dkv-spojujeme

RegioJet vstoupí do Pražské integrované dopravy, vyhrál soutěž na provoz městských vlaků

Elektrická jednotka 654 Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.czElektrická jednotka 654 Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz

RegioJet bude jezdit z Roztok do Hostivaře a z Vršovic do Běchovic.

281 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jožin

Nikdy nepochopím, jak může takovou zakázku získat firma, která dluží, komu může a je jen otázkou času, kdy bouchnou saze a někdo ji pošle do insolvence, už je to neúnosné.

Axel

Díky za zdroje ze kterých vycházíte.

Na prohlášení insolvence stačí, když jsou faktury u 2 dodavatelů po splatnosti víc než 30 dní… RGJ existuje už něco přes 10 let, proč tedy dosud nikdo nepodal zákonný návrh na prohlášení insolvence… Jsem prostě zvídavý. a mám zájem o fakta, nikoliv o tradované nesmysly.

Filip Jirsák

Proč ta linka S61 nejezdí rovnou až na hlavák? Připadá mi to jako promarněná příležitost – skončit těsně před největší stanicí, zvlášť když spojení Vršovice–hlavák je vlakem bezkonkurenčně nejrychlejší.

Cestující, teď ale doma

Protože je plánovaná na Smichovske nadrazi, na hlavak vedou jiné linky

Bobo

Protože hlavní nádraží je zcela vyčerpáno kapacitně již teď. Leda byste musel zbourat něco vedle nádraží, namísto toho postavit další koleje, probourat další tunel mezi Vršovicema a Hlavním nádražím a postavit další koleje

tarten

Ono by nebylo až tak zle, s jedním – posledním a zkráceným – nástupištěm se ještě počítá. Nicméně tyto linky se zásadně vymykají modelu, kdy jde vše do středu. Jsou tangenciální. ne každý potřebuje z/do centra, to je pověra. Takže to leckomu může ušetřit přestup.

Ondřej

Jak tak čtu diskuzi níže, mám pocit, že někteří si představují, že v tom příměstském vlaku budou stevardky roznášet kávu a zákusky 😀

tarten

Tak možná budou. 😀 První den…

Indijanek

Už aby byl RJ i na S7

Daniel Jablonecký

Tam se bude soutěžit až cca za 5 let.

XXXD

A co přesně by se mělo zlepšit jen tím, že by místo ČD jezdil RJ?

tarten

Zlepší se to, že na dopravce ohledně kvality nebude muset tlačit jen Ropid, ale že si budou moct okopávat kotníky i sami.

Fandík

By mě zajímalo, jestli tam bude PID nátěr a nebo to bude ve žlutém s nápisy, že se jedná o PID

Avlaky

Taky by mě to zajimalo

TPal.

Myslím, že na 99 % PID nátěr.

Daniel Jablonecký

Bude tam nátěr PID.

Dárek Vrána

Už chybí jen Petr Šimral 😁

Oldřich Sládek

ŽESNAD.CZ se s tímhle nesmyslným aktem Prahy pro vozbu vzduchu , dokud nebude k dispozici zdvoukolejnění a přesmyk v Libni a v Malešicích, rozhodně nikdy nesmiří a podnikneme určitě k danému problému právní kroky.

Daniel Jablonecký

To je parodie? Jaké právní kroky asi tak chcete podnikat? A proti komu? Proti SŽ, že není schopna budovat a udržovat infrastrukturu na úrovni doby? To jediné by totiž dávalo smysl.

tarten

Právní kroky se dají vzásadě podnikat vždycky. Někdy může být výsledek i překvapivý.

tarten

A není trošičku pozdě? Nákladka měla být hlavně aktivní v době plánování koridorů.

Oldřich Sládek

Asi netušíte, jak to všechno ve skutečnosti funguje, že?

XXXD

No nemyslím, že by nákladní dopravci držely nějaká esa, takže nezbývá než popřát hodně štěstí. Řekl bych, že nakonec budete ještě rádi, že to zatím budou jen 4 páry ve špičkách ne 6, jak výhledově ROPID plánuje.

Daniel Jablonecký

Ale faktem je, že by mě průběh takového právního sporu a jeho výsledky dost zajímaly.

Oldřich Sládek

Přečtěte si novelu zákona o dráhách. Než budete něco plácat o parodii. Nechte to na nás.

Daniel Jablonecký

Já to na vás rád nechám a těším se, kdo bude tím žalovaným. V této fázi příprav mě napadá jen Hlavní město Praha. A pokud jde o tzv. přetížení infrastruktury (to máte zřejmě na mysli), tak na to se těším taky. Jenom mě překvapuje, že by k onomu přetížení mělo dojít v souvislosti se zavedením linky S61. Ta pojede celou dobu po dvojkolejce (resp. čtyřkolejce) a její interval rozhodně nebude nějak hustý.

michal82

Ví někdo s jakým vlakem šla do výběrka Arriva a ČD?

SaulGoodman

U ČD je asi pravděpodobné tipovat Pantery.

Avlaky

Arriva pessy (ty samé co RJ)

Daniel Jablonecký

Tak pak si Arriva s tou cenou dost věří.

tarten

A nebo si naopak „věří“ RGJ, že to vyjezdí. Uvidíme. Na orchideje, mraky stevardů nebo mytí bych moc nesázel.

Daniel Jablonecký

Nevíme, co bude ve smlouvě. Požadavky objednatele, inflační doložka, různé koeficienty atd. a pak taky sankce za neplnění. Steward ve vlaku být nemusí, v metru taky není a smlouva bude brutto, takže o jízdné se RJ starat nemusí. A orchije? Orchije tam samozřejmě být musí 😉

Axel

Závazný návrh smlouvy již byl zveřejněn (ve znění po vysvětlivkách zadávací dokumentace)

Jsou-li pravdivé info v článku, tak zbývají v zásadě už jen 2 věci pro ukojení zvědavosti:
a) konkrétní typ elektrovagonků
b) za jakou úrokovou sazbu si RGJ vezme půjčku, aby nakoupil.. anebo od koho si elektrovagonky pronajme/vezme na finanční leasing s následným odkupem

Cestující

Proč se vyjadřuješ jako žák pomocné školy?

Daniel Jablonecký

Konkrétní typ vozidel se jistě brzo dozvíme a do podmínek smlouvy na úvěrování vozidel nikomu nic není.

Axel

To jistě. Pokud jde o úvěrování, tak s úrokovou sazbou 5% p.a. si za 15 let kupní cenu zaplatí podruhé – v placených úrocích…. (RGJ si aktuálně na dluhopisech půjčuje za 4,78%)… tj. kdyby Hlavní město Praha si vzalo půjčku na sebe, a poté tuto půjčku použilo na profinancování většiny nákupky za nové elektrovagonky, tak celkově by Město Praha zaplatilo o dost míň….. Myslím to z pohledu, že Město Praha takto začalo sdílet nadprůměrné tržní riziko (dopravci v ČR), které podstupuje RGJ, když rozjíždí spoustu nových (mezinárodních) linek…. což je dost risk vzhledem k vývoji turistu, zejm. mimoevropských turistů v… Číst vice »

Avlaky

S tříčlánkovými pesami

Axel

Třívagonový elektrovláček PESA ELF eu je namalován na webovce PESy… tak uvidíme, neboť PESA dělá ELF2 na jacobsonových podvozcích a jednotlivé vagonky jsou kratší než vagonky v ELF.eu…
https://pesa.pl/produkty/elektryczne-zespoly-trakcyjne/pesa-654/

Jen připomenu – Město Praha stanovilo, „maximální délka soupravy 100 m (ve vazbě na délku nástupišť) “ … a víme, že dvouvagonkový ELF.eu pro Ústecký kraj má délku cca 53 m (což asi je s tykadly), tož jestli čtyřvagonkový ELF.eu by se vešel do délky 100 metrů (počítám délku bez tykadel), tak je s velmi odřenýma ušima.

Kamui

No Dráhy to budou mít se svým přebujelým byrokratickým aparátem, předraženými dodavateli a pod. Navíc Jančura prý svůj personál (hlavně stevardy/průvodčí) neplatí nic extra, a existenci odborů ve své firmě předpokládám nepřipustí.

Axel

Nevidím důvod proč by RGJ „nechtěl připustit“ odbory.

Facepalm

Ono jaksi nelze nepřipustit něco, co je zákonem dané právo. Ale proč si jako vždy nezaplácat nějakou pitomost, co?

Geralt

Stejně jako třeba nejsou minimálně u nás odbory v Mekáči (i když na to zaměstnanci mají formálně právo). Prostě firma to má ošéfované tak, aby k tomu nedošlo.

NBumBum

Nebude to tím, že měkáč je frenšíza, tudíž každou provozovnu může provozovat někdo jiný?

Air Traveller

a jak se to prosim osefovava? 🙂

kakov

třeba kdysi dávno, dal majitel odborům dar 100k Kč, odbory si odhlasovali rozpuštění a výplatu podílů na zbylých penězích a bylo po odborech….

bkv

A ten dar dá každé skupině tří zaměstnanců, kteří ve firmě odbory založí?

tarten

Na zákonná práva má Radim trochu odlišné názory než vy.

Jan K.

Lepší kvalitní 3 vozový panter než nějaká nová dvouvozová jednotka od regiojetu. Ať si odtáhne na moravu ty jednotky ten moravák a tam ať si jezdí výkony okolo Brna. Alespoň by byl šťastný z toho že mu to jezdí ty vozidla tam u nosu. A má vůbec dostatek vozidel tenhle dopravce na tuto linku když nové jednotky co má vyrobené dá do ústeckého kraje?

Axel

Pane „Jak K.“ Neznám dvouvagonkový elektrováček s kapacitou 230 sedaček (nebo víc). Vy ano, když píšete „než nějaká nová dvouvozová jednotka od regiojetu“?

Jenda-71

Je to Ostravák a ne Moravák.

Cyklista

Ostrava je z části v „novodobé“ Moravě =)

Jarda Š.

Ano, historickou hranici mezi Moravou a Slezskem jsou řeky Odra a Ostravice, tedy část Ostravy je na Moravě.

Lukáš Chytil

Za to Panter je záruka spokojenosti a spolehlivosti….

Avlaky

Ano do 2023 budou mit

Jiří Kocurek

Si mohl kterýkoliv pražák založit firmu a přihlástit se… Někteří místo toho lustrovali rasu a národnost. Čímž nic nevytvořili.

Cyklista

Pokud by „Pražáci“ neseděli jen po kavárnách, taky mohli mít úspěšné firmy….

tarten

Však mají.

Ondřej

🤦‍♂️

Emil

Gratuluji Regiojetu, je jedno jestli to vyhraje RJ nebo ČD, hlavně, že je tam ČESKÝ dopravce a ne DB ;))

Jakub

Vám se nazamlouvají Desira?

watslaw

Na elektrifikované trati ani to žádné terno není, ale hlavně tam dost často jezdí 845 v náhodném uspořádání interieru.

Zas na druhou stranu, i v tom Desiro nemám ve špičce problém najít volnou čtyřsedačku, ty nový třívozový soupravy tam budou težce vozit vzduch.

tarten

To se říkalo o rozmachu CityElefantů také. Dnes už vůbec nestačí.

Gargy

Sem je viděl jen na obrázku

Axel

Emil… a mě je to jedno, neboť to nemůžu ovlivnit.

Viz např LEO Express, který byl echtovně z ČR a nyní (asi z půlky) patří španělské státní firmě.

Podobně nelze vyloučit žádné překvápko, např. že RGJ bude prodán např. firmě TRANSDEV

Ryk Mat

A nemusí být prodám celý RegioJet, ale jen provozní soubor.

Avlaky

No to nebude, to si pište

Jančura si svoji firmu chce nechat, nechce do ní žádného dalšího investora

Emil

Buď tu 26 lidí nepochopilo, resp. neví, že Arriva vlaky je dceřinou společností Deutsche Bahn, anebo tu máme 26 lidí postrádajících jakékoliv národní uvědomění i ekonomické znalosti a souvislosti, kdy je jim asi úplně jedno, že z jejich daní vynakládaných na provoz dopravních výkonů v závazku veřejné služby (nehledě na to, že tento závazek také generuje zisk) odchází jejich značná část na dividendách do Německa.

Démon

Od kdy? jsou tam neexistující stanice.

Air Traveller

co si precist clanek?

Mates

To je moc náročné…

Axel

Předpokládám správně, že ztráta S49 pro Arrivu nebude mít dopad na soustředění servisního zázemí Arrivy v Praze (Malešice, Michle)?

Linky s provozní dotací R21,R23 z/do Prahy má Arriva jisté do cca 2026/2027 tj. práci pro něco přes 10x dieslvagonků (např. typ 628/845). https://zdopravy.cz/arrive-zustanou-rychliky-az-do-roku-2027-ceske-drahy-o-ztracene-vykony-nemely-zajem-70838/

Uvidíme jaký bude osud R26, což je práce pro cca 5 dieslvagonků

Juraj

Není důvod, aby to mělo jakýkoliv dopad na umístění depa. S49 je při dnešním provozu Arrivy zcela marginální záležitost a daleko od Prahy už tak mají velkou část svých výkonů (Zlínský a Liberecký kraj, R14, R22). Funkční depo se jen tak neopouští.

Axel

Díky za názor. Uvidíme.

Jiří Kocurek

Pravada, funkční depo může poskytovat servis za úplatu.

Avlaky

Na druhou stranu to depo je prispusobeno má opravy 845, což má jen GWT ještě , ale ti tam jezdit nebudou

Daniel Jablonecký

R23 Arriva nejezdí a minimálně ještě dlouho jezdit nebude. Příští týden tam ČD střídá RJ.

Axel

Pravda. Napsal jsem R23 a myslel jsem R24 Praha – Kladno – Rakovník (tak jak je v článku, na kterém jsem odkázal).

Díky za opravu

Tukan

„a to při využití opcí na maximální zahuštění provozu“
Takže se jednoduše řečeno zabere maximální kapacita tratě a ostatní vlaky (náklady) je nezajímají. Doufám že to dobrá správa nedovolí…

tarten

Chtějí SŽ dokopat k dalším železničním stavbám v Praze. Chtějí po ní také interval 7,5 min pro příměsto na koridoru.

Miroslav Zikmund

Stačí revitalizace ZZ na provozní interval 3 minuty …

Leinad

Autoblok neřeší chybějící přesmyk.

Zabakovec

V době po covidove kdy už je většina kancelářských na full home office to možná ani nebude potřeba 🙂

tarten

Že bych viděl nějaké full home office, tak to ani ne.

Jakub

Na Slovensku se jim to povedlo, tak doufám, že už bude dvoukolejná trať přes Malešice s přesmykem v Libni 🙂

tarten

Pochybuji, že by byla nákladka schopná si něco takového prosadit sama.

Jakub

Zde se bavíme u tlaku ze strany RJ.

Martin Novák

Tak RegioJet pokud vím bude v PID už od grafikonu 21/22 protože bude na R23 a ta v PID je.

Axel

Do článku bylo doplněno, že vítězný RGJ požadoval provozní dotaci 215,50 Kč/vlkm… ČD prý byly o něco dražší (provozní dotaci cca 227,50 Kč/vlkm). V obou případech by měl být EMU 240 (minimální kapacita dle poptávky byla 230 sedaček).

Můžu se zeptat v čem přesně je ZÁSADNÍ rozdíl mezi S49/S61 a R23, kdy ČD pro R23 za zbrusu nové EMU240 navrhoval provozní dotaci v poloviční výši, cca 103 Kč/vlkm, než je letošní nabídka ČD na S49/S61?
https://zdopravy.cz/sef-cd-ke-ztrate-rychliku-kolin-usti-cena-regiojetu-je-mimo-realitu-nabidli-jsme-nove-vlaky-77720/

Avlaky

Riziko tržeb tady to je brutto a riziko má objednavatel, u R23 má riziko tržeb RegioJet

Apollo17

Další zlevnění je denní proběh.Najede-li jednotka průměrně 600 km/denně na R, nebo 300 km/den na krátké lince po městě.Mzdové náklady,pořizovací náklady, úklid,jsou pro oba proběhy stejné.

Axel

Ještě přidám jeden faktor (na který jsem pozapoměl). V částce ČD pro R23 nebyly nabízeny fungl nové elektrovagonky EMU240 od začátku smlouvy 12/2021, ale až tuším od 2024, .

Avlaky

No kilometry jsem nekoukal, to je pravda

Elb

Když by to mělo ČD, mohly by jedno podlažní jednotky jezdit v sedlech a o víkendech na vytíženějších tratí, kde by asi kvůli váze a menší spotřebě jezdili levněji, než Elefanty s vyšší spolehlivostí kvůli stahovaní zpoždění rychlejším rozjezdy a vyšší rychlostí do Kolína, nebo i jinam.

Rakev

Konec německých šrotů od Arivy a neslušného personálu.

***** Petr

Konec německých šrotů od Arivy a neslušného personálu od ČD?
To jako fakt ? RJ mám sice rád ale toto asi nevytrhne. Navíc je to závazek , tzn bude jezdit to co má za ceny co chtěl a služby možná.

Jiří Kocurek

Ty šroty se měly vysypat po půlroce provozu. Nestalo se tak, asi černá magie.
Jo, nechcete jednotky ř. 460? Jsou české a elektrické.

Jouda

No jasně, nejlevnější cena….To je teď zaklínadlo. Tak ty co to tak dobře umí vybrat, nechť se pak taky za nějaký čas na tyto výkony přijdou povozit….To je někdy síla. Bordel, drobky napadané do mřížek výdechů topení, co už to nikdo nikdy ani nevysaje, hlavové opěrky vyleštěné od mastných hlav jak psí kulky, no paráda. Ale chápu, nějak se to za vysoutěženou cenu odjezdit musí. Strojní údržbu ani nekomentuji. Ale hlavně že si musíme desinfikovat ruce a na údržbu mít ECM. Alibismus… Nehledě na to, že je stále vidět chuť zahltit kapacitu příměstskými vlaky ještě víc. Jednak nevím kde chtějí… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Jo jo. Nevyjedou… Do švestek… Kde maj vlaky…? Kde maj depo…? To všechno jsme už mockrát slyšeli.

Elb

Však taky začátky RJ a Arrivy byly dost hrůza. Pamatujete si , když na žlutých vlacích pro jejich vysokou umrtnost jezdily dva Peršani a Jančura se vztekal, jaktože mu ČD z vlastního v každé stanici ještě k tomu nechtějí držet zálohu?

Avlaky

Nejezdili pro velkou úmrtnost, ale pro obavu z úmrtnosti

To je rozdil

tarten

Oprávněnou obavu.

Elb

Nená pravda, 2012-13 si pamatuju, že jim padali jak mouchy.

Daniel Jablonecký

No dobře, nicméně není už rok 2011, ale 2021.

zdenek

Zvláštní je, že se jim liberalizací povedlo na městské lince dostat na nejdražší dotaci. A zafixovat kapacitu na 15 let:-) + 3 roky čekání tedy na 18. Výhled. To jsou mi jasnovědci. A jedna jednotka bude trčet jako záloha.

zdenek

Jedna ze 7. Pokud to chápu dobře.

Kubrt

A kdyby RJ naplánoval, že záloha bude 1 jednotka z 8, tak napíšeš, že to je málo a to by se u Dráhy nestalo, protože ta má vždy dostatečný počet záloh :-))

MartinS.

Pokud chtěl Ropid nová vozidla, moc jiných možností než to dát na 15 let neměl. Dopravce musí vědět, že když nové vozidlo koupí, bude pro něj mít pro část životního cyklu také výkony.

Axel

Poptávka Prahy na dopravce to řešila takto – cituji z Přílohy č. 22:
„Řádná vozidla
(….)
dopravce je oprávněn před koncem platnosti Smlouvy požadovat odkup těchto vozidel (viz článek 14, odst. 6–11 Smlouvy) „

Apollo17

To si Jančura bude odkupovat své vozidla, nebo ty jednotky bude kupovat pro Jančuru pražský magistrát?

Axel

IMHO třetí možnost – po dokončení smlouvy (sjednána patrně bude na 15 let) je možnost, aby RGJ si „poručil“, a Hlavní město Praha MUSÍ odkoupit ty elektrovagonky, které budou ve vlastnictví RGJ. Nechme stranou variantu, že vlastníkem nových elektrovagonků nebude RGJ, ale nějaká půjčovna vláčků… Vím, že 15 let dlouhý nájem je dost dlouho, ale na druhou stranu ty Vectrony pro ŽSSK prý byly pronajaty na 10 let https://zdopravy.cz/slovenske-zssk-si-pronajmou-lokomotivy-uspela-dosud-neznama-spolecnost-z-erste-group-2578/ Protože ono např. pronajímatel pro ŽSSK – firma S Rail (od Erste Bank) nakupovala větší počet Vectronů než těch 10 elektrolokotek Vectron pro ŽSSK – celkem by měl S Rail pronajímat… Číst vice »

tarten

Naopak, zjevně požadovat odkup = odprodávat.

XXXD

Tak smlouva je brutto a nové jednotky mají jezdit hned od začátku, takže moc nechápu, čemu se divíte. Mimochodem kdyby smlouva nebyla na 15 let, tak by cena byla ještě větší.

Jelen

Jsem rád, že to nedostala Arriva. Nové jednotky od RJ budou určitě fajn, těším se na novou linku S61 napříč Prahou 😀.

Jelen

No jo, milovníci Arrivy mínusují 😁😆

MHD

Já jsem mínus dal, i když nejsem milovník Arrivy. Tvrdíte, že s RJ to bude určitě fajn. Nemám rád kategorická prohlášení bez rozmyslu.

tarten

Přesněji řečeno, nepsal tak úplně, že to bude s RJ fajn, ale s novými jednotkami. Vlastně to nepíše ani kategoricky, jen „určitě“.

MHD

Určitě je kategorický výraz.

tarten

Tag určitě!

michal82

Arriva by tam přece pořídila také nove jednotky.

Mickey

Pamatuji, když S49 jezdila jen o víkendech a nejezdil s ní skoro nikdo. Dneska jezdí i ve všední dny a vlaky jsou slušně obsazený, lidi se to naučili.

Jakub

Ale trvalo to pár let.

Twix

Kdy jezdila jen o víkendech? Začínala pokud vím naopak jen v pracovní dny, od zahájení při MS v hokeji v roce 2004 dočasně v Elefantech, pak bohužel 810, a ty brzy vystřídaly první dvě dodané „pražské“ Regionovy (které o víkendech jezdily na Dobříš). Pak se tam dostaly v pracovní dny žabotlamy a dál to známe. O víkendech se zprvu jezdilo mezi Libní a Hostivaří, a tam jsou dnes vlaky slušně obsazený? Nevím, ptám se.

tarten

Zkrácené žabotlemy, polední večerní ale jela 810 (nějaká její varianta).

Jakub

Že v úseku Libeň – Hostivař vozila vzduch či pár cestujících.

Patrik

Proč byla Arriva dražší jak ČD. Že by dříve dávali podnákladové ceny.

_Pavel_

Jsou to jiné zakázky a nelze srovnávat. ČD se taky musí snažit tlačit na cenu, jinak to může dopadnout, že taky žádné výkony mít nebude.

Jiří Kocurek

Dříve naceňovali vozidla mírně za polovinou životnosti, nikoliv vozidla 2x větší, nová, elektrická dvousystémová a s ETCS.

Leinad

Požadavky na vozidla byly stejné. Ale jo, možná se už Modrogumáci naučili číst zadání.

Daniel Jablonecký

ČD se v elektrické trakci snaží být konkurenceschopné. U motoráků jim to je tak nějak buřt.

noerf

Hlavně v elektrické trakci provozuje dopravu v ČR reálně jen ČD a Regiojet. Svým způsobem je pro ČD výhoda, že v dieslové trakci je konkurence významně větší.

Axel

plus Jihomoravský kraj s MoraviaPantery (=něco přes 10 tisíc sedaček)… Uvidíme co LEO/RENFE s Flirty a s Siriusy (cca 2 tisíce sedaček).

A jestli ČD nějak uplatní své elektrovagonky 460/560 z nichž většina bude brzy bez práce. (teoreticky něco kolem 10 tisíc sedaček, ale v praxi je to výrazně komplikovanější).

Zásadním faktorem rozsahu vláčkové dopravy papající elektriku v ČR, jestli přece jen nebude ETCS pro cca 50 elektrolotek 242

Kubrt

Elektrowagonky 460/560 už se uplatní jen ve výrobě kolejniček v Třinečku.
Řada 242 u ČD už taky nemá velkou budoucnost, na Moravě ji nahradí pantery úplně, kolem Plzně/Budějovic na osobácích taky, takže zůstanou jen rychlíky PL-ČB-JI, kam nejspíš zamíří 362 uvolněné po dodávkách Vectronů či co to bude.

Axel

Pokud to dopadne, jak píšete, tak rozsah pasažérské dopravy v ČD na elektriku o něco klesne.

Gargy

Řada 242 je kaput už dávno ..něco se prodalo a na opravy už taky nechodí..to samé 460a 560 to se ví už dávno.

Gargy

Elekrovagonky papáji ..to jsou výrazy z prvního stupně skolky.

Zdendik

Část souprav 560 v JMK byla pořízena ze Slovenska po vytažení z kopřiv, pokud si vzpomínám, tak jedna šla rovnou do opravy jako neprovozní. Ostatní už mají nejlepší léta dávno za sebou. A jednotky 460 byly už v době svého vzniku koncepčně zastaralé. Tak jim poděkujme a zamáčkněme slzu.

Axel

Myslím, že rovnice nemá jiné řešení než používat desítky let starou techniku, pokud se pasažérské ČD nepovede během pár roků prodávat jízdenky za výrazně, výrazně, výrazně vyšší jízdné, tak aby vláčky byly zaplněny zhruba z půlky (nebo ještě víc, pokud by se dařilo extrémně pěkně lákat solventní cestující)

XXXD

To je snad vtip ne? Instalace ETCS do 242 by byla dražší než jejich současná hodnota.

Axel

Tak ono si stačí spočítat, že pasažérská ČD má zhruba: 900 vagonků s maximálkou 140 km/h (nebo pomalejších), 600 vagonků s maximálkou 160 km/h, a necelých 350 s maximálkou 200 km/h (nebo rychlejší) A pak už stačí spočítat, že krom cca 20 Taurusů/půjčených Vectronů má pasažérská ČD zajištěno ETCS pro cca 150 elektrolotek (typy 162, 162 WTB, 362 a 362 WTB a patrně také typ 163)… Takže NEŠTYMUJÍ počty vagonků a lokotek. Velmi pravděpodobně nebude ETCS pro typy 150.2, 151… A pokud se nic nezmění (např. odkup tuctu 372 od TSS Cargo a odkup cca desítky 372 od ČD Cargo),… Číst vice »

Jaroslav

Zaujala mě informace o 1. třídě. K čemu to bude dobré u S-Bahn? A tarif PID to zřejmě též neřeší😉

Kubrt

Je tam klidněji, volněji..

Jelen

To jo, ale opravdu si chcete za jízdu něco připlácet, pokud máte lítačku, která v 1. třídě neplatí?

Kubrt

Ano, dělám to, příležitostně, když je ve dvojce plno. Samozřejmě by bylo fajn, kdyby tarif PID tu jedničku řešil nějak systematicky.

***** Petr

Vyřešit systenaticky – je to S-Bahn , takže jako v metru , autobusu , tramvaji.

Kubrt

S pojmem a přístupem S-Bahn v době integrace téměř celého Středočeského kraje už v PID nevystačíme.
Možná to vidím moc jednoduše, ale je takový problém v době elektronického odbavování tu jedničku do tarifu zavést?

***** Petr

Já to nevyžaduji a spíš to obtěžuje při nastupování. Vrchol všeho je interpanter na „MuN“. V příměstské dopravě to za mě význam nemá a v rychýcích si vybírám místo.
V jednoduchosti je síla

Kubrt

Když to nevyžadujete, tak to nevyužívejte, to je prosté. Jiní to zase vyžadují a využívají, tak už to se službami chodí.
..obtěžuje při nástupu – to má řešení v dodržování řazení. V Japonsku mají místo nástupu do jedotlivých tří namalované na peroně a funguje to plus minus 3 cm, takže každý se postaví tam, kam potřebuje už před zastavením vlaku.

Ryk Mat

Japonský strojvedoucí je ovšem poněkud lépe vycvičen, než ten český. Je například pravidelně kontrolován a při takových kontrolách bývá přezkušován, zda je schopen odhadnout rychlost vlaku s dostatečnou přesností (kontrolor mu zakryje rychloměr). Japonský strojvedoucí také striktně dodržuje kázeň včetně printing and calling (ukázání a ohlášení). To by byl řev, kdyby tohle někdo chtěl po těch českých.

tarten

Tak řazení asi tak úplně nezáleží na fírovi.

***** Petr

Běchovice Hostivař vezmu tedy přes Tokio, abych si užil nástup 🙂 Mě připadne jednička v drncáku zbytečná. Japonci jsou o kousek dál , viz soud strojvedoucího o pár korun kvůli zpoždění minutu, to je u nás pod rozlišovací schopnost a jsem rád , když neběžím přes celý peron protože jiný strojvedoucí

tarten

To se dá zařídit, i když to není úplně na trase, musíte použít i jiný S-Bahn (Praha-Dejvice).

Restaurace Tokyo,
Jaselská 266/10, Praha – Bubeneč

***** Petr

🙂

Dachs

Kdyby to bylo ve formě příplatku, speciálního kuponu do Lítačky, zájem by podle mého názoru byl. Na S1, S7, S9 bohužel značný. Proto by musel onen kupon s cenou manévrovat výš a být odstupňovaný dle pásem. Lidé z jedné nejmenované okrajové části Prahy by to dle jedné dávnější ankety brali, samozřejmě z důvodu, aby se ráno nemuseli rvát do natřískaných vagónů se substrátem z příměsta.

Jiří Kocurek

„Lidé z jedné nejmenované okrajové části Prahy… z důvodu, aby se ráno nemuseli rvát do natřískaných vagónů se substrátem z příměsta.“

Fčíl nevím. Nábřeží je v centru. Česká Třebová zas moc daleko od okraje Prahy. A kdo jiný by označoval platící cestujíc za substrát.

Vojtech

Plati jen si doplatis rozdíl . Za plnou cenu jezdí jen děti 6-18. A moje děti tam chtějí velmi často, tak to znám i z hlediska tarifu

_Pavel_

Když se chcete vyhnout divnolidem. I když nedávno i v 1. třídě ke mně do kupé přisedl pár, s přirážkou ve vlaku dokoupili jízdenku do 1. třídy a pak škemrali o peníze, třeba i výměnou za trávu. 😩

Jakub

Nojo, nejdříve se stresují kofeinem, pak se zklidňují trávou.

tarten

To máte jako očkování. Funguje to také jen na %.

Leinad

První třída snižuje riziko střetu s divnolidmi, je pohodlnější, ve špičkách bývá volnější (já to používám místo místenky).
Jo tarif PID by zasloužil upgrade. Zatím je možnost PID jízdenka + doplatek u ČD, ale to je rovnák na vohejbák. Naproti tomu PID řeší kraviny(odstavce o hmotné nouzi, jízdenka MÁV,…)

Glum218

No, osobně jsem si zatím k RJ v závazkové dopravě moc důvěru nevytvořil, obvykle za malé peníze málo muziky. Ale třeba překvapí, byl bych za to jen rád.

Daniel Jablonecký

To je problém objednatelů, že chtějí málo muziky, a to co nejlevněji (R8). Ale i tady je vidět nějaký vývoj a objednatelé se učí dělat tendry líp. Dopravci na to pak můžou adekvátně reagovat a nenabízet „šrot“, jak se tady každému ne-novému vozidlu často zbytečně nadává.

Geralt

Hlásily se do toho vůbec ČD, nebo se na to vykašlaly?

Tonda Sehnal

Texty se prosím zásadně NEČTOU!
Vždyť titulek řekne přece vždycky nejvíc…
😩🤦🤦

Novomír

Jen ta informace v článku přibyla dlouho po napsání toho dotazu…

Axel

Prozatím je málo informací…. Takže leda se pokusit odhadnout… Víme,že předpoklad byly elektrovagonky s kapacitou aspoň 230 sedaček. Víme, že ČD do letoška doobjednávaly třívagonkové RegioPantery dle rámcové smlouvy na 60 elektrovagonků EMU240. Pokud se nepletu, tak tato rámcová smlouvy je již plně vyčerpána Z těch 60 ks třívagonkových RegioPanterů EMU240 víme: do Olomouckého (a Zlínského kraje) 27 ks do MoravskoSlezského 2 ks do KráloveHradeckého 7 ks plus dalších až 22 pro Středočeský, Ústecký a Prahu https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-a-praha-objednaji-u-cd-nove-vlaky-pro-kralupsko-a-berounsko-84299/ ČIli součet dělá 58 ks… Tj. pokud elektrovagonky pro S49 a S61 nejsou zamýšleny v těch 22 ks třívagonokových RegionPanterech (dle tiskové zprávy… Číst vice »

***** Petr

Axeli , chlape , cti ty články alespoň ty. Příspěvek pomalu delší jak článek a v tom to je i s cenou jak ČD tak i Arrivy.

Axel

Jasně, že v článku je uvedeno, že ČD měly taky zájem… Akorát to vypadá na klasické „sliby-chyby“, pokud jde o nabízené vagonky. Neboť z objednaných elektrovagonků pro firmu ČD by se asi nenašlo 7 volných pro S49 a pro S61. Neboť poptávka od Hl. města Prahy na dopravce zahrnovala mj. i tyto podmínky – v okamžiku zahájení smlouvy vozidla nově dodaná z výroby (nebudou starší 2 let) – minimální kapacita 230 míst k sezení Máme rok konec roku 2021. Předpoklad zahájení smlouvy 12/2024, tj. za 3 roky… Takže když si člověk přečte anabázi – kolik roků ČD vybíraly 2-vagonkové (50ks)… Číst vice »

Gwann

tak nelze než popřát dost rychlé dodání jednotek…aby v Praze nezačaly jezdit hypermoderní 628 z ústeckého kraje.

a spojení je dle mého zbytečné vyhazování peněz, nemám sice žádná čísla, ale přepravní proudy z vršovic do malešic asi nebudou nic světoborného…vyžrání kapacity nákladům taky není nic k jásání.

mimochodem, kdy že má začít jezdit?

rozinka

Nemám žádná čísla, ale vím, že je to na hovno, asi proto, že vyhrál špatný dopravce.

Axel

tak pan Gwann psal, že bydlí v Praze, tj. předpokládám, že z tohoto titulu má právo volit pražské komunální politiky… takže na svůj subjektivní názor má právo, neboť „vox populi, vox dei“.

Gwann

čísla nemám, ale ve vršovicích a strašnicích jsem žil 7 let. a ted dalších 8 kousek od. a opravdu mi nepřijde, že spojení malesice-vrsovice vyžaduje 240 sedaček co půl hodiny…dtto holesovice-liben.

kdybych bydlel někde na předměstí, možná se na to tvářim jinak, ale podle mě zkušenosti s vytizenim všeho možného poblíž, mi to přijde jako bejkarna. ani když jezdil zabak poslední den, tak nebyla linka kdo ví jak vytizena

Juraj

A teď se podívejme na rozvojová území. S61 není linka pro dojíždění z Malešic do Vršovic, ale pro celou bujnou zástavbu rodinných domů v Hostavici, Jahodnici, Kyjích, ale také Újezdu, Klánovicích a obcích na východ, kteří teď musí busem do Běchovic a pak S1, nebo busem na Depo Hostivař a odtud nějak. S49 si své cestující našla už teď, protože to je naprosto bezkonkurenční spojení z celého jihovýchodu na Prahu 9, do Holešovic a Dejvic. Pokud se protáhne do Říčan, pochytá i cestující z rostoucí Uhříněvsi, Pitkovic a okolí Říčan, kteří dojíždějí na P9/P7 a nechtějí poskakovat v kolonách přes… Číst vice »

tarten

Vždycky, když se řekne rozvojové území, představím si divochy s luky a šípy, banánové palmy a korupcí prolezlé doly na diamanty.

Vít Jůza

Plánují takové intervaly, že pro nákladní dopravu místo zbude, spíš je otázka, nakolik Pražané využijí spojení s intervalem v nejlepším případě 20 minut, v mnoha případech dají přednost něčemu s kratším intervalem.

121065

Méně nákladních vlaků na Uhříněves = více aut z Mělníka do Prahy. Tak co, ať si to pražácí vyžerou.

Georg

souhlas, mhd s pulhodinovym intervalem je ve meste trochu mimo standardy…

Jiří Kocurek

Když to ušetří 15 minut času vůči alternativám, tak to pro začátek není vůbec špatné. Holt s tím budou jezdit lidé, kteří umějí být na zastávce včas.

BDT

Občas využívám linku s65 na území Prahy(Zličín-HL.n), upřímně si radši naplánují cestu abych nemusel do tramvaje a ano stále tam jezdí 810. Je to pohodlnější, je tam méně lidí, jízda trvá kratší dobu, ale je to věc názoru a priorit.

Kubrt

Když někdo bydlí na Jahodnici, tak i dnes musí cestování nějak plánovat, zejména mimo špičku. Předpokládám, že většinu cestujících, stejně jako na stávajících S-linkách, budou tvořit pravidelní dojížděči, ktěří budou vědět, jak jim to jezdí, nebo si to předem zjistí, a nepůjdou na vlak jak na tramvaj na Letenském náměstí 🙂

Řiditel

Já mám navíc pocit, že zrovna obyvatelům Jahodnice ta nová zastávka bude trochu z ruky, nevím kde přesně ty nové zastávky mají vzniknout ale kolem Jahodnice ta trať vede po vysokém náspu a tam není jednoduché (a hlavně levné) vybudovat nástupiště, řekl bych že ty zastávky budou mít názvy kvůli odlišení od současných zastávek Kyje a Dolní Počernice ale ve skutečnosti by se kvůli svému umístění spíše měly jmenovat Dolní Počernice horní(jižní) zastávka a Kyje horní (jižní) zastávka. Pokud tedy ta „Jahodnická“ zastávka bude až za mostem směrem do Malešic, předtím než se trať noří do zářezu.

Jakub

Zde je návrh s mapkou Prahy 14 (která bude mít hlavní slovo), i s chodníky.
https://desitka.cz/2021/09/15/vlaky-ze-smichova-pres-prahu-10-do-bechovic-pojedou-za-3-roky/

Jakub

Až odezní Covid a MHD bude zas narvaná, tak si to najde své pravidelné cestující.

Sch

Když to bude rozumně navazovat na vlaky od Úval a Říčan, tak se to může slušně naplnit.

Axel

Hm… „Jednotky budou dvousystémové, vybavené zabezpečovačem ETCS a s kapacitou 240 míst k sezení.“

Takže ty nevyužité Talenty3 původně pro ÖBB to nebudou

Mates

Ja nechápem, čo tu stále onanuješ s Talentami po OBB. To vozidlo je aktuálne v Česku nepoužiteľné, navyše ak si nezachytil, Alstom predal koncepciu Talentu 3 pred pár dňami spoločnosti CAF, čiže sa s touto koncepciou vlakov navždy rozlúčil.

Axel

Ach jo, to je ale dutohlavec -:(

… Já nepsal o Talentech po ÖBB (ÖBB 4023, 4024, 4124), ale o Talentech 3, které odřekla ÖBB ještě před dodáním = nikdy pro ÖBB nejezdily v normálním provozu

A pokud jde o Talenty3, tak je pravdou že na tuto konkrétní linku by byly nutné úpravy. Nicméně s provozem Talentů3 na kolejích v ČR se počítalo již před lety
https://zdopravy.cz/do-budejovic-budou-z-rakouska-jezdit-trojkove-talenty-s-ceskou-stopou-23906/

Mates

Ja presne viem ktoré si myslel, preto som tam o nich aj písal….

Axel

OK.

Mates

Ešte dopoviem, je síce pekné že sa s nimi počítalo do Budejovic. Budejovice sú pod 25kV, tieto Talenty mali byť na 15/25kV a iba 6ks malo byť upravených pre prevádzku na Brennerbahn aj z Talianskej strany. Bohvie, či medzi vyrobenými sú aj tieto. Pokiaľ viem, v Prahe je 3kV. Takže čisto striedavá jednotka by v Prahe ťažko jazdila. Ak sa toho bude chcieť Alstom zbaviť, tak to možno predá v Nemecku, aj keď pochybujem po tom akú si s tým urobil hanbu v Rakúsku. Zabudni na Talent 3 v Prahe.

Axel

Souhlas, že použití dosud vyrobených Talentů3 výhradně Německu je výrazně pravděpodobnější. Na druhé straně, jestli chápu správně, tak CAF koupil i ty neprodané Talenty3 (plus rozjeté zakázky na Polyvalenty, vyjma do Alžírska … a to k současným elektrovagonům, zejména CAF Civity)… Tj. jestli CAF bude chtít prodat nechtěné Talenty3, tak dost možná si nebude chtít kazit ceny nějakými obrovskými slevami na svém primárním trhu, kde se bude snažit prosadit, tj. D-A-CH. Dodal vůbec CAF nějaké větší množství nějaké železniční techniky za bývalou „železnou oponu/RVHP“ (= tj. bez Albánie, Finska a bývalé Jugoslávie)?.. Já teda vím, akorát o vagoncích pro maďarský… Číst vice »

Martin z topírny

Bylo by hezké to přeložit do Českého jazyka

Mates

Použi google translator keď nerozumieš po slovensky. Fakt blbá poznámka.

tarten

Jako by tohle bylo správně česky…

tarten

Všeobecně vzato je naprosto správné na českých diskusních serverech slovenštinu 100% tolerovat. Pokud to ovšem je slovenština a ne nějaká husákovština.

Leo Kon

Gratulace Regiojetu

Jan1203

Upřímně, moc velkou radost mi to nedělá: Zaprvé, pochybuji o potřebnosti/využitelnosti těchto dvou linek, nemluvě o negativním vlivu na nákladní dopravu. Vzhledem k charakteru tratí stejně žádný „městský“ interval nelze vytvořit. Zadruhé, v době, kdy již dochází k prodlužování intervalů v MHD a možná ještě další potřeba šetření přijde, je takto se zavazovat a vyhodit 7 mld. celkem odvážné řekl bych až nezodpovědné. Zatřetí, tím, že vyhrál RJ je celkem omezena možnost převádět soupravy na jiné výkony – 7 souprav je málo na celou linku. Kdyby vyhrály např. ČD, tak by mohlo příští zastupitelstvo snadno převést soupravy jako posilu na… Číst vice »

David

vy snad víte, kolik bude za 3 roky jezdit cestujících, že už automacky dávate, že se intervaly prodlužují. K tomu dochází jen teď z důvodu Covidu, a až se to vrátí do běžného stavu, tak lze očekávat, že lidi začnou zase jezdit.

Jan1203

Nevím, jestli myslíte aktuální vlnu Covidu, ale prodloužené intervaly jsem pozoroval již v září 2021, vzhledem třeba k září 2019. Narážím spíše na již mnohokrát diskutovanou „napjatost“ rozpočtu DPP.

David

od tak května 2020 funguje doprava v celé republice různě omezeně, nemá to s nějakými vlnami covidu nic společného, akorát prostě teď nejsou potřeba některé spoje, no tak jsou prstě zrušené,no

Jan1203

Nejsou potřeba? Aktuálně nemám přehled, ale v září a říjnu byl provoz úplně normální, žáci a studenti jezdili do škol, dospělí do zaměstnání, i turistů bylo v Praze docela dost. Nebo myslíte, že žáci do škol jezdili nějak méně než v roce 2019?

tarten

A nemáte dojem, že třeba metro má ve špičce mnohem delší intervaly, než mívalo?
https://idos.idnes.cz/praha/zjr/vysledky/?date=29.11.2021&l=Metro%20A&f=Depo%20Hostiva%C5%99&t=Nemocnice%20Motol&ttn=PID

Samo

Nikto nepovedal že celú linku musí jazdiť jeden dopravca. V IDS je to jedno. Ak sa ROPID rozhodne že tie výkony potrebuje inde, nevidím v tom problém, proste na nejakej linke bude jazdiť RJ + iný dopravca.

Jan1203

Pokud by šlo o čistě přidání dalších spojů tak snad ano, ale jen tak nahradit výkony někoho, kdo má na ně smlouvu asi tak snadno nelze.

tarten

No především se na 091 chystají noví panteři, takže dojde k převedení místních slonů jinam.

Tom

To se jim bude z Hostivaře dobře zajíždět do novýho depa. 😀 Jinak ale ty jednotky předpokládám žlutý nebudou, že? Čekám šedo červený zbarvení PID…

Huh

Kdo ví co bude, třeba nové zastávky. jsou podle mě dost v mlze (viz povolovací proces na cokoliv nového). Barva je opravdu úplně nedůležitá a ještě jde pomocí folie za menší stovky tisíc poměrně snadno změnit…

Tomáš Záruba

To se jim bude právě blbě, od perónu se tam nedostanou.

Avlaky

Nicméně to depo slouží jen jako dílny a myčka, navíc tam nebudou troleje

tarten

Vážně by to nešlo udělat, aby městské linky byly v elektrice?

Kubrt

Však budou, osmý řádek.

Y.K.

Z článku: „Dopravce nasadí na tyto linky celkem 7 nových elektrických jednotek…“

tarten

Tak to abych si dal mínus i sám…

Kubrt

Přehlédnout se je lidské..

Peppak

a co opravit chyby vlastní v článku by také nešlo…viz:

Dopravce nasadí na tyto linky celkem 7 nových elektrických jednotek, které nudou nízkopodlažní a plně klimatizované. Zatímco na lince S49 aktuálně již jezdí Arriva vlaky s dieselovými jednotkami, S61 bude úponě novým spojením, které začne na konci roku 2024.

Doufám, že chyby najdete a v článku opravíte…nebo nudou nízkopodlažní a úponě novým spojením je železniční terminologie…

Cestující

Nějak jsem v článku nenašel informaci, kdy má začít jezdit na S49

Daniel Jablonecký

2024. Je to jeden tendr na jednoho dopravce pro obě linky.

J.K.

Tak gratulace!:)

MHD

Gratulace komu k čemu?

SaulGoodman

Vítězství v soutěži?

Dominik

To už v Praze nezbyde snad žádná čistě nákladní trať, paráda.

Tom

Čekám kvůli tomu hromadnou migraci obyvatel, rezignaci magistrátu a rozsáhlé nepokoje… Bože… 😀 😀

původní Jakub P bez tečky

Což by IMO nemusel být velkej problém. Pokud by existovala rozumná možnost Prahu objet, použitelná pro náklad.

ABC

a co NN Žižkov a nákladní tramvaje!

tarten

Už to vidím. Přijede 1500 tun uhlí nebo 50 kontejnerů a začne se to překládat na tramvaje 😀

noerf

Z Brna do Chebu to lze objet přes České Budějovice a Plzeň. Tato varianta bude zajímavější, až se bude jezdit v elektrické trakci z Plzně do Německa.

Míla

To lze, ale to nechceš! 😉 …kvůli úseku Jihlava – Veselí n. L…. tenhle kousek není úplně vhodný pro tranzitní / těžkou nákladní dopravu.

Jiří Kocurek

Telefonické dorozumívání. Tj, jízda na odhlášky. Jak za C.K. monarchie. A ne, ještě dhlouho to tam zůstane.

Nehledě na to, že jednokolejka je pro dálkovou dopravu dost nakokodák. Furt se zastavuje a čeká na protijedoucího.

Dominik

Což bohužel neexistuje, tudíž je blbost ještě více zhoršovat provoz nákladů.

Frantisek

Bude. Dálnice…

Jaroslav Tyle

Bohužel. Aneb další podpora přesunu nákladní dopravy na silnice ….

Winchester1873

Na druhou stranu to třeba urychlí realizaci objízdných tras. Zatím se jen mluví a trasách přes Neratovice a Kralupy, či dokonce novém mostu přes Labe v oblasti Hněvic, Štětí/ Liběchova. Či alespoň ty přesmyky a realizaci druhých kolejí ( přes Malešice a most intelgence)

Dominik

A co to udělat naopak, odložit tyto linky do doby než se ty objízdné trasy, nebo alespoň ty přesmyky vytvoří a tlačit na to?

původní Jakub P bez tečky

To se zkoušelo docela dlouho, zdá se, že takto Spržel bohužel nefunguje. Kdyby to mělo šanci, bylo by to samozřejmě lepší.

Lektor

To by nebyly nikdy

Tomáš Záruba

Pokud aspoň tohle donutí stát ke zdvoukolejnění „nákladních spojek“ (a ve žhavém snu i MÚK v Malešicích), tak na tom budete ve výsledku lépe.

Daniel Jablonecký

Co ještě dalšího by se mohlo přesunout na silnici?

Y.K.

Potřeba je oboje. Bohužel realizace opatření pro zvýšení kapacity vázne. Na této trase zejména přesmyk v Libni.

Winchester1873

možná i v odbočce Stromovka

Kubrt

Řeší něco těch pár km v rámci celé sítě?

Dominik

Jistě, vázne to v celé síti, tak proč to ještě nezhoršit, že?

PetrN

Jistě, nejlépe zakázat osobní dopravu a nechat lidi, ať ještě vic ucpou Prahu auty… Jinými slovy, hloupejsi komentář tu už dlouho nebyl 😀

Dominik

Já neříkám zakázát, ale kvůli ucpané Praze dále zhoršovat nákladní provoz na železnici, taky dobrá myšlenka. On by totiž v Praze ten provoz zkolaboval, že kdyby se ta linka teď nespustila.

původní Jakub P bez tečky

No Praha další vrstvu MHD, na delší vzdálenosti rychlejší než metro, potřebuje dost akutně už docela dlouho. A S-bahn je na to v podstatě jediná možnost.
Chápu argumentaci omezenou kapacitou na těch tratích. Ale vzhledem k tomu, že Spržel má tendenci všechno řešit až když to fakt dál nejde a na nějaký výhledy do budoucna nehraje, možná je jediný řešení, jak se k tomu dostat, to prostě reálně ucpat, protože tím zmizí argument, že zkapacitnění (a zprůchodnění pro náklad) tratí mimo Prahu ekonomicky nevyjde, když se nákladka do centra nějak vejde…

Winchester1873

Spíše u těch nových zastávek mám obavu aby nezvyšovaly už tak špatnou propustnost na těchto železničních výpadovkách. Co chybí jsou přesmyky, případně druhé koleje.

tarten

Co se dá dělat. Pokud v Praze má být víc kolejí, musí se zřejmě projevit jejich potřebnost reálněji než doposud. Koneckonců i nějaké ty ekonomické rozbory pak možná vyjdou příznivěji.

Dominik

Ale aby pak nebylo už pozdě, ono tady to: „Ucpeme koleje, ono to možná pomůže“, taky nemusí vyjít. Nebo vyjde, ale taky může být pozdě, protože při jakékoliv mimořádnosti hraje prim osobka.

tarten

Na SŽ bohužel žádné „aby už pak nebylo pozdě“ zjevně neplatí.

rozinka

Co trať na Žižkov?

tarten

Má tam být tramvaj z Olšanské.

Petr

Regiojet vstupuje na území PID ale už 12.12.2021, protože bude jezdit linku R23, jenž sice objednává MD, ale bude zde platit tarif PID.

milan

jež

milan

teda již 🙂

ghj

kterou a je po problemech 🙂

Hans

Myslíte R 32?

Jelen

Linka R32 v ČR existuje? Linka Kolín – ÚnL je R23.

Axel

No, RGJ taky zveřenil, že chce jezdit PRG-Gdyně přes Wroclav, ale zdejší autoři psali ve smyslu, že R32 na tutéž linku s provozní dotací je předurčena pro ČD/a spolupracujího polského dopravce.

Po čase zdeší autoři napsali, že ČD nemá úplně jistou tu R32, tož uvidíme.

HonzaEM

To snad ne.

Marcel Štancl

Malešice fakt budou funkční pro výstup/nástup cestujících?

Twix

Malešice jako takové přímo asi ne, já tam vidím zastávku u Depa Hostivař, což bude nejspíš v obvodu stanice Praha Malešice.

Ten_z_Bíliny

A bude se tu jezdit Pesou

_Pavel_

„které nudou nízkopodlažní“, „bude úponě novým spojením“

wxdf

jojo, není to první raz. A to máme volit zdopravy.cz jako nejlepší zpravodajský portál 🙁

tarten

Njn, ale při vší bídě nejlepší asi přece jenom je…

ene bene

Jen doufám, že se ta stanice bude ve finále jmenovat nějak rozumněji, než „Depo Hostivař“. Času na pojmenování dosti, tomu veselému letopočtu, co je tam napsaný, moc nevěřím.

Daniel Jablonecký

Naopak. Ještě přibyde stanice Depo Zličín.

Kubrt

Problém není v tom „depo“, ale v tom Hostivař. Pro každodenní dojíždění je to fuk jak se ta stanice jmenuje, ale pro příležitostné návštěvníky to šťastné pojmenování není. I když v době elektronického vyhledávání spojení se význam tradičních místopisných názvů snižuje.

M19

V čem je to nešťastné, když zde má být přestup na metro a bus, obojí zastávka Depo Hostivař?

Kubrt

Nešťastné je to jméno Hostivař, když to v Hostivaři není ani formálně, ani reálně.

M19

Ta zastávka se jmenuje po tom Depu vedle. Stále lepší než třeba Praha-Zličín, která je sice formálně ve Zličíně, ale výstup z ní je do Řep.

XXXD

Tak ono to si nevyberete. Hned vedle jsou garáže a vozovna a ty už katastrálně (alespoň částečně) do Hostivaře spadají, takže docela chápu, že se to souhrnně označuje, že je všechno v Hostivaři, když je to vedle sebe.

Lektor

Nejlépe asi Prah-Nové Strašnice

M19

Bude lepší, když se zastávka bude jmenovat Praha – Nové Strašnice a přestup bude na metro Depo Hostivař?

tarten

Nejdřív byste musel přejmenovat stanici metra, je to podle ní. A to se už vžilo. Mimochodem, podstatně horší název má Vltavská – Vltavská ulice je úplně jinde, přesto to zůstává.

Lektor

Tak já doufám, že to po rekontrukci tratě přejmenují na nádraží Bubny.

tarten

Já taky. Ale pochybuju, že bude dost vůle přejmenovat metro.

LKB

Me by se libilo bud Praha – Černokostelecká nebo Praha – Novostrašnická. Obe ulice jsou tesne vedle. A podle nich pojmenovat i depo. A nejse mistni, bude se dat nejak normalne projit z Novostrasnicke / nove z.st. na sever pres Cernokosteleckou?

tarten

Obojí je na houby, nádraží se nejmenují podle ulic. Navíc, Černokostelecká tu už byla – konečná tramvaje. Přejmenovali ji, protože pro tram konečnou je to pitomý název. Nikdo kromě místních nevěděl, kde to je. Nanejvýš můžete doufat v nějakou variantu Nových Strašnic, ale nevěřím tomu.

XXXD

Tak jestli tam bude přestup na metro, tak to pojmenování bude naprosto v pořádku.