorický výraz.
Tag určitě!
Arriva by tam přece pořídila také nove jednotky.
Pamatuji, když S49 jezdila jen o víkendech a nejezdil s ní skoro nikdo. Dneska jezdí i ve všední dny a vlaky jsou slušně obsazený, lidi se to naučili.
Ale trvalo to pár let.
Kdy jezdila jen o víkendech? Začínala pokud vím naopak jen v pracovní dny, od zahájení při MS v hokeji v roce 2004 dočasně v Elefantech, pak bohužel 810, a ty brzy vystřídaly první dvě dodané „pražské“ Regionovy (které o víkendech jezdily na Dobříš). Pak se tam dostaly v pracovní dny žabotlamy a dál to známe. O víkendech se zprvu jezdilo mezi Libní a Hostivaří, a tam jsou dnes vlaky slušně obsazený? Nevím, ptám se.
Zkrácené žabotlemy, polední večerní ale jela 810 (nějaká její varianta).
Že v úseku Libeň – Hostivař vozila vzduch či pár cestujících.
Proč byla Arriva dražší jak ČD. Že by dříve dávali podnákladové ceny.
Jsou to jiné zakázky a nelze srovnávat. ČD se taky musí snažit tlačit na cenu, jinak to může dopadnout, že taky žádné výkony mít nebude.
Dříve naceňovali vozidla mírně za polovinou životnosti, nikoliv vozidla 2x větší, nová, elektrická dvousystémová a s ETCS.
Požadavky na vozidla byly stejné. Ale jo, možná se už Modrogumáci naučili číst zadání.
ČD se v elektrické trakci snaží být konkurenceschopné. U motoráků jim to je tak nějak buřt.
Hlavně v elektrické trakci provozuje dopravu v ČR reálně jen ČD a Regiojet. Svým způsobem je pro ČD výhoda, že v dieslové trakci je konkurence významně větší.
plus Jihomoravský kraj s MoraviaPantery (=něco přes 10 tisíc sedaček)… Uvidíme co LEO/RENFE s Flirty a s Siriusy (cca 2 tisíce sedaček).
A jestli ČD nějak uplatní své elektrovagonky 460/560 z nichž většina bude brzy bez práce. (teoreticky něco kolem 10 tisíc sedaček, ale v praxi je to výrazně komplikovanější).
Zásadním faktorem rozsahu vláčkové dopravy papající elektriku v ČR, jestli přece jen nebude ETCS pro cca 50 elektrolotek 242
Elektrowagonky 460/560 už se uplatní jen ve výrobě kolejniček v Třinečku.
Řada 242 u ČD už taky nemá velkou budoucnost, na Moravě ji nahradí pantery úplně, kolem Plzně/Budějovic na osobácích taky, takže zůstanou jen rychlíky PL-ČB-JI, kam nejspíš zamíří 362 uvolněné po dodávkách Vectronů či co to bude.
Pokud to dopadne, jak píšete, tak rozsah pasažérské dopravy v ČD na elektriku o něco klesne.
Řada 242 je kaput už dávno ..něco se prodalo a na opravy už taky nechodí..to samé 460a 560 to se ví už dávno.
Elekrovagonky papáji ..to jsou výrazy z prvního stupně skolky.
Část souprav 560 v JMK byla pořízena ze Slovenska po vytažení z kopřiv, pokud si vzpomínám, tak jedna šla rovnou do opravy jako neprovozní. Ostatní už mají nejlepší léta dávno za sebou. A jednotky 460 byly už v době svého vzniku koncepčně zastaralé. Tak jim poděkujme a zamáčkněme slzu.
Myslím, že rovnice nemá jiné řešení než používat desítky let starou techniku, pokud se pasažérské ČD nepovede během pár roků prodávat jízdenky za výrazně, výrazně, výrazně vyšší jízdné, tak aby vláčky byly zaplněny zhruba z půlky (nebo ještě víc, pokud by se dařilo extrémně pěkně lákat solventní cestující)
To je snad vtip ne? Instalace ETCS do 242 by byla dražší než jejich současná hodnota.
Tak ono si stačí spočítat, že pasažérská ČD má zhruba: 900 vagonků s maximálkou 140 km/h (nebo pomalejších), 600 vagonků s maximálkou 160 km/h, a necelých 350 s maximálkou 200 km/h (nebo rychlejší) A pak už stačí spočítat, že krom cca 20 Taurusů/půjčených Vectronů má pasažérská ČD zajištěno ETCS pro cca 150 elektrolotek (typy 162, 162 WTB, 362 a 362 WTB a patrně také typ 163)… Takže NEŠTYMUJÍ počty vagonků a lokotek. Velmi pravděpodobně nebude ETCS pro typy 150.2, 151… A pokud se nic nezmění (např. odkup tuctu 372 od TSS Cargo a odkup cca desítky 372 od ČD Cargo),… Číst vice »
Zaujala mě informace o 1. třídě. K čemu to bude dobré u S-Bahn? A tarif PID to zřejmě též neřeší😉
Je tam klidněji, volněji..
To jo, ale opravdu si chcete za jízdu něco připlácet, pokud máte lítačku, která v 1. třídě neplatí?
Ano, dělám to, příležitostně, když je ve dvojce plno. Samozřejmě by bylo fajn, kdyby tarif PID tu jedničku řešil nějak systematicky.
Vyřešit systenaticky – je to S-Bahn , takže jako v metru , autobusu , tramvaji.
S pojmem a přístupem S-Bahn v době integrace téměř celého Středočeského kraje už v PID nevystačíme.
Možná to vidím moc jednoduše, ale je takový problém v době elektronického odbavování tu jedničku do tarifu zavést?
Já to nevyžaduji a spíš to obtěžuje při nastupování. Vrchol všeho je interpanter na „MuN“. V příměstské dopravě to za mě význam nemá a v rychýcích si vybírám místo.
V jednoduchosti je síla
Když to nevyžadujete, tak to nevyužívejte, to je prosté. Jiní to zase vyžadují a využívají, tak už to se službami chodí.
..obtěžuje při nástupu – to má řešení v dodržování řazení. V Japonsku mají místo nástupu do jedotlivých tří namalované na peroně a funguje to plus minus 3 cm, takže každý se postaví tam, kam potřebuje už před zastavením vlaku.
Japonský strojvedoucí je ovšem poněkud lépe vycvičen, než ten český. Je například pravidelně kontrolován a při takových kontrolách bývá přezkušován, zda je schopen odhadnout rychlost vlaku s dostatečnou přesností (kontrolor mu zakryje rychloměr). Japonský strojvedoucí také striktně dodržuje kázeň včetně printing and calling (ukázání a ohlášení). To by byl řev, kdyby tohle někdo chtěl po těch českých.
Tak řazení asi tak úplně nezáleží na fírovi.
Běchovice Hostivař vezmu tedy přes Tokio, abych si užil nástup 🙂 Mě připadne jednička v drncáku zbytečná. Japonci jsou o kousek dál , viz soud strojvedoucího o pár korun kvůli zpoždění minutu, to je u nás pod rozlišovací schopnost a jsem rád , když neběžím přes celý peron protože jiný strojvedoucí
To se dá zařídit, i když to není úplně na trase, musíte použít i jiný S-Bahn (Praha-Dejvice).
Restaurace Tokyo,
Jaselská 266/10, Praha – Bubeneč
🙂
Kdyby to bylo ve formě příplatku, speciálního kuponu do Lítačky, zájem by podle mého názoru byl. Na S1, S7, S9 bohužel značný. Proto by musel onen kupon s cenou manévrovat výš a být odstupňovaný dle pásem. Lidé z jedné nejmenované okrajové části Prahy by to dle jedné dávnější ankety brali, samozřejmě z důvodu, aby se ráno nemuseli rvát do natřískaných vagónů se substrátem z příměsta.
„Lidé z jedné nejmenované okrajové části Prahy… z důvodu, aby se ráno nemuseli rvát do natřískaných vagónů se substrátem z příměsta.“
Fčíl nevím. Nábřeží je v centru. Česká Třebová zas moc daleko od okraje Prahy. A kdo jiný by označoval platící cestujíc za substrát.
Plati jen si doplatis rozdíl . Za plnou cenu jezdí jen děti 6-18. A moje děti tam chtějí velmi často, tak to znám i z hlediska tarifu
Když se chcete vyhnout divnolidem. I když nedávno i v 1. třídě ke mně do kupé přisedl pár, s přirážkou ve vlaku dokoupili jízdenku do 1. třídy a pak škemrali o peníze, třeba i výměnou za trávu. 😩
Nojo, nejdříve se stresují kofeinem, pak se zklidňují trávou.
To máte jako očkování. Funguje to také jen na %.
První třída snižuje riziko střetu s divnolidmi, je pohodlnější, ve špičkách bývá volnější (já to používám místo místenky).
Jo tarif PID by zasloužil upgrade. Zatím je možnost PID jízdenka + doplatek u ČD, ale to je rovnák na vohejbák. Naproti tomu PID řeší kraviny(odstavce o hmotné nouzi, jízdenka MÁV,…)
No, osobně jsem si zatím k RJ v závazkové dopravě moc důvěru nevytvořil, obvykle za malé peníze málo muziky. Ale třeba překvapí, byl bych za to jen rád.
To je problém objednatelů, že chtějí málo muziky, a to co nejlevněji (R8). Ale i tady je vidět nějaký vývoj a objednatelé se učí dělat tendry líp. Dopravci na to pak můžou adekvátně reagovat a nenabízet „šrot“, jak se tady každému ne-novému vozidlu často zbytečně nadává.
Hlásily se do toho vůbec ČD, nebo se na to vykašlaly?
Texty se prosím zásadně NEČTOU!
Vždyť titulek řekne přece vždycky nejvíc…
😩🤦🤦
Jen ta informace v článku přibyla dlouho po napsání toho dotazu…
Prozatím je málo informací…. Takže leda se pokusit odhadnout… Víme,že předpoklad byly elektrovagonky s kapacitou aspoň 230 sedaček. Víme, že ČD do letoška doobjednávaly třívagonkové RegioPantery dle rámcové smlouvy na 60 elektrovagonků EMU240. Pokud se nepletu, tak tato rámcová smlouvy je již plně vyčerpána Z těch 60 ks třívagonkových RegioPanterů EMU240 víme: do Olomouckého (a Zlínského kraje) 27 ks do MoravskoSlezského 2 ks do KráloveHradeckého 7 ks plus dalších až 22 pro Středočeský, Ústecký a Prahu https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-a-praha-objednaji-u-cd-nove-vlaky-pro-kralupsko-a-berounsko-84299/ ČIli součet dělá 58 ks… Tj. pokud elektrovagonky pro S49 a S61 nejsou zamýšleny v těch 22 ks třívagonokových RegionPanterech (dle tiskové zprávy… Číst vice »
Axeli , chlape , cti ty články alespoň ty. Příspěvek pomalu delší jak článek a v tom to je i s cenou jak ČD tak i Arrivy.
Jasně, že v článku je uvedeno, že ČD měly taky zájem… Akorát to vypadá na klasické „sliby-chyby“, pokud jde o nabízené vagonky. Neboť z objednaných elektrovagonků pro firmu ČD by se asi nenašlo 7 volných pro S49 a pro S61. Neboť poptávka od Hl. města Prahy na dopravce zahrnovala mj. i tyto podmínky – v okamžiku zahájení smlouvy vozidla nově dodaná z výroby (nebudou starší 2 let) – minimální kapacita 230 míst k sezení Máme rok konec roku 2021. Předpoklad zahájení smlouvy 12/2024, tj. za 3 roky… Takže když si člověk přečte anabázi – kolik roků ČD vybíraly 2-vagonkové (50ks)… Číst vice »
tak nelze než popřát dost rychlé dodání jednotek…aby v Praze nezačaly jezdit hypermoderní 628 z ústeckého kraje.
a spojení je dle mého zbytečné vyhazování peněz, nemám sice žádná čísla, ale přepravní proudy z vršovic do malešic asi nebudou nic světoborného…vyžrání kapacity nákladům taky není nic k jásání.
mimochodem, kdy že má začít jezdit?
Nemám žádná čísla, ale vím, že je to na hovno, asi proto, že vyhrál špatný dopravce.
tak pan Gwann psal, že bydlí v Praze, tj. předpokládám, že z tohoto titulu má právo volit pražské komunální politiky… takže na svůj subjektivní názor má právo, neboť „vox populi, vox dei“.
čísla nemám, ale ve vršovicích a strašnicích jsem žil 7 let. a ted dalších 8 kousek od. a opravdu mi nepřijde, že spojení malesice-vrsovice vyžaduje 240 sedaček co půl hodiny…dtto holesovice-liben.
kdybych bydlel někde na předměstí, možná se na to tvářim jinak, ale podle mě zkušenosti s vytizenim všeho možného poblíž, mi to přijde jako bejkarna. ani když jezdil zabak poslední den, tak nebyla linka kdo ví jak vytizena
A teď se podívejme na rozvojová území. S61 není linka pro dojíždění z Malešic do Vršovic, ale pro celou bujnou zástavbu rodinných domů v Hostavici, Jahodnici, Kyjích, ale také Újezdu, Klánovicích a obcích na východ, kteří teď musí busem do Běchovic a pak S1, nebo busem na Depo Hostivař a odtud nějak. S49 si své cestující našla už teď, protože to je naprosto bezkonkurenční spojení z celého jihovýchodu na Prahu 9, do Holešovic a Dejvic. Pokud se protáhne do Říčan, pochytá i cestující z rostoucí Uhříněvsi, Pitkovic a okolí Říčan, kteří dojíždějí na P9/P7 a nechtějí poskakovat v kolonách přes… Číst vice »
Vždycky, když se řekne rozvojové území, představím si divochy s luky a šípy, banánové palmy a korupcí prolezlé doly na diamanty.
Plánují takové intervaly, že pro nákladní dopravu místo zbude, spíš je otázka, nakolik Pražané využijí spojení s intervalem v nejlepším případě 20 minut, v mnoha případech dají přednost něčemu s kratším intervalem.
Méně nákladních vlaků na Uhříněves = více aut z Mělníka do Prahy. Tak co, ať si to pražácí vyžerou.
souhlas, mhd s pulhodinovym intervalem je ve meste trochu mimo standardy…
Když to ušetří 15 minut času vůči alternativám, tak to pro začátek není vůbec špatné. Holt s tím budou jezdit lidé, kteří umějí být na zastávce včas.
Občas využívám linku s65 na území Prahy(Zličín-HL.n), upřímně si radši naplánují cestu abych nemusel do tramvaje a ano stále tam jezdí 810. Je to pohodlnější, je tam méně lidí, jízda trvá kratší dobu, ale je to věc názoru a priorit.
Když někdo bydlí na Jahodnici, tak i dnes musí cestování nějak plánovat, zejména mimo špičku. Předpokládám, že většinu cestujících, stejně jako na stávajících S-linkách, budou tvořit pravidelní dojížděči, ktěří budou vědět, jak jim to jezdí, nebo si to předem zjistí, a nepůjdou na vlak jak na tramvaj na Letenském náměstí 🙂
Já mám navíc pocit, že zrovna obyvatelům Jahodnice ta nová zastávka bude trochu z ruky, nevím kde přesně ty nové zastávky mají vzniknout ale kolem Jahodnice ta trať vede po vysokém náspu a tam není jednoduché (a hlavně levné) vybudovat nástupiště, řekl bych že ty zastávky budou mít názvy kvůli odlišení od současných zastávek Kyje a Dolní Počernice ale ve skutečnosti by se kvůli svému umístění spíše měly jmenovat Dolní Počernice horní(jižní) zastávka a Kyje horní (jižní) zastávka. Pokud tedy ta „Jahodnická“ zastávka bude až za mostem směrem do Malešic, předtím než se trať noří do zářezu.
Zde je návrh s mapkou Prahy 14 (která bude mít hlavní slovo), i s chodníky.
https://desitka.cz/2021/09/15/vlaky-ze-smichova-pres-prahu-10-do-bechovic-pojedou-za-3-roky/
Až odezní Covid a MHD bude zas narvaná, tak si to najde své pravidelné cestující.
Když to bude rozumně navazovat na vlaky od Úval a Říčan, tak se to může slušně naplnit.
Hm… „Jednotky budou dvousystémové, vybavené zabezpečovačem ETCS a s kapacitou 240 míst k sezení.“
Takže ty nevyužité Talenty3 původně pro ÖBB to nebudou
Ja nechápem, čo tu stále onanuješ s Talentami po OBB. To vozidlo je aktuálne v Česku nepoužiteľné, navyše ak si nezachytil, Alstom predal koncepciu Talentu 3 pred pár dňami spoločnosti CAF, čiže sa s touto koncepciou vlakov navždy rozlúčil.
Ach jo, to je ale dutohlavec -:(
… Já nepsal o Talentech po ÖBB (ÖBB 4023, 4024, 4124), ale o Talentech 3, které odřekla ÖBB ještě před dodáním = nikdy pro ÖBB nejezdily v normálním provozu
A pokud jde o Talenty3, tak je pravdou že na tuto konkrétní linku by byly nutné úpravy. Nicméně s provozem Talentů3 na kolejích v ČR se počítalo již před lety
https://zdopravy.cz/do-budejovic-budou-z-rakouska-jezdit-trojkove-talenty-s-ceskou-stopou-23906/
Ja presne viem ktoré si myslel, preto som tam o nich aj písal….
OK.
Ešte dopoviem, je síce pekné že sa s nimi počítalo do Budejovic. Budejovice sú pod 25kV, tieto Talenty mali byť na 15/25kV a iba 6ks malo byť upravených pre prevádzku na Brennerbahn aj z Talianskej strany. Bohvie, či medzi vyrobenými sú aj tieto. Pokiaľ viem, v Prahe je 3kV. Takže čisto striedavá jednotka by v Prahe ťažko jazdila. Ak sa toho bude chcieť Alstom zbaviť, tak to možno predá v Nemecku, aj keď pochybujem po tom akú si s tým urobil hanbu v Rakúsku. Zabudni na Talent 3 v Prahe.
Souhlas, že použití dosud vyrobených Talentů3 výhradně Německu je výrazně pravděpodobnější. Na druhé straně, jestli chápu správně, tak CAF koupil i ty neprodané Talenty3 (plus rozjeté zakázky na Polyvalenty, vyjma do Alžírska … a to k současným elektrovagonům, zejména CAF Civity)… Tj. jestli CAF bude chtít prodat nechtěné Talenty3, tak dost možná si nebude chtít kazit ceny nějakými obrovskými slevami na svém primárním trhu, kde se bude snažit prosadit, tj. D-A-CH. Dodal vůbec CAF nějaké větší množství nějaké železniční techniky za bývalou „železnou oponu/RVHP“ (= tj. bez Albánie, Finska a bývalé Jugoslávie)?.. Já teda vím, akorát o vagoncích pro maďarský… Číst vice »
Bylo by hezké to přeložit do Českého jazyka
Použi google translator keď nerozumieš po slovensky. Fakt blbá poznámka.
Jako by tohle bylo správně česky…
Všeobecně vzato je naprosto správné na českých diskusních serverech slovenštinu 100% tolerovat. Pokud to ovšem je slovenština a ne nějaká husákovština.
Gratulace Regiojetu
Upřímně, moc velkou radost mi to nedělá: Zaprvé, pochybuji o potřebnosti/využitelnosti těchto dvou linek, nemluvě o negativním vlivu na nákladní dopravu. Vzhledem k charakteru tratí stejně žádný „městský“ interval nelze vytvořit. Zadruhé, v době, kdy již dochází k prodlužování intervalů v MHD a možná ještě další potřeba šetření přijde, je takto se zavazovat a vyhodit 7 mld. celkem odvážné řekl bych až nezodpovědné. Zatřetí, tím, že vyhrál RJ je celkem omezena možnost převádět soupravy na jiné výkony – 7 souprav je málo na celou linku. Kdyby vyhrály např. ČD, tak by mohlo příští zastupitelstvo snadno převést soupravy jako posilu na… Číst vice »
vy snad víte, kolik bude za 3 roky jezdit cestujících, že už automacky dávate, že se intervaly prodlužují. K tomu dochází jen teď z důvodu Covidu, a až se to vrátí do běžného stavu, tak lze očekávat, že lidi začnou zase jezdit.
Nevím, jestli myslíte aktuální vlnu Covidu, ale prodloužené intervaly jsem pozoroval již v září 2021, vzhledem třeba k září 2019. Narážím spíše na již mnohokrát diskutovanou „napjatost“ rozpočtu DPP.
od tak května 2020 funguje doprava v celé republice různě omezeně, nemá to s nějakými vlnami covidu nic společného, akorát prostě teď nejsou potřeba některé spoje, no tak jsou prstě zrušené,no
Nejsou potřeba? Aktuálně nemám přehled, ale v září a říjnu byl provoz úplně normální, žáci a studenti jezdili do škol, dospělí do zaměstnání, i turistů bylo v Praze docela dost. Nebo myslíte, že žáci do škol jezdili nějak méně než v roce 2019?
A nemáte dojem, že třeba metro má ve špičce mnohem delší intervaly, než mívalo?
https://idos.idnes.cz/praha/zjr/vysledky/?date=29.11.2021&l=Metro%20A&f=Depo%20Hostiva%C5%99&t=Nemocnice%20Motol&ttn=PID
Nikto nepovedal že celú linku musí jazdiť jeden dopravca. V IDS je to jedno. Ak sa ROPID rozhodne že tie výkony potrebuje inde, nevidím v tom problém, proste na nejakej linke bude jazdiť RJ + iný dopravca.
Pokud by šlo o čistě přidání dalších spojů tak snad ano, ale jen tak nahradit výkony někoho, kdo má na ně smlouvu asi tak snadno nelze.
No především se na 091 chystají noví panteři, takže dojde k převedení místních slonů jinam.
To se jim bude z Hostivaře dobře zajíždět do novýho depa. 😀 Jinak ale ty jednotky předpokládám žlutý nebudou, že? Čekám šedo červený zbarvení PID…
Kdo ví co bude, třeba nové zastávky. jsou podle mě dost v mlze (viz povolovací proces na cokoliv nového). Barva je opravdu úplně nedůležitá a ještě jde pomocí folie za menší stovky tisíc poměrně snadno změnit…
To se jim bude právě blbě, od perónu se tam nedostanou.
Nicméně to depo slouží jen jako dílny a myčka, navíc tam nebudou troleje
Vážně by to nešlo udělat, aby městské linky byly v elektrice?
Však budou, osmý řádek.
Z článku: „Dopravce nasadí na tyto linky celkem 7 nových elektrických jednotek…“
Tak to abych si dal mínus i sám…
Přehlédnout se je lidské..
Vážně by nešlo udělat, abyste si před napsáním text přečetl?
a co opravit chyby vlastní v článku by také nešlo…viz:
Dopravce nasadí na tyto linky celkem 7 nových elektrických jednotek, které nudou nízkopodlažní a plně klimatizované. Zatímco na lince S49 aktuálně již jezdí Arriva vlaky s dieselovými jednotkami, S61 bude úponě novým spojením, které začne na konci roku 2024.
Doufám, že chyby najdete a v článku opravíte…nebo nudou nízkopodlažní a úponě novým spojením je železniční terminologie…
Nějak jsem v článku nenašel informaci, kdy má začít jezdit na S49
2024. Je to jeden tendr na jednoho dopravce pro obě linky.
Tak gratulace!:)
Gratulace komu k čemu?
Vítězství v soutěži?
To už v Praze nezbyde snad žádná čistě nákladní trať, paráda.
Čekám kvůli tomu hromadnou migraci obyvatel, rezignaci magistrátu a rozsáhlé nepokoje… Bože… 😀 😀
Což by IMO nemusel být velkej problém. Pokud by existovala rozumná možnost Prahu objet, použitelná pro náklad.
a co NN Žižkov a nákladní tramvaje!
Už to vidím. Přijede 1500 tun uhlí nebo 50 kontejnerů a začne se to překládat na tramvaje 😀
Z Brna do Chebu to lze objet přes České Budějovice a Plzeň. Tato varianta bude zajímavější, až se bude jezdit v elektrické trakci z Plzně do Německa.
To lze, ale to nechceš! 😉 …kvůli úseku Jihlava – Veselí n. L…. tenhle kousek není úplně vhodný pro tranzitní / těžkou nákladní dopravu.
Telefonické dorozumívání. Tj, jízda na odhlášky. Jak za C.K. monarchie. A ne, ještě dhlouho to tam zůstane.
Nehledě na to, že jednokolejka je pro dálkovou dopravu dost nakokodák. Furt se zastavuje a čeká na protijedoucího.
Což bohužel neexistuje, tudíž je blbost ještě více zhoršovat provoz nákladů.
Bude. Dálnice…
Bohužel. Aneb další podpora přesunu nákladní dopravy na silnice ….
Na druhou stranu to třeba urychlí realizaci objízdných tras. Zatím se jen mluví a trasách přes Neratovice a Kralupy, či dokonce novém mostu přes Labe v oblasti Hněvic, Štětí/ Liběchova. Či alespoň ty přesmyky a realizaci druhých kolejí ( přes Malešice a most intelgence)
A co to udělat naopak, odložit tyto linky do doby než se ty objízdné trasy, nebo alespoň ty přesmyky vytvoří a tlačit na to?
To se zkoušelo docela dlouho, zdá se, že takto Spržel bohužel nefunguje. Kdyby to mělo šanci, bylo by to samozřejmě lepší.
To by nebyly nikdy
Pokud aspoň tohle donutí stát ke zdvoukolejnění „nákladních spojek“ (a ve žhavém snu i MÚK v Malešicích), tak na tom budete ve výsledku lépe.
Co ještě dalšího by se mohlo přesunout na silnici?
Potřeba je oboje. Bohužel realizace opatření pro zvýšení kapacity vázne. Na této trase zejména přesmyk v Libni.
možná i v odbočce Stromovka
Řeší něco těch pár km v rámci celé sítě?
Jistě, vázne to v celé síti, tak proč to ještě nezhoršit, že?
Jistě, nejlépe zakázat osobní dopravu a nechat lidi, ať ještě vic ucpou Prahu auty… Jinými slovy, hloupejsi komentář tu už dlouho nebyl 😀
Já neříkám zakázát, ale kvůli ucpané Praze dále zhoršovat nákladní provoz na železnici, taky dobrá myšlenka. On by totiž v Praze ten provoz zkolaboval, že kdyby se ta linka teď nespustila.
No Praha další vrstvu MHD, na delší vzdálenosti rychlejší než metro, potřebuje dost akutně už docela dlouho. A S-bahn je na to v podstatě jediná možnost.
Chápu argumentaci omezenou kapacitou na těch tratích. Ale vzhledem k tomu, že Spržel má tendenci všechno řešit až když to fakt dál nejde a na nějaký výhledy do budoucna nehraje, možná je jediný řešení, jak se k tomu dostat, to prostě reálně ucpat, protože tím zmizí argument, že zkapacitnění (a zprůchodnění pro náklad) tratí mimo Prahu ekonomicky nevyjde, když se nákladka do centra nějak vejde…
Spíše u těch nových zastávek mám obavu aby nezvyšovaly už tak špatnou propustnost na těchto železničních výpadovkách. Co chybí jsou přesmyky, případně druhé koleje.
Co se dá dělat. Pokud v Praze má být víc kolejí, musí se zřejmě projevit jejich potřebnost reálněji než doposud. Koneckonců i nějaké ty ekonomické rozbory pak možná vyjdou příznivěji.
Ale aby pak nebylo už pozdě, ono tady to: „Ucpeme koleje, ono to možná pomůže“, taky nemusí vyjít. Nebo vyjde, ale taky může být pozdě, protože při jakékoliv mimořádnosti hraje prim osobka.
Na SŽ bohužel žádné „aby už pak nebylo pozdě“ zjevně neplatí.
Co trať na Žižkov?
Má tam být tramvaj z Olšanské.
Regiojet vstupuje na území PID ale už 12.12.2021, protože bude jezdit linku R23, jenž sice objednává MD, ale bude zde platit tarif PID.
jež
teda již 🙂
kterou a je po problemech 🙂
Myslíte R 32?
Linka R32 v ČR existuje? Linka Kolín – ÚnL je R23.
No, RGJ taky zveřenil, že chce jezdit PRG-Gdyně přes Wroclav, ale zdejší autoři psali ve smyslu, že R32 na tutéž linku s provozní dotací je předurčena pro ČD/a spolupracujího polského dopravce.
Po čase zdeší autoři napsali, že ČD nemá úplně jistou tu R32, tož uvidíme.
To snad ne.
Malešice fakt budou funkční pro výstup/nástup cestujících?
Malešice jako takové přímo asi ne, já tam vidím zastávku u Depa Hostivař, což bude nejspíš v obvodu stanice Praha Malešice.
Představa je zatím taková:
https://strategieprodesitku.cz/wp-content/uploads/2021/05/Strategie-tour_STEZKA_02B.pdf
A bude se tu jezdit Pesou
„které nudou nízkopodlažní“, „bude úponě novým spojením“
jojo, není to první raz. A to máme volit zdopravy.cz jako nejlepší zpravodajský portál 🙁
Njn, ale při vší bídě nejlepší asi přece jenom je…
Jen doufám, že se ta stanice bude ve finále jmenovat nějak rozumněji, než „Depo Hostivař“. Času na pojmenování dosti, tomu veselému letopočtu, co je tam napsaný, moc nevěřím.
Naopak. Ještě přibyde stanice Depo Zličín.
Problém není v tom „depo“, ale v tom Hostivař. Pro každodenní dojíždění je to fuk jak se ta stanice jmenuje, ale pro příležitostné návštěvníky to šťastné pojmenování není. I když v době elektronického vyhledávání spojení se význam tradičních místopisných názvů snižuje.
V čem je to nešťastné, když zde má být přestup na metro a bus, obojí zastávka Depo Hostivař?
Nešťastné je to jméno Hostivař, když to v Hostivaři není ani formálně, ani reálně.
Ta zastávka se jmenuje po tom Depu vedle. Stále lepší než třeba Praha-Zličín, která je sice formálně ve Zličíně, ale výstup z ní je do Řep.
Tak ono to si nevyberete. Hned vedle jsou garáže a vozovna a ty už katastrálně (alespoň částečně) do Hostivaře spadají, takže docela chápu, že se to souhrnně označuje, že je všechno v Hostivaři, když je to vedle sebe.
Nejlépe asi Prah-Nové Strašnice
Bude lepší, když se zastávka bude jmenovat Praha – Nové Strašnice a přestup bude na metro Depo Hostivař?
Nejdřív byste musel přejmenovat stanici metra, je to podle ní. A to se už vžilo. Mimochodem, podstatně horší název má Vltavská – Vltavská ulice je úplně jinde, přesto to zůstává.
Tak já doufám, že to po rekontrukci tratě přejmenují na nádraží Bubny.
Já taky. Ale pochybuju, že bude dost vůle přejmenovat metro.
Me by se libilo bud Praha – Černokostelecká nebo Praha – Novostrašnická. Obe ulice jsou tesne vedle. A podle nich pojmenovat i depo. A nejse mistni, bude se dat nejak normalne projit z Novostrasnicke / nove z.st. na sever pres Cernokosteleckou?
Obojí je na houby, nádraží se nejmenují podle ulic. Navíc, Černokostelecká tu už byla – konečná tramvaje. Přejmenovali ji, protože pro tram konečnou je to pitomý název. Nikdo kromě místních nevěděl, kde to je. Nanejvýš můžete doufat v nějakou variantu Nových Strašnic, ale nevěřím tomu.
Tak jestli tam bude přestup na metro, tak to pojmenování bude naprosto v pořádku.